Die kant gaan wij ook opquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:27 schreef Biogarde het volgende:
En eind vorig jaar ben ik naar Winterberg gereden op slicks (banden waren op). Gewoon kachelen.
quote:- Verbot der Nutzung von Sommerreifen bei „Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- oder Reifglätte“
- die Verpflichtung, dass bei den genannnten Wetterverhältnissen nur solche Reifen gefahren werden dürfen, bei denen das Profil der Lauffläche und die Struktur so konzipiert sind, dass sie vor allem auf Matsch und frischem oder schmelzendem Schnee bessere Fahreigenschaften gewährleisten als normale Reifen (Winterreifen, Allwetter- bzw. Ganzjahresreifen, die typischerweise eine M+S-Kennzeichnung und/oder eine entsprechende Kennzeichnung mit dem Bergpiktogramm/Schneeflocke tragen, erfüllen diese Anforderung).
Heb geen wout of ellende gezien. Gewoon netjes rijden, geen gekke dingen doen en al helemaal niet achterlijk hard rijden.quote:
Mijn duits is hoerigquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:31 schreef Rewimo het volgende:
Welche Reifen dürfen bei winterlichen Straßenverhältnissen gefahren werden?
De ADAC vermeldt:
[..]
wat is me afvraag is als we wel aangehouden worden bv, of we dan gewoon die 40 euro boete krijgen en thats it. Want ik lees dingen met een strafpunt?quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:31 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heb geen wout of ellende gezien. Gewoon netjes rijden, geen gekke dingen doen en al helemaal niet achterlijk hard rijden.
Waar je je het meest druk om moet maken is het feit dat je geen ongeluk moet krijgen daar. Niet alleen ben je dan hard de sjaak, ze houden je gerust een poosje vast.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
wat is me afvraag is als we wel aangehouden worden bv, of we dan gewoon die 40 euro boete krijgen en thats it. Want ik lees dingen met een strafpunt?
Precies.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:41 schreef twiFight het volgende:
En daarna moet je zorgen dat je winterbanden (bepaalde all weather banden worden ook goedgekeurd) er onder zet, dus ja, als je een dag later weer aangehouden wordt krijg je gewoon weer een boete.
Als je in nederland met 150 km/u gesnapt wordt betekent dat ook niet dat je de rest van de dag 150 km/u mag rijden, omdat je toch al een boete hebt.
Oke, maar goed, hoe groot is nou de kans dat je aangehouden wordt, en dan ook al 2xquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:41 schreef twiFight het volgende:
En daarna moet je zorgen dat je winterbanden (bepaalde all weather banden worden ook goedgekeurd) er onder zet, dus ja, als je een dag later weer aangehouden wordt krijg je gewoon weer een boete.
Als je in nederland met 150 km/u gesnapt wordt betekent dat ook niet dat je de rest van de dag 150 km/u mag rijden, omdat je toch al een boete hebt.
Ja, en dat is dus wel erg hoerigquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar je je het meest druk om moet maken is het feit dat je geen ongeluk moet krijgen daar. Niet alleen ben je dan hard de sjaak, ze houden je gerust een poosje vast.
Denk dat de kans op het winnen van de staatsloterij groter is.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:41 schreef twiFight het volgende:
Ja, dat kan ik opzich nog wel snappen en dat risico wil ik best nemen... maar dan zit je nog met het ongeluk gebeuren.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Denk dat de kans op het winnen van de staatsloterij groter is.
Er rijden daar zoveel gele kentekens rond, dat ze ze echt niet allemaal aanhouden. Sterker nog, kom er zelf al jaren, ken mensen die er jaren komen en heb nog nooit gelezen of gehoord dat er iemand er is aangehouden op verdenking van verkeerde banden.
Dat is een keuze. Die ga ik niet voor je makenquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik opzich nog wel snappen en dat risico wil ik best nemen... maar dan zit je nog met het ongeluk gebeuren.
Jij kan anders ook net zo goed een ongeluk veroorzaken bij iemand die wel winterbanden heeft.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus wel erg hoerigwant dat heb je zelf niet in de hand. Als er een mafkees voor je iets uithaalt of achterop je knalt, tjah.
Ja, ook datquote:Op zaterdag 5 november 2011 16:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij kan anders ook net zo goed een ongeluk veroorzaken bij iemand die wel winterbanden heeft.
Daar krijg je je rijbewijs op 't gemeentehuis. Daar hebben ze geen regels.quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, ook datAlles kan. Mijn punt is dat je het dus echt niet in de hand hebt
En België, die hebben geen winterbanden plicht, right?
quote:Op zaterdag 5 november 2011 16:59 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Daar krijg je je rijbewijs op 't gemeentehuis. Daar hebben ze geen regels.
Ik hoef heel die discussie niet. Ik ga geen winterbanden nemen. En al helemaal niet voor een paar daagjes dld.quote:Op zaterdag 5 november 2011 17:03 schreef 2cv het volgende:
Gewoon winterbanden (op velg) regelen. Als jij op winterbanden rijdt, slijten je zomerbanden niet en vice versa. Daarbij hebben winterbanden overduidelijk meer grip op (vastgereden) sneeuw (eigen ervaring). Hoe het zit met lage temperaturen weet ik niet, maar dat ze ook daar nuttig zijn vind ik aannemelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |