Overspel seizoen 1 versus seizoen 2... welk seizoen is beter?
Zelf vind ik seizoen 2 beter.
Allereerst vond ik de hoofdpersoon die Iris Hoegaarde speelt (Sylvia Hoeks ) en Pepijn van Erkel (Ramsey Nasr ) haar echtgenoot behoorlijk slecht acteerwerk afleveren. Maar niet alleen zij maar ook Iris' minnaar Willem Steenhouwer (Fedja van Huet) was zwak. Eigenlijk werd het hele deel 1 qua acteerprestaties bijna volledig gedragen door Huub Couwenberg ( Kees Prins) zijn hulpje in crime en zijn zoon... De rest van de personages waren doorgaans zwak, of hadden een te kleine rol om te schitteren ( de zoon van Willem Steenhouwer was best okay, maar had een te kleine rol hierin)
Sylvia Hoeks faalde enorm in deel 1. Niet echt alleen haar schuld, het scenario schoot ook te kort. Ze keek als een duf konijn uit haar ogen alsof haar alles maar overkwam... en zelfs als ze schuldgevoelens had richting haar man Pepijn, dan nog was ze hetzelfde duffe konijn die bereid was om naar de slachtbank te gaan voor kerst.
Ramsey Nasr bracht het er niet veel beter vanaf, als Iris' man... het was een grijze muis... en ja misschien behoorde hij ook zo te zijn.
Fedja van Huet ... hetzelfde laken een pak. Net als de andere hoofdrolspelers overkwam hem dit allemaal. Kortom de echte hoofdrolspelers waren als konijnen die in de koplampen van een passerende auto keken, wachtend tot ze werden overreden.
Maar dat werden ze gelukkig niet! De drie hoofdrolspelers kregen een tweede kans in Overspel 2.
Nu de scenarioschrijvers wisten wie de hoofdrollen zouden spelen, lijkt het alsof het verhaal wat meer naar hun toegeschreven wordt. De hoofdrolspelers ( hierboven genoemd) krijgen nu eindelijk een rol waarin ze echt uit de voeten kunnen, een rol dat meer interessant is dan Bambi die verpletterd wordt door een aanstormende auto op een snelweg!
Oh, en dan vergeet ik Rifka van Lodijzen toch bijna... als ex vrouw van Willem Steenhouwer is gewoon goed, zoals ze altijd is. In deel twee misschien minder interessant als in deel 1. Maar net als Kees Prins is Rifka eigenlijk altijd goed, wat ze ook doet.
Maar deel twee is qua verhaal en karakterontwikkelingen minstens twee keer beter dan deel 1
En nu jullie (in elk geval degenen die beide series gezien hebben). Welk seizoen was beter?
.
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.