abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 21:45:27 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104096930
Na jaren uitstekend de Italianen te hebben geleid lijkt het einde van deze kleurrijke politicus te zijn gekomen. Wie moet hem opvolgen als crisismanager? Ik ben zelf voorstander van iemand als Sergio Marchionne of Luca di Montezemolo. Allebei uitstekende leiders die hebben bewezen vooral uitstekende crisismanagers te zijn,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 7 november 2011 @ 21:48:12 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104097111
kan iemand de titel even verbeteren?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_104097610
Een andere pedo want Italiaans?
Live it up
pi_104097644
Mussulini.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_104097714
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2011 21:54 schreef mikami het volgende:
Mussulini.
Mussolini bedoel je?
Live it up
pi_104097826
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 21:55 schreef PaperBombers het volgende:

[..]

Mussolini bedoel je?
Inderdaad, goeie kerel hij ook he.
Hala Madrid!!!!!!!!!
pi_104098323
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 21:56 schreef mikami het volgende:

[..]

Ja, goede dingen gedaan voor Italië.
Live it up
  maandag 7 november 2011 @ 22:31:24 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104100628
kan het ook serieus en ontopic? Een opvolger zal lastig te vinden zijn aangezienhet afbrandrisico groot is, Luca diMontezemolo ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Luca_di_Montezemolo ) heeft gezegd dat hij het wel wil doen en macchione ( http://en.wikipedia.org/wiki/Sergio_Marchionne )kan het en heeft mijn voorkeur,maar wil waarschijnlijk bij Fiat blijven. Nog meer kandidaten?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 7 november 2011 @ 23:50:49 #9
111528 Viajero
Who dares wins
pi_104105586
Wie het ook wordt. de Italianen die ik ken nemen het hele circus van de Italiaanse politiek niet meer serieus. Een aantal van mijn vrienden wil Jose Mourinho als Presidente del Consiglio... Een ander heeft Ruby gezegd, weer een ander Noemi...
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 7 november 2011 @ 23:59:47 #10
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_104106056
Jose Mourinho zal moeilijk worden vanwege de transfersom denk ik
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 8 november 2011 @ 00:07:46 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_104106360
Ik ken de Italiaanse politiek redelijk goed, maar de enige naam die me te binnen schiet is de man die net president van de ECB is geworden :')
pi_104106412
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2011 21:54 schreef mikami het volgende:
Mussulini.
Groep 6, VMBO of toch PVV stemmer ?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_104106807
Gezien het feit dat hij vanuit zijn kantoortje gelijk de rechtszaal in kan gecombineerd met zijn kolossale ego zal hij echt maar met enorm veel moeite van de macht zijn weg te slaan, dus laten we eerst maar eens kijken of ie überhaupt wel binnenkort weg gaat.
pi_104110867
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 23:50 schreef Viajero het volgende:
Wie het ook wordt. de Italianen die ik ken nemen het hele circus van de Italiaanse politiek niet meer serieus.
Hebben ze dat ooit gedaan dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_104112551
Waarschijnlijk komt er voorlopig geen opvolger voor Berlusconi. Dat komt omdat de linkse democratische partij zich onthoudt van stemming als het vertrouwen in Berlusconi ter discussie wordt gesteld. Ze hebben in principe de macht om hem weg te stemmen, maar door zich van stemming te onthouden, is het effect dat er niet genoeg stemmen zijn om Berlusconi weg te stemmen.

Dit is niet mijn opvatting, maar (in mijn woorden) de uitleg die een Italië-correspondent gisterenavond bij Pauw & Witteman gaf. Het blijft gissen naar de redenen van dit (niet-)stemgedrag. Het woord corruptie viel...

Het zou me persoonlijk niet verbazen wanneer Berlusconi zo veel macht heeft dat linkse politici niet tegen hem durven te stemmen, uit angst voor repercussies. Berlusconi blijft zelf ook het liefste zitten, want dan is hij onschendbaar. Zou hij aftreden, dan staat zijn complete imperium op het spel. Als het even kan, blijft de man tot zijn dood aan de macht, als een soort paus.
  dinsdag 8 november 2011 @ 22:53:46 #16
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_104144353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 09:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hebben ze dat ooit gedaan dan?
Kijk en oordeel :P

To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_104175120
nog een maffioso
  woensdag 9 november 2011 @ 23:57:46 #18
141378 Pearlbitch
Team Ashley. Snap je?
pi_104187891
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 20:07 schreef shafiero het volgende:
nog een maffioso
Met een dikke nadruk op maf :+
To be or not to be - Shakespeare
To be is to do - Sartre
To do is to be - Russell
Do be do be do - Sinatra
pi_104298631
Berlus definitief pleite. Monti zal wel de opvolger worden

quote:
Berlusconi maakt het officieel, ontslag ingediend bij president

Silvio Berlusconi, op 27 april 1994 voor het eerst aangetreden als premier van Italië, legde zijn functie vanavond neer. Foto AFP / Alberto Pizzoli

door Jules Seegers
BUITENLAND Silvio Berlusconi heeft vanavond zijn politieke loopbaan na zeventien jaar beëindigd. Zoals verwacht diende de premier na een laatste beraad met zijn ministers zijn ontslag in bij president Giorgio Napolitano. Dit bevestigt het Italiaanse presidentiële paleis in Rome. Berlusconi verliet het Quirinaalspaleis letterlijk via de achterdeur, in het centrum van Rome werd door een paar duizend Italianen gejoeld en gejuicht.
Berlusconi’s lot werd vanmiddag door het parlement bezegeld. Het nieuwste pakket hervormingsmaatregelen van zijn regering werd door het parlement aangenomen nadat de Kamer van Afgevaardigden vanmiddag massaal instemde. Gisteren werd het al door de Senaat aangenomen. De premier beloofde eerder deze week te zullen aftreden als dit het geval zou zijn.

Berlusconi’s partij moeite met Monti
NRC-correspondent Bas Mesters zegt dat Berlusconi later dan verwacht bij het Quirinaalspaleis van Napolitano aankwam. Hij zou er om 20.30 uur zijn om zijn functie in te leveren, maar bevond zich toen nog in zijn residentie. Hij zou veel tijd nodig gehad hebben om met zijn partijgenoten te praten over de steun aan de beoogde nieuwe leider Mario Monti.

“Berlusconi zou Monti alleen willen steunen, voor wat betreft de maatregelen die Berlusconi in een brief aan de EU beloofde. Zo eigent hij zich Monti’s toekomstig beleid toe. Blijkbaar heeft hij nog ambities.”

BasMesters Bas Mesters
Berlusconi: Voorwaardelijke steun voor Monti, maar we kunnen de stekker uit toekomstige regering Monti trekken wanneer we willen.
1 uur geleden
Monti naar verwachting zeer functioneel ingesteld
Volgens Mesters zal Mario Monti de ministersposten vullen met vooral technisch vaardige mensen, niet per definitie politici. De correspondent verwacht dat veel van hen van de professoren van de Bocconi-universiteit voor economische en financiële studies zullen zijn. Op die manier moet het bezuinigingsplan effectief worden uitgevoerd zonder dat zij nog over andere belangen spreken.

Italianen blij, boos en bezorgd
Op het plein voor het presidentieel paleis verzamelden zich vanavond vele Italianen om de ‘bevrijding’ te vieren, meldt Mesters. Berlusconi en regeringsfunctionarissen konden rekenen op gejoel en gefluit. Toch heerst er volgens de correspondent lang niet bij iedereen een jubelstemming:

BasMesters Bas Mesters
Veel Italianen zien post-Berlusconi-tijdperk met angst en zorg tegemoet. Harde ingrepen die iedereen zullen treffen doemen op aan de horizon
2 uur geleden
Van een massale ontlading onder het Italiaanse volk is dan ook geen sprake. Op de paar duizend feestvierders na is het rustig in Rome.

[ Bericht 0% gewijzigd door du_ke op 12-11-2011 23:06:52 ]
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_104300938
Eerm, Alessandro del Piero?
pi_104301115
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2011 21:56 schreef mikami het volgende:

[..]

Mussolini is een dame...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_104302531
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 23:09 schreef Daffodil31LE het volgende: