abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:40:10 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_104133431

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_104133450
Is ze al legaal? :9~

Vind wel super dat ze het doet! :D
pi_104133502
Wat een ongelooflijke loser is die Lucas Schröder. Het doet me een beetje denken aan Ajax, die een paar jaar geleden uit het bekertoernooi geflikkerd was door Kozakken Boys '31 en daarna gaat klagen dat ook amateurclubs mee mogen doen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:40 schreef Prof_Hoax het volgende:
Is ze al legaal? :9~

Vind wel super dat ze het doet! :D
Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:45:47 #4
37150 livelink
pi_104133658
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:59 schreef svetan het volgende:
@livelink:

Het staat je vrij je een bootje te laten sponsoren (als je dat al lukt) en solo een rondje rond de wereld te maken als je dat wilt.
Ik beken eerlijk dat ik daartoe niet in staat zou zijn! ..... ook niet met veel geld en een training van twee jaar omdat ik geen zeewater in mijn aderen heb.
Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.

Dit is dus het beeld van zeezeilen zoals Laura het mij schetst.
Henk laat een ander beeld zien, dus af en toe twijfel ik wel. En de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar voor mij is wat Laura doet geen reclame voor het zeilen.
pi_104133724
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:
Wat een ongelooflijke loser is die Lucas Schröder. Het doet me een beetje denken aan Ajax, die een paar jaar geleden uit het bekertoernooi geflikkerd was door Kozakken Boys '31 en daarna gaat klagen dat ook amateurclubs mee mogen doen.

[..]

Volgend jaar mag ze beginnen met rijlessen. In Amerika mag ze al rijden, maar nog geen alcohol drinken.
Kromme vergelijking. Lucas Schroder is nergens uitgefikkerd. Hij heeft alleen zijn mening gegeven en dat is zijn goed recht. Dat doen we hier tenslotte ook allemaal.

En Svetan, gelukkig wordt Laura totaal niet gesponsord en doet ze alle reaparaties en onderhoud aan de boot zelf en op eigen kosten. Ook de reisjes van pa worden uit eigen zak betaald. Dat is natuurlijk wel een heel verschil met de wedstrijdzeilers die op kosten van anderen varen.
pi_104133806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Wat ik juist probeerde uit te leggen is dat het zeilen zoals Laura dat doet mij totaal niet trekt. De decadentie van het wereldje zoals uit de blogs van Laura naar voren komt vind ik niks. Het zeilen is geen doel op zich, alleen maar een middel. Daarom wordt er ook massaal voor de makkelijkste route gekozen, zelfs als dat door piratengebied moet gaan. Het feesten in de havens is ook niet aan mij besteed.

Dit is dus het beeld van zeezeilen zoals Laura het mij schetst.
Henk laat een ander beeld zien, dus af en toe twijfel ik wel. En de waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar voor mij is wat Laura doet geen reclame voor het zeilen.
Maar dan nog, ik wilde als kind al niet eens bij mijn grootouders logeren, zij gaat gewoon de hele fucking wereld rond. Dat het niet om zeilen gaat ben ik wel grotendeels met je eens.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:53:38 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_104134025
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:45 schreef livelink het volgende:

[..]

Tuurlijk ga je de lokale cultuur opsnuiven. Ben je zo calvinistisch opgevoed?
Zo'n kans laat je toch niet liggen. Dat is toch een deel van het verhaal.
De meesten doen dat zo.
  dinsdag 8 november 2011 @ 19:55:04 #8
37150 livelink
pi_104134093
Ik reageerde nog op discussie over de nominatie voor de zeilprijs. Op zich vind ik het voor Laura best knap wat ze doet. De eenzaamheid moet niet makkelijk zijn. En zoals nu, bij zo'n grote oversteek heb ik wel weer bewondering en medelijden met haar. Dit is volgens mij echt niet wat ze wil.

Had ze haar hart gevolgd dan was ze naar Sint Maarten gezeild en daar nooit meer weggegaan.
  dinsdag 8 november 2011 @ 20:01:00 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104134376
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:42 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Grappig, mij doet het nomineren voor de prijs me denken aan het huldigen van het nederlands elftal terwijl ze tweede zijn geworden. Je hoeft tegenwoordig ook al niet meer écht iets te presteren voor een prijs.

En áls je dan wel wat neerzet staat het altijd in de schaduw van een stampvoetende puber. Kijk maar naar het nederlands Honkbalteam. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104135606
Laura, een over het paard getilde nietsnut die een paar pedo's en gekken als aanhangers heeft.

Zo, even op Dekker stijl gereageerd.
Heeft ze trouwens nog genoeg brandstof aan boord voor de motortocht?
pi_104135761
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 20:27 schreef Den_Haag het volgende:
Laura, een over het paard getilde nietsnut die een paar pedo's en gekken als aanhangers heeft.

Zo, even op Dekker stijl gereageerd.
Heeft ze trouwens nog genoeg brandstof aan boord voor de motortocht?
:')
pi_104142604
Het kan eigenlijk nog mr een paar dagen duren voor ze voet aan wal zet. Ik ben wel benieuwd hoeveel reparatie Guppy nu weer nodig heeft want in de afgelopen zes weken hebben wind en water toch wel enkele slooppogingen gedaan.
pi_104145784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 22:27 schreef svetan het volgende:
Het kan eigenlijk nog mr een paar dagen duren voor ze voet aan wal zet. Ik ben wel benieuwd hoeveel reparatie Guppy nu weer nodig heeft want in de afgelopen zes weken hebben wind en water toch wel enkele slooppogingen gedaan.
Nou, ik ben eerlijk gezegd meer benieuwd naar de reactie op de commotie die rond haar nominatie is ontstaan!
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:25:49 #14
37150 livelink
pi_104145849
Laura kan op zich niks aan die commotie doen natuurlijk. Welke reactie kan zij geven? Ze is voorgedragen en op basis daarvan genomineerd. Dit is voor haar natuurlijk ook een lullige ontwikkeling.
pi_104145859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 19:55 schreef livelink het volgende:
Ik reageerde nog op discussie over de nominatie voor de zeilprijs. Op zich vind ik het voor Laura best knap wat ze doet. De eenzaamheid moet niet makkelijk zijn. En zoals nu, bij zo'n grote oversteek heb ik wel weer bewondering en medelijden met haar. Dit is volgens mij echt niet wat ze wil.

Had ze haar hart gevolgd dan was ze naar Sint Maarten gezeild en daar nooit meer weggegaan.
Maar wat moet een 14-15 jarige puber alleen op St.Maarten???
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:35:45 #16
37150 livelink
pi_104146252
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:26 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar wat moet een 14-15 jarige puber alleen op St.Maarten???
Niks natuurlijk, maar eigenlijk denk ik dat haar droom niet verder ging dan Sint Maarten. Ik vind ook echt dat ze sinds ze daar is vertrokken ze steeds minder vrolijk schrijft en overkomt. Ik zie gewoon een 14/15-jarige puber voor me die niet verder heeft gedacht dan haar neus lang was. Maar ik verwijt Laura niks. Ik snap haar dagdromen. Wie kent dat niet eigenlijk? Ik droomde als puber ook van roem en vrijheid. Heel normaal toch?

Ik begrijp gewoon met de beste wil van de wereld niet waarom haar ouders haar hier niet van hebben weerhouden. Het lag toch wel in het verschiet. Zodra ze klaar was met school kon ze gaan sparen en daarna gaan en staan waar ze maar wilde.
pi_104146272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:25 schreef livelink het volgende:
Laura kan op zich niks aan die commotie doen natuurlijk. Welke reactie kan zij geven? Ze is voorgedragen en op basis daarvan genomineerd. Dit is voor haar natuurlijk ook een lullige ontwikkeling.
Ben ik deels met je eens. Maar er verschijnen nu reacties op krantenartikelen zoals op Nauticklink die wel degelijk op waarheid berusten. Vader en dochter hebben over diverse zaken gelogen en meer dan eens regels en wetten aan hun laars gelapt. Tevens komen ze gemaakte afspraken niet na. Voor mij is het de vraag of je dan een dergelijke nominatie verdient.
Neem alleen het laatste radio interview met vader. Daarin zei hij grinnekend dat een volgboot etc. eisen waren van de Raad voor de Kinderbescherming en niet van hen. Met andere woorden: hij voelde zich niet geroepen zich aan die afspraken te houden, daar kwam het eigenlijk op neer.
Ik heb het al eerder gezegd: soms heb ik het gevoel dat Laura in een spagaat zit. Hoe hou je iedereen tevreden?
pi_104146718
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 23:35 schreef livelink het volgende:

[..]

Niks natuurlijk, maar eigenlijk denk ik dat haar droom niet verder ging dan Sint Maarten. Ik vind ook echt dat ze sinds ze daar is vertrokken ze steeds minder vrolijk schrijft en overkomt. Ik zie gewoon een 14/15-jarige puber voor me die niet verder heeft gedacht dan haar neus lang was. Maar ik verwijt Laura niks. Ik snap haar dagdromen. Wie kent dat niet eigenlijk? Ik droomde als puber ook van roem en vrijheid. Heel normaal toch?

Ik begrijp gewoon met de beste wil van de wereld niet waarom haar ouders haar hier niet van hebben weerhouden. Het lag toch wel in het verschiet. Zodra ze klaar was met school kon ze gaan sparen en daarna gaan en staan waar ze maar wilde.
Ik denk dat juist geld de belangrijkste drijfveer van pa is geweest om haar nu te laten gaan . Ze zou een record verbreken en daar willen sponsoren wel in investeren. Zo werkt het nu eenmaal. Was ze eenmaal zeg een jaar of 25 geweest dan zou niemand interesse hebben in een reis rond de wereld want dat doen jaarlijks zoveel mensen.
Moeder heeft nog geprobeerd haar te stoppen maar dat lukte niet en uiteindelijk heeft ze haar toestemming gegeven.
  dinsdag 8 november 2011 @ 23:54:02 #19
37150 livelink
pi_104147002
Pa is gestoord, moeder is zwak en Laura is de dupe.
Zo, in een notedop mijn analyse. Het is al laat op de avond en dan mag het even wat ongenuanceerder ;)
pi_104148129
Ik denk dat die Schröder nu wel zijn carriere als wedstrijdzeiler kan opgeven en zeker de hoop om nog eens voor de van Rietschoten trofee te worden genomineerd. Hoe meer ik over dit Haantje lees komt hij bij mij steeds onsympathieker over. Voor het geld wat die laatste race aan mensen en materiaal heeft gekost zou Laura twee keer de wereld rond kunnen.

Over geld en sponsors gesproken: Veel van deze bekende races en regatta's worden gesponsord door grote firma's (Volvo etc.) die eigenlijk niets te maken hebben met de nederlandse zeilsport en zeker niet de firma's die direct in en rond de zeilwereld actief zijn.
Als men nu naar Laura's sponsorlijstje kijkt, en de wijze waarop ze gesponsord wordt, dan valt op dat het hoodzakelijk nederlandse firma's/ importeurs zijn die praktisch aan de voorbereidingen hebben deelgenomen en materiaal hebben gelevert. Ook de organisatie wordt hoodzakelijk, met minimale externe kosten, tot nu toe binnen de familie gedaan. Pas toen alles werkelijk te groot werd om nog zelf te doen werd Mercer binnengehaald du nu maar moet zien dat er ook een beetje geld binnenkomt.

Na terugkomst heeft Laura natuurlijk een veel beter verhaal dan die Schöder bij presentaties voor de jeugd te bieden. Ze weet dan wel wat meer te vertellen dan alleen maar over ontberingen en gevaarlijke situaties en heeft ook een verhaal over de landen en eilanden waar ze niet alleen maar langsgevaren is maar idd heeft rondgekeken. Daarbij komt nog dat ze wat betreft leeftijd natuurlijk dichter bij de zeiljeugd staat dan Schöder.
pi_104152125
svetan, ik heb nog nooit zoveel onzin en poep in 1 post gelezen.

Schroder is een echte wedstrijdzeiler, een dure sport waar je sponsoren voor nodig hebt.
Laura is bezig met een toertochtje rond te wereld zoals veel bejaarden doen. Rustig zeilen, aanleggen en een beetje op de motor pruttelen als er geen wind is. En dat heeft niks met wedstrijdzeilen of recordpogingen te maken.

Ik denk dat Laura beter de illusie kan opgeven dat ze bezig is met een recordpoging en gewoon lekker anoniem gaat toeren rond de wereld. Kun je ook een leuk boek over schrijven na terugkomst.
pi_104152504
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 00:30 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat die Schröder nu wel zijn carriere als wedstrijdzeiler kan opgeven en zeker de hoop om nog eens voor de van Rietschoten trofee te worden genomineerd. Hoe meer ik over dit Haantje lees komt hij bij mij steeds onsympathieker over. Voor het geld wat die laatste race aan mensen en materiaal heeft gekost zou Laura twee keer de wereld rond kunnen.

Over geld en sponsors gesproken: Veel van deze bekende races en regatta's worden gesponsord door grote firma's (Volvo etc.) die eigenlijk niets te maken hebben met de nederlandse zeilsport en zeker niet de firma's die direct in en rond de zeilwereld actief zijn.
Als men nu naar Laura's sponsorlijstje kijkt, en de wijze waarop ze gesponsord wordt, dan valt op dat het hoodzakelijk nederlandse firma's/ importeurs zijn die praktisch aan de voorbereidingen hebben deelgenomen en materiaal hebben gelevert. Ook de organisatie wordt hoodzakelijk, met minimale externe kosten, tot nu toe binnen de familie gedaan. Pas toen alles werkelijk te groot werd om nog zelf te doen werd Mercer binnengehaald du nu maar moet zien dat er ook een beetje geld binnenkomt.

Na terugkomst heeft Laura natuurlijk een veel beter verhaal dan die Schöder bij presentaties voor de jeugd te bieden. Ze weet dan wel wat meer te vertellen dan alleen maar over ontberingen en gevaarlijke situaties en heeft ook een verhaal over de landen en eilanden waar ze niet alleen maar langsgevaren is maar idd heeft rondgekeken. Daarbij komt nog dat ze wat betreft leeftijd natuurlijk dichter bij de zeiljeugd staat dan Schöder.
Wat een kulverhaal Svetan. En het blijkt maar weer eens dat je slecht op de hoogte bent want meneer Mercer is zeker niet de eerste woordvoerder van Laura!
  woensdag 9 november 2011 @ 09:36:37 #23
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_104152528
Wederom een onzinnige posting van Svetan. Ik zou toch hopen dat carrieres in de zeilwereld niet worden gemaakt of gebroken op basis van kritiek op Laura Dekker en haar volgelingen. Dat grote sponsors geen interesse hebben getoond in het Dekker-avontuur komt doordat de publiciteit die de Dekkers hebben gegenereerd weinig of niets te maken had en heeft met zeilen, maar alles met een strijd tegen overheid en instellingen. Daar verbinden grote bedrijven, die een echte media-strategie en een sponsorbeleid hebben, niet graag hun naam aan. In het moddergevecht dat de Dekkers voeren, krijg je als sponsor snel zelf wat vlekken mee, en daar heeft geen enkel bedrijf zin in.

Dat kleinere ondernemers in de watersport dan wel een rubberboot of wat blikken verf geven, zal eerder te maken hebben met sympathie of medelijden dan met een commerciele strategie.

Mercer is niet ingeschakeld op een moment dat de aandacht voor LD zo overweldigend werd dat de hardwerkende, goedwillende vrijwilligers het allemaal niet meer aankonden, maar op een moment dat het hele project in de vergetelheid raakte. Daar is nog niets aan veranderd en van Mercer horen we niets meer.

Ik vraag me af welke boodschap LD zou overbrengen aan jongeren. Los van het feit dat ze niet de indruk maakt met plezier mensen te woord te staan (zie optreden HISWA, maar ook elk willekeurig ander interview) gaan haar ervaringen voornamelijk over het ontduiken van leerplicht en de strijd met "de instanties". Nauwelijks een boodschap waarmee je nu een veelgevraagd gastspreker op scholen zult worden. Van de landen die ze heeft aangedaan heeft ze voornamelijk de jachthavens gezien, waar ze veel optrekt met de pensionado-gemeenschap. Haar ervaringen met de lokale bevolking beperken zich tot uitstapjes met diezelfde gepensioneerden en ontstijgen niet de belevenissen van de doorsnee vakantieganger.
pi_104153416
Svetan, wist je trouwens dat 1 van de motoren in Laura's boot een Volvo is? :Y

quote:
06-06-10
De hoofdmotor staat erin!!
Afgelopen maandag werd er een gloednieuwe Volvo van 40 PK in mijn Guppy gehesen en donderdag hebben wij het eerste proefrondje gevaren, dat was echt geweldig helemaal
pi_104156161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:35 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat een kulverhaal Svetan. En het blijkt maar weer eens dat je slecht op de hoogte bent want meneer Mercer is zeker niet de eerste woordvoerder van Laura!
Precies! Mercer is wordvoerder nummer 4.

1 - Mariska Woertman, augustus 2009 - februari 2010
2 - Peter Klarenbeek, Nimbus Kunststof, zomer 2010
3 - Peter de Lange (?)
4 - Mr. M, juli 30 - tot?

More to come?
  woensdag 9 november 2011 @ 12:26:38 #26
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_104157145
Mariska Woertman - gestopt na meningsverschillen over de manier waarop het project moest worden gepresenteerd (bron: MW zelf, onder meer op LinkedIn)

Peter Klarenbeek - niet alleen woordvoerder, maar ook iemand die honderden uren van zijn tijd en duizenden euro's aan materiaal heeft gedoneerd. Hij is degene die het meeste werk aan de boot heeft gedaan - aan de kant geschoven door de Dekkers, nu Laura herhaaldelijk stelt de boot eigenhandig te hebben opgeknapt.

Peter de Lange - advocaat. Voor 220 euro per uur wel hij best als woordvoerder optreden, maar dat geld is er niet.

Lyall Mercer - we horen niets meer, en het lijkt er eigenlijk op dat hij al is gestopt ...

Is het geen klusje voor Svetan? Als internationaal top-manager heeft hij overal contacten, en het belangrijkste: hij gelooft in de Dekkers!
pi_104159131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 12:26 schreef MrFoureyes het volgende:
Mariska Woertman - gestopt na meningsverschillen over de manier waarop het project moest worden gepresenteerd (bron: MW zelf, onder meer op LinkedIn)
"Ook Laura’s woordvoerster werkt niet meer voor haar, deels omdat Laura ‘haar eigen kijk had op wat ze wilde doen’."

http://www.volkskrant.nl/(...)er-op-soloreis.dhtml
pi_104160019
Ook meneer Mercer zal niet voor niets werken denk ik. En zijn eerste en voor zover ik weet tot nu toe enige actie voor Laura is niet bepaald een succes geworden. Het lijkt me niet ondenkbaar dat ook meneer Mercer binnenkort wordt afgeserveerd.

En was het niet die advocaat die zei dat het niet onwaarschijnlijk was dat duizenden mensen Laura in Darwin op zouden staan wachten? Maar er was niemand!
pi_104160505
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 13:56 schreef spuitje het volgende:

En was het niet die advocaat die zei dat het niet onwaarschijnlijk was dat duizenden mensen Laura in Darwin op zouden staan wachten? Maar er was niemand!
:Y

"...daar staan misschien 30.000 mensen op de kade [en dat vind ze verschrikkelijk]."

http://internetradio.vrt.(...)r1och1peter-jonge-23
pi_104160520
Er stond helemaal niemand _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')