Ja leuk! Ik ken echt te weinig Surinaamse muziek, terwijl ik er zo van houd. Tips zijn altijd welkom.quote:Op vrijdag 4 november 2011 19:31 schreef Axia het volgende:
Ff een liedje posten tussen al ons geklets door:
Perfecte lied voor op een feestje om al het eten er van af te dansen.![]()
Die is ook tof! Heeft verder geen haast hoor, gewoon af en toe wat muziek in het topic.quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:24 schreef Axia het volgende:
Ik zal vanavond nog meer liedjes zoeken voor je
De wat meer vaak 'commerciele' muziek:quote:Op vrijdag 4 november 2011 20:14 schreef krioro het volgende:
[..]
Ja leuk! Ik ken echt te weinig Surinaamse muziek, terwijl ik er zo van houd. Tips zijn altijd welkom.
Veel plezier! Ik ben een beetje jaloers maar hoop wel voor je dat het goed weer zal zijn. Mijn oom is er nu iets langer dan twee weken en heeft bijna elke dag regen gehad.quote:
Maar dat is toch een welbekend algemeen gezegde, heeft niks met enig oude garde te maken.quote:Op donderdag 10 november 2011 00:44 schreef krioro het volgende:
Al is de algemene conclusie onder de oude garde dat vroeger alles beter was.
Jawel, maar in Suriname is er toch heeeeeel veel veranderd natuurlijk (in de 40 jaar dat m'n vader niet geweest wasquote:Op donderdag 10 november 2011 22:30 schreef PeRi het volgende:
[..]
Maar dat is toch een welbekend algemeen gezegde, heeft niks met enig oude garde te maken.
Positief of negatief?quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:02 schreef Aarti het volgende:
Suriname is zoooooooooo veranderd. heb vol ongeloof rondgelopen...
allebei, enerzijds heel veel asfalt erbij dus alles is veel beter bereikbaar. Anderzijds chinezen. ZO veel chinezen. allemaal geld wat wegvloeit uit su..quote:
Inderdaad. Toen ik daar was, werd ik ook helemaal gek van die nieuwe-import-chinezen. Ze kunnen geen woord Nederlands of Surinaams.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:23 schreef Aarti het volgende:
[..]
allebei, enerzijds heel veel asfalt erbij dus alles is veel beter bereikbaar. Anderzijds chinezen. ZO veel chinezen. allemaal geld wat wegvloeit uit su..
En heb je nu werkelijk op een populatie van 400.000 mensen 350.000 chinese supermarkten nodig, die allemaal dezelfde rommel verkopen?quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:10 schreef Axia het volgende:
[..]
Inderdaad. Toen ik daar was, werd ik ook helemaal gek van die nieuwe-import-chinezen. Ze kunnen geen woord Nederlands of Surinaams.
Precies. wat een ongelofelijke troep verkopen ze, zeg!!quote:Op zondag 27 november 2011 11:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
En heb je nu werkelijk op een populatie van 400.000 mensen 350.000 chinese supermarkten nodig, die allemaal dezelfde rommel verkopen?
Zoals?quote:Op zondag 27 november 2011 12:07 schreef Aarti het volgende:
[..]
een paar voor mij nieuwe, leuke restaurants.
Djawa, Risa en Sarinah'squote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef krioro het volgende:
Die (enorm veel) nieuwe Chinezen zijn echt totaal geen Surinamers inderdaad, jammer. En dat asfalt is fijn, alleen moet het ook wel onderhouden worden, wat volgens mij niet echt vaak (genoeg) gebeurt.
[..]
Zoals?
Ah, die eerste twee heb ik nog nooit van gehoord, die laatste wel maar niet geweest omdat we te weinig tijd hadden.quote:
Sowieso mama's pom.quote:Op maandag 12 december 2011 18:51 schreef DonRaja het volgende:
Iedereen het menu voor de feestdagen al rond?
Gourmetten is altijd leukquote:Op dinsdag 13 december 2011 09:45 schreef Aarti het volgende:
Ik vier mineendekerstdag met vrienden (as zondag) en we gaan in teams van 2 koken. Ik doe voorgerecht met een vriend.
Dan vier ik nulde kerstdag met mn man, gaan we samen luxe koken
eerste kerstdag bij schoonouders, menu: veggie :S
Tweede kerstdag gourmetten bij mijn ouders
leuk he, samen met je liefjequote:Op dinsdag 13 december 2011 11:00 schreef Axia het volgende:
[..]
Gourmetten is altijd leuk![]()
Ik denk dat we 27 december thuis met mijn man samen luxe gaan koken. Dag voor kerst ben ik namelijk bij mijn ouders.
Geen idee eigenlijk. Ik wil nog wel vuurwerk kopen. Moet altijd minstens 1 pagara afschieten!quote:Op dinsdag 13 december 2011 11:46 schreef Aarti het volgende:
[..]
leuk he, samen met je liefje
Daar verheug ik me het meeste op
En wat zijn de ouwejaarsplannen?
Hoe gezellig het daar ook is, voor mij moet het met Kerst en Oud/Nieuw belachelijk koud zijn en het liefst sneeuwen. Ik zal noooooit vrijwillig met deze dagen ergens in een tropisch klimaat zitten. Voor de overige 50 weken in het jaar uiteraard wel...quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:01 schreef krioro het volgende:
Owru yari in Paramaribo schijnt heel leuk te zijn! Denk niet dat ik daar dit jaar bij ben though, helaas.
Hehe, ja op zich vind ik dat er ook wel bij horen. Maar ik zou het voor een keer niet erg vinden om de winter te missen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hoe gezellig het daar ook is, voor mij moet het met Kerst en Oud/Nieuw belachelijk koud zijn en het liefst sneeuwen. Ik zal noooooit vrijwillig met deze dagen ergens in een tropisch klimaat zitten. Voor de overige 50 weken in het jaar uiteraard wel...
het voelt niet echt...quote:Op dinsdag 13 december 2011 18:49 schreef Axia het volgende:
Owru yari in Suriname is geweldig. Eerst op oudjaarsochtend tot in de middag pagara-festival in de stad. En al een paar dagen van te voren zijn er al straatfeesten. Echt geweldig daarzo!
Hahahah ik snap wel wat je bedoeld.quote:
Blauwgrond in Den Haagquote:Op vrijdag 23 december 2011 07:42 schreef Pindasoepje het volgende:
Hoi mede-Suri's
vraagje, waar kan je hier in NL de beste Pindasoep halen behalve bij Draver in Amsterdam?
Hey Thanks! Die kende ik niet eens... Schandalig van mezelf!quote:
Ze hebben wel beperkte openingstijden:quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:48 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Hey Thanks! Die kende ik niet eens... Schandalig van mezelf!
Ik ga het morgen meteen proberen! Thanks
Ik zag de menukaart al op de website, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:50 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ze hebben wel beperkte openingstijden:
2e Louise de Colignystr 42
070 7803516
Eet smakelijk!
Ikke!!! Bij ons in de familie hebben alle kinderen van mn oma en opa er 1, en die hangen we dan tegelijk op in de speciale pagara boom.. Geweldig gezicht 8 pagara's die tegelijk af gaan en dan bijna tegelijk ontploffen op het einde.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:11 schreef Axia het volgende:
En wie van jullie gaan er allemaal pagara's afschieten? Of zoals Surinamers het zeggen: bombel?
Zelf schieten is leuker!!quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:12 schreef Aarti het volgende:
Ikke!!!!
of nee. ik kijk, en mn man en mn broers en neven zetten die torie
Haha ja een grote boom midden in een hele drukke straat van Den Haag, ik weet nog toen het 1999-2000 werd, er meer pagara's in de boom hingen, en aan elkaar gebonden waren.. En ook al is er een politiebureau op loopafstand niemand heeft ooit wat gezegd *klopt af*quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:50 schreef Aarti het volgende:
een pagaraboom!!!
@Lily: rode wegen waren mooi, maar asfalt is wel echt een uitkomst!!
Trust me, de porties zijn goed. Ik neem meestal de saoto daar, maar mijn broertje rijdt speciaal vanuit Tilburg op en neer voor de pindasoep.quote:Op vrijdag 23 december 2011 09:52 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Ik zag de menukaart al op de website, ben benieuwd.
Maar een Pindasoepje van 3 euro is dus een kleine Pindasoep.
Want die van Amsterdam is iets van 9euro maar dan krijg je een supergrote kom gevuld met kip, zoutvlees tomtom en alles er op en er aan..
Heb jij hem wel eens gegeten?
Hmm ik ben benieuwd, wat zit er allemaal in?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Trust me, de porties zijn goed. Ik neem meestal de saoto daar, maar mijn broertje rijdt speciaal vanuit Tilburg op en neer voor de pindasoep.
quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:09 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Hmm ik ben benieuwd, wat zit er allemaal in?
yesss thanks!quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:13 schreef DonRaja het volgende:
[..]ik zal het mijn broertje vragen ok...
Ik kijk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:11 schreef Axia het volgende:
En wie van jullie gaan er allemaal pagara's afschieten? Of zoals Surinamers het zeggen: bombel?
Lekker, veel plezier gewenst alvast! En door slecht onderhoud is het asfalt vast zo weer (half) weg.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:23 schreef _Lily_ het volgende:
En het is weer bijna zover! Over 3 weken vertrek ik weer naar Suriname (ga 1-2x per jaar). Weer zin in. Ik vind het asfalt wel jammer, ik hield van die rode wegen
Ah nee, dan is het inderdaad niet handig.quote:Op vrijdag 23 december 2011 22:11 schreef PeRi het volgende:
Beste pindasoep is die van mn ma.
En pagara's, yessss! Ik steek ze aan hoor en juich het hardst om ze. Alleen dit jaar moet ik toekijken, want ik mag er niet in de buurt komen omdat ik ze niet fatsoenlijk aan kan steken ivm gebroken pols!!!!
Ik steek geen vuurwerk af, nooit gedaan ook. Mijn familie daarentegen steekt volop bombel af.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:58 schreef Axia het volgende:
[..]
Ah nee, dan is het inderdaad niet handig.
Hopelijk gaat het niet ijzelen op Oud en Nieuw. Heb wel eens meegemaakt dat we pagara's afschoten en dat we moesten oppassen dat we niet uitgleden als we wegrennen na het aansteken. Sommigen waren ook nog gevallen.
omg hoe lang geleden heb ik dat woord voor het laatst gehoord? I almost love you DR, the memoriesquote:
Maar dat hoort bij pagara schieten in Nederland aansteken en uitglijden.. Ik weet niet anders in mn jeugd..quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:58 schreef Axia het volgende:
[..]
Ah nee, dan is het inderdaad niet handig.
Hopelijk gaat het niet ijzelen op Oud en Nieuw. Heb wel eens meegemaakt dat we pagara's afschoten en dat we moesten oppassen dat we niet uitgleden als we wegrennen na het aansteken. Sommigen waren ook nog gevallen.
Hahahahahaha, had graag het gezicht van je moeder willen zien.quote:Op woensdag 28 december 2011 22:29 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Maar dat hoort bij pagara schieten in Nederland aansteken en uitglijden.. Ik weet niet anders in mn jeugd..
Ik had 1x een domme actie, had de eerste keer mn eigen pagara, en stak hem dus voor een portiekje aan maar ik stond met mn domme kop aan de verkeerde kant waardoor ik alleen in het miniportiekje kon staan.. Buiten dat ik pijn had van de stukjes die tegen me aan kwamen kreeg ik nog klappen erbij ook van mn moeder omdat ik onvoorzichtig was
Wel, voorheen was het standaard: Pom, saoto, sate, gulgula (weet niet of je het zo schrijft...) en dat bij zowel mijn ouders als mijn schoonouders.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:24 schreef Axia het volgende:
En wat voor eten hebben jullie op Oud en Nieuw?
Almost? Soso lobiequote:Op woensdag 28 december 2011 22:26 schreef PeRi het volgende:
[..]
omg hoe lang geleden heb ik dat woord voor het laatst gehoord? I almost love you DR, the memories.
Dat klinkt allemaal ook erg lekker! Vooral die van nieuwjaar.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wel, voorheen was het standaard: Pom, saoto, sate, gulgula (weet niet of je het zo schrijft...) en dat bij zowel mijn ouders als mijn schoonouders.
Dit jaar echter hebben beide moeders besloten het anders aan te pakken (zonder te overleggen met elkaar):
Oudjaar: Indische nasi met gamba's, kip en kokos
Nieuwjaar: Hert uit de oven, visschotel
Snacks weet ik nog niet...
In ieder geval pastei.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:24 schreef Axia het volgende:
En wat voor eten hebben jullie op Oud en Nieuw?
Klinkt goed.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oudjaar: Indische nasi met gamba's, kip en kokos
oh ja pastei, dat hadden we ook altijdquote:Op donderdag 29 december 2011 12:20 schreef Axia het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal ook erg lekker! Vooral die van nieuwjaar.![]()
Wij hebben met oudjaar in ieder geval pom en pastei. Voor de rest weet ik het nog niet
Vanaf hoelaat verwacht je onsquote:Op donderdag 29 december 2011 14:24 schreef Pindasoepje het volgende:
Oudjaar: Pom, Sauto,, Doks, Nasi, Bami, Pastei, Lapis, Roze salade, toastjes, bara, telo en weet ik et wat meer. We zijn altijd met zn allen bij mn oma, dus er is genoeg eten
Oi, zouden we niet ook nog eens bij jou langsgaan?quote:
Is er ook een avonddienst? Dan meld ik me daarvoor aanquote:Op donderdag 29 december 2011 15:19 schreef Pindasoepje het volgende:
Haha jullie zijn vanaf 6.00 welkom dan staat oma op om te beginnen met koken.. en ik helaas ook
Ik lees net dat het verplaatst is naar piendasoepoequote:Op donderdag 29 december 2011 15:14 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oi, zouden we niet ook nog eens bij jou langsgaan?![]()
Of staat die afspraak voor 14 juni 20xx
Ik kom wel rond 18.00...kan ik meteen aanschuivenquote:Op donderdag 29 december 2011 15:19 schreef Pindasoepje het volgende:
Haha jullie zijn vanaf 6.00 welkom dan staat oma op om te beginnen met koken.. en ik helaas ook
Ok dan hebben wij de avonddienst, die start om 18.00 en eindigt net voordat de afwas gedaan moet worden.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:24 schreef Axia het volgende:
[..]
Ik kom wel rond 18.00...kan ik meteen aanschuiven![]()
Ik neem de pagara wel mee
Rustig met eten.. Ben je wel surinaams :pquote:Op vrijdag 30 december 2011 10:37 schreef Aarti het volgende:
pagaraboom!! <3
Hier wordt het rustig oudjaar, zelfs qua eten!
ja IK wil wel eten, maar iedereen is ziek zwak moe en misselijkquote:Op vrijdag 30 december 2011 10:48 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Rustig met eten.. Ben je wel surinaams :p
Ja de Pagaraboom.. Dit jaar mn zoontje introduceren.. Kijken hoe bang hij word
damn stappen en dan in 1 keer door!! You rock hahaquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:01 schreef Pindasoepje het volgende:
Oh jee... Wat ga jij maken dan?
En wat ga je vandaag eten? Ik ga lekker stappen, en als ik thuis kom gelijk door naar oma om te beginnen met koken.. Ik denk dat ik morgen om 00.00 k.o ben
Lief van je moederquote:Op vrijdag 30 december 2011 11:35 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja dat heb ik dus ook, ik kan het niet maken en alle recepten die ik vind zijn zo verbakraliseerd :/
Ik ga naar een feest.. Mocht van mijn ex nooit uit, dus nu zei mn moeder dat ik eens uit moest gaan en dat ze ging oppassen.
Ja het was zeker zonde, maar salade invriezen is niet lekker joh..
Nou, mn moeder voornemen voor 2011 was 10kg afvallen, maar ik ben 8 aangekomen dus dit jaar geen goede voornemens..
En jij?
Oja idd.. Dat is wel zo.. Zou ik ook eens moeten doen.. Al dat gezeik over het feit dat ik een single mom ben.. Kom op we leven niet in 1850.quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:38 schreef Aarti het volgende:
[..]
Lief van je moederlosgaan dus!!
ik heb als voornemen alleen dat ik sommige relaties (vrienden, familie) even moet gaan loslaten. teveel negatieve energie
precies!quote:Op vrijdag 30 december 2011 11:45 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Oja idd.. Dat is wel zo.. Zou ik ook eens moeten doen.. Al dat gezeik over het feit dat ik een single mom ben.. Kom op we leven niet in 1850.
hehe, als er een Surinaams woord van het jaar komt, dan nomineer ik dezequote:Op vrijdag 30 december 2011 11:35 schreef Pindasoepje het volgende:
Ja dat heb ik dus ook, ik kan het niet maken en alle recepten die ik vind zijn zo verbakraliseerd :/
Ik ga naar een feest.. Mocht van mijn ex nooit uit, dus nu zei mn moeder dat ik eens uit moest gaan en dat ze ging oppassen.
Ja het was zeker zonde, maar salade invriezen is niet lekker joh..
Nou, mn moeder voornemen voor 2011 was 10kg afvallen, maar ik ben 8 aangekomen dus dit jaar geen goede voornemens..
En jij?
Hahahahaquote:Op vrijdag 30 december 2011 12:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
hehe, als er een Surinaams woord van het jaar komt, dan nomineer ik deze
Ah het is echt heerlijk man, een goed gevulde pindasoep! Jummy! Brafoe ook.. Maar het is nou nog niet koud genoeg om het te maken vind ik..quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:32 schreef Axia het volgende:
Vanavond vulling voor de pastei maken. Hoef ik me morgen niet te haasten.
En had wel een keer pindasoep gegeten, maar vond het niet zo lekker. Dan toch liever roze salade. (ik doe er altijd niemak marchja bij)
Ja, in Suriname...quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:11 schreef Pindasoepje het volgende:
[..]
Hahahaha
[..]
Ah het is echt heerlijk man, een goed gevulde pindasoep! Jummy! Brafoe ook.. Maar het is nou nog niet koud genoeg om het te maken vind ik..
(weet iemand trouwens waar ik het Surinaams Monopoly kan kopen? )
Yep: Herenstraat, Maagdenstraat, Domineestraat... echt leuk.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:38 schreef Axia het volgende:
Surinaamse Monopoly? Dat ken ik heulemaal niet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |