abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 22:29:42 #1
242879 Onnoman
The On And Only
pi_104100497
LOS ANGELES - De jury in het proces tegen Conrad Murray is van mening dat de voormalige lijfarts van Michael Jackson schuldig is aan dood door schuld.

Foto: ANP

Dat heeft zij maandag in Los Angeles laten weten.

Het is nu aan de rechter om de strafmaat te bepalen. Murray kan nog tegen de uitspraak in beroep gaan. Murray kan maximaal vier jaar gevangenisstraf worden opgelegd. Ook verliest hij zijn bevoegdheid als arts.

Roekeloze arts

Tijdens de rechtszaak, die zes weken in beslag nam, werd Murray door aanklagers neergezet als een roekeloze arts die Jackson in de steek liet toen de King of Pop op 25 juni 2009 onder invloed was van propofol. De zanger overleed op die dag aan een overdosis van het slaapmiddel.

Advocaten van Murray beweerden daarentegen dat Jackson zelf het middel tot zich had genomen toen de arts even naar het toilet was. Ook zeiden zij dat de zanger verslaafd was aan propofol. Later trokken de raadslieden deze verklaring echter weer in.

Propofol

Een lijkschouwer verklaarde dat het onwaarschijnlijk is dat Jackson zelf propofol heeft genomen. Hij achtte het waarschijnlijker dat Murray de overdosis verstrekte aan de zanger, nadat hij verkeerd had ingeschat welke dosis van het medicijn genoeg zou zijn om Jackson te behandelen voor zijn slapeloosheid

De jury, bestaande uit zeven mannen en vijf vrouwen, moest unaniem tot een beslissing komen. Vrijdag werd nog geen overeenstemming bereikt, waarop de juryleden maandag verder gingen met hun overleg.

BRON
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 7 november 2011 @ 22:30:29 #2
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_104100549
Leve de lijfarts!
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_104100655
Gerechtigheid! *O*
Nieuw is niet altijd beter.
pi_104100696
We krijgen MJ er niet mee terug maar ben blij met de uitspraak... Houdt zijn naam in ere
pi_104100705
Juryrechtspraak en dan MJ, grootste popidool aller tijden. Hele generaties zijn er mee opgegroeid.
Lekker geloofwaardig weer.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 7 november 2011 @ 22:33:37 #6
324954 Ikbenserieus
Geef mij nu je angst.
pi_104100812

maikul is liev
Ik geef hem je morgen wel terug.
pi_104101570
quote:
13s.gif Op maandag 7 november 2011 22:32 schreef Stokstaart het volgende:
Juryrechtspraak en dan MJ, grootste popidool aller tijden. Hele generaties zijn er mee opgegroeid.
Lekker geloofwaardig weer.
We gaan er maar vanuit dat de voltallige jury in 1970 is ingevroren en voor deze zaak is ontdooid, of destijds in een kelder is opgesloten en voor deze zaak zijn vrijgelaten. Dat is immers de enige optie als je in zaken als deze een volkomen onbevooroordeelde jury wilt hebben.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_104101894
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:42 schreef Ferdo het volgende:

[..]

We gaan er maar vanuit dat de voltallige jury in 1970 is ingevroren en voor deze zaak is ontdooid, of destijds in een kelder is opgesloten en voor deze zaak zijn vrijgelaten. Dat is immers de enige optie als je in zaken als deze een volkomen onbevooroordeelde jury wilt hebben.
Met name in dit soort zaken van publieke personen zie je gewoon duidelijk dat juryrechtspraak de grootste nonsens is. Je hebt te maken met allerlei randzaken en emoties die een neutraal afgewogen besluit op basis van het enige dat relevant is (de feiten) onmogelijk maken.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:23:11 #9
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104106891
Waarom staat dit bericht tussen haakjes? Hoeft niet hoor, want dr. Murray is toch écht vanmiddag schuldig bevonden.
Leef en Laten Leven
pi_104107200
Moet er voor die mafkees nou perse een schuldige aangewezen worden of zo? hebben ze daar in de VS anders soms gewetenswroeging? Ik kan me nog herinneren dat zo'n beetje iedereen hem wilde lynchen toen die berichten van mogelijk kindermisbruik naar buiten kwamen, en nu ie dood is is ineens de wereld te klein en moet en zal er iemand de zwarte piet voor krijgen. 8)7

Of die dokter er nou wel of niet iets aan kon doen, hij was toch wel aula gegaan, hij was namelijk de enige neger ter wereld die eruit zag als een zeer ongezonde blanke.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:35:17 #11
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107232
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:34 schreef Hathor het volgende:
Moet er voor die mafkees nou perse een schuldige aangewezen worden of zo? hebben ze daar in de VS anders soms gewetenswroeging? Ik kan me nog herinneren dat zo'n beetje iedereen hem wilde lynchen toen die berichten van mogelijk kindermisbruik naar buiten kwamen, en nu ie dood is is ineens de wereld te klein en moet en zal er iemand de zwarte piet voor krijgen. 8)7

Of die dokter er nou wel of niet iets aan kon doen, hij was toch wel aula gegaan, hij was namelijk de enige neger ter wereld die eruit zag als een zeer ongezonde blanke.
Jij weet niet dat MJ Vitiligo had? Is bewezen tijdens de autopsie.
Leef en Laten Leven
pi_104107342
Typisch Amerika om altijd een zondebok te zoeken. Zo'n onzin deze rechtszaak.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:40:41 #13
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107371
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:39 schreef Michie_ het volgende:
Typisch Amerika om altijd een zondebok te zoeken. Zo'n onzin deze rechtszaak.
Waarom zo blaten als je er niets vanaf weet, want dat is duidelijk.
Leef en Laten Leven
pi_104107558
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:35 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Jij weet niet dat MJ Vitiligo had? Is bewezen tijdens de autopsie.
Ja dat weet ik, maar kan het niet zo zijn dat het allemaal een beetje verergerd is door al dat snij en kerfwerk wat ie in zichzelf heeft geinvesteerd? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat dat bevorderlijk werkt voor je huid en/of pigment. Heb je die close ups van zijn neus wel eens goed bekeken...met die groenachtige korsten? Of wilde je dat ook aan vitiligo wijten?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:55:23 #15
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107684
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:48 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar kan het niet zo zijn dat het allemaal een beetje verergerd is door al dat snij en kerfwerk wat ie in zichzelf heeft geinvesteerd? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat dat bevorderlijk werkt voor je huid en/of pigment. Heb je die close ups van zijn neus wel eens goed bekeken...met die groenachtige korsten? Of wilde je dat ook aan vitiligo wijten?
Als je dat weet, waarom heb je het dan over een "ongezond uitziende blanke"? Daar kon hij toch niets aan doen?
Vitiligo komt voor op benen, armen, borst. En daar heeft ie echt geen plastische chirurgie laten doen. Dus dat heeft er niets mee te maken.
En ja, zeker heeft hij vele cosmetische ingrepen laten doen aan zijn gezicht. Vooral neus, kaaklijn. Jammer genoeg.
Leef en Laten Leven
pi_104107702
Hij zag eruit als een junk, en bleek dat achteraf ook te zijn. Vanwaar dat hypocriete gedoe Robijn :?
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:57:38 #17
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107730
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:56 schreef Stokstaart het volgende:
Hij zag eruit als een junk, en bleek dat achteraf ook te zijn. Vanwaar dat hypocriete gedoe Robijn :?
Dat hij zo wit was op een gegeven moment had niets met junk of niet te maken he. En daar heb ik het over.
Leef en Laten Leven
pi_104107746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:40 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Waarom zo blaten als je er niets vanaf weet, want dat is duidelijk.
Ik vond beide partijen zwak. Maar als je in deze rechtszaak Michael Jackson zou vervangen door bijv Piet dan was het waarschijnlijker geweest dat Murray zou zijn vrijgesproken. Sterker nog.... Dan zou er waarschijnlijk niet eens een rechtszaak zijn gekomen.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:59:32 #19
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_104107773
Ik blijf een dubbel gevoel houden bij deze hele zaak.
Tics van je petten.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:59:32 #20
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107774
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:58 schreef Michie_ het volgende:

[..]

Ik vond beide partijen zwak. Maar als je in deze rechtszaak Michael Jackson zou vervangen door bijv Piet dan was het waarschijnlijker geweest dat Murray zou zijn vrijgesproken. Sterker nog.... Dan zou er waarschijnlijk niet eens een rechtszaak zijn gekomen.
Heb je het gevolgd? Want ik kan me niet voorstellen dat je in dat geval de aanklagers zwak vond.
Leef en Laten Leven
pi_104107796
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 00:57 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Dat hij zo wit was op een gegeven moment had niets met junk of niet te maken he. En daar heb ik het over.
Dat weet je helemaal niet. Zijn zoontje heeft precies dezelfde ziekte maar die ziet een stuk minder wit.
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 november 2011 @ 01:01:35 #22
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107810
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:00 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Zijn zoontje heeft precies dezelfde ziekte maar die ziet een stuk minder wit.
Ja hehe, die is 14 nu. MJ's Vitiligo werd alleen maar erger in de loop van de jaren.
Leef en Laten Leven
pi_104107841
quote:
Heb je het gevolgd?
Ja maar ik denk dat het anders is als je er objectief tegen aankijkt. Alle fans van MJ hadden Murray al veroordeeld en als hij niet zou zijn schuldig bevonden had men wel weer een nieuwe zondebok gevonden.
pi_104107847
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:01 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Ja hehe, die is 14 nu. MJ's Vitiligo werd alleen maar erger in de loop van de jaren.
Heb je die documentaire gezien van na zijn dood? Er zijn meer dan 600 potjes met slaap en sedatie-middelen gevonden. Alsmede een enorme collectie aan pijnstillers.
Michael was ernstig verslaafd en absoluut niet gezond.
Gezonde mensen grijpen sowieso niet naar narcose-middelen om te kunnen slapen.

Mensen die hem echt kenden en met hem omgingen hebben dat ook gewoon uitgesproken hoor :)
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 8 november 2011 @ 01:06:14 #25
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_104107880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 01:03 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Heb je die documentaire gezien van na zijn dood? Er zijn meer dan 600 potjes met slaap en sedatie-middelen gevonden. Alsmede een enorme collectie aan pijnstillers.
Michael was ernstig verslaafd en absoluut niet gezond.
Gezonde mensen grijpen sowieso niet naar narcose-middelen om te kunnen slapen.

Mensen die hem echt kenden en met hem omgingen hebben dat ook gewoon uitgesproken hoor :)
Dat weet ik, maar daar hebben we het nu toch niet over? We hadden het over Vitiligo.
En welke docu bedoel je, ik heb er zoveel gezien.
Leef en Laten Leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')