quote:Berlusconi treedt af
Berlusconi treedt af. De Italiaanse president Napolitano heeft dat vanavond bekendgemaakt. Hij zou aftreden na het goedkeuren van de bezuinigingsplannen.
Vandaag stemde het Italiaanse parlement voor de goedkeuring van de jaarbegroting van vorig jaar, normaal gesproken een formaliteit. Maar voor Berlusconi werd de stemming een verkapte vertrouwensstemming. De oppositie onthield zich van stemmen waardoor bloot kwam te liggen hoe groot de steun voor de premier was. Toen bleek dat hij zijn absolute meerderheid kwijt was: 308 parlementsleden stemden voor, 321 onthielden zich van stemming en niemand stemde tegen.
quote:Berlusconi gaat aftreden
Berlusconi heeft beloofd af te treden. Dat heeft hij vandaag gedaan in een gesprek met de Italiaanse president Giorgio Napolitano. De premier wil het parlement het pakket economische hervormingen nog laten goedkeuren en daarna vertrekken.
Het pakket maatregelen, opgelegd door de EU, is hard nodig om Italië niet nog dieper in de financiële problemen te krijgen. De hervormingswet wordt voor 15 november behandeld in de Senaat.
Vandaag stemde het Italiaanse parlement voor de goedkeuring van de jaarbegroting van vorig jaar, normaal gesproken een formaliteit. Maar voor Berlusconi werd de stemming een verkapte vertrouwensstemming. De oppositie onthield zich van stemmen waardoor bloot kwam te liggen hoe groot de steun voor de premier was. Toen bleek dat hij zijn absolute meerderheid kwijt was: 308 parlementsleden stemden voor, 321 onthielden zich van stemming en niemand stemde tegen.
Dit dus. Ik betwijfel of zeggen ook doen is.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:09 schreef Marie30 het volgende:
Ik geloof het pas als ik het zie... Berlusconi het seksistische varken met de negentien levens.
Graag samen met België, Duitsland en Luxemburg. Volgens mij is dat voor deze vier landen het allerbeste.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:10 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik het ook echt prima dat Italië een corrupt en onbetrouwbaar land is dat van de vriendjespolitiek aan elkaar hangt. Zo zijn de Italianen nu eenmaal en was het niet zo, dan waren het geen Italianen meer.
Maar ik vind niet dat Nederlandse belastingbetalers en gepensioeneerden de rekening mogen betalen van al die luiheid en corruptie.
Daarom is er maar één conclusie mogelijk: Nederland moet zo snel mogelijk de EU verlaten.
Wallonië mogen ze houden. En vergeet de Scandinavische landen niet!quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Graag samen met België, Duitsland en Luxemburg. Volgens mij is dat voor deze vier landen het allerbeste.
En Zwitserland er ook maar bijquote:Op dinsdag 8 november 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wallonië mogen ze houden. En vergeet de Scandinavische landen niet!
Voeren we gewoon de Mark weer in. IJzersterk.
Hij zal vanavond wel weer een girl oppikken ergens, is hij het zo vergeten.quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:13 schreef __Saviour__ het volgende:
Op zich is hij wel een baas. Maar zo'n persoon moet je niet aan het hoofd van het land hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |