SPOILER: Jungle!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.
Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.
De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.
De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.
Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?
Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.
Er zijn er op het moment (14-08-2011) 81 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.
Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;
Wil je het zelf proberen?
League of Legends EU
Vids
uitleg over turrets
Cinematic trailer
Dominion trailer (nieuwe gamemode)
Meer uitleg over minions/creatures
Community site links
CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.
Solomid Community site met handige info, tournaments etc
Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon
Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden
Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.
Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!
Ingame name van FOK!kers
FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -
FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -
FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless
FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0
FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)
FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino
FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ()
FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe
FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh
FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)
FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:
FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)
FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan
FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq
FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt
FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz
FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)
FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)
FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)
FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"
FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines
FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:
FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:
FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:
FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea
FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.
FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1
FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor
Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;
FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
[ Bericht 0% gewijzigd door omNOMNOMNOMNOM op 07-11-2011 11:45:37 ]
Euhm level 20. In ieder geval runes kopen als je tier 3 kan kopen. Ik zou nu wel gaan beginnen met sparenquote:Op maandag 7 november 2011 10:54 schreef Brambeer69 het volgende:
Ok tnx voor jullie input![]()
Wanneer raden jullie aan om van die runes te gaan kopen? ben nu lvl 17 en de echt goede runes kan ik nog niet gebruiken. Ik heb er een paar (crit/magic res/attack speed) maar het doet nog niet veel omdat de runes nog niet goed zijn en ik weinig slots heb.
quote:
Ik stikte zowat in m'n broodje hier.quote:Op maandag 7 november 2011 11:21 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Heeft gewonnen van vieze lepel en slinkse hoer
Evil sandwichquote:Op maandag 7 november 2011 11:23 schreef Kijana het volgende:
[..]
Ik stikte zowat in m'n broodje hier.
Garen die toch niet genoeg damage doetquote:Op maandag 7 november 2011 11:35 schreef ems. het volgende:
[..]
In plaats van dat die domme garen eerst kassadin silenced
Nee, snap ik. Maar hij had wel enorme goede tactiek die ons team gewoon mistte, terecht verloren dus.quote:
Misschien is het een 2-0 brutalizer garen op level 6. Die kan een domme kassadin best combo'enquote:Op maandag 7 november 2011 11:37 schreef Lamabal het volgende:
[..]
Garen die toch niet genoeg damage doet
Nahhhquote:Op maandag 7 november 2011 11:53 schreef ems. het volgende:
[..]
Misschien is het een 2-0 brutalizer garen op level 6. Die kan een domme kassadin best combo'en
Nadeel is dus idd je Garen endgamequote:Op maandag 7 november 2011 12:02 schreef ems. het volgende:
Taric garen is sowieso de ultieme bot counter. Helaas heeft het ook nadelen voor je setup om garen bot te plaatsen, maar ik heb nog nooit zo steady botlane gewonnen, ja
Komt voornamelijk omdat het vanaf level 2 gewoon GG is als taric je toevallig in de stun krijgt.
Dat klopt ergens ook wel maar zijn nutteloosheid wordt vaak wel enigszins overdreven. Zijn early/mid is erg sterk en als je daar goed gebruik van weet te maken is het niet alsof je lategame opeens compleet overbodig bent.quote:
Eens. Lategame kun je weinig meer tegen de tanky dps en de tanks, maar als je gewoon vol achter de squishies aangaat, rennen ze echt wel voor je hoor. Maar weinig squishies die een silence, spin2win, ulti + ignite overleven als jij een goede early game gehad hebt.quote:Op maandag 7 november 2011 12:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat klopt ergens ook wel maar zijn nutteloosheid wordt vaak wel enigszins overdreven. Zijn early/mid is erg sterk en als je daar goed gebruik van weet te maken is het niet alsof je lategame opeens compleet overbodig bent.
Het risico dat je loopt is dat als het in earlygame níet goed gaat, je weinig kans hebt om er nog bovenop te komen.
Dat is het juist, wie focussed een garen?quote:Op maandag 7 november 2011 12:58 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
De Garen uit mijn vaste premade gaat altijd vol tanky, dan heb je altijd wel een leuke endgame. Beetje schade nemen, cc'en met Randuins en gewoon lekker rondjes draaien en gefocust worden, dan kun je als team over je tegenstanders heen walsen als een hoer van drie tientjes.
Dat is waar, maar er zijn gewoon champs die hetgeen hij doet beter doen.quote:Op maandag 7 november 2011 12:48 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat klopt ergens ook wel maar zijn nutteloosheid wordt vaak wel enigszins overdreven. Zijn early/mid is erg sterk en als je daar goed gebruik van weet te maken is het niet alsof je lategame opeens compleet overbodig bent.
Het risico dat je loopt is dat als het in earlygame níet goed gaat, je weinig kans hebt om er nog bovenop te komen.
Zolang het werkt moet je het doen zal ik maar zeggen. Maar het blijft gewoon lomp van je tegenstanders dat ze hun cooldowns blowen op Garen.quote:Op maandag 7 november 2011 13:45 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
We laten hem meestal een paar secondes voor wij erin gaan initiëren. Hij pakt inderdaad enorme damage, maar de support healt dat meteen bij als de rest erin gaat. Zo pakt hij veel damage voordat de rest van de groep dus inderdaad meevecht, maar gaan wel al hun skills op cd.
Zo zijn er regelmatig Malzahar's die de volledige combo droppen e.d., wat gewoon scheelt, aangezien Garen dit kan pakken en de hun combo's op cooldown zijn als de squishies mee gaan doen. Als we dan een AOE cc tussen/achter ze gooien (Rupture, Cannon barrage) hebben we toch meestal drie of vier van hun en de rest naar base.
Het is gewoon lastig om je in te houden en je abilities niet te gebruiken als er iemand de groep in rent.
Nadeel hiervan is alleen dat Garen actief moet farmen om die survivability te krijgen.
En het is inderdaad absoluut niet de beste champion, onafhankelijk van welke rol je hem speelt. Maar hij is goed genoeg en onze tank speelt het liefst met Garen. Van mij mag hij, zolang dat werkt.
Mensen die maar 1 of 2 champs kunnen spelenquote:Op maandag 7 november 2011 14:57 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
The 'we' I am speaking about, is a group of five real-life friends that has started playing this game together and leveled to level thirty playing almost exclusively together.
Daar komen nog een deen en een noor bij, die we later in het spel tegen kwamen.
Er zitten verschillende soorten spelers bij; er zijn er bij die zowel support alsook burst en ad carry kunnen spelen, alsook mensen die maar twee champions kunnen spelen (Garen). Ikzelf ben niet de beste maar wel de meest veelzijdige, dus speel vrij veel rollen.
Ook in het niveau van spelen zitten er veel verschillen, maar de ervarener spelers geven dan gewoon aanwijzingen enzo, dus dat komt altijd wel goed.![]()
Prima, ik zal eens kijken of ik er een aantal online kan krijgen!quote:Op maandag 7 november 2011 15:12 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Keertje 5v5 plannen dan? we hebben er ook altijd wel 5/6 online , voor fun
Noeees, Akali, Brand, Annie, Cassio, Ezreal, Fiddle, Kog Maw, Tristana, MF, Ashe, Graves, Irelia, Leblanc, Nocturne, Riven, Talon, Taric, Sona, Teemo, Vayne. Ik speel ze alleen niet allemaal even veelquote:Op maandag 7 november 2011 15:07 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ach jij kan ook alleen akali en leesin
kom vanavond ts karaq
Heb eigenlijk alleen wat jungle/support chars om te zorgen dat ik in geval van nood in ranked alles kan spelen. Moet eerlijk zeggen dat jungle met lee sin nog best leuk is.quote:Op maandag 7 november 2011 15:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Carry very much?
Dat de boxes van Shaco nu van kleur veranderen bij de verschillende skins is trouwens wel leuk gedaan!
Niet met de andere skins. Dat hebben ze in de afgelopen patch verandert.quote:Op maandag 7 november 2011 15:34 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zou je denken , maar carryen ho maar
Die boxes veranderden toch al? iig die van nutcracko
Een van de handigste manieren om soloq's te winnen. Lukt me ook vaak wel op deze manier behalve als mijn team compleet retarded is, feed of simpelweg leaved.quote:Op maandag 7 november 2011 15:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Carry very much?
Dat de boxes van Shaco nu van kleur veranderen bij de verschillende skins is trouwens wel leuk gedaan!
Kheb ook hiervan nog geen invites/chats voorbij zien komenquote:Op maandag 7 november 2011 15:45 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik heb met een aantal een paar games gedaan, was nog beetje roestig
Mjah meestal word ik dan wel geinvite door iemand anders uit mn friendslist of iemand van tweakers en ga ik daarmee een game spelen. Maar 5-man premades zijn leukerquote:Op maandag 7 november 2011 16:23 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Je moet leren assertiever te zijn. Als er niemand iets zegt of invite, mag jij opstaan en er voor uit komen dat je graag een potje zou spelen. Inviteer! Initieer! Chat!
Assertiviteitscursus op aanvraag verkrijgbaar voor maar dertigduizend RP. Deze prijs is niet onderhandelbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |