abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104441981
Morgen O+ O+ 39,99 euro O+ O+
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  woensdag 16 november 2011 @ 18:10:49 #177
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_104444150
Ik hoop i.e.g. dat dit spel niet zo tering lineair is als TP;
kloep kloep
pi_104444806
Erg herkenbaar :Y

Toen ik Chaniël’s artikel las over zijn ervaring met The Legend of Zelda: The Windwaker, kon ik niet ontkomen aan een gevoel van medelijden. Die game was zijn eerste ervaring met de Zelda-franchise in 3D. Daarom wil ik jullie dan ook graag vertellen over mijn ervaring met de Zelda-game die ik nog steeds het sterkste in de serie vind. Ik heb het natuurlijk over The Legend of Zelda: Ocarina of Time. En er zijn veel mensen die met mij eens stemmen. Vele gamers beschouwen deze klassieker uit 1998 nog steeds als de beste Zelda-titel uit de serie.

Ik weet nog goed dat ik op de basisschool zat en een van mijn vriendjes mij vertelde over een gloednieuwe game die hij in zijn bezit had. Toentertijd was ik nog niet zo bekend met de Zelda franchise, maar na het spelen van Ocarina of Time veranderde dit allemaal. Nog nooit voelde ik zo’n gevoel van angst en avontuur!

Hyrule is groot!
The Legend of Zelda: Ocarina of Time gaf mij nog altijd een ervaring die ik tot de dag van vandaag erg dierbaar houd. Van begin tot eind bruist de game van content, te beginnen met een langdurige quest om Hyrule te redden van Ganon, die ook wel beschreven werd als “de kwaadaardige man uit de woestijn”. Wanneer je samen met Link het koninkrijk had bevrijd uit de klauwen van de kwaadaardige Ganon, waren er nog sidequests om te ondernemen en geheimen om te ontdekken. Zo kon je verschillende verzoeken van NPC’s vervullen om uiteindelijk de Longsword te bemachtigen. Grappig genoeg kon zelfs de Mastersword niet tippen aan de kracht van dit gigantisch krachtige zwaard. Ook kon je er voor kiezen om de vele Skulltulas te vinden en zo een portemonnee gevuld met rupees te bemachtigen. Tot slot kon je er ook nog voor kiezen het hele avontuur wat makkelijker voor je te maken. Verspreid over Hyrule zaten namelijk hart pieces, die je levensbalk verlengde. Ook Great Fairies boden hun hulp door je magische krachten te geven en je verdediging te boosten.

Nachtmerries
Over het algemeen was Ocarina of Time een geweldige ervaring die mij een gevoel voldoening gaf na het verslaan van elke eindbaas en het bemachtigen van elk medailion. Maar dit gevoel van voldoening zonder een iets anders te moeten voelen: Angst. Sommige van jullie zullen het raar vinden, maar Ocarina of Time was voor mij de aller eerste game die mij daadwerkelijk nachtmerries wist te bezorgen. Ik weet nog goed dat ik op het kerkhof de tombe van de Zelda familie wist te betreden. Duistere muziek begon te spelen, terwijl ik wat simpele puzzels voltooide en mij een weg baande door de tombe. Ik bevond me in een kleine hal, maar ik was niet alleen. Verspreid over de gang stonden zogeheten ReDeads. Ze hadden veel weg van zombies en maakte een raar kreun geluid. Toen ik een van hen begon aan te vallen, sloeg de paniek toe. Er klonk een harde gil en Link bewoog opeens niet meer. Terwijl ik in paniek op elk mogelijke knop begon te drukken, zag ik de ReDead alsmaar dichterbij komen. Opeens maakte het wezen een sprong, wikkelde zijn ledematen om mijn nek en begon aan Link’s schedel te knagen. Na veel geschreeuw en spastisch geram op de controller brak ik vrij en begon ik hersenloos op het wezen in te meppen met mijn kleine zwaard. Eenmaal de ReDead omgebracht, sloeg ik mijn game op en schakelde de Nintendo 64 uit. Wat ik zojuist had ervaren, resulteerde in een lange, slapeloze avond vol onzekerheid en angst.

