De crisis komt gewoon iets later aan bij ons. Wees gerust, de Europese staat klaagt al over de Nederlandse hypotheekschuld, dus dat wordt extra rente op de staatsschuld. Vanaf daar kan je het zelf wel invullen.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:22 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk vind ik het onvergelijkbaar, de Occupy-beweging hier of in Amerika.
Hier is een veel beter sociaal vangnet dan daar.
En ik hoorde daarnet dat men niet akkoord gaat met lagere bonussen, echt niet te geloven zegquote:Op vrijdag 18 november 2011 19:48 schreef Gray het volgende:
[..]
De crisis komt gewoon iets later aan bij ons. Wees gerust, de Europese staat klaagt al over de Nederlandse hypotheekschuld, dus dat wordt extra rente op de staatsschuld. Vanaf daar kan je het zelf wel invullen.
Dat was een paar maanden na de rumoer daaromtrent al het geval.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En ik hoorde daarnet dat men niet akkoord gaat met lagere bonussen, echt niet te geloven zeg
Bullshit.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:48 schreef Gray het volgende:
[..]
De crisis komt gewoon iets later aan bij ons. Wees gerust, de Europese staat klaagt al over de Nederlandse hypotheekschuld, dus dat wordt extra rente op de staatsschuld. Vanaf daar kan je het zelf wel invullen.
Denk je niet dat elk euroland moet betalen voor elk euroland die in problemen is ? Griekenland was het begin van het einde .quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bullshit.
Enige wat er gebeurd is dat mensen de hand op de knip gaan houden na maanden achtereen "slecht nieuws".
Dat is 'de rest' waar ik in mijn post op doelde.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Bullshit.
Enige wat er gebeurd is dat mensen de hand op de knip gaan houden na maanden achtereen "slecht nieuws".
En dat is slechts één van de verschillen. In Amerika is men in dit soort dingen (bij gebrek aan enig vorm van historisch besef door het ontbreken van een eigen geschiedenis) veel melodramatischer.quote:Op vrijdag 18 november 2011 19:22 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk vind ik het onvergelijkbaar, de Occupy-beweging hier of in Amerika.
Hier is een veel beter sociaal vangnet dan daar.
Tuurlijk. Maar dat is het gevolg van de keuze om een corrupt en lui land mee te nemen in de Eurozone. Dat is natuurlijk een dom politiek besluit geweest en dat mag je de politiek aanrekenen, maar dat is niet waar Occupy tegen protesteert volgens mij? De hele (huidige) financiële wereldcrisis zou zonder onze Euroshit namelijk redelijk geruisloos aan ons voorbijgaan. Al die Miljarden die in het steunfonds gaan hadden dan namelijk gebruikt kunnen worden om de echte problemen op te lossen.quote:Op zaterdag 19 november 2011 10:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Denk je niet dat elk euroland moet betalen voor elk euroland die in problemen is ? Griekenland was het begin van het einde .
Toen ik daar was, vertelde ene Roy (oudste deelnemer) mij dat de SP heel nadrukkelijk aanwezig was in het begin, dat die het hele gebeuren naar zich toe wilden trekken. Dat wilden de Occupyers niet en die hebben de boot afgehouden. Ze wilden niet dat een politieke partij met hun 'idealen' aan de haal gaat.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:32 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Maar het belangrijkste is inderdaad dat de problemen van Amerika niet te vergelijken zijn. Net zo goed als dat de problemen in het Midden-Oosten niet te vergelijken zijn met die in Amerika. Hoe groter de problemen, hoe serieuzer je het 'verzet' moet nemen. Het hele probleem van Occupy Nederland is dat de problemen hier geen ruk voorstellen en er daardoor alleen sprake is van slecht kopieer-gedrag. Helaas zijn er dan van die kansloze figuren die altijd overal tegen zijn en dan ook hier maar aan meedoen (vandaar ook dat de SP loopt te flyeren bij Occupy Amsterdam).
In Nederland hoeft niemand honger te lijden, laat staan sterven van de honger. Niemand hoeft dakloos te zijn en eigenlijk hoeft er zelfs vrijwel niemand werkloos te zijn.Occupy in Nederland wordt veroorzaakt doordat mensen niet inzien dat ze een stapje terug moeten doen en dat niet kunnen accepteren. Ze keren zich tegen hetzelfde systeem dat hun jaren mooi heeft laten wonen en hun salaris/uitkering heeft betaald. Het is gewoon een verschrikkelijk hypocriet gebeuren.
Dat tekent de verdeeldheid en het gebrek aan een duidelijke boodschap.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toen ik daar was, vertelde ene Roy (oudste deelnemer) mij dat de SP heel nadrukkelijk aanwezig was in het begin, dat die het hele gebeuren naar zich toe wilden trekken. Dat wilden de Occupyers niet en die hebben de boot afgehouden. Ze wilden niet dat een politieke partij met hun 'idealen' aan de haal gaat.
Aan de andere kant: posters tegen de VVD laten ze wel hangen, dus het is allemaal een beetje dubbel.
Precies. En als Pietje van de derde tent links vanavond naar huis gaat om te douchen en tot de conclusie komt dat zijn TV stuk is, dan staat hij morgen ook bij de Mediamarkt voor een nieuwe. Daarna weer snel terug naar de tent om te protesteren dat hij het zo zwaar heeft.quote:Verder is het natuurlijk bizar om aan de ene kant van het Damrak dat tentenkampje te zien, en aan de overkant een winkelend publiek dat via het Damrak, Nieuwendijk naar de Kalverstraat gaat en het geld laat rollen.
En daarom denk ik dat Occupy in Nederland misplaatst is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 14:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat tekent de verdeeldheid en het gebrek aan een duidelijke boodschap.
[..]
Precies. En als Pietje van de derde tent links vanavond naar huis gaat om te douchen en tot de conclusie komt dat zijn TV stuk is, dan staat hij morgen ook bij de Mediamarkt voor een nieuwe. Daarna weer snel terug naar de tent om te protesteren dat hij het zo zwaar heeft.
Ik denk dat dat zelfs nog een understatement is.quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:03 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En daarom denk ik dat Occupy in Nederland misplaatst is.
Economisch niet lekker liggen is iets totaal anders als corruptie. Ik ga er van uit dat jij ook wel snapt dat een slechte economische politiek (in ieder geval Nederland en Ierland) iets anders is als liegen over je boekhouding op het moment dat je een economische unie betreedt (Griekenland en Portugal). En ook iets anders als belasting af kunnen kopen bij je inningsambtenaar, of geen belasting hoeven betalen omdat je broer bij het waterbedrijf werkt (voorbeelden uit respectievelijk Spanje en Griekenland).quote:Op zaterdag 19 november 2011 15:59 schreef Gray het volgende:
Als je spreekt over Griekenland als corrupt land, dan zou je ook Spanje, Ierland, Italië en misschien zelfs nog Portugal en Nederland mogen noemen. Die landen liggen economisch namelijk niet zo lekker volgens de Europese politici.
Meestal geven hippies af op iets anders.quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:00 schreef Loppe het volgende:
Afgeven op hippies is zinloos. Dat moet je toch weten?
Op wat?quote:Op zaterdag 19 november 2011 17:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Meestal geven hippies af op iets anders.
Sommigen geven zelfs áfquote:Op zaterdag 19 november 2011 17:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Meestal geven hippies af op iets anders.
Dat bedoelde ik inderdaad ja....quote:
Je hebt gelijk, corruptie en economisch slecht staan is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 19 november 2011 16:48 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Economisch niet lekker liggen is iets totaal anders als corruptie. Ik ga er van uit dat jij ook wel snapt dat een slechte economische politiek (in ieder geval Nederland en Ierland) iets anders is als liegen over je boekhouding op het moment dat je een economische unie betreedt (Griekenland en Portugal). En ook iets anders als belasting af kunnen kopen bij je inningsambtenaar, of geen belasting hoeven betalen omdat je broer bij het waterbedrijf werkt (voorbeelden uit respectievelijk Spanje en Griekenland).
Hoe zijn de problemen in Nederland de schuld van Zuid-Europa volgens jou?quote:In Nederland is corruptie zeker aanwezig in bepaalde lagen, maar niet zo nadrukkelijk als in de Zuid-Europese landen. Daar komt bij dat de slechte economische positie van Nederland juist heel nadrukkelijk is veroorzaakt door de problemen in Zuid-Europa.
Thanks.quote:Edit: eigenlijk is je hele post gewoon onzin.
Het ligt een beetje aan je perspectief. Vanuit Nederlands perspectief is het slecht om een unie te vormen met landen die andere normen en waarden hebben op het gebied van arbeidsethiek en economische eerlijkheid.quote:Op zaterdag 19 november 2011 18:31 schreef Gray het volgende:
Hoe zijn de problemen in Nederland de schuld van Zuid-Europa volgens jou?
Sorry. Ik kon het niet laten. Ik hou wel van je hoor, maar het was gewoon niet zo'n slimme post....quote:Thanks.
http://www.occupyamsterda(...)ian-prime-ministers/quote:VERKLARING
Wij de Occupy Amsterdam General Assembly nemen met afschuw kennis van de recente ontwikkelingen in Europa, en verklaren vandaag 18 november 2011 als volgt:
De Occupy Amsterdam General Assembly
ziet in de benoeming in tegenstelling tot verkiezen van de premiers in Italië en Griekenland een terugkeer van de VOLMACHTSWET (Ermächtigungsgesetz) -tactiek uit de jaren ’30 maar nu, anno 2011, in een versneld tempo en in een whole sale (groothandel) aanpak: 2 landen tegelijk.
zal alles doen wat in onze macht staat om te voorkomen dat Europa of een deel daarvan een monetaire kolonie zal worden van Wall Street.
verwerpt en veroordeelt de benoemingen van de 2 Wall Street lakeien als onverbiddelijkheids-dictators in Italië en Griekenland.
betreurt en veroordeelt ten zeerste de afbraak van de democratische rechtsorde in Italië en Griekenland.
roept op tot verkiezingen op kortst mogelijk termijn in de 2 landen en verwerpt het argument dat de verkiezingen dienen uitgesteld te worden vanwege de crisis.
Verkiezingen zijn de essentie van de democratische rechtsorde en zijn als zodanig onaantastbaar.
NIET VERKOZEN LEIDERS ZIJN DICTATORS
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |