Op de site staat er ook een stuk over http://www.occupyamsterdam.nl/2011/11/15/schuld/quote:Op zondag 20 november 2011 02:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het relevant.. hmm ... ik weet het niet. Toch post ik het.
Past hier prima tochquote:Op zondag 20 november 2011 02:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het relevant.. hmm ... ik weet het niet. Toch post ik het.
Hoe bedoel je een politiestaat. Damnquote:
The US government can occupy Afghanistan and Irak, but US citizens can't occupy a few square meters of grass in their own country?quote:
Ach, een tabelletje. Laat ik dit eens op zijn BNW's benaderen:quote:
Daarbij moet jij weer niet vergeten dat veel jongeren die een plek willen aan de universiteit als onderzoeker, jarenlang vrijwillig werken voor die universiteit totdat ze worden aangenomen. Als ze al worden aangenomen... Daarbij werken ze full-time om rond te komen, want vrijwillige studenten/onderzoekers moeten ook eten.quote:Op zondag 20 november 2011 11:46 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ach, een tabelletje. Laat ik dit eens op zijn BNW's benaderen:
Nadat Merkel hard heeft geroepen dat alle Grieken lui zijn, minder op vakantie moeten en langer moeten werken, is het beeld ontstaan dat wij moeten betalen voor hun losbandige levensstijl. Helaas hadden de woorden van Merkel de uitwerking dat de solidariteit binnen Europa onder druk kwam te staan, waardoor de bereidheid om Griekenland te steunen onder druk kwam. Dus moesten er berichten in de MSM komen waaruit bleek dat de woorden van Merkel niet helemaal objectief en juist waren, dus dit tabelletje en diverse andere berichten hieromtrent.
Wat er echter niet bij wordt vermeld is dat de arbeidsproductiviteit van Griekenland vele malen minder is als die in Noord-Europa. Dan kunnen ze gemiddeld 41 uur in de week werken (op papier dan, tegen 36 in Nederland) en hiermee langer doorgaan dan Nederlanders, maar dat betekent niet dat ze net zo hard werken of überhaupt feitelijk iets doen in die tijd. Ik ken diverse mensen die jarenlang in Griekenland hebben gewoond (en nee, niet op Kreta naast een hotel) die bevestigen dat de feitelijke arbeidstijd in Griekenland vele malen lager is dan in West en Noord Europa.
Daar komt nog bij dat de cijfers rondom de feitelijke pensionering gekleurd worden doordat veel Grieken doorwerken NAAST hun pensioen (voor een paar uur in de week), omdat hun pensioen niet genoeg is om van rond te komen. Deze mensen worden in deze tabel aangeduid als niet gepensioneerd, omdat ze feitelijk nog werken, ook al is dat voor 3 uur in de week.
Dingen zijn niet altijd zoals ze in een tabelletje lijken. Dat is een beetje het gevaar als je dit soort tabelletjes klakkeloos post zonder er over na te denken of wat verder te lezen.
Gedaan. Die wist het ook niet uit te leggen.quote:Op zondag 20 november 2011 10:46 schreef Gray het volgende:
Weet je niet wat de doelen zijn van Occupy Nederland? Zet dan de tv uit, leg de krant neer en praat met een aanhanger!
Of ga bijvoorbeeld naar een lezing/debat over Occupy:
[ afbeelding ]
Ik ga!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En Universiteiten zijn er niet overal in Europa? Daarbij is de term 'veel jongeren' echt een gruwelijke overdrijving en is mij bovendien onduidelijk in welk opzicht dat mijn punt minder maakt?quote:Op zondag 20 november 2011 12:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Daarbij moet jij weer niet vergeten dat veel jongeren die een plek willen aan de universiteit als onderzoeker, jarenlang vrijwillig werken voor die universiteit totdat ze worden aangenomen. Als ze al worden aangenomen... Daarbij werken ze full-time om rond te komen, want vrijwillige studenten/onderzoekers moeten ook eten.
Ik geloof dat als je mijn eerdere posts leest, dat ik nergens 'slechts wijs naar luie Grieken'. Maar een compleet gebrek aan arbeidsproductiviteit is wel één van de oorzaken.quote:Bovendien is het de regering die de schulden maakte daar, de banken die het geld uitleenden ondanks het hoge risico en Europa dat willens en wetens dit economisch instabiele land toe liet treden. Door slechts te wijzen naar 'die luie Grieken' is te eenvoudig en fout.
Idem hier. Maar deze persoon was dan ook te stoned om recht uit zijn ogen te kijken...quote:Op zondag 20 november 2011 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gedaan. Die wist het ook niet uit te leggen.
Dan praat je met een ander. Ieder heeft zijn redenen om mee te werken aan Occupy, ze staan er niet (allemaal) voor hun lol.quote:Op zondag 20 november 2011 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gedaan. Die wist het ook niet uit te leggen.
Zijn alle culturen gelijk in Europa? Hebben alle universiteiten in Europa hetzelfde beleid? Zijn alle gebruiken in heel Europa gelijk? Bespottelijke retorische vraag die je daar stelt.quote:Op zondag 20 november 2011 12:15 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En Universiteiten zijn er niet overal in Europa?
In het opzicht van dat het minder zwart-wit is dan jij de (Griekse) bevolking doet lijken.quote:Daarbij is de term 'veel jongeren' echt een gruwelijke overdrijving en is mij bovendien onduidelijk in welk opzicht dat mijn punt minder maakt?
Andere bewoording, zelfde verwijt. Vandaar de '...', ofwel aanhalingstekens.quote:[..]
Ik geloof dat als je mijn eerdere posts leest, dat ik nergens 'slechts wijs naar luie Grieken'. Maar een compleet gebrek aan arbeidsproductiviteit is wel één van de oorzaken.
Ik heb oa gepraat met Roy, psycholoog en oud-Maagdenhuisbezetter, en begeesterde Occupyer.quote:Op zondag 20 november 2011 12:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan praat je met een ander. Ieder heeft zijn redenen om mee te werken aan Occupy, ze staan er niet (allemaal) voor hun lol.
[..]
Zijn alle culturen gelijk in Europa? Hebben alle universiteiten in Europa hetzelfde beleid? Zijn alle gebruiken in heel Europa gelijk? Bespottelijke retorische vraag die je daar stelt.
[..]
In het opzicht van dat het minder zwart-wit is dan jij de (Griekse) bevolking doet lijken.
[..]
Andere bewoording, zelfde verwijt. Vandaar de '...', ofwel aanhalingstekens.
Niet allemaal nee.quote:Op zondag 20 november 2011 12:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Dan praat je met een ander. Ieder heeft zijn redenen om mee te werken aan Occupy, ze staan er niet (allemaal) voor hun lol.
Alles behalve retorisch. Of doelde jij op de situatie in Griekenland waar 'vele studenten' jaren voor niets werken? Ik dacht dat je het over Nederland had, want hier is dat zeker niet zo.quote:Zijn alle culturen gelijk in Europa? Hebben alle universiteiten in Europa hetzelfde beleid? Zijn alle gebruiken in heel Europa gelijk? Bespottelijke retorische vraag die je daar stelt.
In het opzicht van dat het minder zwart-wit is dan jij de (Griekse) bevolking doet lijken.
Dan moet je beter lezen. Het begon al met mijn opmerking over perspectief. Het ligt niet aan de luiheid van de Grieken, maar het feit dat de culturen niet aansluiten en daarom het vormen van een economische unie zonder verdere afspraken de fout was. Vanuit Nederlands perspectief heb je het over luie Grieken, vanuit Grieks perspectief heb je het over Nederlanders die geen tijd nemen om te genieten en zich gek laten maken door een ratrace.quote:Andere bewoording, zelfde verwijt. Vandaar de '...', ofwel aanhalingstekens.
Mooi.quote:Op zondag 20 november 2011 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
Ik heb oa gepraat met Roy, psycholoog en oud-Maagdenhuisbezetter, en begeesterde Occupyer.
En zelfs hij had moeite om het uit te leggen en gaf toe dat hij ook niet precies wist wat ze nu wilden.
Hij wist alleen dat ze door zouden gaan tot het bittere einde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |