abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 november 2011 @ 14:54:39 #1
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_104075601

Welkom in de Flora & Fauna slowchat! Waar het soms ook wel eens speedchat wil zijn!

6.gif Je bent aangekomen in het kippenhok van het Flora & Fauna subforum op FOK!. Hier kom je alle vaste bezoekers tegen van F&F die hier naast onzinnige en grappige gesprekken ook serieuze discussies voeren over van alles en nog wat.

99.gif Onze opperbevelhebbers
SenestaElisaBGreys

Wil je meedoen in dit kippenhok? Van harte welkom! Roep even in het topic en we zetten je er bij. De deur van dit hoenderhuis staat altijd voor iedereen open.

99.gif Onze stamgasten
Harajuku. | Cat22 | ElisaB | Ynske | Greys | Qwea | Missbliss | Ingetje79 | Pagan | Loveless85 | Muis006 | Nokwanda | Maes | Senesta | Strega | Bamba | Goodbye | Nieslief | Barbaaf | Ml-etje | DeZwabber | ferrari_rood | Dizzy-Miss-Lizzy | Tombolafan | Takaiki | APK | Rewimo | Oognip | indaha | _Multiply86_ | Mama_mia | Troel | Maarten-Pieter

2pp0kgm.gifmolenke.gifwapper_duckie.gifmumble.jpgpagan_vlag.gifslash.jpg
dinges.jpgmeowresized.gifBobjeKlein.gif2gugykl.jpgvl0011b057%2060x60.JPGVampire.gifusericon.jpgknabbel.gifelfhead.jpglips.jpg
woei.gifuui1.pngcute_cupcake.JPGAngels_teu20[1].gifmarat.jpgMikmak.jpg1.jpgCat.jpg_MG_2167.jpgstupidfok.GIFss.JPGafbeelding%20MP.gif

Een paar vaak gebruikte smileys hier:
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9.fuckneehe.gif 10.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 7 november 2011 @ 14:56:28 #2
176471 oh-oh
pi_104075665
Maar goed, dat van James en May kan ook nog een normale allergische reactie op de enting zijn.
Dat had Frits ook , kreeg hij een spuit met antispul en ging het wel goed.
Dat is nog iets anders dan die honden die daadwerkelijk tumoren krijgen na een enting, maar dat bestaat dus wel degelijk ook.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 14:57:50 #3
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104075713
Hoe lang is zo'n rabies enting geldig eigenlijk? Ik zie net dat ET wel rabies geent is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_104075772
Zou kunnen hoor,.maar heb me daarna idd verdiept in enten en gevolgen, en heb huiskatten dus al met.al.besloten dat ik t niet meer doe ;) sowieso was may op sterven na dood, dus antispul durf ik niet te wagen
  maandag 7 november 2011 @ 15:00:00 #5
176471 oh-oh
pi_104075787
Die heb je volgens mij ook voor drie jaar.
Sowieso vertikken de meeste da's die entingen te geven die drie jaar goed zijn, ze enten liever elk jaar want dan is het elk jaar kassa!
Multi, het is niet zo dat sommige entingen tegen bepaalde ziektes langer geldig zijn dan anderen, dat hangt puur van het merk of type enting af. Je hebt nu coctails die drie jaar goed zijn, en coctails die jaarlijks gegeven moeten worden,maar daar wordt niet veel reclame voor gemaakt door dierenartsen.
( Groucho Marx )
  maandag 7 november 2011 @ 15:01:45 #6
176471 oh-oh
pi_104075843
Ja Frits die ging er ook haast dood aan, aan die entingen, toen dus gelukkig al besloten om sowieso niet meer precies op het jaar te enten en ook om en om grote enting en kleine enting te doen en dan met antispul zodat ie niet stuipend en krijsend omviel een half uur na de spuit. En altijd belde ik vantevoren, zodat de da de entingen al uit de koelkast kon zetten, want dat schijnt ook nog heel erg te schelen, als ze op kamertemperatuur zijn.
( Groucho Marx )
pi_104075878
Jip krijgt ook geen entingen meer.
Onze DA vond dat we daar gelijk in hadden ook.
pi_104075893
Senes, doe jij je katten niet meer jaarlijks voor kattenziekte en niesziekte enten omdat je bang bent voor tumoren of gewoon omdat het niet nodig is om jaarlijks tegen kattenziekte te enten?
Jij doet toch wel jaarlijks enten tegen niesziekte?
Is het nou zo dat er tumoren op de plek van de enting kunnen ontstaan door het prikje of door wat er in het prikje zit? Indien het laatste dan maakt het toch niet uit of je ze nu jaarlijks tegen kattenziekte ent of niet.
  maandag 7 november 2011 @ 15:04:00 #9
176471 oh-oh
pi_104075931
Niet door het prikje zelf natuurlijk, maar door de inhoud van de spuit :+
( Groucho Marx )
pi_104075933
Aangezien ik binnenkatten heb ent ik niet. Ze komen hier allemaal onderzocht en met een basisenting en daarna is het basta. Er is mij teveel controverse.
Er lijkt een correlatie te zijn, maar onderzoek moet gefinancierd worden. Aangezien veel onderzoek wordt gefinancierd door dezelfde instanties die ook de medicatie ontwikkelt, is het logisch dat er minder onderzoek wordt gedaan naar de bijwerkingen van die medicatie. Dat zou dan van een totaal andere instantie moeten komen omdat je anders het wc-eend effect krijgt (wij van wc-eend..... de oude reclame)

Maar dat geldt niet alleen voor diergeneeskunde. Hetzelfde verhaal als die arts laatst naar buiten bracht over de griepprik.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 7 november 2011 @ 15:05:05 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104075984
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 14:57 schreef senesta het volgende:
Hoe lang is zo'n rabies enting geldig eigenlijk? Ik zie net dat ET wel rabies geent is.
Ik dacht 1?

http://www.dierennieuws.nl/forum/smf/index.php?topic=1953.0

3, na 2005
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_104076000
Ok, wat er met may precies was geen idee, maar ze had geen rode bloedcel meer over, die werden aangemaskt en meteen vernietigd,.ze is 10 dagen opgenomen geweest. Kon niet eens meer lopen, zo verzwakt.en mager, daarna weken gelopen alsof ze net uit narcose kwam door zwakheid en ze eas knalgeel door op hol geslagen gal en lever (nu nog spuugt ze knalgeel als ze.spuugt)
  maandag 7 november 2011 @ 15:06:11 #13
176471 oh-oh
pi_104076029
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Ok, wat er met may precies was geen idee, maar ze had geen rode bloedcel meer over, die werden aangemaskt en meteen vernietigd,.ze is 10 dagen opgenomen geweest. Kon niet eens meer lopen, zo verzwakt.en mager, daarna weken gelopen alsof ze net uit narcose kwam door zwakheid en ze eas knalgeel door op hol geslagen gal en lever (nu nog spuugt ze knalgeel als ze.spuugt)
Brrrrrrrrrrrr!
( Groucho Marx )
pi_104076048
Brr wat eng M-M :X
pi_104076078
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:05 schreef Memento-Mori het volgende:
Levertje naar de knoppen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 7 november 2011 @ 15:14:49 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104076334
05.11.2011:
Geadresseerde afwezig. Zending ligt op vermelde locatie.
07.11.2011:
Zending beschikbaar op afhaallocatie

Houdt dit dan in dat de brief opgehaald kan worden van zeh postkantoor?
  maandag 7 november 2011 @ 15:15:50 #17
176471 oh-oh
pi_104076370
Geen idee ik denk zelfs dat ze dat bij de post niet weten want die weten niks _O-
( Groucho Marx )
pi_104076397
Dr leverwaardes enzo zijn nu wel redelijk normaal en t gaat ook redelijk goed.nu, 2 jaar later maar toen zag y er heel slecht uit
pi_104076442
Ik had dat laatst ook, was mn pakje op mijn afhaallocatie, de jumbo
pi_104076459
Toen ik nog showde met dEUS gingen we regelmatig naar het buitenland en dan moest hij ook rabiës geënt zijn, dat was toen inderdaad drie jaar geldig, máár dat hing wel af van het merk én de vervaldatum die je DA in het boekje zette.
Onze DA waarschuwde er ook voor dat het een rot enting was en dat we moesten kijken of hij er geen bult van kreeg.

Als we niet opvingen dan zouden we minder enten, nu enten we wel gewoon vanwege de kittens. Niesziekte elk jaar en kattenziekte om de twee of drie jaar, dat hangt af van naar welke dierenarts we gaan :')

Tumoren op de plek van een enting zijn wel algemeen bekend, maar er is nog niet alles over bekend. Het wordt vaak gezien na entingen, daarom noemden ze het VAS (Vaccine-associated sarcoma), dat kon te maken hebben met bepaalde hulpstoffen die in de entingen zaten. Inmiddels hebben ze het al over FISS (feline injection site sarcoma), want het kan ook komen door injecteren van andere stoffen dan vaccins.
  maandag 7 november 2011 @ 15:18:23 #21
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104076461
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:15 schreef oh-oh het volgende:
Geen idee ik denk zelfs dat ze dat bij de post niet weten want die weten niks _O-
:') ik snap dat sowieso niet, dan betaal je voor een AANGETEKENDE brief, en dan doen ze maar 1 afleverpoging, en dan godverdomme ook nog op Zaterdag, bij een bedrijf :')

Een pakje wordt godverdomme zelfs 2x aangeboden voor fucking 25 cent minder! Achterlijke klapmongolen daar :')
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 15:19:33 #22
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104076489
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:02 schreef Oognip het volgende:
Senes, doe jij je katten niet meer jaarlijks voor kattenziekte en niesziekte enten omdat je bang bent voor tumoren of gewoon omdat het niet nodig is om jaarlijks tegen kattenziekte te enten?
Jij doet toch wel jaarlijks enten tegen niesziekte?
Is het nou zo dat er tumoren op de plek van de enting kunnen ontstaan door het prikje of door wat er in het prikje zit? Indien het laatste dan maakt het toch niet uit of je ze nu jaarlijks tegen kattenziekte ent of niet.
Het is onnodig. Dat in eerste instantie. In principe overenten we in Nederland zelfs. Het schijnt zelfs dat in landen waar 2 jaarlijks en 3 jaarlijk ingeent word ook veel minder FIP gevallen zijn. Nou wil ik niet zeggen dat ze van inenten FIP krijgen maar ik geloof wel dat overenten ook iets met het afweersysteem doet.

Nu worden ze tot een jaar of zes wel ingeent maar volgens een aangepast programma. Mijn dierenarts ent ook niet meer elk jaar voor kattenziekte. Niesenting krijgen ze nog wel elk jaar tot nu toe maar mijn oudste kat is ook nog maar drie jaar he ;)
  maandag 7 november 2011 @ 15:19:44 #23
176471 oh-oh
pi_104076494
Ja t zijn losers die van de post.
En zie je wel dat ik je niet loop te fokken over die entingen :P
( Groucho Marx )
  maandag 7 november 2011 @ 15:21:22 #24
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_104076552
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:19 schreef oh-oh het volgende:
Ja t zijn losers die van de post.
En zie je wel dat ik je niet loop te fokken over die entingen :P
Zucht. Afijn, het zal wel limburg worden dan :')
  Moderator maandag 7 november 2011 @ 15:21:41 #25
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_104076558
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 15:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Zucht. Afijn, het zal wel limburg worden dan :')
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')