Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Is ze al legaal?
Vind wel super dat ze het doet!
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.quote:Op maandag 7 november 2011 23:59 schreef svetan het volgende:
@livelink:
Het staat je vrij je een bootje te laten sponsoren (als je dat al lukt) en solo een rondje rond de wereld te maken als je dat wilt.
Ik beken eerlijk dat ik daartoe niet in staat zou zijn! ..... ook niet met veel geld en een training van twee jaar omdat ik geen zeewater in mijn aderen heb.
Kromme vergelijking. Lucas Schroder is nergens uitgefikkerd. Hij heeft alleen zijn mening gegeven en dat is zijn goed recht. Dat doen we hier tenslotte ook allemaal.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat een ongelooflijke loser is die Lucas Schröder. Het doet me een beetje denken aan Ajax, die een paar jaar geleden uit het bekertoernooi geflikkerd was door Kozakken Boys '31 en daarna gaat klagen dat ook amateurclubs mee mogen doen.
[..]
Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.
Maar dan nog, ik wilde als kind al niet eens bij mijn grootouders logeren, zij gaat gewoon de hele fucking wereld rond. Dat het niet om zeilen gaat ben ik wel grotendeels met je eens.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.
Dit is dus het beeld van zeezeilen zoals Laura het mij schetst.
Henk laat een ander beeld zien, dus af en toe twijfel ik wel. En de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar voor mij is wat Laura doet geen reclame voor het zeilen.
Tuurlijk ga je de lokale cultuur opsnuiven. Ben je zo calvinistisch opgevoed?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.
Grappig, mij doet het nomineren voor de prijs me denken aan het huldigen van het nederlands elftal terwijl ze tweede zijn geworden. Je hoeft tegenwoordig ook al niet meer écht iets te presteren voor een prijs.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat een ongelooflijke loser is die Lucas Schröder. Het doet me een beetje denken aan Ajax, die een paar jaar geleden uit het bekertoernooi geflikkerd was door Kozakken Boys '31 en daarna gaat klagen dat ook amateurclubs mee mogen doen.
[..]
Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:27 schreef Den_Haag het volgende:
Laura, een over het paard getilde nietsnut die een paar pedo's en gekken als aanhangers heeft.
Zo, even op Dekker stijl gereageerd.
Heeft ze trouwens nog genoeg brandstof aan boord voor de motortocht?
Nou, ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd naar de reactie op de commotie die rond haar nominatie is ontstaan!quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:27 schreef svetan het volgende:
Het kan eigenlijk nog mr een paar dagen duren voor ze voet aan wal zet. Ik ben wel benieuwd hoeveel reparatie Guppy nu weer nodig heeft want in de afgelopen zes weken hebben wind en water toch wel enkele slooppogingen gedaan.
Maar wat moet een 14-15 jarige puber alleen op St.Maarten???quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:55 schreef livelink het volgende:
Ik reageerde nog op discussie over de nominatie voor de zeilprijs. Op zich vind ik het voor Laura best knap wat ze doet. De eenzaamheid moet niet makkelijk zijn. En zoals nu, bij zo'n grote oversteek heb ik wel weer bewondering en medelijden met haar. Dit is volgens mij echt niet wat ze wil.
Had ze haar hart gevolgd dan was ze naar Sint Maarten gezeild en daar nooit meer weggegaan.
Niks natuurlijk, maar eigenlijk denk ik dat haar droom niet verder ging dan Sint Maarten. Ik vind ook echt dat ze sinds ze daar is vertrokken ze steeds minder vrolijk schrijft en overkomt. Ik zie gewoon een 14/15-jarige puber voor me die niet verder heeft gedacht dan haar neus lang was. Maar ik verwijt Laura niks. Ik snap haar dagdromen. Wie kent dat niet eigenlijk? Ik droomde als puber ook van roem en vrijheid. Heel normaal toch?quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar wat moet een 14-15 jarige puber alleen op St.Maarten???
Ben ik deels met je eens. Maar er verschijnen nu reacties op krantenartikelen zoals op Nauticklink die wel degelijk op waarheid berusten. Vader en dochter hebben over diverse zaken gelogen en meer dan eens regels en wetten aan hun laars gelapt. Tevens komen ze gemaakte afspraken niet na. Voor mij is het de vraag of je dan een dergelijke nominatie verdient.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:25 schreef livelink het volgende:
Laura kan op zich niks aan die commotie doen natuurlijk. Welke reactie kan zij geven? Ze is voorgedragen en op basis daarvan genomineerd. Dit is voor haar natuurlijk ook een lullige ontwikkeling.
Ik denk dat juist geld de belangrijkste drijfveer van pa is geweest om haar nu te laten gaan . Ze zou een record verbreken en daar willen sponsoren wel in investeren. Zo werkt het nu eenmaal. Was ze eenmaal zeg een jaar of 25 geweest dan zou niemand interesse hebben in een reis rond de wereld want dat doen jaarlijks zoveel mensen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Niks natuurlijk, maar eigenlijk denk ik dat haar droom niet verder ging dan Sint Maarten. Ik vind ook echt dat ze sinds ze daar is vertrokken ze steeds minder vrolijk schrijft en overkomt. Ik zie gewoon een 14/15-jarige puber voor me die niet verder heeft gedacht dan haar neus lang was. Maar ik verwijt Laura niks. Ik snap haar dagdromen. Wie kent dat niet eigenlijk? Ik droomde als puber ook van roem en vrijheid. Heel normaal toch?
Ik begrijp gewoon met de beste wil van de wereld niet waarom haar ouders haar hier niet van hebben weerhouden. Het lag toch wel in het verschiet. Zodra ze klaar was met school kon ze gaan sparen en daarna gaan en staan waar ze maar wilde.
Wat een kulverhaal Svetan. En het blijkt maar weer eens dat je slecht op de hoogte bent want meneer Mercer is zeker niet de eerste woordvoerder van Laura!quote:Op woensdag 9 november 2011 00:30 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat die Schröder nu wel zijn carriere als wedstrijdzeiler kan opgeven en zeker de hoop om nog eens voor de van Rietschoten trofee te worden genomineerd. Hoe meer ik over dit Haantje lees komt hij bij mij steeds onsympathieker over. Voor het geld wat die laatste race aan mensen en materiaal heeft gekost zou Laura twee keer de wereld rond kunnen.
Over geld en sponsors gesproken: Veel van deze bekende races en regatta's worden gesponsord door grote firma's (Volvo etc.) die eigenlijk niets te maken hebben met de nederlandse zeilsport en zeker niet de firma's die direct in en rond de zeilwereld actief zijn.
Als men nu naar Laura's sponsorlijstje kijkt, en de wijze waarop ze gesponsord wordt, dan valt op dat het hoodzakelijk nederlandse firma's/ importeurs zijn die praktisch aan de voorbereidingen hebben deelgenomen en materiaal hebben gelevert. Ook de organisatie wordt hoodzakelijk, met minimale externe kosten, tot nu toe binnen de familie gedaan. Pas toen alles werkelijk te groot werd om nog zelf te doen werd Mercer binnengehaald du nu maar moet zien dat er ook een beetje geld binnenkomt.
Na terugkomst heeft Laura natuurlijk een veel beter verhaal dan die Schöder bij presentaties voor de jeugd te bieden. Ze weet dan wel wat meer te vertellen dan alleen maar over ontberingen en gevaarlijke situaties en heeft ook een verhaal over de landen en eilanden waar ze niet alleen maar langsgevaren is maar idd heeft rondgekeken. Daarbij komt nog dat ze wat betreft leeftijd natuurlijk dichter bij de zeiljeugd staat dan Schöder.
quote:06-06-10
De hoofdmotor staat erin!!
Afgelopen maandag werd er een gloednieuwe Volvo van 40 PK in mijn Guppy gehesen en donderdag hebben wij het eerste proefrondje gevaren, dat was echt geweldig helemaal
Precies! Mercer is wordvoerder nummer 4.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat een kulverhaal Svetan. En het blijkt maar weer eens dat je slecht op de hoogte bent want meneer Mercer is zeker niet de eerste woordvoerder van Laura!
"Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’."quote:Op woensdag 9 november 2011 12:26 schreef MrFoureyes het volgende:
Mariska Woertman - gestopt na meningsverschillen over de manier waarop het project moest worden gepresenteerd (bron: MW zelf, onder meer op LinkedIn)
quote:Op woensdag 9 november 2011 13:56 schreef spuitje het volgende:
En was het niet die advocaat die zei dat het niet onwaarschijnlijk was dat duizenden mensen Laura in Darwin op zouden staan wachten? Maar er was niemand!
Dan zal ze wel ont-zet-tend blij zijn geweest dat er niemand stondquote:Op woensdag 9 november 2011 14:08 schreef Hammondorgel het volgende:
"...daar staan misschien 30.000 mensen op de kade [en dat vind ze verschrikkelijk]."
http://internetradio.vrt.(...)r1och1peter-jonge-23
Ik denk wel dat hij het voor niets doet - of deed. Mercer is een journalist die voor een lokale krant schrijft, en een blog bijhoudt. Zijn hele "PR-bureau" telt drie werknemers inclusief hijzelf. Zijn klanten zijn kleine, onbekende ondernemingen voor wie hij persberichten schrijft.quote:Op woensdag 9 november 2011 13:56 schreef spuitje het volgende:
Ook meneer Mercer zal niet voor niets werken denk ik.
Lijkt het je niet dat bij een bedrijf van deze omvang het bedrijf en de persoon gewoon dezelfde zijn? Het hele bedrijf is niet meer dan de persoon van Lyall Mercer - als hij stopt, houdt het bedrijf ook meteen op. De vraag is ook, welk wezenlijk verschil er bestaat tussen Mercer en Woertman (die heel goed ingevoerd is in de Hilversumse mediawereld).quote:Op woensdag 9 november 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
Daarmee hebben we het niet over Lyall Mercer als persoon maar over de firma Mercer PR die al eerder dit soort zaken voor zeilsters en zeilers heeft gedaan
Svetan, Sie haben NICHT DIE GERINGSTE AHNUNG WOVON SIE REDEN!!!!!quote:Op woensdag 9 november 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
@spuitje en Hammondorgel
Mercer is de eerste professionele firma die, met een contract met de Dekkers, zaken zoals media en publiciteit voor Laura gaat regelen. Daarmee hebben we het niet over Lyall Mercer als persoon maar over de firma Mercer PR die al eerder dit soort zaken voor zeilsters en zeilers heeft gedaan.
Alle andere genoemde personen deden dit vanuit een actuele situatie en geen van deze mensen zou in staat geweest zijn het internationale mediacircus wat nu op Laura afkomt in goede banen te leiden.
Ik ben wel benieuwd naar het concept van Mercer. Het contract is nu ongeveer 2 maanden oud en ik heb zo het idee dat we in de volgende haven de eerste veranderingen zullen zien.
quote:Op woensdag 9 november 2011 15:58 schreef svetan het volgende:
Alle andere genoemde personen deden dit vanuit een actuele situatie en geen van deze mensen zou in staat geweest zijn het internationale mediacircus wat nu op Laura afkomt in goede banen te leiden.
Er was een internationale mediacircus in zomer 2009. Laura en mw. Woertman hebben in september 2009 zelfs een soort van Promotion-film in Portugal gemaakt.quote:
Wow, en dat is dan wereldnieuws?quote:Op woensdag 9 november 2011 18:45 schreef svetan het volgende:
Hmmmm..... het zou wel eens kunnen zijn dat Mercer bv op 9/10 december een ontmoeting met de deelnemers van de Volvo Ocean Race organiseert.
Binnen de zeilwereld is dat wereldnieuws. Die zure rechtse media negeren dat hier volledig en storten zich liever op de financiële crisis.quote:
Is dat het enige dat deze pr man bedacht heeft, sinds juli? Erg snel is ie niet.quote:Op woensdag 9 november 2011 18:45 schreef svetan het volgende:
Hmmmm..... het zou wel eens kunnen zijn dat Mercer bv op 9/10 december een ontmoeting met de deelnemers van de Volvo Ocean Race organiseert.
Maarja, hij wilde ook een Laura Facebook Page opzetten, maar dat is niet gebeurd.quote:Op woensdag 9 november 2011 20:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is dat het enige dat deze pr man bedacht heeft, sinds juli? Erg snel is ie niet.
Een Official Laura Dekker Facebook Fanpage, 100% controlled door Team Laura.quote:Op woensdag 9 november 2011 21:56 schreef livelink het volgende:
Er was toch al een Laura Dekker Fanpage op Facebook. Opgezet door die Duitser die zo emotioneel en lyrisch verslag van het vertrek van Laura heeft geschreven?
Ja, wat een rare prioriteiten heeft de media toch...quote:Op woensdag 9 november 2011 20:37 schreef BabeWatcher het volgende:
Binnen de zeilwereld is dat wereldnieuws. Die zure rechtse media negeren dat hier volledig en storten zich liever op de financiële crisis.
Ik las 'fappage' ..quote:Op woensdag 9 november 2011 22:15 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Een Official Laura Dekker Facebook Fanpage, 100% controlled door Team Laura.
enquote:Wat een lulverhaal van die Schröder zeg, dat hij zich uit de nominatie voor de Conny van Rietschoten prijs terugtrekt, omdat Laura Dekker ook genomineerd is. Nee, het lijkt er sterk op dat hij probeert te verdoezelen dat hij niet van Laura wil verliezen. Wat er op kan duiden dat ze zelfs in zíjn ogen een reéle kans maakt om te winnen!
quote:Hallo Kapitein Laura. Dat mogen we nu wel zeggen. Eerst en vooral mijn felicitaties met de oversteek van de Indische. Er zijn veel mensen onderweg die naar je uitkijken en die je weldra ook zal ontmoeten. Nu is het ook de tijd om eens de waarheid te zeggen over je bekwaamheid, je psychologische instelling, je kennis van zaken, je aanpak, kortom je volledig leven van ongeveer 450 dagen op zee. Werkelijk uitstekend. Voor alle moeilijkheden had je een oplossing, aan alle ongemakken kon jij je aanpassen door een goede beoordeling. Enkel het inkopen van goederen en proviand voor zovele dagen, is een huzarenstukje voor een jonge dame van 15-16 jaar. Dat kan enkel omdat je weet waar je aan toe bent en een programma hebt. Het is evident dat al de personen die je toendertijd tegengehouden hebben eens flink op het matje moeten geroepen worden aangaande hun bekwaamheid bij het beoordelen van iemand die op zee geboren en getogen is en steeds water onder haar voeten heeft gehad. Het is evident dat die personen je moeten rehabiliteren al dan niet door een vergoeding (sponsering) of door een openbaar schrijven... ... ... Zeil Laura zeil, het ga je goed. Poseidon houdt jou en Guppy in de gaten.
LOLquote:Het is evident dat die personen je moeten rehabiliteren al dan niet door een vergoeding (sponsering)
quote:Media
Ik heb gehoord dat er sinds mijn vertrek uit Darwin op internet en in andere media alweer berichten over mij verschijnen, die echt nergens op slaan.. Zo is nu weer te lezen dat ik gestopt zou zijn met school. Dit is dus echt niet waar en dit is ook nooit door mij in een interview gezegd! In sommige media wordt zelfs ook nog gemeld dat ik mijn schoolboeken overboord heb gegooid. Dat is dus helemaal volslagen onzin, ik heb al mijn schoolboeken gewoon aan boord. Als ik een rustige zeildag en 's nachts voldoende slaap heb kunnen krijgen, pak ik een boek. Dit heb ik steeds gedaan! Ik leer namelijk gewoon door, alleen gaat het wat langzamer. Ik ben nog steeds van plan mijn diploma te halen. En het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat er als maar weer zoveel onware berichtgeving door de Nederlandse media de wereld in wordt gestuurd..
Laura
bron
Dus, m.a.w., heb jij bewondering voor een kind dat op een of andere manier op kosten van anderen de wereld rondreist zonder ouderlijk gezag.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:48 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Maar dan nog, ik wilde als kind al niet eens bij mijn grootouders logeren, zij gaat gewoon de hele fucking wereld rond. Dat het niet om zeilen gaat ben ik wel grotendeels met je eens.
Die tweede is vast door haar oma geschreven, denk ik.quote:Op donderdag 10 november 2011 00:29 schreef spuitje het volgende:
Sommige berichten in het gastenboek van laura zijn echt grappig
[..]
en
[..]
Humorquote:Op donderdag 10 november 2011 12:40 schreef spuitje het volgende:
Laura is boos, heel boos. Wel grappig om te lezen dat ze het gezegde "iets over boord gooien" letterlijk neemt.
[..]
Segelmädchen Laura Dekkerquote:Op donderdag 10 november 2011 12:40 schreef spuitje het volgende:
Laura is boos, heel boos. Wel grappig om te lezen dat ze het gezegde "iets over boord gooien" letterlijk neemt.
Die gemene Nederlandse media toch...quote:Op donderdag 10 november 2011 14:59 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Segelmädchen Laura Dekker
Schulbücher über Bord
http://www.spiegel.de/schulspiegel/ausland/0,1518,787288,00.html
De motor maar weer een paar uurtjes aan denk ik.quote:Op donderdag 10 november 2011 19:15 schreef BabeWatcher het volgende:
Weer drie nieuwe blogs, het gaat hard, ik heb het vermoeden dan Laura al op Mauritius is aangekomen, of zelfs alweer verder gegaan is.
Wat heerlijk voor haar: op volle zee douchen met regenwater. Aan regen heeft ze geen gebrek.
Opmerkelijk is het blog van 3 november. Bedoelt ze nou dat ze de zeilen heeft neergehaald om te slapen? Ik heb altijd gedacht dat een boot die niet wordt aangedreven op volle zee een ongeleid projectiel is.
Gewoon een onderdeel van een veel grotere site en het is niet veel meer dan een verzameling nieuwsberichten, berichten van haar eigen site en wat links naar o.a. Facebook.quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:38 schreef svetan het volgende:
Er is een vrij uitgebreide Nieuw Zeelandse site over Laura: http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/
Hoe kom je erbij dat die site over Laura gaat?quote:Op vrijdag 11 november 2011 12:38 schreef svetan het volgende:
Er is een vrij uitgebreide Nieuw Zeelandse site over Laura: http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/
Wishful thinking?quote:Op vrijdag 11 november 2011 13:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die site over Laura gaat?
Svetan, Mercer is Australisch...quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:18 schreef svetan het volgende:
Het viel me alleen op dat deze NZ site plotseling in Google boven kwam drijven. Mercer?
Ja, ben ik.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:42 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel..... ben je vergeten waar Mercer mee bezig is vanwege Laura's nationaliteit?
Welnee, Google goochelt wel vaker met de positie van sites. Er staat daar helemaal geen nieuws dat we niet allang elders konden lezen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:18 schreef svetan het volgende:
Het viel me alleen op dat deze NZ site plotseling in Google boven kwam drijven. Mercer?
De Nieuw-Zeelanders tegen zich in het harnas jagenquote:Op vrijdag 11 november 2011 15:42 schreef svetan het volgende:
@Hammondorgel..... ben je vergeten waar Mercer mee bezig is vanwege Laura's nationaliteit?
Ik ben overigens wel benieuwd met welke vlag Guppy de volgende haven binnenkomt.
Er zijn veel watersportsites/magazines die af en toe een berichtje over Laura plaatsen, maar nieuws is het nooit. Kan ook niet, want HKH geeft bij voorkeur geen interviews.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Welnee, Google goochelt wel vaker met de positie van sites. Er staat daar helemaal geen nieuws dat we niet allang elders konden lezen.
Britt zit toch op dat leer- en zeilschip? <zoekt> Oh ja, dat tall ship. Ja dat lijkt mij ook mooi om van dichtbij te zien.quote:Op vrijdag 11 november 2011 16:56 schreef spuitje het volgende:
Ik volg momenteel ook af en toe brittatsea, maar wat een verschil met Laura zeg! Die meid is dol enthousiast over alles. Ieder interview wat ze mocht geven was voor haar een feestje, iedere donatie die ze ontving werd apart op haar site vermeld. En kwam de donatie van een bedrijf met een website dan werd er ook nog een link bij geplaatst.
Ik las pas te laat dat het schip een paar dagen in Cherbourg heeft gelegen, had ik het eerder gelezen was ik zeker even gaan kijken, ik vind zulke schepen zo mooi!
Ik denk dat Laura dat zelf heeft geregeld met Larry Page, gewoon zeilers onder elkaar, die laten elkaar niet in de steek. Mercer schijnt dit weekend met Zuckerberg te gaan golfen, dus binnenkort vind je Laura's lieflijke gezicht op elke Facebookpagina!quote:Op vrijdag 11 november 2011 15:18 schreef svetan het volgende:
School At Sea zijn voornamelijk probleemjongeren. De ergste probleemgevallen worden met belastinggeld geholpen. Het heeft helemaal niks met zeilen te maken, aangezien alle kinderen passagier zijn die behoudens corvee niets hoeven te doen.quote:Op vrijdag 11 november 2011 17:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens mij heb ik een aantal jongeren met een trui van School At Sea vorige week in de OBA in Amsterdam gezien.. weet niet precies wanneer. Het viel me op dat een stuk of 8 jongeren in dezelfde kleding liepen..
't Is dat je het erover hebt, anders was ik het vergeten
Lees je even wat beter in BW want nu praat je poep! Deze jongeren volgen het normale lesprogramma van hun school ( 4VWO) en krijgen daarnaast nog les in een aantal extra vakken. Als hun klas een toets maakt, maken zij op hetzelfde moment dezelfde toets onder toezicht van 1 van de 5 leraren die aan boord is. Daarnaast hebben ze inderdaad corvee en lopen ze wacht. Bij terugkomst in Nederland gaan ze terug naar hun eigen school en hebben dan precies dezelfde lesstof gevolgd als hun klasgenoten.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
School At Sea zijn voornamelijk probleemjongeren. De ergste probleemgevallen worden met belastinggeld geholpen. Het heeft helemaal niks met zeilen te maken, aangezien alle kinderen passagier zijn die behoudens corvee niets hoeven te doen.
De meest recente blogs doen vermoeden dat Laura al is aangekomen op Mauritius.
Lees jij wel eens wat anderen posten? Ik had bij die link toch duidelijk vermeld dat het om reguliere jongeren gaat, en spuitje bevestigt dat vandaag nog eens met haar verwijzing naar Britt. Volgens mij ben jij in de war met de Oosterschelde of het VOC-schip Stad Amsterdam.quote:Op vrijdag 11 november 2011 19:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
School At Sea zijn voornamelijk probleemjongeren. De ergste probleemgevallen worden met belastinggeld geholpen. Het heeft helemaal niks met zeilen te maken, aangezien alle kinderen passagier zijn die behoudens corvee niets hoeven te doen.
De meest recente blogs doen vermoeden dat Laura al is aangekomen op Mauritius.
Is de Stad Amsterdam voor probleemjongeren?quote:Op vrijdag 11 november 2011 20:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Lees jij wel eens wat anderen posten? Ik had bij die link toch duidelijk vermeld dat het om reguliere jongeren gaat, en spuitje bevestigt dat vandaag nog eens met haar verwijzing naar Britt. Volgens mij ben jij in de war met de Oosterschelde of het VOC-schip Stad Amsterdam.
Nee, maar daar hebben jongeren op gewerkt die daarmee werkervaring op konden doen. Ik doe ook maar een gooi, ik weet niet waar BabeWatcher zijn jongeren vandaan haaltquote:Op vrijdag 11 november 2011 21:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is de Stad Amsterdam voor probleemjongeren?
Dat meen je niet!
Jammer, ik had het wel de grap van de eeuw gevondenquote:Op vrijdag 11 november 2011 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, maar daar hebben jongeren op gewerkt die daarmee werkervaring op konden doen. Ik doe ook maar een gooi, ik weet niet waar BabeWatcher zijn jongeren vandaan haalt
Door Lucas ik-wil-de-prijs-niet-als-Laura-Dekker-ook-meedingt Schröder.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:21 schreef spuitje het volgende:
Het lezen waard.
http://vorige.nrc.nl/opin(...)riskant,_daar_op_zee
Dat klopt inderdaad, maar hij schreef het toen Laura 13 was. Waar ik me bij Laura steeds weer over verbaas is het slapen. Zij schijnt probleemloos iets te kunnen wat andere solozeilers niet kunnen: uren achter elkaar slapen! Lucas beschrijft de gevolgen ook heel duidelijk, maar Laura heeft nergens last van.quote:Op zaterdag 12 november 2011 00:52 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Door Lucas ik-wil-de-prijs-niet-als-Laura-Dekker-ook-meedingt Schröder.
Dat was toen iedereen er nog vanuit ging dat Laura idd. een serieuze recordpoging ging ondernemen. Laura geeft dit soort critici gelijk, door de regels aan te passen en er een pleziertocht van te maken.quote:Op zaterdag 12 november 2011 09:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, maar hij schreef het toen Laura 13 was. Waar ik me bij Laura steeds weer over verbaas is het slapen. Zij schijnt probleemloos iets te kunnen wat andere solozeilers niet kunnen: uren achter elkaar slapen! Lucas beschrijft de gevolgen ook heel duidelijk, maar Laura heeft nergens last van.
Ik heb juist gehoord dat je als puber veel slechter tegen onregelmatig slapen kan. Wel zijn ze onwillig om op tijd te gaan slapen en ook om op tijd op te staan, maar dat komt omdat het bioritme verschuift. Na je 25ste wordt dat weer anders en heb je het ineens gehad met feesten, laat naar bed gaan en een gat in de dag slapen..Maar dat is dus een heel ander verhaal.quote:Op zaterdag 12 november 2011 10:57 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Bedenk even het leeftijdsverschil! Als jong mens kun je wel eens een tijdje zonder of met onregelmatige slaap. Tenminste kon ik dat op die leeftijd zonder problemen.
Dat Laura af en toe wat langer kan slapen heeft ze te danken aan de moderne techniek die, als moeder natuur geen al te gekke capriolen maakt, tijdelijk het roer overneemd en wekt bij alle gevaren zoals grote koers en windveranderingen, scheepsverkeer en weerwaarschuwingen.
Gezien Guppy niet als wedstrijdboot maar speciaal voor een (deze) solotoertocht is uitgerust kan ik me voorstellen dat er wel een paar uurtjes slaap inzitten zolang ze buiten de grote scheepvaartroutes en ver van land is.
Wat betreft die Schröder: Op zijn dertigste begonnen met wedstrijdzeilen..... een leeftijd waarop de meeste topsporters zich terugtrekken omdat niet alleen de lichamelijke prestaties achteruitgaan maar vooral ook de risicobereidheid.
Die vent reageerd werkelijk als een moslimmaagd die een dildo als verjaarscadeau krijgt.
Tja, volgens de wereldschool had ze al een tijdlang 'een andere weg' gekozen... En eerder was het verhaal dat ze even geen tijd had voor school ivm onderhoud aan de boot in Australie. Lekker consistent weer, dat verhaal.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:41 schreef spuitje het volgende:
De column van deze week. En maar weer even flink uithalen naar de pers. Zou even rustig uitleggen hoe het nu daadwerkelijk zit niet beter zijn geweest? Uitleggen waarom ze is gestopt met de Wereldschool byvoorbeeld?
[ afbeelding ]
Gezien het taalgebruik van dit bericht, geloof ik er niks van dat Laura het geschreven heeft.quote:Op zaterdag 12 november 2011 11:41 schreef spuitje het volgende:
De column van deze week. En maar weer even flink uithalen naar de pers. Zou even rustig uitleggen hoe het nu daadwerkelijk zit niet beter zijn geweest? Uitleggen waarom ze is gestopt met de Wereldschool byvoorbeeld?
[ afbeelding ]
En weer fijntjes even trappen naar Sunderland door te vermelden dat Dekker toch maar mooi wel voorbij dat punt is gekomen zonder panne te krijgen.quote:
Ik ook niet. Volgens mij is dit een vertaling van een tekst van die PR-spindoctor (als die het nog is).quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Gezien het taalgebruik van dit bericht, geloof ik er niks van dat Laura het geschreven heeft.
Svetan, als dit zo'n bijzondere prestatie is, waarom vindt de Laura-clan het dan nodig om niet de nadruk te leggen op de prestatie maar willen ze alleen maar uithalen naar instanties en media en zo?quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:41 schreef svetan het volgende:
De storm waar Laura het in dat AD verhaal over heeft, heeft eind october de marina van Port Elizabeth verwoest met vele miljoenen schade aan installaties en schepen.
Eigenlijk zijn er zo langzaam wel felicitaties nodig want Laura heeft nu bijna alle drie grote oceanen bedwongen en met het weer wat ze overleeft heeft kun je haar geen "mooi weer zeilster" meer noemen. Wat nu nog volgt is eigenlijk een bonus die ook nog wel eens erg zwaar zou kunnen zijn: de zuidelijke Atlantische Oceaan en als ze de oorspronkelijk aangedachte route kiest de oversteek van west naar oost van de noordelijke Atlantische Oceaan. Als haar dat ook nog lukt is die prestatie bijna niet meer te toppen.
Wat een kletspraat. Het kind is volstrekt onbenaderbaar dus daar gaat de pers zich echt de vingers niet aan branden. Daarnaast is het 'nieuws' te onbenullig om er een speciale reporter op te zetten; het is meer dan voldoende dat het Jeugdjournaal erover heeft bericht.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:41 schreef svetan het volgende:
Wat betreft de pers/journaille heeft Laura absoluut gelijk! Genoemd bericht was absoluut een voorbeeld van slechte journalistiek..... of beter geen journalistiek. Geen van de media die dit bericht brachten had zelf onderzocht of zelfs maar een poging gedaan zelf een artikel te schrijven. Een duidelijker geval van "copy and paste" heb ik zelden gezien.
De stellingname van Laura en het verzoek om rectificatie heb ik echter maar in een enkele publicatie teruggevonden.
Ze wil volgens mij dat de media contact met haar opnemen om te vragen hoe het allemaal zit. Maar aangezien het kind eigenlijk onbenaderbaar is en alles via meneer Mercer moet die bepaalt of ze iemand wel of niet te woord zal staan lijkt me dat onbegonnen werk. Het is en blijft een vreemd meisje.quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik ook niet. Volgens mij is dit een vertaling van een tekst van die PR-spindoctor (als die het nog is).
Ik snap de laatste opmerking van de column trouwens niet......
En ik sluit echt niet uit dat ze onderweg hulp heeft gehad van haar crew.... En als het echt klopt wat ze schrijft over die stormen (10 uur onderwater enzo) dan is ze goed onverantwoord bezig geweest.
Waar heb je het over?quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:44 schreef svetan het volgende:
@RobertoCarlos
Wat had ze dan moeten doen met die storm? Guppy even parkeren?
Maar Dickie Dick niet en die moet beter weten...quote:Op zaterdag 12 november 2011 12:57 schreef spijkerbroek het volgende:
Ach ja, ze kan misschien goed zeilen, maar verstand van hoe de grotemensenwereld in elkaar zit heeft ze nog niet. En dat hoeft ook nog niet, ze is immers nog maar een kind.
Ik zie het verband niet... ?quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:25 schreef svetan het volgende:
Hebben jullie de bemanningslijsten van Volvo Ocean Race al eens bekeken? Er is geen enkele Nederlander bij en het veld word toch wel gedomineert door de Nieuw Zeelanders. Zou dit ook een bijkomende reden zijn waarom het Laura voor haar toekomst in die richting trekt en daar contact zoekt?
Hier zijn onderander die bemanningslijsten en verslagen te lezen: http://yachtpals.com/volvo-ocean-race-3441
The thing is .. als ze het alleen maar zou doen om de wereld rond te zeilen, dan zou ze nu ontzettend blij zijn en het alleen maar over haar reis hebben. Feit is dat ze steeds maar over de media en de instanties begint. Dat geeft aan dat ze die reis niet alleen maar wilde doen om de wereld rond te zeilen, maar dat er meer achter zat. En datgene dat "meer" was, is anders uitgepakt dan ze gehoopt had.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef Injetta het volgende:
Ik vond het ook een vreemde toestand met dat meisje destijds en geloofde niet dat ze het echt zou kunnen. Maar.. je kunt dus niet ontkennen dat ze toch al een heel aardig eind op weg is en zich toch kranig houdt voor een meisje van haar leeftijd.
Het is toch echt wel meer dan een puber met onrealistische dromen. Ze doet het toch en daar heb wel bewondering voor. Hoe vreemd ze wellicht is.. Misschien moet ze dat ook wel zijn. Want een gemiddelde normale puber had dit niet gekund denk ik. Die overschatten zichzelf enorm totdat hun fantasie werkelijkheid wordt, dan storten ze 9 van de 10 keer in.
En wat dat betreft, hoe je er ook over denkt, is het toch wel iets om respect en bewondering voor de te hebben.
Als ze niet meer Nederlandse wil zijn vanwege onze reputatie op wedstrijdzeilgebied.. (Waar Laura volgens eigen zeggen toch geen belangstelling voor heeft), dan hoopt ze dus met andermans veren te pronken.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:55 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Even doordenken! Nederland staat wat betreft zeezijlen niet meer op de kaart (als je dat poedelplaatsje van Schröder vergeet). Dat was ten tijde van van Rietschoten nog wel anders.
Als je dit zo bekijkt dan kan ik er ook beter inkomen waarom Laura in deze categorie een nominatie heeft gekregen bij de van Rietschoten trofee. Wel vind ik nog steeds dat deze nominatie, om verschillende redenen, een jaartje te vroeg komt.
Ze kan zeker goed zeilen.. Daar ga ik niet over debatterenquote:Op zaterdag 12 november 2011 14:02 schreef Injetta het volgende:
Ik vond het ook een vreemde toestand met dat meisje destijds en geloofde niet dat ze het echt zou kunnen. Maar.. je kunt dus niet ontkennen dat ze toch al een heel aardig eind op weg is en zich toch kranig houdt voor een meisje van haar leeftijd.
Het is toch echt wel meer dan een puber met onrealistische dromen. Ze doet het toch en daar heb wel bewondering voor. Hoe vreemd ze wellicht is.. Misschien moet ze dat ook wel zijn. Want een gemiddelde normale puber had dit niet gekund denk ik. Die overschatten zichzelf enorm totdat hun fantasie werkelijkheid wordt, dan storten ze 9 van de 10 keer in.
En wat dat betreft, hoe je er ook over denkt, is het toch wel iets om respect en bewondering voor de te hebben.
Tuurlijk zit dit hoog bij haar. Ze is puber en pubers hebben er nu eenmaal een handje van te gaan schoppen tegen iedereen die niet doet zoals zij willen dat ze doen. Inherent aan puber zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:45 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Laura heeft gegronde redenen om diverse instanties en de media onderuit te halen..... ze heeft gedurende haar hele project te doen gehad met tegenwerking en onjuiste, negatieve berichtgeving. Ik hoop dat Mercer behoorlijk restricties gaat invoeren bij de publicatierechten.... hoewel ik principieel tegen elke vorm van censuur ben.
In de diverse buitenlanden fronst men ondertussen ernstig de wenkbrouwen over dat schoolverhaal dat zo buiten alle proporties word opgeblazen. Daarom zal Laura ook van buitenlanders steeds weer die niet kunnen begrijpen wat daar het punt is steeds weer vragen krijgen.
Dat dit alles hoog bij haar zit is heel begrijpelijk!
Hij is een meesterlijke troll! Het meesterschap zit hem in het feit dat hij mensen steeds weer kan verleiden te reageren, terwijl hij zaken met opzet vals voorspiegelt. Maar dat is niet erg. Hij houdt het topic levendig.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:46 schreef Scorpie het volgende:
Svetan is of een meesterlijke troll of een grotesmiley.
Svetan pretendeert in het buitenland te wonen, doet altijd denigrerend over NL, net als Laura overigens, en over de users die kritiek op haar hebben. Nu is NL een circus, dan ruikt het hier weer naar spruitjes en dan doen we teveel azijn in ons eten.quote:
In welke buitenlanden fronst men de wenkbrauwen dan Svetan? Kom eens met publicaties daarover. Dat geroep in de ruimte hebben we niets aan.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:45 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Laura heeft gegronde redenen om diverse instanties en de media onderuit te halen..... ze heeft gedurende haar hele project te doen gehad met tegenwerking en onjuiste, negatieve berichtgeving. Ik hoop dat Mercer behoorlijk restricties gaat invoeren bij de publicatierechten.... hoewel ik principieel tegen elke vorm van censuur ben.
In de diverse buitenlanden fronst men ondertussen ernstig de wenkbrouwen over dat schoolverhaal dat zo buiten alle proporties word opgeblazen. Daarom zal Laura ook van buitenlanders steeds weer die niet kunnen begrijpen wat daar het punt is steeds weer vragen krijgen.
Dat dit alles hoog bij haar zit is heel begrijpelijk!
Ik vraag me af waarom men iemand die meerdere keren te kennen heeft gegeven de pest te hebben aan Nederland nomineert?quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:55 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Even doordenken! Nederland staat wat betreft zeezijlen niet meer op de kaart (als je dat poedelplaatsje van Schröder vergeet). Dat was ten tijde van van Rietschoten nog wel anders.
Als je dit zo bekijkt dan kan ik er ook beter inkomen waarom Laura in deze categorie een nominatie heeft gekregen bij de van Rietschoten trofee. Wel vind ik nog steeds dat deze nominatie, om verschillende redenen, een jaartje te vroeg komt.
Het blijft vaag.. Ze heeft de pest aan NL, maar ondanks dat ze alle schijn tegen had mocht ze gaan,, nu blijkt dat dat vertrouwen onterecht is geweest, maar toch wordt ze genomineerd voor die prijs.quote:Op zaterdag 12 november 2011 17:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom men iemand die meerdere keren te kennen heeft gegeven de pest te hebben aan Nederland nomineert?
Bedoel je dan het Laura circus? Want dat is niet bestaand. Zeker op dit moment niet. Het enige waar sprake van zou kunnen zijn is een luchtkasteel.quote:Op zaterdag 12 november 2011 15:13 schreef svetan het volgende:
:-) Ik heb het voordeel dat ik het circus in Nederland met een behoorlijke afstand in tijd en mentaliteit kan bekijken. Ik krijg daarbij wel het idee dat de dieren in dat circus de baas zijn en niet de mensen.
Laura is fantastiesquote:Op zaterdag 12 november 2011 12:41 schreef svetan het volgende:
De storm waar Laura het in dat AD verhaal over heeft, heeft eind october de marina van Port Elizabeth verwoest met vele miljoenen schade aan installaties en schepen.
Wat betreft de pers/journaille heeft Laura absoluut gelijk! Genoemd bericht was absoluut een voorbeeld van slechte journalistiek..... of beter geen journalistiek. Geen van de media die dit bericht brachten had zelf onderzocht of zelfs maar een poging gedaan zelf een artikel te schrijven. Een duidelijker geval van "copy and paste" heb ik zelden gezien.
De stellingname van Laura en het verzoek om rectificatie heb ik echter maar in een enkele publicatie teruggevonden.
Eigenlijk zijn er zo langzaam wel felicitaties nodig want Laura heeft nu bijna alle drie grote oceanen bedwongen en met het weer wat ze overleeft heeft kun je haar geen "mooi weer zeilster" meer noemen. Wat nu nog volgt is eigenlijk een bonus die ook nog wel eens erg zwaar zou kunnen zijn: de zuidelijke Atlantische Oceaan en als ze de oorspronkelijk aangedachte route kiest de oversteek van west naar oost van de noordelijke Atlantische Oceaan. Als haar dat ook nog lukt is die prestatie bijna niet meer te toppen.
Toen al een zure haring, die Lucas Schröder. Heeft die man geen leven? Wat een onvolwassen gedrag. Ik denk dat ik me voor de 100 meter terug ga trekken, ik had hem natuurlijk wel gewonnen, maar Usain Bolt speelt gewoon vals.quote:Op vrijdag 11 november 2011 22:21 schreef spuitje het volgende:
Het lezen waard.
http://vorige.nrc.nl/opin(...)riskant,_daar_op_zee
Heel jammer inderdaad. Het ABN-Amro-team heeft twee keer gewonnen, tot de bank kapot werd gemaakt door Wouter Bos. Ik zie team Laura ook wel winnen, maar helaas niet meer onder Nederlandse vlag.quote:Op zaterdag 12 november 2011 13:25 schreef svetan het volgende:
Hebben jullie de bemanningslijsten van Volvo Ocean Race al eens bekeken? Er is geen enkele Nederlander bij en het veld word toch wel gedomineert door de Nieuw Zeelanders. Zou dit ook een bijkomende reden zijn waarom het Laura voor haar toekomst in die richting trekt en daar contact zoekt?
Hier zijn onderander die bemanningslijsten en verslagen te lezen: http://yachtpals.com/volvo-ocean-race-3441
ehm... nee. Iemand met een gezin, een universitaire opleiding als econoom en die bij de Nederlandse Bank en T-Mobile heeft gewerkt en daarnaast aan zware solozeilwedstrijden meedoet als liefhebberij is onvolwassen en heeft overduidelijk geen leven.quote:Op zaterdag 12 november 2011 21:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Toen al een zure haring, die Lucas Schröder. Heeft die man geen leven? Wat een onvolwassen gedrag. Ik denk dat ik me voor de 100 meter terug ga trekken, ik had hem natuurlijk wel gewonnen, maar Usain Bolt speelt gewoon vals.
Exact wat de blog zegt als het zo is:quote:Op zondag 13 november 2011 10:38 schreef svetan het volgende:
Volgens dit blog zit ze nu in Durban aangekomen: http://asmallnest.blogspot.com/
Das 10000 KM in één keer.quote:Rechtstreeks van Darwin naar Durban. Wat een
tocht. Chapeau zeg.
Je bedoelt ditquote:Op zondag 13 november 2011 13:01 schreef MrFoureyes het volgende:
Een zekere Eric waagde het gisteren om in het gastenboek te vragen wie er nu eigenlijk die boot heeft betaald en uitgerust. Met zo'n impertinente vraag weten Petra en Madeleine (alter-ego's van Oma Dekker?) wel raad! Dat gastenboek wordt steeds enger.
enquote:Petra13-11-2011Hallo Eirc, je vragen pasten niet meer in het bericht, maar ik kan ze wel beantwoorden. Laura heeft jarenlang keihard gewerkt en gespaard om haar droom waar te maken en heeft alles (dus ook de boot) zelf geregeld en betaald, soms met behulp van haar vader die haar in alles steunt. Daarbij komen dan nog donaties van haar fans (waarvan ze een behoorlijk deel doorgeeft aan Sea Sheperd) en donaties van bedrijven die inzien hoe bijzonder dt alles is. Maar het meeste heeft ze op eigen kracht gedaan - er zitten maanden werk in het opknappen van de boot, dit deed ze bijna helemaal zelf, soms met hulp vsn haar vader, en dat naast het volgen van haar school, het schrijven van haar eerste boek en het overvaren van schepen waarmee ze geld verdiende voor haar avontuur. Heel anders dus dan die andere zwaar gesponsorde solo-reizen waar een heel walteam klaarstond!
quote:Madeleine13-11-2011@Eric: heel onsportief dat je nu weer kritiek op Laura uit! Je hebt je al eerder negatief over haar uitgelaten en je gebruikt (misbruikt?) nu weer het gastenboek voor vragen die allang beantwoord zijn in Laura's blog. Laura verdient respect voor wat ze helemaal zelfstandig voor elkaar heeft gekregen en ze is een voorbeeld voor de patatgeneratie die liever blowt, drinkt, de hele dag zit te gamen of voor de TV hangt. Laura's moed, inzicht, doorzettingsvermogen, wijsheid en kracht zijn zeldzaam - daar zou je eens iets over moeten schrijven!
Ik vind die ""jarenlang keihard gewerkt" prachtig. Het is net of je over iemand praat die nu eindelijk, na een lang en arbeidzaam leven, van zijn welverdiende pensioen kan genieten.quote:Op zondag 13 november 2011 14:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je bedoelt ditZe heeft nu ook al die boot zelf betaald, bijna helemaal in haar eentje opgeknapt en ook het boek zelf geschreven.
[..]
en
[..]
En voor iedereen die nu nog weer gaat zeiken. Windkracht 9 met golfjes van 8 meter en dan overleven, dat is topsport.quote:Laura kwam tijdens haar oversteek over de Indische Oceaan langs de plek waar Abby Sunderland, een Amerikaanse tiener die ook solo rond de wereld probeerde te zeilen, haar jacht 'ontmast' zag worden tijdens een storm. Zij moest haar recordpoging staken. Ook Laura maakte pas een flinke storm mee, die een nacht en een ochtend duurde. 'Met windkracht 9 en golven van 8 meter hoog', vertelt het zeilmeisje via de mailverbinding die ze aan boord heeft aan het AD.
Niemand hier zegt dat ze niet kan zeilen en dat de reis geen knappe prestatie is.quote:Op zondag 13 november 2011 15:39 schreef Daniel1976 het volgende:
En voor iedereen die nu nog weer gaat zeiken. Windkracht 9 met golfjes van 8 meter en dan overleven, dat is topsport.
Mwah, dan moet je de afgelopen 40 delen toch nog eens teruglezen.quote:Op zondag 13 november 2011 15:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat ze niet kan zeilen en dat de reis geen knappe prestatie is.
Het is wel het eerste serieuze afzien sinds een jaar..quote:Op zondag 13 november 2011 15:39 schreef Daniel1976 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)lische-piraten.dhtml
Bevestiging dat ze geland is in Durban
[..]
En voor iedereen die nu nog weer gaat zeiken. Windkracht 9 met golfjes van 8 meter en dan overleven, dat is topsport.
Een beetje misschien... Ik kan me herinneren dat ze een keer een nachtje niet geslapen had en daarom de pers niet te woord wilde staan op de dag van haar aankomst.quote:Op zondag 13 november 2011 16:44 schreef livelink het volgende:
Los van de omstandigheden bij het zeilen zijn alle grote oversteken natuurlijk op zich wel een prestatie. Dan moet ze toch echt omgaan met het alleen zijn en alle zaken in eerste instantie zelfstandig het hoofd bieden.
Ze heeft echt wel eerder afgezien dit jaar, daar ben ik van overtuigd.
Ik dacht dat dat een gevolg was van normale slijtage en maar gedeeltelijk van zwaar weer, evenals andere schade aan haar boot.quote:Op zondag 13 november 2011 16:52 schreef svetan het volgende:
Ze had al eerder zwaar weer gehad. Zoals bv in de Torres Strait waa de zeilen gescheurd zijn.
Ik hoop voor haar van wel. Ze is misschien te moe om de pers te woord te staan.quote:Op zondag 13 november 2011 17:15 schreef svetan het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe haar "officiele" aankomst in Durban wordt aangekondigd. Met- of zonder "regie" van Mercer.
Je praat weer eens poep Svetan, niemand die zegt dat ze niet kan zeilen! Het is haar eigen nare gedrag wat commentaar oplevert, niet haar zeilprestatie!quote:Op zondag 13 november 2011 15:48 schreef svetan het volgende:
@Daniel1976
idd is dit topsport...... zeker als je ziet hoeveel andere schepen er in de afgelopen week wel in de problemen zijn gekomen. Zo langzaam gaan die azijnzeikers toch wel af als een gieter.
En hoe zou het nu toch kunnen dat de pers haar inmiddels negeert? Dat wil ze toch graag? Ze houdt niet van de pers, ze presteert het zelfs een journalist een tijdlang te laten wachten om hem vervolgens te gaan vertellen dat ze niet met hem wil praten. En dat vertelt ze dan vol trots op haar weblog! Hoe arrogant kun je als 15 jarige zijn!quote:Op zondag 13 november 2011 19:28 schreef BabeWatcher het volgende:
De internationale pers negeert deze wereldprestatie volledig
Voor mij blijft Laura een held.
De geweldige zangeres Rihanna liet haar fans een uur wachten, toch bleven zij geduldig op haar wachten.quote:Op zondag 13 november 2011 20:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
En hoe zou het nu toch kunnen dat de pers haar inmiddels negeert? Dat wil ze toch graag? Ze houdt niet van de pers, ze presteert het zelfs een journalist een tijdlang te laten wachten om hem vervolgens te gaan vertellen dat ze niet met hem wil praten. En dat vertelt ze dan vol trots op haar weblog! Hoe arrogant kun je als 15 jarige zijn!
Pers =/= fans.quote:Op zondag 13 november 2011 20:09 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De geweldige zangeres Rihanna liet haar fans een uur wachten, toch bleven zij geduldig op haar wachten.
RIHANNA IS FANTASTIES!!!quote:Op zondag 13 november 2011 20:09 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De geweldige zangeres Rihanna liet haar fans een uur wachten, toch bleven zij geduldig op haar wachten.
Vast, maar als zij de pers een uur laat wachten en dan tegen hen zegt dat ze niet met hen wil spreken, dan zal die pers haar ook afbranden. En terecht.quote:
Die journalist bleef ook geduldig wachten. Tot HKH hem kwam vertellen dat ze niet met hem wilde praten.quote:Op zondag 13 november 2011 20:09 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Rihanna vergelijken met een 15-jarige verwende puberquote:Op zondag 13 november 2011 20:09 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
16-jarige puberquote:Op maandag 14 november 2011 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rihanna vergelijken met een 15-jarige verwende puber![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
1. gezegdquote:Op maandag 14 november 2011 01:02 schreef svetan het volgende:
Ze zal best van te voren gezecht hebben dat ze niet voor een audientie beschikbaar is..... eigen schuld van dat journaille dat tegen beter weten in toch blijft zitten.
Ach Dick, je moet het maar zo zien: als de pers niet geïnformeerd wordt door jou of Laura dan is het eigenlijk nog positief dat ze weten dat ze in Zuid Afrika is aangekomenquote:Op maandag 14 november 2011 07:24 schreef svetan het volgende:
Geweldig om door de Nederlandse pers geinformeerd te worden..... nu.nl wist te melden dat ze in Kaapstad zat maar dat is dus wel 900km of wel een goede week verder varen.
Geweldig om door Svetan geinformeerd te worden. Dat staat dus niet op nu.nl, maar op nujij.nlquote:Op maandag 14 november 2011 07:24 schreef svetan het volgende:
Geweldig om door de Nederlandse pers geinformeerd te worden..... nu.nl wist te melden dat ze in Kaapstad zat maar dat is dus wel 900km of wel een goede week verder varen.
Dat is strategie van Mercer - het is de stilte voor de grote mediastorm die zo meteen losbarst. CNN is al ter plekke, regeringsleiders hebben hun agenda's vrijgemaakt, er is geen hotelkamer meer te krijgen in Durban en het luchtruim boven Zuid-Afrika is tot nader order gesloten.quote:Op zondag 13 november 2011 19:28 schreef BabeWatcher het volgende:
De internationale pers negeert deze wereldprestatie volledig
quote:Op maandag 14 november 2011 09:17 schreef svetan het volgende:
Op die foto van http://momo-express.posterous.com/ ziet het ernaar uit dat de Nieuwzeelandse vlag op het achtersteven hangt en wordt in het blog Laura als Nieuwzeelandse genoemd. Het lijkt er toch wel op dat Laura echt bezig is haar actieve nationaliteit te wisselen.
En als je dan zo goed weet dat er bij nujij.nl vooral mensen posten die op het niveau van de kleuterklas zijn blijven steken, waarom vond je het dan toch nodig om net te doen alsof een bericht op nujij.nl afkomstig was van de pers met de bijbehorende sneer? Beetje goedkoop vind je niet?quote:Op maandag 14 november 2011 08:16 schreef svetan het volgende:
@livelink ..... daar heb ik al maanden niets meer geschreven omdat het daar gewoon een kleuterklas in oorlogstoestand is.
Ach laat gaan Livelink, we kennen Svetan onderhand toch wel een beetje? Alles aangrijpen om af te kunnen geven op Nederland en de nederlanders. Er deugen er maar twee: Laura en hij.quote:Op maandag 14 november 2011 12:06 schreef livelink het volgende:
[..]
En als je dan zo goed weet dat er bij nujij.nl vooral mensen posten die op het niveau van de kleuterklas zijn blijven steken, waarom vond je het dan toch nodig om net te doen alsof een bericht op nujij.nl afkomstig was van de pers met de bijbehorende sneer? Beetje goedkoop vind je niet?
Waar jij die vlag ziet is mij een raadsel, maar misschien zie jij hem omdat je dat graag wilt?quote:Op maandag 14 november 2011 09:17 schreef svetan het volgende:
Op die foto van http://momo-express.posterous.com/ ziet het ernaar uit dat de Nieuwzeelandse vlag op het achtersteven hangt en wordt in het blog Laura als Nieuwzeelandse genoemd. Het lijkt er toch wel op dat Laura echt bezig is haar actieve nationaliteit te wisselen.
De internationale media negeert de prestatie van Laura helemaal! Schande!</svetan-mode>quote:Alleen de douane man viel bijna flauw toen ik hem vertelde dat ik solo uit Darwin was komen zeilen. Hij geloofde me niet en ik moest eerst mijn website laten zien voordat ie me mompelend m'n stempels gaf.
Nou, het ligt iets genuanceerder denk ik. De internationale pers heeft Laura lange tijd niet genegeerd, maar Laura de pers wel. En ja, dan verdwijn je uit beeld. Maar gelukkig is er nu meneer Mercer, dus het komt vast en zeker allemaal goed, wacht maar eens af!quote:Op maandag 14 november 2011 14:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Blog op haar website heeft een update over het aankomen in Durban.
[..]
De internationale media negeert de prestatie van Laura helemaal! Schande!</svetan-mode>
Nou, je mag gelijk hebben hoor, ik zie het niet!quote:Op maandag 14 november 2011 13:24 schreef svetan het volgende:
@spuitje
De vlag is achter aan de boot helemaal aan de linkerrand van de foto op de plaats waar de vlag bij Guppy normaal hangt. Als het de nederlandse vlag was geweest had je hier rood-wit-blauw gezien..... nu is de zichtbare hoofdkleur blauw. http://upload.wikimedia.o(...)_New_Zealand.svg.png
Dat was sarcasme van mijn kantquote:Op maandag 14 november 2011 17:30 schreef spuitje het volgende:
Nou, het ligt iets genuanceerder denk ik. De internationale pers heeft Laura lange tijd niet genegeerd, maar Laura de pers wel. En ja, dan verdwijn je uit beeld.
Van mijn kant ookquote:Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat was sarcasme van mijn kant
Over Lucas, de prijs, Riek en natuurlijk Svetan Dick Dekkerquote:
quote:Op maandag 14 november 2011 19:26 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura, ga nu eerst lekker een paar dagen goed slapen, je heb het verdient en je hebt het nodig. Ook in deze haven zullen genoeg aardige mensen zijn die jou graag bij hun avondmaal willen zien aanschuiven.
Je bent er bijna, alleen nog even Afrika rondvaren.
Only some of us can learn from other people’s mistakes.quote:Op maandag 14 november 2011 21:40 schreef Hammondorgel het volgende:
Laura's stowaways
http://johnvigor.blogspot.com/2011/11/lauras-stowaways.html
Daar lijkt het hier ook vaak op!quote:Op maandag 14 november 2011 08:16 schreef svetan het volgende:
@livelink ..... daar heb ik al maanden niets meer geschreven omdat het daar gewoon een kleuterklas in oorlogstoestand is.
Vind je? Ik vind het wel meevallen. Svetan heeft ruim 1600 berichten geplaatst op nujij.nl, voorwaar geen geringe prestatie! Toch? Maar toen zijn laatste bericht om wat voor reden dan ook werd verwijderd was nujij.nl volgens hem ineens een kleuterklasje en een afleggertje.quote:
Zeker als je bedenkt dat hij, als top executive, die berichten plaatst terwijl hij ondertussen het MT voorzit, strategische onderhandelingen voert, de wereld rondreist en een multinational leidt. Nu zal Svetan wel first class vliegen, en dan heb je natuurlijk meer ruimte op het upper deck - daarbij heeft hij natuurlijk een personal assistant en secretaresses aan wie hij ook een deel van de postings kan delegeren, maar de prestatie is bijna zo groot als die van zeilmeisje. Bijna - want zeilmeisje overtreft niemand!quote:Op dinsdag 15 november 2011 00:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Svetan heeft ruim 1600 berichten geplaatst op nujij.nl, voorwaar geen geringe prestatie! Toch?
Kijk anders eerst gewoon eens wat verder dan je neus lang is voor je dingen gaat roepen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 08:05 schreef svetan het volgende:
Initiatief van Mercer? http://zeilmeisje-lauradekker.blogspot.com/p/blogs.html
quote:Info
Zeilmeisje Laura Dekker is an ad hoc support group for Laura Dekker's maiden solo sailing circumnavigation. It is totally free and independent from any ties with any organisations.
Please take the time to visit, enjoy!!
Thank you and Welcome!
Thomas Weber & 45N73W
bron]
Heeft Laura de zeilsport bekender gemaakt? Haar grootste bekendheid geniet ze vooral hier. Het enige moment dat ze vrij uitgebreid in de pers verscheen was toen ze aan het huilen was over haar leerplicht..quote:Op dinsdag 15 november 2011 07:48 schreef svetan het volgende:
Ik heb die uitzending op DWDD bekeken. Als men in het buitenland dit interview ziet is niet alleen de vraag "Who the f*ck is Lucas Schröder" maar ook "Who the f*ck he thinks he is".
Ik denk dat dit het interview was waarmee hij zijn wedstrijd carriere als zeezeiler afsluit want op zulke onsportieve sporters zit geen sponsor te wachten. Ook schijnt hij de achterliggende doelstelling van de van Rietschoten trofee niet te begrijpen. Het gaat niet over wedstrijd resultaten maar daarom wie het meeste voor de bekendheid van de zeilsport doet. Ook schijnt hij niet te beseffen dat er in meer categorieen dan alleen zeezeilen naar een candidaat vor de trofee gezocht wordt.
Is deze gast dan ooit al alleen rond de wereld gevaren of heeft hij ooit 6000km aan en stuk gevaren? Graag een update als dit wel zo zou zijn.... ik kan er niets over vinden!
In ieder geval heeft Laura na het voltooien van haar tocht wel een podiumplaats in de internationale zeilwereld. Ze heeft, net als haar voorgang(st)ers, voor veel interesse voor de zeilsport gezorgt. Met name onder de jongeren hetgeen in een vergrijzende zeilwereld als erg positief te waarderen is.
Lucasje had een geweldige tiende plaats in een vrij onbekende (insider) race en mocht misschien zelfs naar het podium van de eerste drie kijken. Waarom heeft hij daar eigenlijk meegedaan hoewel hij eigenlijk niet kon winnen? Nu moet hij alle mensen die hem hebben genomineerd teleurstellen.
Dat Laura genomineerd is vind ik prima wat ze is goed bezig de sport te promoten. Ik ben er echter tegen dat ze dit jaar die trofee zou krijgen omdat ze nog niet "afgelevert" heeft.
Trofeen en prijzen krijgt men normaalgeproken pas na het voltooien van een prestatie.
Probeer het eens met argumenten..quote:Op dinsdag 15 november 2011 11:00 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Probeer maar weer alles om te draaien en weer je zelfgemaakte dieselregels te promoten.
Je bent in je mobbing wereldje veel te vastgeroest om te begrijpen wat ik bedoelde dat het eigenlijk geen concurenten op sportief gebied zijn.
Of negende of tiende.... gewond of pech.... dat is gewoon goedpraten dat je niet op het trapje staat. Hij heeft gewoon meegedaan en niet afgelevert.
Zucht..................hoe krijg je het verzonnen!quote:Op dinsdag 15 november 2011 10:34 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Van dat laatste ben ik nu niet helemaal overtuigd..... 45N73W zijn de coordinaten van Montreal. Als je dan naar een Thomas Weber in die regio zoekt, dan stuit je ongetwijfeld op een eventmanager van die naam. Daarom ook dat Mercer met een vraagteken.
Ik zie er ook eentje in dit topic.quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:34 schreef svetan het volgende:
kan de bewondering eigenlijk niet meer kapot...... vaak op het ziekelijke af.
quote:Op dinsdag 15 november 2011 12:34 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Dat verhaal van die sponsorgelden moeten we dan ook eens bij de andere genominerden bekijken.
Bij Laura spreek je dan over een paar hondertjes hier en misschien een duizentje als het hoogkomt. Een walteam van hoofdzakelijk onbetaalde vrijwilligers.
Als we alleen al naar die meneer Schöder kijken moeten we toch wel aan sponsorgelden van vele tienduizenden tot enkele tonnen (voor één tochtje) rekenen voor materiaal en walteam.
Veel sportieve jongeren besteden minder tijd aan het internet dan de doorsnee omdat ze met wat anders bezig zijn. In de plaatselijke zeilvereniging (op een klein meertje) heeft de zeiljeugd (ongeveer zeventig van 8-14j.) een wereldkaart opgehangen en word bijgehouden waar Laura is. Voordat er duitse vertalingen van Laura's blogs waren moest ik daar die informatie leveren. Ze zijn er dus wel mee bezig en Laura is een soort idool van de zeiljeugd. Ik heb me laten vertellen dat het in andere zeilclubs hetzelfde is.
Het gevecht met jeugdzorg en justitie word hier, niet alleen onder de jeugd, toch eerder positief voor Laura uitgelegd. Al voor dat ze van start ging stond ze bekend als ambitieuze doorbijter en nu ze, op deze hoge verwachtingen, ook nog levert kan de bewondering eigenlijk niet meer kapot...... vaak op het ziekelijke af.
#############################
Een regelneef van de plaatselijke zeilvereniging kwam nog met een interessant internationaal regeltje wat betreft circumvatie: Als Laura op de terugweg op de hoogte van St. Helena is heeft ze eigenlijk aan de regels voor een circumvatie voldaan omdat dit eiland op dezelfde meridiaan (5W) als Gibraltar ligt. Natuurlijk hebben we dit niet laten gelden..... ze moet gewoon een haven opzoeken waar ze al was.
Al in december vorig jaar was er een sponsorbedrag van ¤ 25.000,-- op. Tel daarbij op alle materialen etc. die Laura gesponsord heeft gekregen en dan kom je denk ik op een behoorlijk bedrag. En dat walteam mag dan zogenaamd uit vrijwilligers bestaan, ze reizen wel op kosten van sponsoren en donateurs naar Laura toe!quote:Bij Laura spreek je dan over een paar hondertjes hier en misschien een duizentje als het hoogkomt. Een walteam van hoofdzakelijk onbetaalde vrijwilligers.
Het zou zomaar kunnen.quote:
En svetan kan het weten want die is topmanager bij een groot bedrijf.quote:Een regelneef van de plaatselijke zeilvereniging kwam nog met een interessant internationaal regeltje wat betreft circumvatie: Als Laura op de terugweg op de hoogte van St. Helena is heeft ze eigenlijk aan de regels voor een circumvatie voldaan omdat dit eiland op dezelfde meridiaan (5W) als Gibraltar ligt.
Het is ook de naam van een twitter-account.quote:Op dinsdag 15 november 2011 13:16 schreef svetan het volgende:
@spuitje
45N is de grens met de USA (heel bewust op dit lijntje getrokken) ..... alles wat 45°+ is ligt dus in Canada en de grootste stad in de buurt die ook aan de 73W voldoet is Montreal.
Kijk even naar de roze A, dat is volgens google maps 45N73W, maar het valt natuurlijk niet uit te sluiten dat jij het beter weet.http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wlquote:Op dinsdag 15 november 2011 13:16 schreef svetan het volgende:
@spuitje
45N is de grens met de USA (heel bewust op dit lijntje getrokken) ..... alles wat 45°+ is ligt dus in Canada en de grootste stad in de buurt die ook aan de 73W voldoet is Montreal.
He? Wat is dat nou voor vreemde opmerking?quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
Een blogje van de radio heeft haar aankomst opgepikt:
http://www.ecr.co.za/kagi(...)or-arrives-in-Durban
“From the Caribbean I will make my way back to Whangarei in New Zealand where I hope to settle and maybe call home.”
Ze doet haar best maar - toch? Ik moet nog zien dat NZ haar kan gebruiken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
He? Wat is dat nou voor vreemde opmerking?
Ik, want dat heeft ze meer dan eens bewezen!quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:43 schreef svetan het volgende:
Het bevestigd wel mijn vermoeden dat het eindpunt van de reis niet Gibraltar is en Guppy waarschijnlijk nooit meer de nederlandse wateren zal zien.
Wie zegt er dat ze de pers niet te woord staat als ze netjes word behandelt?
Laura heeft niets: geen opleiding, geen baan, geen geld en haar ouders wonen in Nederland. Moet nog zien of ze haar toelaten, heb zo mijn twijfels.quote:Op dinsdag 15 november 2011 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze doet haar best maar - toch? Ik moet nog zien dat NZ haar kan gebruiken.
Dan moeten dat boek en die documentaire natuurlijk wel goed verkopen. En lezingen? Laura? Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:06 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Ze is ook Nieuwzeelandse..... waarom zou ze zich niet in haar eigen land (net zo als in Nederland of Duitsland) mogen ophouden? Ze heeft daar de zelfde rechten als in Nederland.
Geen opleiding? .... ik vermoed dat ze sneller een schooldiploma heeft als je denkt. Een baan en geld zou ik me maar helemaal geen zorgen over maken. Alleen al met het boek en film die er op komst zijn en het geld wat er met lezingen binnenkomt is genoeg voor de komende jaren. Ondertussen heeft ze dan wel tijd om een vaste inkomstenbron te realiseren.
Even lachen...... mijn kinderen wonen in drie verschillende landen in verschillende hoeken van de wereld en ook wij wonen in een ander land als zij opgegroeid zijn. Het gekke is dat niemand daarmee zit.
Ja, en? Er was niets geregeld voor die kinderen van je? Geen gast gezin, geen school? Je hebt ze gewoon op het vliegtuig richting USA gezet met de woorden "red je maar"?quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:36 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Op 15 jarige leeftijd heb ik twee van mijn kinderen bewust voor een jaar uit huis (USA) en naar Zwitserland geschopt zodat ze ook wat meer van andere talen en culturen leerden. Een van die twee woont nu weer in Zwitserland.
Ik verwacht haar eigenlijk donderdag bij de uitreiking van de trofee.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:39 schreef svetan het volgende:
Vanaf donderdag heeft Laura een kort weervenster om de 400 miles naar Port Elizabeth te varen en daar op gunstige wind en weer te wachten voor de 400miles rond de kaap naar Kaapstad.
Wat de anderen ook zeggen: Laura is verloren gegaan voor NLquote:Op dinsdag 15 november 2011 14:30 schreef spuitje het volgende:
[..]
He? Wat is dat nou voor vreemde opmerking?
Ze roepen allemaal wel iets op. Als ik Laura zie, voel ik vooral medelijden, dan denk ik echt: "arm kind, wat hebben jouw ouders je laten overkomen, en hoe krijg je ooit weer een normaal gelukkig leven".quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:13 schreef livelink het volgende:
Ik heb eigenlijk maar één wens en dat is dat ik oma Riet nooit meer hoef te zien in welk televisieprogramma dan ook.
Het gaat er ook nog eens om waar Laura kan gaan wonen. Immers ze beschikt niet over de benodigde papieren om Guppy alleen te mogen varen. Dus zal Nederland geen optie zijn. Een aantal andere landen valt om dezelfde reden af. Vader roept dan wel dat Laura zich kan vestigen waar ze maar wil, maar niets is minder waar.quote:Op dinsdag 15 november 2011 22:13 schreef livelink het volgende:
Wat maakt het uit waar Laura gaat wonen later? Ik vind dat ongeveer net zo boeiend als de informatie over de kinderen van Svetan. Laat het kind weer lekker verder varen en desnoods de rest van haar leven op Guppy doorbrengen, al dan niet gesponsord.
Ik heb eigenlijk maar één wens en dat is dat ik oma Riet nooit meer hoef te zien in welk televisieprogramma dan ook. En o ja, ik zit ook niet te wachten op een Laura Dekkershow in allerhande televisieprogramma's. Ze heeft zo'n hekel aan de media, laten we haar daar dan in steunen.
En dan nog mag ze in een aantal landen niet varen omdat ze nog geen 18 is! Het is net als met het rijbewijs: hier in Frankrijk kun je dat halen als je 16 bent maar je mag er in Nederland niet mee de weg op.quote:Op woensdag 16 november 2011 09:35 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Ze is nu 16 en ze kan daardoor in vele landen haar vaarpapieren halen...... wat met haar praktische en theoretische kennis van de materie een makkie zou moeten zijn. Niet vergeten dat toen er al dat geschreeuw over papieren was Laura nog 14 was.
Als ze iemand heeft kunnen vinden die daarvoor wil betalen zou het me niets verbazen.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:22 schreef svetan het volgende:
Wel opvallend die "radiostilte" van de afgelopen twee dagen. Geen log of foto's of enig ander teken van leven. Zou ze misschien even een uitstapje naar Nederland maken om bij de uitreiking van de van Rietschoten trofee te zijn?
Het gaat erom minderjarig is, slimmerd. Dat zegt Spijkerbroek toch ook? Voor een topmanager maak je geen wakkere indruk.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:19 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Laura kan zich met hetzelfde recht als ze in Nederland heeft ook in Nieuwzeeland of Duitsland vestigen omdat ze van alle drie landen de nationaliteit heeft. Vanaf het moment dat ze zich in een van deze landen aanmeld is ze gewoon burger, met alle rechten en plichten, van dat land.
Je alleen ergens vestgen zal echt niet meevallen. Dat was zijn punt ook.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:42 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ook een minderjarige mag zich, met toestemming van de ouders, overal vestigen.
Ik heb nergens gezegd dat het niet mag. Ze zal echter wel moeilijkheden krijgen met het vestigen.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:42 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Ook een minderjarige mag zich, met toestemming van de ouders, overal vestigen.
Ja, geen enkel probleem als je je kinderen de grens overschopt..quote:Op woensdag 16 november 2011 11:19 schreef svetan het volgende:
Nederland, met al zijn regeltjes en voorschriften, is idd een moeilijk land om zich als buitenlander te vestigen. Andere landen, zoals USA en Duitsland gaat dat allemaal veel makkelijker en word je vooral als "de nieuwe" door bevolking en instanties veel meer geholpen je in de maatschappij te integreren.
Goed, jij zal ervaring hebben met het vestigen als minderjarige in een ander land. Je hebt gelijk hoor (dat wil je toch horen?).quote:Op woensdag 16 november 2011 11:19 schreef svetan het volgende:
Nederland, met al zijn regeltjes en voorschriften, is idd een moeilijk land om zich als buitenlander te vestigen. Andere landen, zoals USA en Duitsland gaat dat allemaal veel makkelijker en word je vooral als "de nieuwe" door bevolking en instanties veel meer geholpen je in de maatschappij te integreren.
En die minderjarige ging daar geen opleiding volgen, had geen inkomsten en onderdak maar werd toch met open armen ontvangen?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:14 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Daar heb ik idd ervaring mee
Dus voordat dat kind de halve wereld rondvloog was er al wel onderdak en voeding geregeld?quote:Op woensdag 16 november 2011 13:25 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Weet jij wat er voor Laura geregeld wordt of al is?
Wij hebben bv ook het afgelopen jaar een meisje uit Vietnam in huis gehad die nu hier in de buurt zelfstandig woont en als werkstudente nu haar eigen gangetje gaat. Dat is net zo'n doorbijtertje als Laura en had het in het begin nog veel moeilijker vanwege de cultuurverschillen en haar sociale afkomst.
Hoe die zaakjes geregeld waren? Haar moeder is een werkneemster in het bedrijf van mijn zoon en die klopte gewoon bij ons aan of we wat voor die meid konden doen. Sorry.... we zijn geen echte Nederlanders en we kijken er niet naar of er iemand meer aan tafel zit of dat er ergens een extra entree kaartje moet worden gekocht. We hebben dat girly gewoon een opstapje gegeven haar passie voor duitse en europese cultuur en geschiedenis meer dan alleen een droom te laten worden. In Nederland zou de eerste vraag zijn hoeveel kost en inwoning wij daarvoor gebeurd hebben.
Ach Svetan, wat ben je toch een goed mens! Je biedt een Vietnamees meisje onderdak en voeding. Hulde! Een echte Nederlander zou dat natuurlijk nooit doen, die zou alleen aan zich zelf denken.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:25 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Weet jij wat er voor Laura geregeld wordt of al is?
Wij hebben bv ook het afgelopen jaar een meisje uit Vietnam in huis gehad die nu hier in de buurt zelfstandig woont en als werkstudente nu haar eigen gangetje gaat. Dat is net zo'n doorbijtertje als Laura en had het in het begin nog veel moeilijker vanwege de cultuurverschillen en haar sociale afkomst.
Hoe die zaakjes geregeld waren? Haar moeder is een werkneemster in het bedrijf van mijn zoon en die klopte gewoon bij ons aan of we wat voor die meid konden doen. Sorry.... we zijn geen echte Nederlanders en we kijken er niet naar of er iemand meer aan tafel zit of dat er ergens een extra entree kaartje moet worden gekocht. We hebben dat girly gewoon een opstapje gegeven haar passie voor duitse en europese cultuur en geschiedenis meer dan alleen een droom te laten worden. In Nederland zou de eerste vraag zijn hoeveel kost en inwoning wij daarvoor gebeurd hebben.
Dat denk ik niet Svetan. Er is op dit moment genoeg te ontmoeten en te beleven waar ze nu is.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:22 schreef svetan het volgende:
Wel opvallend die "radiostilte" van de afgelopen twee dagen. Geen log of foto's of enig ander teken van leven. Zou ze misschien even een uitstapje naar Nederland maken om bij de uitreiking van de van Rietschoten trofee te zijn?
Johannesburg ligt een flink eind bij Durban vandaan. Het lijkt mij waarschijnlijker dat de prijs naar Laura wordt gebracht, dan dat zij hierheen komt. Net als bij de MTV-Awards. Een beetje goede artiest verdoet zijn dag niet door aanwezig te zijn, terwijl de winstkans 1 op 6 is.quote:Op woensdag 16 november 2011 20:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Morgenochtend om 10:15 komt er een vlucht uit Johannesburg aan op Schiphol. Wie gaat er in de aankomsthal staan?
Er zijn vast binnenlandse vluchten van Durban naar Johannesburg.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:51 schreef BabeWatcher het volgende:
Johannesburg ligt een flink eind bij Durban vandaan.
Nee, maar bij laura lijkt het wel "uit het oog, uit het hart"quote:Op woensdag 16 november 2011 22:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee waar Henk gebleven is?
We moeten dus even afwachten tot het HKH behaagt haar trouwe fans van een update te voorzien?quote:Op woensdag 16 november 2011 20:16 schreef Tide het volgende:
[..]
Dat denk ik niet Svetan. Er is op dit moment genoeg te ontmoeten en te beleven waar ze nu is.
