quote:
Op maandag 7 november 2011 20:58 schreef hydroven het volgende:[..]
Als het om "simpele" dingen gaat kan de positieve verbeeldingskracht goed van pas komen.
Maar waar ik het moeilijk mee heb is dat als je bv. longkanker hebt, het boek zegt dat het je eigen schuld is en dat je het goed mogelijk is om positief te denken zodat de cellen zich kunnen normaliseren.
Filosofisch gezien bestaat er geen schuld, alleen maar keuze

Maar ik snap heel goed dat mensen denken dat het hun 'eigen schuld' is, omdat ze gefaald hebben in het toepassen ervan.
Het is ook niet zo dat als je denkt aan een miljoen, je de volgende dag een cheque binnen ziet vallen. Maar voor ik naar Amerika ging, wilde ik graag wat extra geld hebben. Toen ik terugvloog van Amerika, was mijn vlucht overboekt. Ik zou dus niet mee kunnen. Ik visualiseerde me dat ik toch instapte en meevloog. Op het laatste moment kreeg ik toch een instapkaart omdat er iemand niet had ingechecked. Ik blij het vliegtuig in. Maar wat bleek? Er bleek al iemand op mijn stoel te zitten?. Geen idee hoe het kan, met alle controles er omheen, maar mijn plek was bezet. Ik kon dus toch niet mee, ondanks mijn visualiseren.
Heeft het toepassen van the secret dan gefaald? Nee, want ik kreeg ter compensatie wel een schadevergoeding van 1300 dollar. En zo kreeg ik wel het geld waar ik in eerste instantie om vroeg.