abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:14:15 #126
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_104115611
Lekker miss_sly! Zo komt het toch goed.

Wij hadden de ouders van Peaceman uitgenodig voor Sinterklaasfeestje... krijg ik een berichtje terug dat zij dan al naar het zusje van Peace gaan die ze dus wel wekelijks zien! .. en dat wij even contact met het zusje van Peace moeten opnemen of wij ook mogen komen dan? Haha, no way!! :N Ik heb teruggemaild dat ik het erg jammer vind voor Lennon dat ze niet komen maar dat we niet onszelf gaan uitnodigen. Als ze ons erbij hadden willen hebben, hadden ze ons wel gebeld, ga ik vanuit.

vervolgens geen reactie meer gehad, misschien is wel gepikeerd...
Make love, not war ☮
pi_104115679
Oh! Lente, wat ontzettend knap zeg! *O*

Miss, dat is een fijne oplossing! Geen centje pijn voor niemand. ^O^

Ik zit wat in dubio, vrijdagavond gaan ze St Maarten lopen met de kresj, dat is natuurlijk hardstikke leuk voor die kindjes. Alleen ik heb er zelf niet zoveel helemaal niks mee en ik vind bergen snoep voor onze uk ook nog niet echt een top-idee. Eigenlijk vind ik hem gewoon wat te jong. Maar ergens vind ik het ook leuk voor hem, samen met zijn vriendjes in het donker met zo'n lampje lopen, dat zou hij geweldig vinden.
Wat te doehoen? :')

Jeetje Diaan, wat een gedoe. :{ Zien je schoonouders Lennon niet zo vaak?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_104116023
Gewoon lopen Oeke en later de snoepjes eruit halen die je liever niet aan Ko geeft. Ervaring leert dat als je de rest in de kast zet het snel vergeten wordt ;) veel plezier!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 8 november 2011 @ 12:29:09 #129
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_104116082
Oeke, lastig zeg. Mijn eerste reactie zou zijn: niet doen. Ik heb er ook helemaal niets mee.. en vind het soms allemaal zo opgelegd. Hoe laat gaan ze lopen?

Nee, ze wonen op ong 2,5 uur van ons af. Ik denk zij hem gemiddeld 1 x 2 à 3 maanden zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Make love, not war ☮
pi_104116816
Ik zou mezelf ook niet uitnodigen Diaan. Graag of niet. Mijn schoonfamilie is ook al de hele tijd aan het vissen wat wij met sinterklaas doen. Ik weet wel dat ze er graag bij zouden zijn, de eerste keer echt sinterklaas met Seb. Maar ik heb helemaal geen zin in de hele familie, ik wil gewoon lekker met ons drietjes. Lekkere hapjes op tafel, kaarsjes aan, Seb in pyama O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_104117048
Wij vieren het bij Nils zn ouders samen met zn twee broertjes en hun vriendinnen. Ik vind het zo gezellig dat ik degene ben die het elk jaar voorstelt.
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:06:54 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104117416
Gewoon doen Oeke! Op die jonge leeftijd gaat het nog niet over snoep, en is de ervaring al leuk! Onze peuterzaal deed een optocht maar het bejaardenhuis met een klein zakje met een mandarijn en wat 'vriendelijk' snoep als beloning. En dan niet overal aanbellen.

Snoep kan je makkelijk wegzetten dan nog. (mijn grote jongens eten trouwens ook niet alles op bedenk ik me nu :o het os gauw teveel) meestal gooi ik in juninnog een halve bak snoep weg.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104117542
ik doe of regel dit jaar helemaal niks. sinterklaas vinden we zelf echt een kinderiets en geen grotemensen iets. dus dat gaan we dus niet met 2 kindjes en een berg volwassenen die alleen maar foto's maken (en dan ook nog eens alleen van het 'eigen kado uitpakken he!) vieren. met de kerst heb ik gezegd dat we thuisblijven en dat mensen welkom zijn. we zijn dit jaar bij allebij de familietakken al uitgebreid geweest (een week) met veel gedoe (carnaval bij de een en ziekenzalving bij de ander). dus we zien wel wie er al dan niet op komt dagen :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:11:01 #134
5428 crew  miss_sly
pi_104117580
We gaan op zondagmorgen zo'n jutezak met kadootjes klaarzetten en dan gezellig met drietjes vieren. 's Middags komen mijn zus en schoonzus met de jongens en mijn ouders en gaan we gewoon gezellig met z'n allen bekijken wat iedereen heeft gehad onder het genot van een hapje en een drankje.

Oeke, ik zou het ook gewoon doen. Snoep is nu nog gemakkelijk weg te leggen (zou het hier wel zijn, in ieder geval) en het lijkt me zoo leuk voor ze! Ik geloof dat ze op het kdv niets doen, anders zou Senna zeker mee mogen lopen :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104117599
st maarten is hier trouwens helemaal hothothot (vanmiddag op de psz lampionnetjes maken) maar dat heb ik dan weer bestempeld tot papading :Y

en goh, wat sneu: mama moet thuisblijven om de andere kindjes van snoep te voorzien O-)
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:12:40 #136
5428 crew  miss_sly
pi_104117634
ow ja Kerst. Ik had een briljant idee (vond ik zelf dan) maar schaap was het er nog niet zo mee eens. Wij zijn eind november (schaap) en vlak voor Kerst (ik) jarig, dus ik zei al dat we ook een van de kerstdagen iedereen konden uitnodigen voor onze verjaardag. In de middag, gezellig borrelen, en klaar. Hebben we meteen iedereen gehad. Dit jaar gaat hem dat nog niet worden, geloof ik, maar ik leg het in de koelkast voor volgend jaar :P
pi_104117686
haha miss, dat lijkt op mjn idee!

we hebben dit jaar als kerstpakket een wijnpakket :Y)
dus ik heb bedacht dat we eventueel dan wel een wijnproeverij doen :Y
begon sangdrax te griepen over al die mensen die nog moeten rijden: nja, daar zie ik dan het probleem niet! meer wijn voor ons dan :D

hij riep ook nog iets over "niet leuk voor de kinders" waarop ik begon over ravi die zich tijdens die ziekenzalving te buiten ging aan de druivensap (voor de dienst was dat. vonden ze allebei lekker) en de hapjes. nu is het geloof ik nog een optie
pi_104118117
Dat klinkt best heftig, Estrys, dat overleven. Ligt dat aan Reb zn buien of zit je zelf (ook) niet lekker in je vel?
pi_104118191
Dat snoep weghalen is inderdaad een optie ja. Ik weet niet, het is niet echt het snoep maar het aanbellen en vragen om snoep. Heel raar eigenlijk dat ik niet goed weet of ik dat nou wel zo leuk vind. :D
Ik denk dat het vooral is omdat ik het hele feest gewoon helemaal niet ken en het me ook niks doet. Niet zoals Sinterklaas, waar ik echt dol op ben.
Maar goed wandelen in de schemer met een lantaarntje, het is om 17.30, en je vriendjes is natuurlijk wel geweldig.

Wat jammer eigenlijk Diaan, dat ze dan zo'n verjaardag niet aangrijpen om extra vroeg te komen. Ach ja, zoveel verschillen tussen mensen he? Kan me er echt over verbazen. Ook tussen de opa's en oma's van Ko zit behoorlijk wat verschil.
Maar ik zou mezelf inderdaad ook niet uitnodigen, daar ben ik veel te trots voor. Daar kan ik soms zelfs wat te rigoureus in zijn. :')

Wat heerlijk al die sintplannen. Wrs vieren we het met mijn oom en tante en hun kroost, Ko heeft een achternichtje en achterneefje, van 1 jaar ouder en 1 jaar jonger.
En misschien hier met mijn moeder en zus. Dat weet ik nog niet precies. Misschien maar eens over na gaan denken.
Ik wil in elk geval een zebra-verkleedpak voor Ko maken als kado. :)
pi_104118343
Ach ja, oeke, zo zijn er altijd dingen die je niet doet met je kind maar die je wel zou kunnen doen omdat hij/zij ze geweldig zou vinden. Ik zou me er niet zo druk om maken en de dingen koesteren die je wél doet met hem, dingen die hij ook leuk vindt. Ik vind het zelf allemaal een beetje te veel, al die feestdagen, al dat gedoe. Het is niet zo vreemd dat je er keuzes in maakt en eruit pikt wat jou aanstaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 13:38:25 #141
5428 crew  miss_sly
pi_104118411
Inderdaad jammer dat ze dat dan niet aangrijpen, Diaan. Ik herken het wel, er is hier ook een verschil tussen de beide families. Ik zou niet alleen te trots zijn om mezelf uit te nodigen, maar ik heb ook altijd de vreselijk aanwezige angst om me op te dringen, bij wie dan ook. Zelfs bij mijn beste vriendinnetje of mijn ouders.

Ik ken Sint Maarten ook helemaal niet, maar die wandeling met lampion vind ik geweldig. Het aanbellen voor snoep hoeft voor mij ook niet zo nodig, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
pi_104118524
Oeke ik zou het wel gewoon doen. Leander heeft hier met halloween meegelopen snoep ophalen. Helemaal geweldig vond ie het. In het donker met allemaal overal kaarsjes en die lampion. Hij was helemaal vol van gezonde spanning. En hij had heel veel snoep. Heb dat wat ik goed vond (pepernoten, maderijntjes, fruitsnoepjes enzo) apart gehouden en de rest mee gegeven met Mikael, die heeft het in zijn klas uitgedeeld!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  dinsdag 8 november 2011 @ 13:44:39 #143
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104118600
Oh Oeke, ik heb er ook zo'n hekel aan! En mijn grote en kleine ook merk ik. De belofte aan veel snoep maakt dat ze zich eroverheen zetten, en dat vind ik nog rottiger, want ik wil geen inhalige monsters creeeren :o maar goed, ook geen buitenbeentjes al geldt dat nog niet als je 2 bent.

Maar eerlijk? Met mijn ukken ging ik aanbellen bij de buren, bij de ouders van een vriendje... Oom en tante, en dan weer naar huis. En die stralende koppies boven een zelfbeplakte azijnfles O+ nu merk ik, zij. Ze nog steeds selectief met aanbellen. Voor een deel ook omdat ze sowieso wel wat te snoepen krijgen, de druk van bergen snoep verbodenvrucht is er niet.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_104118956
Buuf, dat herken ik van mijn neefjes en nichtje, die komen uit de kop van Noord-Holland en daar kennen ze gewoon iedereen. Dan lijkt het me weer een leuk feest en traditie.
Maar hier in Amsterdam? Er is bij ons in al die jaren nog nooit aangebeld.
Nouja, voor ik het hele topic hierover vol ouwehoer, vrijdag heb ik ook dienst op de kresj en ik denk dat ik dan gewoon besluit wat we gaan doen. Lekker last-minute. :P
pi_104119149
Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat ze hier aanbellen. Kan ik de hele avond kindjes teleurstellen omdat ik er dit jaar wéér niet aan heb gedacht. En in mijn oude woning kon ik daar elke keer 3 trappen voor op- en aflopen. Op een bepaald moment deden we maar gewoon alsof we er niet waren. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:06:37 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_104119301
Toen wij met Halloween een groep kinderen aan de overkant van de straat zagen lopen hebben we de bel er af gehaald en de gordijnen dicht gedaan. :@
Ik heb er echt helemaal niks mee... :N En Sint Maarten dus ook niet.
Dus ik zou het ook niet snel met mijn kind doen geloof ik.

We vieren Sinterklaas met mijn ouders en zus en zwager.
Zij vieren het om en om met onze familie of met haar schoonfamilie zeg maar en wij dus het ene jaar met mijn ouders alleen en het andere jaar met mijn zus erbij.
Mijn schoonouders doen liever kadootjes met kerst, dus voor ons geen gedoe over wie wanneer enzo. :)
pi_104119363
Oeke, weet je zeker dat ze ook gaan aanbellen? Ik weet dat heel veel scholen Sint Maarten vieren door in de namiddag een rondje te lopen met een zelfgemaakte lampion en liedjes te zingen O+ Misschien doen ze dat bij de Kresj ook wel zo? En anders hebben ze misschien afspraken gemaakt bij welke huizen ze aanbellen omdat het in Amsterdam niet de gewoonte is? (begrijp ik uit jullie verhaal).
Wij vierden het vroeger op de manier hoe Buurvrouw het beschrijft: we belden alleen aan bij bepaalde buren waarmee de afspraak gemaakt was. Het was in onze regio ook echt een traditie.
Ik vind het ook stom hoe het hier gaat: (grote!) kinderen met een gekochte lampion die een liedje afraffelen en duidelijk dus alleen maar voor het snoep komen }:| En aan Halloween erger ik me kapot, stom Amerikaans na-aapsel, net als de Kerstman. We hebben gewoon de deur niet open gedaan toen er hier aangebeld werd (was het ook eigenlijk vergeten).
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  Moderator dinsdag 8 november 2011 @ 14:11:05 #148
5428 crew  miss_sly
pi_104119430
Halloween heb ik ook niets mee. Hier werd ook neit aangebeld, maar we wonen dan ook drie-hoog in een winkelstraat :P
Volgens mij werd hier ook gewoon een Sint Maarten lampion wandeling gehouden, verder niets.
  dinsdag 8 november 2011 @ 14:13:05 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_104119482
Voor die groten heb ik altijd een mandarijntje klaar liggen :+ en dan zie je de teleurstelling. Maar ik doe net of ik gek ben.
pi_104119515
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2011 14:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Voor die groten heb ik altijd een mandarijntje klaar liggen :+ en dan zie je de teleurstelling. Maar ik doe net of ik gek ben.
_O- ^O^
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')