Rode veters = Links (geloof ik)
Kortom, gewoon zwarte veters pakken!
quote:Wie oordeelt er dan op uiterlijk?
Op maandag 08 juli 2002 17:39 schreef Hooghoudt het volgende:
Is het waar dat rode veters in kisten betekenen dat je een nazi bent? Ik werd net in ieder geval door mijn buurvrouw beschuldigd van nazisme (naar aanleiding van mijn nieuwe veters), toen heb ik ze er maar weer gauw uitgehaald...
quote:Maar wie bepaalt dat??
Op maandag 08 juli 2002 18:01 schreef lastig het volgende:
kisten met witte veters=nazi's ..
ik zie ze hier in Den Haag wel eens lopen..
quote:Die draagt me vriendin.. maar dies geen skinhead.. ook met gekleurde veters trouwes
Op maandag 08 juli 2002 17:54 schreef proximity het volgende:
Nee joh, dat heeft gewoon te maken met de Dr. Martens boots die skinheads dragen, met gekleurde (al dan niet rode) veters.
Er waren een aantal mensen op Rebound die gewijgerd werden omdat ze die combinatie aan hadden.
quote:whahahahahahahahaha leuk
Op maandag 08 juli 2002 18:56 schreef Conflict het volgende:
roze veters = Feyenoord
quote:Omdat wit voor blank staat in dit geval. Anti-racisme acties hebben zich wel eens gericht op 1 zwarte en 1 witte veter. Daarmee is de kleur en de betekenis daarvan wel duidelijk, lijkt me. Overigens vind ik het nogal ver gezocht om iedereen met kisten met witte veters maar meteen van nazisme te beschuldigen.
Op maandag 08 juli 2002 19:06 schreef Wakka het volgende:
Kisten met witte veters staat inderdaad voor Nazi. Waarom? Geen flauw idee.Er waren een aantal mensen op Rebound die gewijgerd werden omdat ze die combinatie aan hadden.
quote:Klopt. Rood is (anarchistisch) links. Kraakpanders enzo.
Op maandag 08 juli 2002 17:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Witte veters = NaziRode veters = Links (geloof ik)
Nee, ik verzin dit niet, ik heb het van skins. Trouwens, kijk zelf maar om je heen.
Ik ben Metalhead, dus heb ik zwarte veters. Om het een persoonlijk tintje gegeven heb ik ze in spiegelbeeld geveterd. Op de linkerschoen is het links over rechts, rechts is het rechts over links.
En ach, je kan weereens een stoer verhaal vertellen.
quote:tegenwoordig betekend alles wat...ik hecht er eerlijk gezegd niet zo'n waarde aan...wat betekenen veters nou
Is het waar dat rode veters in kisten betekenen dat je een nazi bent? Ik werd net in ieder geval door mijn buurvrouw beschuldigd van nazisme (naar aanleiding van mijn nieuwe veters), toen heb ik ze er maar weer gauw uitgehaald...
quote:Dan ben je een nationalist
Op maandag 08 juli 2002 21:13 schreef Perzikje het volgende:
Pfff, wat een gedoeNeem oranje veters ofzo
quote:Ik weet het alleen van witte veters. Als je dan ook nog eens je broekspijen een klein stukje hebt omgeslagen, een wit hemd draagt en rode bretels en een zwart bomberjack, dan weet men meestal wel hoe laat het is...
Maar alleen rode veters, mwoch, nou en?
quote:Als je nou ook nog een witte kap op je hoofd zet... KKK-rednek!
Op dinsdag 09 juli 2002 16:03 schreef Hooghoudt het volgende:
Oh jee, nu ben ik een Nazi én een boer.
SNAP DAT NOU EENS
quote:whoehhahahahah
Op dinsdag 09 juli 2002 17:19 schreef Elegy het volgende:[..]
Als je nou ook nog een witte kap op je hoofd zet... KKK-rednek!
![]()
quote:Psies, t werkt niet per se ook andersom.
Op woensdag 14 augustus 2002 19:55 schreef noise het volgende:
als racisten witte veters dragen,
hoefen witte veters nog niet per definitie voor racisme te staan....SNAP DAT NOU EENS
Tis een soort van code onder skins. En dat is niet sinds kort, volgens mij is het nogal jaren 80 zelfs.
quote:er zijn ook skins met witte veters tegen racisme....
Op woensdag 14 augustus 2002 23:36 schreef sataN het volgende:[..]
Psies, t werkt niet per se ook andersom.
Tis een soort van code onder skins. En dat is niet sinds kort, volgens mij is het nogal jaren 80 zelfs.
quote:Oei nu wordt het wel spannend, vertel vertel...
Op woensdag 14 augustus 2002 23:36 schreef sataN het volgende:[..]
Tis een soort van code onder skins..
quote:Bij iets wat zo algemeen bekend is toch wel hoor, dat doe je niet per ongeluk. En "ik vind het toevallig mooi" is imho ook een vage smoes want je weet vantevoren dat het behoorlijk provocerend is dus moet je niet vreemd opkijken als mensen je daarnaar behandelen. Kies dan maar iets anders moois. Net zoiets als een hakenkruis op je jas maken omdat dat "toevallig een indiaas vredesteken is"
als racisten witte veters dragen,
hoefen witte veters nog niet per definitie voor racisme te staan....
SNAP DAT NOU EENS
Nazi of niet,
Maar rode veters, met zwarte kisten...dat is toch niet stijlvol.
Dat is toch gewoon not done.
Dus met rode veters ben je eerder links.......
quote:De nieuwe skinheads trokken het bekende uniform aan.
Op dinsdag 9 juli 2002 17:18 schreef Elegy het volgende:[..]
Ik weet het alleen van witte veters. Als je dan ook nog eens je broekspijen een klein stukje hebt omgeslagen, een wit hemd draagt en rode bretels en een zwart bomberjack, dan weet men meestal wel hoe laat het is...
Maar alleen rode veters, mwoch, nou en?
Wat een geouwehoer. Als je gewoon kisten aan doet met veters die jij leuk vindt en niet je broek erbij in propt of omslaat is er niets aan de hand. De meeste van die "nazi" kenmerken kloppen niet eens. Omgeslagen broek en kisten/dr. Martens en bretels komt volgens mij bij Ska vandaan. En Londsdale is een engels boksmerk wat, volgens mij, opgericht is door een bruine boxer....
Als je gewoon draagt waar jij zin in hebt is er toch niets aan de hand? Zolang je geen confrontaties opzoekt is er niets aan de hand.
Skin zijn betekent je afzetten tegen iets, je hoofd kaalscheren is daar een uiting van. En NN's dragen over het algemeen witte veters, anarchisten rood.
Lonsdale dankt zijn naam aan Hugh Cecil Lowther, 5th Earl of Lonsdale (1857-1944), een fervent bokser en de eerste voorzitter van de National Sporting Club. In 1960 verbond het geslacht Lonsdale haar naam aan een kledinglijn (sportkleding, bokstenues). Mods droegen Lonsdale omdat het bij hun straatvechtersmentaliteit paste.
Ben Sherman was een joodse ondernemer die zijn eerste winkel opende in de bij Mods zo populaire badplaats Brighton. Dit, met het feit dat het een puur Brits merk was, maakte ook Ben Sherman gewild onder de Mods.
---------------------------------
Skinheads droegen broeken met hoog opgerolde pijpen. In de eerste plaats omdat ze vaak uit grote arbeidersgezinnen kwamen en (te lange) afdankertjes van oudere broers moesten afdragen. In de tweede plaats om met hun opgepoetste Doc Martens te pronken.
De broeken werden opgehouden met bretels, die bóven de kleding werd gedragen. Dit was afgekeken van de rude boys.
Die mafkezen hebben zich al veel te veel toegeeigend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |