Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Is ze al legaal?
Vind wel super dat ze het doet!
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.quote:Op maandag 7 november 2011 23:59 schreef svetan het volgende:
@livelink:
Het staat je vrij je een bootje te laten sponsoren (als je dat al lukt) en solo een rondje rond de wereld te maken als je dat wilt.
Ik beken eerlijk dat ik daartoe niet in staat zou zijn! ..... ook niet met veel geld en een training van twee jaar omdat ik geen zeewater in mijn aderen heb.
Kromme vergelijking. Lucas Schroder is nergens uitgefikkerd. Hij heeft alleen zijn mening gegeven en dat is zijn goed recht. Dat doen we hier tenslotte ook allemaal.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat een ongelooflijke loser is die Lucas Schröder. Het doet me een beetje denken aan Ajax, die een paar jaar geleden uit het bekertoernooi geflikkerd was door Kozakken Boys '31 en daarna gaat klagen dat ook amateurclubs mee mogen doen.
[..]
Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.
Maar dan nog, ik wilde als kind al niet eens bij mijn grootouders logeren, zij gaat gewoon de hele fucking wereld rond. Dat het niet om zeilen gaat ben ik wel grotendeels met je eens.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.
Dit is dus het beeld van zeezeilen zoals Laura het mij schetst.
Henk laat een ander beeld zien, dus af en toe twijfel ik wel. En de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar voor mij is wat Laura doet geen reclame voor het zeilen.
Tuurlijk ga je de lokale cultuur opsnuiven. Ben je zo calvinistisch opgevoed?quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.
Grappig, mij doet het nomineren voor de prijs me denken aan het huldigen van het nederlands elftal terwijl ze tweede zijn geworden. Je hoeft tegenwoordig ook al niet meer écht iets te presteren voor een prijs.quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat een ongelooflijke loser is die Lucas Schröder. Het doet me een beetje denken aan Ajax, die een paar jaar geleden uit het bekertoernooi geflikkerd was door Kozakken Boys '31 en daarna gaat klagen dat ook amateurclubs mee mogen doen.
[..]
Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.
quote:Op dinsdag 8 november 2011 20:27 schreef Den_Haag het volgende:
Laura, een over het paard getilde nietsnut die een paar pedo's en gekken als aanhangers heeft.
Zo, even op Dekker stijl gereageerd.
Heeft ze trouwens nog genoeg brandstof aan boord voor de motortocht?
Nou, ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd naar de reactie op de commotie die rond haar nominatie is ontstaan!quote:Op dinsdag 8 november 2011 22:27 schreef svetan het volgende:
Het kan eigenlijk nog mr een paar dagen duren voor ze voet aan wal zet. Ik ben wel benieuwd hoeveel reparatie Guppy nu weer nodig heeft want in de afgelopen zes weken hebben wind en water toch wel enkele slooppogingen gedaan.
Maar wat moet een 14-15 jarige puber alleen op St.Maarten???quote:Op dinsdag 8 november 2011 19:55 schreef livelink het volgende:
Ik reageerde nog op discussie over de nominatie voor de zeilprijs. Op zich vind ik het voor Laura best knap wat ze doet. De eenzaamheid moet niet makkelijk zijn. En zoals nu, bij zo'n grote oversteek heb ik wel weer bewondering en medelijden met haar. Dit is volgens mij echt niet wat ze wil.
Had ze haar hart gevolgd dan was ze naar Sint Maarten gezeild en daar nooit meer weggegaan.
Niks natuurlijk, maar eigenlijk denk ik dat haar droom niet verder ging dan Sint Maarten. Ik vind ook echt dat ze sinds ze daar is vertrokken ze steeds minder vrolijk schrijft en overkomt. Ik zie gewoon een 14/15-jarige puber voor me die niet verder heeft gedacht dan haar neus lang was. Maar ik verwijt Laura niks. Ik snap haar dagdromen. Wie kent dat niet eigenlijk? Ik droomde als puber ook van roem en vrijheid. Heel normaal toch?quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar wat moet een 14-15 jarige puber alleen op St.Maarten???
Ben ik deels met je eens. Maar er verschijnen nu reacties op krantenartikelen zoals op Nauticklink die wel degelijk op waarheid berusten. Vader en dochter hebben over diverse zaken gelogen en meer dan eens regels en wetten aan hun laars gelapt. Tevens komen ze gemaakte afspraken niet na. Voor mij is het de vraag of je dan een dergelijke nominatie verdient.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:25 schreef livelink het volgende:
Laura kan op zich niks aan die commotie doen natuurlijk. Welke reactie kan zij geven? Ze is voorgedragen en op basis daarvan genomineerd. Dit is voor haar natuurlijk ook een lullige ontwikkeling.
Ik denk dat juist geld de belangrijkste drijfveer van pa is geweest om haar nu te laten gaan . Ze zou een record verbreken en daar willen sponsoren wel in investeren. Zo werkt het nu eenmaal. Was ze eenmaal zeg een jaar of 25 geweest dan zou niemand interesse hebben in een reis rond de wereld want dat doen jaarlijks zoveel mensen.quote:Op dinsdag 8 november 2011 23:35 schreef livelink het volgende:
[..]
Niks natuurlijk, maar eigenlijk denk ik dat haar droom niet verder ging dan Sint Maarten. Ik vind ook echt dat ze sinds ze daar is vertrokken ze steeds minder vrolijk schrijft en overkomt. Ik zie gewoon een 14/15-jarige puber voor me die niet verder heeft gedacht dan haar neus lang was. Maar ik verwijt Laura niks. Ik snap haar dagdromen. Wie kent dat niet eigenlijk? Ik droomde als puber ook van roem en vrijheid. Heel normaal toch?
Ik begrijp gewoon met de beste wil van de wereld niet waarom haar ouders haar hier niet van hebben weerhouden. Het lag toch wel in het verschiet. Zodra ze klaar was met school kon ze gaan sparen en daarna gaan en staan waar ze maar wilde.
Wat een kulverhaal Svetan. En het blijkt maar weer eens dat je slecht op de hoogte bent want meneer Mercer is zeker niet de eerste woordvoerder van Laura!quote:Op woensdag 9 november 2011 00:30 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat die Schröder nu wel zijn carriere als wedstrijdzeiler kan opgeven en zeker de hoop om nog eens voor de van Rietschoten trofee te worden genomineerd. Hoe meer ik over dit Haantje lees komt hij bij mij steeds onsympathieker over. Voor het geld wat die laatste race aan mensen en materiaal heeft gekost zou Laura twee keer de wereld rond kunnen.
Over geld en sponsors gesproken: Veel van deze bekende races en regatta's worden gesponsord door grote firma's (Volvo etc.) die eigenlijk niets te maken hebben met de nederlandse zeilsport en zeker niet de firma's die direct in en rond de zeilwereld actief zijn.
Als men nu naar Laura's sponsorlijstje kijkt, en de wijze waarop ze gesponsord wordt, dan valt op dat het hoodzakelijk nederlandse firma's/ importeurs zijn die praktisch aan de voorbereidingen hebben deelgenomen en materiaal hebben gelevert. Ook de organisatie wordt hoodzakelijk, met minimale externe kosten, tot nu toe binnen de familie gedaan. Pas toen alles werkelijk te groot werd om nog zelf te doen werd Mercer binnengehaald du nu maar moet zien dat er ook een beetje geld binnenkomt.
Na terugkomst heeft Laura natuurlijk een veel beter verhaal dan die Schöder bij presentaties voor de jeugd te bieden. Ze weet dan wel wat meer te vertellen dan alleen maar over ontberingen en gevaarlijke situaties en heeft ook een verhaal over de landen en eilanden waar ze niet alleen maar langsgevaren is maar idd heeft rondgekeken. Daarbij komt nog dat ze wat betreft leeftijd natuurlijk dichter bij de zeiljeugd staat dan Schöder.
quote:06-06-10
De hoofdmotor staat erin!!
Afgelopen maandag werd er een gloednieuwe Volvo van 40 PK in mijn Guppy gehesen en donderdag hebben wij het eerste proefrondje gevaren, dat was echt geweldig helemaal
Precies! Mercer is wordvoerder nummer 4.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:35 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat een kulverhaal Svetan. En het blijkt maar weer eens dat je slecht op de hoogte bent want meneer Mercer is zeker niet de eerste woordvoerder van Laura!
"Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’."quote:Op woensdag 9 november 2011 12:26 schreef MrFoureyes het volgende:
Mariska Woertman - gestopt na meningsverschillen over de manier waarop het project moest worden gepresenteerd (bron: MW zelf, onder meer op LinkedIn)
quote:Op woensdag 9 november 2011 13:56 schreef spuitje het volgende:
En was het niet die advocaat die zei dat het niet onwaarschijnlijk was dat duizenden mensen Laura in Darwin op zouden staan wachten? Maar er was niemand!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |