quote:
Op zondag 6 november 2011 01:24 schreef Blue_note het volgende:[..]
Ik heb echter nergens staan dat ik dat antwoord heb gekregen op mijn vraag. Is mijn woord tegen het zijne.
Het huurcontract geeft ook aan dat er geen financiële vergoedingen mogelijk zijn als er sprake is van (geluids)overlast door het wonen in het centrum.
Het contract geeft aan dat er geen financiële vergoedingen mogelijk zijn als er sprake van geluidsoverlast is door het wonen in het centrum
c.q.
Jouw huisbaas' eerste bewering... dat de geluidsoverlast nogal mee zou vallen.
Dat meevallen kun je juridisch gezien staven aan de maximale geluidsoverlast dat wettelijk binnen de grenzen valt. En aangezien het hier niet gaat om landende vliegtuigen, maar om constante geluidsoverlast... sta je opzich redelijk sterk.
Ja op zich... maar in de praktijk kan dit tegenvallen als je geen getuige hebt of dit op papier hebt, van wat de huisbaas zegt. In dat geval heb je in elk geval weinig bescherming voor de gemaakte kosten.
Wel ben je dan beschermd tegen het feit dat jouw huisbaas jouw leegstandskosten in rekening wil brengen mocht je jouw termijn van opzegging hebben gehandhaafd. En geen rechter zal jou houden aan het jaar dat jij in het lawaai moet leven.
Als jij er pas woont, ben je slechts verplicht de woning in oude staat (witte muren meestal) te herstellen.
Maar als jij er pas een maand woonde... dan ben je doorgaans niet verplicht een volledig jaar te betalen... dat is hooguit 2 weken per maand dat je daar hebt gewoond.
Verder kun je jezelf indekken door zelf een nieuwe huurder aan te leveren aan de huisbaas... maar als je jouw nieuwe huurder niet alles verteld... dan kan jij op zijn beurt weer verantwoordelijk zijn voor zijn verliezen. Dus wees dan wel zeker dat deze andere huurder wel bekend is met het geluidsoverlast... Alleen zo kun je jouw huurcontract zonder problemen doorgeven aan een ander belangstellende.
Sowieso succes gewenst
En voor de woningzoekenden op Fok!
Waar zit je, wat is de huur (en de service kosten) en alles dat men moet weten; met wat geluk kun je hier op Fok! binnen 3 dagen iemand vinden die jouw appartement wil overnemen, waardoor het je uiteindelijk niets kost en verder niets hoeft opnieuw te verfen... Jouw nachtmerrie zou voor vele anderen (die iets langer opblijven) wel eens de kans van hun leven zijn!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.