abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:41:15 #81
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104272177
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
Dude.. Je zet jezelf alleen maar meer voor lul, zeker als je je eigen onbegrip op anderen probeert af te schuiven.
Je gaat nu zeggen dat je niet vaak genoeg speknekken met een lomp lichaam langs ziet komen in die wedstrijden...!?
pi_104272515
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:41 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je gaat nu zeggen dat je niet vaak genoeg speknekken met een lomp lichaam langs ziet komen in die wedstrijden...!?
Inderdaad. Ik kijk wel MMA, en 95% van de vechters in de grote organisaties heeft een fysiek waar jij alleen van kunt dromen.

Sterker nog, op Roy Nelson na, is de meest vadsige vechter die ik de afgelopen jaren in de UFC heb gezien ene James Toney, voormalig wereldkampioen boksen. En hij werd in amper een minuut compleet afgedroogd.
  vrijdag 11 november 2011 @ 23:52:27 #83
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104272757
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik kijk wel MMA, en 95% van de vechters in de grote organisaties heeft een fysiek waar jij alleen van kunt dromen.

Sterker nog, op Roy Nelson na, is de meest vadsige vechter die ik de afgelopen jaren in de UFC heb gezien ene James Toney, voormalig wereldkampioen boksen. En hij werd in amper een minuut compleet afgedroogd.
Waarom denkt een vadsige bokser uberhaupt dat hij kans maakt om in de top van een andere tak van sport meteen mee te kunnen doen...!?

Zoals gezegd, ik kijk het wanneer het langskomt en misschien is mijn mening teveel gevormd op een aantal jaar geleden en is het inmiddels flink verbeterd. Ik hoop het wel in ieder geval, maar wat ik er destijds van zag was niet echt iets waarvan je echt onder de indruk raakt.
pi_104272913
Ik vind het altijd moeilijk om sporten en tijdperken met elkaar te vergelijken, maar als ik lees over the thrilla en andere gevechten, komen Ali en Frazier bij mij toch aardig in de buurt.
pi_104273069
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Waarom denkt een vadsige bokser uberhaupt dat hij kans maakt om in de top van een andere tak van sport meteen mee te kunnen doen...!?

Zoals gezegd, ik kijk het wanneer het langskomt en misschien is mijn mening teveel gevormd op een aantal jaar geleden en is het inmiddels flink verbeterd. Ik hoop het wel in ieder geval, maar wat ik er destijds van zag was niet echt iets waarvan je echt onder de indruk raakt.
Dus jij hebt waarschijnlijk een gevecht met Roy Nelson gezien (of The Ultimate Fighter 10) en daarmee de conclusie getrokken dat er veel meer van dat soort figuren in de UFC zitten? Andere spekkies die ik kan bedenken zijn Joey Beltran en Rob Broughton, maar die zitten onderin de divisie. Roy is hard aan het trainen om zijn lichaam in betere conditie te krijgen omdat hij anders uit de UFC gezet zal worden. Dit zijn allemaal heavyweights, en de HW divisie is momenteel één van de minst 'diepe' divisies in de UFC.

De UFC heeft daarnaast nog 6 andere gewichtsklassen en in 2012 komt er nog één bij. In al deze divisies zijn de atleten zo goed als allemaal ripped. Ik begrijp verder niet wat je met 'hillbillies' bedoelt, heb je dan ook Roy Nelson weer in je hoofd? Die man is echt niet zo dom als hij eruit ziet.
Hij heeft een kung fu-achtergrond, ging BJJ doen (waarin hij inmiddels de zwarte band heeft) en wist 4 van zijn eerste 6 tegenstanders af te laten kloppen op een klem of verwurging. Daarna heeft hij zich ontwikkeld tot knock-out artist, waardoor hij nu zowel staand als op de grond zeer gevaarlijk is. Hij vocht in 8 andere organisaties voordat hij de UFC in mocht en moest zich ook nog eerst bewijzen door The Ultmiatie Fighter 10 te winnen.

En zo iemand is nou de enige persoon die ik kan bedenken wanneer jij het stereotype UFC-fighter beschrijft.
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
pi_104273122
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 23:52 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Probeer jij niet de hele tijd te vertellen hoe makkelijk het is om in de (sub)top van MMA mee te kunnen doen vanwege het gebrek aan breedte? Dan zou het voor een bokser van wereldkaliber toch helemaal een eitje moeten zijn? Je spreekt jezelf dus een beetje heel erg tegen. :')
quote:
Zoals ik in mijn eerste reactie op jou al zei: 1993 belde; ze willen hun argument terug. Je hebt dus totaal geen verstand van waar je het over hebt. Doe dan ook niet alsof.
  zaterdag 12 november 2011 @ 00:05:17 #87
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104273363
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Probeer jij niet de hele tijd te vertellen hoe makkelijk het is om in de (sub)top van MMA mee te kunnen doen vanwege het gebrek aan breedte? Dan zou het voor een bokser van wereldkaliber toch helemaal een eitje moeten zijn? Je spreekt jezelf dus een beetje heel erg tegen. :')

[..]
Volgens mij niet. Een vadsige ex-bokser mag vrijwel meteen in de hoogste divisie meevechten!? Dat zegt meteen al genoeg. Dat hij dan dik verliest, dat gaf ik ook al aan.

Ik gaf al aan dat er ook genoeg afgetrainde goede vechters zullen zitten in die top, en dan hebben we het over vele tientallen, maar als IK het heb over een sport met een brede top, dan heb je het over duizenden afgetrainde gespierde gasten met ervaring, en als je dan als relatieve nieuwkomer die sport gaat doen, dan zou je niet eens in de buurt moeten kunnen komen van die hoogste wedstrijden....

quote:
Zoals ik in mijn eerste reactie op jou al zei: 1993 belde; ze willen hun argument terug. Je hebt dus totaal geen verstand van waar je het over hebt. Doe dan ook niet alsof.
Tja, wellicht dat ik dan alleen herhalingen van 15 jaar geleden heb gezien die nog uitgezonden werden op TV, maar ik zie verdomd vaak lompe kneuzen voorbij komen als ik MMA op TV zie...

Nu is dat qua Hollandse vechters iets beter geregeld, want die zien er vaak wel serieus uit, maar vooral die amerikaanse vechtsporters kan ik vaak niet helemaal serieus nemen, als je ze ziet, en als je ze hoort praten.
pi_104273385
Guys.

STOP

FEEDING

THE

TROLL.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  zaterdag 12 november 2011 @ 00:09:01 #89
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104273534
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:05 schreef Jajong het volgende:
Guys.

STOP

FEEDING

THE

TROLL.
Volgens mij onderbouw ik telkens mijn mening.

Jij bent de enige hier die iedere keer slechts een paar woordjes te melden heeft en loopt te janken over 'troll' en 'topic report' (!) :')
pi_104273746
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:09 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Volgens mij onderbouw ik telkens mijn mening.
En daar ligt het probleem. Jij denkt dat je je mening onderbouwt, maar neemt niet eens de moeite om na te gaan of wat je zegt wel klopt. Dat doet het namelijk niet. Niet eens een beetje.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:05 schreef Yi-Long het volgende:

Volgens mij niet. Een vadsige ex-bokser mag vrijwel meteen in de hoogste divisie meevechten!?
Volgens jou wel. De sport is toch niet breed? We hebben het trouwens over een bokser, niet een ex-bokser. Een wereldtopper in een sport die volgens jou exponentieel breder is, zou geen problemen met die vadsige hillbilly's moeten hebben. Dat had hij dus wel. Waarom? Omdat het geen vadsige hillbilly's zijn, maar serieuze athleten, met serieuze skills.
quote:
Ik gaf al aan dat er ook genoeg afgetrainde goede vechters zullen zitten in die top, en dan hebben we het over vele tientallen, maar als IK het heb over een sport met een brede top, dan heb je het over duizenden afgetrainde gespierde gasten met ervaring, en als je dan als relatieve nieuwkomer die sport gaat doen, dan zou je niet eens in de buurt moeten kunnen komen van die hoogste wedstrijden....
En wat noem jij een relatieve nieuwkomer? Iedereen in de top tien van elke gewichtsklasse is minstens 2/3e van zijn leven met martial arts training bezig, en doet dit al jaren fulltime.
quote:
Tja, wellicht dat ik dan alleen herhalingen van 15 jaar geleden heb gezien die nog uitgezonden werden op TV, maar ik zie verdomd vaak lompe kneuzen voorbij komen als ik MMA op TV zie...

Nu is dat qua Hollandse vechters iets beter geregeld, want die zien er vaak wel serieus uit, maar vooral die amerikaanse vechtsporters kan ik vaak niet helemaal serieus nemen, als je ze ziet, en als je ze hoort praten.
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb namelijk ook heel veel moeite jou serieus te nemen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 november 2011 @ 00:16:23 #91
7889 tong80
Spleenheup
pi_104273830
Waar hebben jullie het over ?

The Thrilla of Mannilla. Eén van de sporthoogtepunten van de eeuw. En jullie bakkelijen over een sport in de marge van het het grote gebeuren.

Ard Schenk kon ook heel hard tegen een bal trappen.

Maakt hem dat een goede voetballer ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 12 november 2011 @ 00:23:25 #92
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104274118
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:14 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En daar ligt het probleem. Jij denkt dat je je mening onderbouwt, maar neemt niet eens de moeite om na te gaan of wat je zegt wel klopt. Dat doet het namelijk niet. Niet eens een beetje.

[..]
Misschien zijn mijn TV-instellingen verkeerd afgesteld en zie ik alles onterecht in breedbeeld...(!) :')

quote:
Volgens jou wel. De sport is toch niet breed? We hebben het trouwens over een bokser, niet een ex-bokser. Een wereldtopper in een sport die volgens jou exponentieel breder is, zou geen problemen met die vadsige hillbilly's moeten hebben. Dat had hij dus wel. Waarom? Omdat het geen vadsige hillbilly's zijn, maar serieuze athleten, met serieuze skills.
Een bokser kan niet trappen, kan niet worstelen, kan geen klemmen. Natuurlijk maakt die geen schijn van kans tegen iemand die dat al vele jaren doet. Ben je nou zo ongelooflijk dom, of is het je voornemen vannacht om gewoon overal tegen in te gaan ipv het te begrijpen!?

[..]

quote:
En wat noem jij een relatieve nieuwkomer? Iedereen in de top tien van elke gewichtsklasse is minstens 2/3e van zijn leven met martial arts training bezig, en doet dit al jaren fulltime.
Nogmaals, en dit is waarschijnlijk pas de 5de of 6de keer dat ik dit herhaal dus ik kan begrijpen dat je er overheen hebt gelezen...

NATUURLIJK is de TOP 10-20 prima.

Het gaat mij om welke personen daar onder zitten. Hoe ziet de nr. 78 eruit? Of de nr. 124? Want die gasten in de TOP 20 vechten niet alleen iedere keer tegen elkaar. Of wel?

Het gaat erom dat die top dusdanig breed is, dat een relatieve nieuwkomer niet zomaar mee kan doen in de topwedstrijden. Dat zou niet eens MOGELIJK moeten kunnen zijn. Dat is net zoiets als wanneer ik een goede handbalkeeper ben, en het jaar erop bij FC Twente in de goal sta ofzo...(!)

Dat kan niet.

Zo'n vadsige bokser, die hoort niet eens door de eerste schifting heen te kunnen komen. Die hoort eerst een wedstrijd tegen de nr. 400 van de ranglijst te vechten, en dan hoort hij te verliezen.

DAT. Bedoel. Ik. Met. Een. Brede. Top.

[..]

quote:
Ik snap wat je bedoelt. Ik heb namelijk ook heel veel moeite jou serieus te nemen.
Mooi.
pi_104274532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:23 schreef Yi-Long het volgende:

Een bokser kan niet trappen, kan niet worstelen, kan geen klemmen. Natuurlijk maakt die geen schijn van kans tegen iemand die dat al vele jaren doet. Ben je nou zo ongelooflijk dom, of is het je voornemen vannacht om gewoon overal tegen in te gaan ipv het te begrijpen!?

Oh, dus je snapt WEL dat iemand die getraind is in mixed martial arts een veelzijdige skillset heeft? Waarom doe je dan zo dom?

Oh, en wat de rest van je argument betreft: de nummer 78 in boksen houdt het ook geen ronde vol tegen iemand uit de top-5. En dit sport is veel ouder. Waar is de breedte in boksen dan?

MMA is juist veel breder. In MMA zijn undercard fights vrijwel altijd het kijken waard, en zijn undercard fighters vaak bijzonder goed. In boksen zijn undercard fights bedoeld om iemands record op te leuken met betekenisloze gevechten, of ruimte op te vullen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Splackavellie02 op 12-11-2011 00:38:43 ]
pi_104274968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:16 schreef tong80 het volgende:
Waar hebben jullie het over ?

The Thrilla of Mannilla. Eén van de sporthoogtepunten van de eeuw. En jullie bakkelijen over een sport in de marge van het het grote gebeuren.

Ard Schenk kon ook heel hard tegen een bal trappen.

Maakt hem dat een goede voetballer ?

:P
Jajong heeft al geopperd om de discussie in het MMA-topic voort te zetten maar dat wil nog niet zo inwerken. Kunnen we beter wel doen want dit topic wordt er eigenlijk mee verpest.
pi_104275905
Echt zo fucking kansloos dit gejammer... Hou 't fucking ontopic ipv die domme mongool te geven wat hij wil; aandacht.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  zaterdag 12 november 2011 @ 01:21:20 #96
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_104276185
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 00:33 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oh, dus je snapt WEL dat iemand die getraind is in mixed martial arts een veelzijdige skillset heeft? Waarom doe je dan zo dom?

Oh, en wat de rest van je argument betreft: de nummer 78 in boksen houdt het ook geen ronde vol tegen iemand uit de top-5. En dit sport is veel ouder. Waar is de breedte in boksen dan?

MMA is juist veel breder. In MMA zijn undercard fights vrijwel altijd het kijken waard, en zijn undercard fighters vaak bijzonder goed. In boksen zijn undercard fights bedoeld om iemands record op te leuken met betekenisloze gevechten, of ruimte op te vullen.
Het verschil zit hem erin dat als een zwarte band karateka 5 maanden gaat trainen op boksen en het dan opneemt tegen die nr. 78 van de wereldranglijst boksen, dat die dan hoogstwaarschijnlijk ook geen schijn van kans maakt.

Gaat hij 5 maanden keihard trainen op MMA en neemt het dan op tegen de nr. 78 van DIE ranglijst, dan zou het best kunnen dat hij het aardig zal doen.
pi_104276500
^
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')