Henk heeft geen tussenstops gemaakt en hij dobbert nog steeds ergens onder Madagascar met nog 590 mijl te gaan tot Durban.quote:Op woensdag 16 november 2011 23:04 schreef livelink het volgende:
Wich was laatst op de hoogte waar Henk was. Maar Henk heeft volgens mij tussenstops gemaakt en heeft een langzamere boot. Hij zal dus nog wel niet in Durban zijn (als hij daar al naartoe gaat)
Ze was met een echtpaar en hun twee kinderen de bergen in. Dus er staat nog even niets te gebeuren op mediagebied, hoe graag jij dat ook wilt.quote:Op woensdag 16 november 2011 21:42 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Als ze naar Nederland komt dan is ze vandaag al aangekomen en waarschijnlijk Lycall Mercer ook. Ook het volledig ontbreken van foto's, behalve die bloggers tijdens een toevallige ontmoeting hebben gemaakt, is ook een indicatie dat er wat staat te gebeuren op mediagebied. Ook Twitter, wat door Mercer gemanaged wordt, is sinds eergisteren stil wat, gezien het aantal reacties in het gastenboek wel vreemd is.
Ze is niet altijd in de gelegenheid om alles up to date te houdenquote:Op donderdag 17 november 2011 00:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
We moeten dus even afwachten tot het HKH behaagt haar trouwe fans van een update te voorzien?
Hoop inderdaad voor Henk dat hij geen materiaal pech heeft want voor hem staat geen rij sponsors klaar denk ik.quote:Op donderdag 17 november 2011 00:49 schreef wich het volgende:
[..]
Henk heeft geen tussenstops gemaakt en hij dobbert nog steeds ergens onder Madagascar met nog 590 mijl te gaan tot Durban.
De afgelopen 5 dagen heeft hij maar 100 mijl afgelegd (gemiddeld snelheid van 0.8 knopen), hopelijk komt dat alleen door windgebrek en niet door problemen. In totaal is hij iets van 66 dagen onderweg.
Gelukkig heeft Henk vrienden en daar heb je meer aan dan sponsorsquote:Op donderdag 17 november 2011 09:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hoop inderdaad voor Henk dat hij geen materiaal pech heeft want voor hem staat geen rij sponsors klaar denk ik.
quote:Op donderdag 17 november 2011 09:44 schreef Tide het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Henk vrienden en daar heb je meer aan dan sponsors
De verslagen van Henk ken ik, ze zijn inderdaad leuk. Vroeg me alleen af waar hij nu zou zijn maar dat weten we nu dus inmiddels. Ik hoop inderdaad dat hij goed aankomt.quote:Op donderdag 17 november 2011 10:33 schreef Ockham het volgende:
Als gepensioneerd marinekolonel hoeft Henk zich geen zorgen te maken over geld. Maar laten we wel duimen dat hij voor dinsdag veilig in de haven ligt want dinsdag begint er een zuiderstorm van 30 a 40 knoop. Arme Henk.
Henk ligt op schema want hij heeft een langzamere boot die er ongeveer 1,5 keer zo lang over doet als Guppy en dat geeft dus ruim 70 dagen. Hij is 9 sept vertrokken en dat betekent dat hij nu in dag 69 zit. Verder moet je er rekening mee houden dat door dit wisselende weer zijn boot nog wat langzamer (dus meer dan 1,5 keer) is dan die van Laura. Bovendien heeft Laura bij start ongeveer 3 keer zoveel diesel aan boord als Henk.
Als hij niet te Zuidelijk zit dan heeft hij tot dinsdag zo’n 10 knoop Oosten wind. Maar duim alsjeblieft want zuiderstorm gecombineerd met de Noordelijke Algulhas stroom is vanwege de wilde golven erg gevaarlijk.
Als je het weer daar wilt bekijken dan moet je hier: http://www.grib.us/ een programmaatje downloaden. Met dit programma kun je weerkaarten ophalen van een gebied dat je zelf met je muis kunt aangeven.
De verslagen van Henk zijn ook leuk: http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen.htm. Als je verslag 9 pagina 7 gelezen had dan had je kunnen weten dat ze via ZA zouden gaan. Hoe Laura tot haar besluit is gekomen staat onder aan de pagina 7.
Bedankt voor je info Wich want ik vroeg me ook af waar Henk zat.
Maar als Laura geen sponsors zou hebben zat ze nu gewoon op school te werken voor het examen!quote:Op donderdag 17 november 2011 09:44 schreef Tide het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Henk vrienden en daar heb je meer aan dan sponsors
Best slim van die ouders:quote:Op donderdag 17 november 2011 09:26 schreef spuitje het volgende:
Ze was met een echtpaar en hun twee kinderen de bergen in.
Maar die kinderen kunnen later mooi wel vertellen dat ze twee dagen hebben doorgebracht met hun wereldberoemde landgenote!quote:Op donderdag 17 november 2011 12:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Best slim van die ouders:
We verbleven op een leuke camping waar ze konijnen, paarden, kippen, ganzen en honden hadden, kortom een hele beestenboel, terwijl ik druk bezig werd gehouden door de twee kids..
Oeh inderdaad. Dubbel slim van die ouders dus. Een beroemde gratis oppas.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar die kinderen kunnen later mooi wel vertellen dat ze twee dagen hebben doorgebracht met hun wereldberoemde landgenote!
Ik dacht dat the Big Five van Afrika andere dieren warenquote:Op donderdag 17 november 2011 12:40 schreef Disana het volgende:
We verbleven op een leuke camping waar ze konijnen, paarden, kippen, ganzen en honden hadden, kortom een hele beestenboel,
Je snapt toch wel dat dit een fantastisch avontuur voor Dekker was na zoveel dagen op zee? Iedere meid droomt ervan op een camping met kleine kinderen te zitten, maar alleen Dekker maakt die droom waar.quote:Op donderdag 17 november 2011 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik dacht dat the Big Five van Afrika andere dieren waren
Nou gratis? Wie denk je dat de verblijfskosten etc. hebben betaald?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Oeh inderdaad. Dubbel slim van die ouders dus. Een beroemde gratis oppas.
Een camping met kinderboerderij. En daarvoor reis je helemaal naar Zuid-Afrika. Maar misschien komt er nog iemand voorbij die haar een safari aanbiedt, je weet maar nooit!quote:Op donderdag 17 november 2011 13:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Je snapt toch wel dat dit een fantastisch avontuur voor Dekker was na zoveel dagen op zee? Iedere meid droomt ervan op een camping met kleine kinderen te zitten, maar alleen Dekker maakt die droom waar.
En als deze droom ook niet verloopt zoals ze wil, wordt ze dan weer recalcitrant?quote:Op donderdag 17 november 2011 15:46 schreef svetan het volgende:
In ieder geval is Laura vlijtig aan het "netwerken" met Nieuwzeelanders..... ze heeft een droom en dromen wil ze altijd waarmaken.
Ik hoop het. Zou deze reeks ten goede komen.quote:Op donderdag 17 november 2011 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En als deze droom ook niet verloopt zoals ze wil, wordt ze dan weer recalcitrant?
Geweldig toch dat Laura zo goed met kinderen kan opschieten.quote:Op donderdag 17 november 2011 12:42 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar die kinderen kunnen later mooi wel vertellen dat ze twee dagen hebben doorgebracht met hun wereldberoemde landgenote!
Als die mensen in de buurt wonen waar Laura zich wil vestigen heeft ze alvast een oppasadresje:. het perfecte baantje voor een meisje van haar leeftijd!quote:Op donderdag 17 november 2011 22:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Geweldig toch dat Laura zo goed met kinderen kan opschieten.
Laura is bijna het perfecte buurmeisje, alleen jammer dat ze nooit thuis is
Maar voor huur en levensonderhoud zal dat niet genoeg zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:04 schreef spuitje het volgende:
Als die mensen in de buurt wonen waar Laura zich wil vestigen heeft ze alvast een oppasadresje:. het perfecte baantje voor een meisje van haar leeftijd!
Marit Bouwmeester heeft gewonnen (bron).quote:Op vrijdag 18 november 2011 00:02 schreef spuitje het volgende:
Nog geen nieuws over de uitreiking van de trofee? Ben eigenlijk wel een beetje nieuwsgierig wie er namens Laura aanwezig was.
Wat een schandaal. Die jury is onder druk gezet door Jeugdzorg.quote:Op vrijdag 18 november 2011 08:40 schreef morg78 het volgende:
[..]
Marit Bouwmeester heeft gewonnen (bron).
Is papa Dekker nog niet aan het huilen?quote:Op vrijdag 18 november 2011 09:08 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Wat een schandaal. Die jury is onder druk gezet door Jeugdzorg.
Misscchien oma vanavond bij DWDD?quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is papa Dekker nog niet aan het huilen?
Het is de schuld van de media, dat die Schröder een platvorm hebben gegeven.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is papa Dekker nog niet aan het huilen?
Ja, houdt ze met een vuurrode kop een tirade over alle inspanningen om tegen Jeugdzorg te schoppen en een boekje te schrijven... en nóg geven ze haar de prijs niet en dat terwijl ze zich zomaar een keer écht heeft moeten inspannen omdat de marine haar niet wilde begeleiden..quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Misscchien oma vanavond bij DWDD?
Ach hij heeft zijn 5 minutes of fame gehad.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:41 schreef svetan het volgende:
Goede beslissing! Pas als Laura volgend jaar de tocht werkelijk voltooid heeft heeft ze er recht op boven aan de lijst te staan. Dat ze dit jaar genomineerd was, was wel een teken van erkenning en waardering waar ze mee bezig is.
Marit Bouwmeester is dit jaar een goede keuze omdat ze niet alleen reeds op zeer sportieve wijze goede resultaten kan aantonen maar waarschijlijk ook in de nabije toekomst resultaten zal leveren die de zeilsport (al dan niet in wedstrijdverband) promoten. Gefeliciteerd!
Ik hoop nu alleen dat ze die Schöder, die het gisteren nog eens nodig vond op zeer arrogante wijze op de radio na te trappen, voorgoed en met de kop naar beneden onder het maaiveld terug stoppen. Hij zat weer zielig te doen met al zijn schaafwonden en blauwe plekken..... een gejammer wat we van Laura in die vorm (hoewel ze die vrijwel zeker heeft opgelopen) in die vorm nog niet gehoord hebben. Wat een juffershondje!
Deze Lucas Schöder heeft met zijn handelen de topsport in het algemeen, en de zeilsport in het bijzonder, wel een hele slechte dienst bewezen. Achteraf moet men zeggen dat alleen al de nominatie van deze onsportieveling, gezien de negatieve publiciteit die er rond de trofee ontstond, een grote fout was.
En miept na 1 nacht alweer over te weinig slaap, wat een juffershondje is het toch ook!quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:47 schreef svetan het volgende:
Ze is alweer onderweg.... of misschien al in Port Elizabeth.
quote:Ik hoop morgen in Port Elizabeth aan te komen. Van slapen komt weinig omdat je constant op de koers, schepen, rotsen en andere ongein moet letten. Dit wordt alweer de tweede nacht en ik begin wel weer uit te kijken naar meer dan tien-minuten-slaapjes....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |