abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104140741
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 20:58 schreef hydroven het volgende:

[..]

Als het om "simpele" dingen gaat kan de positieve verbeeldingskracht goed van pas komen.

Maar waar ik het moeilijk mee heb is dat als je bv. longkanker hebt, het boek zegt dat het je eigen schuld is en dat je het goed mogelijk is om positief te denken zodat de cellen zich kunnen normaliseren.
Filosofisch gezien bestaat er geen schuld, alleen maar keuze :) Maar ik snap heel goed dat mensen denken dat het hun 'eigen schuld' is, omdat ze gefaald hebben in het toepassen ervan.

Het is ook niet zo dat als je denkt aan een miljoen, je de volgende dag een cheque binnen ziet vallen. Maar voor ik naar Amerika ging, wilde ik graag wat extra geld hebben. Toen ik terugvloog van Amerika, was mijn vlucht overboekt. Ik zou dus niet mee kunnen. Ik visualiseerde me dat ik toch instapte en meevloog. Op het laatste moment kreeg ik toch een instapkaart omdat er iemand niet had ingechecked. Ik blij het vliegtuig in. Maar wat bleek? Er bleek al iemand op mijn stoel te zitten?. Geen idee hoe het kan, met alle controles er omheen, maar mijn plek was bezet. Ik kon dus toch niet mee, ondanks mijn visualiseren.

Heeft het toepassen van the secret dan gefaald? Nee, want ik kreeg ter compensatie wel een schadevergoeding van 1300 dollar. En zo kreeg ik wel het geld waar ik in eerste instantie om vroeg.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_104140853
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 22:09 schreef Wezlke het volgende:
Ik snap het nu. In het zweverige gebeuren betekent synchroniciteit : Dingen aan elkaar koppelen die op geen enkele wijze iets met elkaar te maken hebben.

http://nederlands.skepdic.com/dict_synchro.htm

In ieder geval bedankt voor de uitleg Bastard !
Er worden inderdaad dingen aan elkaar gekoppeld die op het eerste gezicht helemaal niets met elkaar te maken hebben. Maar dat is omdat wij mensen het grotere geheel niet kunnen overzien.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_104164000
Is het niet gewoon de kracht van positief denken en daardoor in staat zijn meer te bereiken dan als je alleen maar pessimistisch doet?
pi_104164254
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 15:48 schreef johnykamau het volgende:
Is het niet gewoon de kracht van positief denken en daardoor in staat zijn meer te bereiken dan als je alleen maar pessimistisch doet?
Dat is de kern. The Secret gaat echter zover te stellen dat je door je erin te trainen en er echt in te geloven alles kunt bereiken, zonder begrenzing.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_104165021
Ofterwijl, optimisten leven langer :) ;) Ik ben sowieso van mening dat het leven een stuk plezieriger is als je er vanuit een positief oogpunt tegenaan kijkt :D Ik heb de film/documantaire over the secret een aantal jaren geleden gekeken en er toen verder weinig mee gedaan. Misschien toch nog maar eens proberen. Alhoewel ik er van overtuigd ben dat als mensen geloven in het bereiken van iets, en zich hier hard voor inzetten dit ook vaak zal lukken!
pi_104175968
quote:
Ofterwijl, optimisten leven langer :) ;)
Maar het lijkt korter. Als je geniet vliegt de tijd en wordt je zo oud.

Daarom kijk ik op zondag ook uren naar de klok zonder iets te doen. Dan heb ik een lekker lang weekend :'(
pi_104231239
- leuk, maar toch niet helemaal serieus -

[ Bericht 94% gewijzigd door vogeltjesdans op 11-11-2011 15:22:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')