Ervaar het zelf
Woorden zullen mijn affectie voor deze titel niet kunnen beschrijven, hoe hard ik het ook probeer. De beste manier om het te ervaren is natuurlijk door de game gewoon te spelen. Het komt dan ook mooi uit dat Nintendo deze geweldige game heeft geport naar de gloednieuwe 3DS. Niet alleen is de game grafisch opgepoetst, maar ook het beheren van je inventory is dusdanig verbeterd. Ook krijg je de kans om aan de gang te gaan met de Master Quest, waar dungeons een grotere uitdaging vormen dan in het origineel. Beschouw jij jezelf als een Zelda fan? Dan kan je maar beter zorgen dat Ocarina of Time niet in je collectie ontbreekt. Ik ben dan ook trots op het feit dat ik het origineel van vele jaren terug nog steeds in perfecte staat in mijn kast heb liggen.
pi_104448143
hij is binnen O+
pi_104449572
Mijn eerste echte (wel eens op de NES gespeeld bij een vriendje, maar nooit echt blijven hangen) was ook Ocarina of Time.

En tja, toen was ik verslaafd. Windwaker heb ik overgeslagen omdat ik geen Cube wilde kopen om hem te spelen en volgens mij weinig gemist.

Alleen die missie in OoT dat je die kikker vers moet afleveren heeft mij nachtmerries bezorgd, man wat heb ik die vaak moeten doen.

Erg leuke momenten:
Mijn jongere zusje speelde ook en was vaak eerder klaar met school dan dat ik dat was. Zat ze thuis op de bank te wachten met Zelda op pauze zodat ik de baas kon verslaan en dan rukte snel de controller weer uit m'n handen om verder te spelen O+
  Donald Duck held woensdag 16 november 2011 @ 20:10:28 #181
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_104449682
Niks mis met Wind Waker. Het is een erg leuke game. De grafische stijl laat het allemaal erg fris en levendig aanvoelen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_104449979
Wind Waker was juist geweldig alleen jammer dan je op een gegeven moment zoveel moest varen.

Morgenavond maar eens naar de MM rijden om te kijken of ze de game al verkopen. (samen met Mario :@ )
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  woensdag 16 november 2011 @ 20:31:48 #183
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_104450631
Vandaag langs geweest bij de Mediamarkt in Roermond, hadden ze gewoon een hele stapel liggen, Limited Edition Pack, voor ¤59,- !! Was me wel eerder opgevallen daar, ze krijgen nieuwe games altijd op woensdag binnen, en gooien die meteen de winkel in. Nu dus spelen !! *O*
pi_104451089
Mijn eerste was Oracle of Seasons. Maar had al aardig wat uurtjes meegekeken naar Ocarina of Time bij een vriend.

edit: en ik maar wachten op mijn pre-order die pas morgen verzonden wordt, terwijl anderen hem nu al spelen.
pi_104451587
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:31 schreef Colonia het volgende:
Vandaag langs geweest bij de Mediamarkt in Roermond, hadden ze gewoon een hele stapel liggen, Limited Edition Pack, voor ¤59,- !! Was me wel eerder opgevallen daar, ze krijgen nieuwe games altijd op woensdag binnen, en gooien die meteen de winkel in. Nu dus spelen !! *O*
Goede prijs! Is dat de versie met de Wii-mote en soundtrack!?

M'n moeder haalt 'm voor mijn verjaardag. Ik krijg 'm dan pas op 15 december, als ik 31 word! :)
Ze vond het vroeger altijd mooi toen ik The Legend Of Zelda op de NES/SNES/N64 speelde. Paar jaar terug gaf ze me Twilight Princess en nu dus Skyward Sword! Ik zal morgen wel ff horen of 'ie hier al te koop is!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 16 november 2011 @ 20:57:40 #186
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_104451770
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:53 schreef CoExist het volgende:

[..]

Goede prijs! Is dat de versie met de Wii-mote en soundtrack!?

M'n moeder haalt 'm voor mijn verjaardag. Ik krijg 'm dan pas op 15 december, als ik 31 word! :)
Ze vond het vroeger altijd mooi toen ik The Legend Of Zelda op de NES/SNES/N64 speelde. Paar jaar terug gaf ze me Twilight Princess en nu dus Skyward Sword! Ik zal morgen wel ff horen of 'ie hier al te koop is!
Ja, met beide !!
pi_104452847
Hm! De mijne staat in bestelling voor E65,- incl. Wii-mote en soundtrack. Hoop dat 'ie er morgen of vrijdag is.

Speel 'm in januari dan wel eens. Heb het nu toch te druk met Assassin's Creed: Revelations, Uncharted 3 en Batman: Arkham Asylum.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_104453987
Deze avond een mailtje binnen dat de game bij het TNT distributiecentrum ligt, dus dan krijg ik 'm waarschijnlijk morgen al. w/
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  woensdag 16 november 2011 @ 22:44:49 #189
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_104457257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:31 schreef Colonia het volgende:
Pfft, ik kon 'm in Utrecht nergens vinden :P
pi_104458841
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 17 november 2011 @ 00:45:59 #191
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_104462410
Zo, eerste 3 uur erop zitten! Het zwaardvechten is inderdaad niet meer even gezellig zwaaien met de wii-mote, je moet echt timen en mikken!

Nu maar eens m'n bed opzoeken..
pi_104463101
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:45 schreef Colonia het volgende:
Zo, eerste 3 uur erop zitten! Het zwaardvechten is inderdaad niet meer even gezellig zwaaien met de wii-mote, je moet echt timen en mikken!

Lijkt me een toffe functie. Bij TP is het toch gewoon wat schudden en bij oudere Zelda's gewoon rammen op de knop :P Ik denk dat het qua beleving zeker wat toe kan voegen.

Morgen maar even langs Saturn :9
pi_104464164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 00:45 schreef Colonia het volgende:

En hoe is die verder???? Intro, het begin.. cool of???
  donderdag 17 november 2011 @ 07:13:30 #194
178710 Colonia
Viva Colonia !!
pi_104464311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 06:09 schreef Diamond3d het volgende:

[..]

En hoe is die verder???? Intro, het begin.. cool of???
Het begin is vrij lang en doet me denken aan de Windwaker. Grafisch had ik er meer van verwacht, maar Zelda gaat natuurlijk altijd al om de spelervaring. Verder vind ik het erg leuk uitgedacht dat je je items kunt laten upgraden met behulp van dingen die je in de wereld vind. Wat ik verder mooi vind is dat he kunt rennen en tegen randen op kunt springen. Verder kost dat rennen, maar ook bijvoorbeeld glibk met je zwaard hakken, je veel stamina, waardoor je uitgeput raakt.
pi_104464633
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2011 07:13 schreef Colonia het volgende:

[..]

Het begin is vrij lang en doet me denken aan de Windwaker. Grafisch had ik er meer van verwacht, maar Zelda gaat natuurlijk altijd al om de spelervaring. Verder vind ik het erg leuk uitgedacht dat je je items kunt laten upgraden met behulp van dingen die je in de wereld vind. Wat ik verder mooi vind is dat he kunt rennen en tegen randen op kunt springen. Verder kost dat rennen, maar ook bijvoorbeeld glibk met je zwaard hakken, je veel stamina, waardoor je uitgeput raakt.
Hmmm ben benieuwd morgen!!!
  donderdag 17 november 2011 @ 09:59:07 #196
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104466601
De vrouwen van het Zelda-team

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_104466697
quote:
7s.gif Op donderdag 17 november 2011 09:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
De vrouwen van het Zelda-team

[ afbeelding ]
Nintendo R&D: Lots of females!
  donderdag 17 november 2011 @ 10:03:26 #198
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_104466725
Ja, daar komt het vandaan ja :P Maar de info zelf vind ik altijd minder interessant tl;dr enzo. :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 17 november 2011 @ 10:05:19 #199
16874 creno
born this way
pi_104466772
Volgens postNL is de chauffeur onderweg, krijg ik hem dan toch vandaag ?
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_104466828
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 10:05 schreef creno het volgende:
Volgens postNL is de chauffeur onderweg, krijg ik hem dan toch vandaag ?
Ja, maar ze bezorgen tot 19 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')