Negeer mijn post, doe wat deze man zegtquote:Op vrijdag 4 november 2011 19:46 schreef Coolmint het volgende:
Check of de gaskraan open staat: als het hendeltje dwars staat is ie dicht, staat ie met de leiding mee dan is ie open.
Zet de rode knop op 1.
Druk de knop met het rode vlammetje (naas die zwarte stip) in en houdt ingedrukt.
Druk nu een aantal keren op de de ronde knop met de vonk tot je het waakvlammetje ziet aanspringen.
Hou nu de knop met het rode vlammetje tot ca. 1 minuut ingedrukt en dan kun je 'm loslaten. Met de knop met 1,2,3 stel je de tempeartuur in... succes
Mocht ie het echt niet doen kan de kachel ook vies zijn (stof of op de brander gedurende een lange tijd geen gebruik).
Denk wel een behoorlijke tijd geleden, wij huren dit huis tijdelijk maar het is inderdaad wel verstandig om het toch nog even te laten controleren omdat we de hele winter hier nog wel zitten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:08 schreef LPC-JP het volgende:
De eerste keer aansteken na een tijd uit (dag of langer) duurt het een tijdje voor het gas bij de vonk in de buurt komt.
Als je hem nu uit zou doen, en daarna weer aan, dan heb je aan 1 of 2x vonken vaak al genoeg.
Wanneer is de kachel voor het laatst nagekeken door een vakman?
Aangeraden wordt om jaarlijks aan het begin van het stookseizoen de kachel te laten nakijken/schoonmaken.
Ik blijf ze mooi vinden, zeker dat huisjes model.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:22 schreef Falco het volgende:
Bazen Mooi ding, zo'n gaskachel. Ik hoefde dit seizoen die vonk-knop niet zo lang in te houden
. Maar goed, dat terzijde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |