abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2002 @ 17:39:35 #1
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_4931148
Is het waar dat rode veters in kisten betekenen dat je een nazi bent? Ik werd net in ieder geval door mijn buurvrouw beschuldigd van nazisme (naar aanleiding van mijn nieuwe veters), toen heb ik ze er maar weer gauw uitgehaald...
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_4931200
Ja over het algemeen is dat wel bekend maar er zijn genoeg niet-nazi's met rooie veters in hun kistjes dus niet druk maken lijkt me.
Staat toch mooi? Nou prima dan
  maandag 8 juli 2002 @ 17:46:47 #3
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_4931216
Witte veters = Nazi

Rode veters = Links (geloof ik)

Kortom, gewoon zwarte veters pakken!

[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_4931226
quote:
Op maandag 08 juli 2002 17:39 schreef Hooghoudt het volgende:
Is het waar dat rode veters in kisten betekenen dat je een nazi bent? Ik werd net in ieder geval door mijn buurvrouw beschuldigd van nazisme (naar aanleiding van mijn nieuwe veters), toen heb ik ze er maar weer gauw uitgehaald...
Wie oordeelt er dan op uiterlijk?
Leuke buurvrouw heb je dan...
Mankind has lost it's way. Seperated by color, language, religion, and the many many layers of society. I wonder why, we are all born human.
pi_4931235
wat dacht je van ene schoen groene veters, andere gele veters

rasta style

ook nog njet
pi_4931312
Nee joh, dat heeft gewoon te maken met de Dr. Martens boots die skinheads dragen, met gekleurde (al dan niet rode) veters.
Elke kont heeft twee gezichten
  maandag 8 juli 2002 @ 17:57:00 #7
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_4931355
Ik ben zelf niet zo'n kistendrager, maar die Dr. Martens met de Union Jack zijn wel erg bruut.
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_4931422
kisten met witte veters=nazi's ..
ik zie ze hier in Den Haag wel eens lopen..
  maandag 8 juli 2002 @ 18:52:34 #9
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_4931867
quote:
Op maandag 08 juli 2002 18:01 schreef lastig het volgende:
kisten met witte veters=nazi's ..
ik zie ze hier in Den Haag wel eens lopen..
Maar wie bepaalt dat??
  maandag 8 juli 2002 @ 18:55:39 #10
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_4931911
quote:
Op maandag 08 juli 2002 17:54 schreef proximity het volgende:
Nee joh, dat heeft gewoon te maken met de Dr. Martens boots die skinheads dragen, met gekleurde (al dan niet rode) veters.
Die draagt me vriendin.. maar dies geen skinhead.. ook met gekleurde veters trouwes
pi_4931927
roze veters = Feyenoord
  maandag 8 juli 2002 @ 19:06:38 #12
30243 Wakka
Like it hard
pi_4932064
Kisten met witte veters staat inderdaad voor Nazi. Waarom? Geen flauw idee.

Er waren een aantal mensen op Rebound die gewijgerd werden omdat ze die combinatie aan hadden.

maandag 8 juli 2002 @ 19:07:42 #13
21066 Potter
At your service
pi_4932075
quote:
Op maandag 08 juli 2002 18:56 schreef Conflict het volgende:
roze veters = Feyenoord
whahahahahahahahaha leuk
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
pi_4932122
quote:
Op maandag 08 juli 2002 19:06 schreef Wakka het volgende:
Kisten met witte veters staat inderdaad voor Nazi. Waarom? Geen flauw idee.

Er waren een aantal mensen op Rebound die gewijgerd werden omdat ze die combinatie aan hadden.

Omdat wit voor blank staat in dit geval. Anti-racisme acties hebben zich wel eens gericht op 1 zwarte en 1 witte veter. Daarmee is de kleur en de betekenis daarvan wel duidelijk, lijkt me. Overigens vind ik het nogal ver gezocht om iedereen met kisten met witte veters maar meteen van nazisme te beschuldigen.
'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_4932184
Rode veters in kisten schijnt 'blood on blacks' te betekenen. Ik vind het allemaal erg ver gezocht
I feel like a hoochiemumma
pi_4932225
Ik heb gewoon zwarte veters in m'n kisten zitten.
No problemo.
Blackball, the new disease!
  maandag 8 juli 2002 @ 19:25:02 #17
31389 ivow
::Clann 88 - Weert::
pi_4932268
tja wat moet je ermee...deel de mening dat niemand je mag beoordelen op je uiterlijk maar...naar mijn idee zijn het "logische veronderstellingen" die er door andere worden gedaan. Vaak hebben de "mensen" die op parties gewijgerd worden niet alleen kisten met witte veters aan...(dit laatste is een andere discussie).
...
  maandag 8 juli 2002 @ 19:54:11 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_4932690
Rode kisten zoeken.....?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_4933437
gewoon roze veters erin.
  maandag 8 juli 2002 @ 21:08:38 #20
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_4933879
quote:
Op maandag 08 juli 2002 17:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Witte veters = Nazi

Rode veters = Links (geloof ik)

Klopt. Rood is (anarchistisch) links. Kraakpanders enzo.
De veters moeten trouwens wel op de Skinheadmanier geveterd worden trouwens, namelijk dat je er een knop in legt, dan je veter door alle oogjes heen haalt (vanaf onder) en bovenaan on je enkel heen en dan vastknopen.

Nee, ik verzin dit niet, ik heb het van skins. Trouwens, kijk zelf maar om je heen.

Ik ben Metalhead, dus heb ik zwarte veters. Om het een persoonlijk tintje gegeven heb ik ze in spiegelbeeld geveterd. Op de linkerschoen is het links over rechts, rechts is het rechts over links.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_4933969
Pfff, wat een gedoe

Neem oranje veters ofzo

Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  maandag 8 juli 2002 @ 21:17:08 #22
19284 B
van benbenieuwd
pi_4934043
GEEN VETERS = RUN DMC
  dinsdag 9 juli 2002 @ 03:08:05 #23
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_4938617
Links ben ik altijd wel, anarchistisch alleen als ik op de fiets zit.

En ach, je kan weereens een stoer verhaal vertellen.

pi_4938776
quote:
tegenwoordig betekend alles wat...ik hecht er eerlijk gezegd niet zo'n waarde aan...wat betekenen veters nou ...bij paarse veters zou je homo zijn
Mensen moeten eens niet alles aangrijpen om over te zeike..
one with a travelling heart
pi_4938780
quote:
Op maandag 08 juli 2002 21:13 schreef Perzikje het volgende:
Pfff, wat een gedoe

Neem oranje veters ofzo

Dan ben je een nationalist
one with a travelling heart
pi_4938826
Neem blauw/gele veters
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_4939353
Gewoon zwarte veters en doe ze vooral vast! Niet rondlopen met open kisten enzo .... associeer ik altijd weer met boers gedrag Draag zelf al 7 jaar niets anders. Perfecte schoenen, gaan langer mee en daardoor een stuk goedkoper dan sportschoenen en je voeten blijven iig droog als het regent:)
  dinsdag 9 juli 2002 @ 16:03:33 #28
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_4943591
Oh jee, nu ben ik een Nazi én een boer.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:18:10 #29
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4944520
quote:
Ik weet het alleen van witte veters. Als je dan ook nog eens je broekspijen een klein stukje hebt omgeslagen, een wit hemd draagt en rode bretels en een zwart bomberjack, dan weet men meestal wel hoe laat het is...

Maar alleen rode veters, mwoch, nou en?

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 9 juli 2002 @ 17:19:11 #30
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_4944534
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 16:03 schreef Hooghoudt het volgende:
Oh jee, nu ben ik een Nazi én een boer.
Als je nou ook nog een witte kap op je hoofd zet... KKK-rednek!

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 14 augustus 2002 @ 19:55:50 #31
34194 noise
anders dan anders
pi_5382272
als racisten witte veters dragen,
hoefen witte veters nog niet per definitie voor racisme te staan....

SNAP DAT NOU EENS

Eindredactie Games woensdag 14 augustus 2002 @ 20:08:44 #32
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_5382381
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 17:19 schreef Elegy het volgende:

[..]

Als je nou ook nog een witte kap op je hoofd zet... KKK-rednek!

whoehhahahahah
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 14 augustus 2002 @ 23:36:21 #33
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5385303
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 19:55 schreef noise het volgende:

SNAP DAT NOU EENS

Psies, t werkt niet per se ook andersom.

Tis een soort van code onder skins. En dat is niet sinds kort, volgens mij is het nogal jaren 80 zelfs.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 00:54:53 #34
34194 noise
anders dan anders
pi_5386333
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:36 schreef sataN het volgende:

[..]

Psies, t werkt niet per se ook andersom.

Tis een soort van code onder skins. En dat is niet sinds kort, volgens mij is het nogal jaren 80 zelfs.

er zijn ook skins met witte veters tegen racisme....
  donderdag 15 augustus 2002 @ 06:23:01 #35
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_5387573
Ik heb ze er nog steeds in, hoor.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 19:18:04 #36
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_14060161
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 23:36 schreef sataN het volgende:

[..]
Tis een soort van code onder skins..

Oei nu wordt het wel spannend, vertel vertel...
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  zondag 26 oktober 2003 @ 21:17:34 #37
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_14157696
quote:
SNAP DAT NOU EENS
Bij iets wat zo algemeen bekend is toch wel hoor, dat doe je niet per ongeluk. En "ik vind het toevallig mooi" is imho ook een vage smoes want je weet vantevoren dat het behoorlijk provocerend is dus moet je niet vreemd opkijken als mensen je daarnaar behandelen. Kies dan maar iets anders moois. Net zoiets als een hakenkruis op je jas maken omdat dat "toevallig een indiaas vredesteken is"
Vampire Romance O+
pi_14158146
Kijk,

Nazi of niet,

Maar rode veters, met zwarte kisten...dat is toch niet stijlvol.
Dat is toch gewoon not done.

pi_14228701
Rechtse skins regen vroeger hun Doc Martens vast met witte of gele veters, linkse met rode veters.

Dus met rode veters ben je eerder links.......

pi_14228843
quote:
Op dinsdag 9 juli 2002 17:18 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ik weet het alleen van witte veters. Als je dan ook nog eens je broekspijen een klein stukje hebt omgeslagen, een wit hemd draagt en rode bretels en een zwart bomberjack, dan weet men meestal wel hoe laat het is...

Maar alleen rode veters, mwoch, nou en?

De nieuwe skinheads trokken het bekende uniform aan.
· Een kaal hoofd.
· Geen spijkerjacks maar zwarte of groene bomberjacks.
· Witte T-shirts of T-shirts met een bandnaam erop.
· Spijkerbroeken van Levi's met hoog opgerolde pijpen. · Doc Martens of kisten.
· Legerkleding en camouflagekleding.

Aan sommige kledingitems werd ook een expliciete politieke betekenis gegeven.
· Rechtse skins regen hun Doc Martens vast met witte of gele veters, linkse met rode veters.
· Witte bretels pasten leuk bij die witte veters.
pi_14229006
Witte veters in je kisten, dan je spijkerbroek zo hoog omvouwen dat de hele kiste te zien zijn. Een geruit bloesje aan, hoofdzakelijk wit , met daaroverheen een trui of spencer van Londsdale. Als je een jas draagt natuurlijk een bomber van alpha industries met het liefst een nederlands vlaggetje. Mocht je geen trui/spencer aan hebben dan natuurlijk wel bretels dragen. Een kaal hoofd en klaar ben je. U bent gevolmachtigd voor het stemmen op extreem rechts!

Wat een geouwehoer. Als je gewoon kisten aan doet met veters die jij leuk vindt en niet je broek erbij in propt of omslaat is er niets aan de hand. De meeste van die "nazi" kenmerken kloppen niet eens. Omgeslagen broek en kisten/dr. Martens en bretels komt volgens mij bij Ska vandaan. En Londsdale is een engels boksmerk wat, volgens mij, opgericht is door een bruine boxer....

Als je gewoon draagt waar jij zin in hebt is er toch niets aan de hand? Zolang je geen confrontaties opzoekt is er niets aan de hand.

re·cal·ci·trant (bn.): 1 onwillig => weerspannig
pi_14229103
Overigens is een skinhead niet automagisch een Neo-Nazi. Dit is helaas wel zo gegroeid in de algemene opinie.

Skin zijn betekent je afzetten tegen iets, je hoofd kaalscheren is daar een uiting van. En NN's dragen over het algemeen witte veters, anarchisten rood.

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14231414
De witte veters in leger kisjes of Dr. Martins kunnen ook soms wel de betekenis hebben dat je als blanke een neger had vermoord....... altans in sommige delen van de USA....
pi_14231608
Fred Perry was een Engelse tennisser uit de arbeidersklasse. In de jaren dertig won hij drie maal Wimbledon. Na zijn carrière verbond Perry zijn naam aan een kledinglijn. De Mods droegen Fred Perrys als eerbetoon.

Lonsdale dankt zijn naam aan Hugh Cecil Lowther, 5th Earl of Lonsdale (1857-1944), een fervent bokser en de eerste voorzitter van de National Sporting Club. In 1960 verbond het geslacht Lonsdale haar naam aan een kledinglijn (sportkleding, bokstenues). Mods droegen Lonsdale omdat het bij hun straatvechtersmentaliteit paste.

Ben Sherman was een joodse ondernemer die zijn eerste winkel opende in de bij Mods zo populaire badplaats Brighton. Dit, met het feit dat het een puur Brits merk was, maakte ook Ben Sherman gewild onder de Mods.
---------------------------------
Skinheads droegen broeken met hoog opgerolde pijpen. In de eerste plaats omdat ze vaak uit grote arbeidersgezinnen kwamen en (te lange) afdankertjes van oudere broers moesten afdragen. In de tweede plaats om met hun opgepoetste Doc Martens te pronken.

De broeken werden opgehouden met bretels, die bóven de kleding werd gedragen. Dit was afgekeken van de rude boys.

woensdag 29 oktober 2003 @ 20:07:56 #45
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_14231741
Geen rode veters in je kisten betekent dat je extreem rechtsen die zich daarmee denken te onderscheiden teveel krediet geeft.

Die mafkezen hebben zich al veel te veel toegeeigend.

Jawohl Herr Kaloin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')