Er is niks mis mee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:19 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Je moet het niet zo in extremen trekken. Ik zeg alleen, wat is er mis mee met een keer een leuke meid aanspreken in een bus, op een station, op je school of in een supermarkt? Het probleem is echter dat je dat waarschijnlijk nooit doet, en dan doe je dus ook geen ervaring op. En ja, in 9 van de 10 gevallen dat je iemand in zo'n situatie aanspreekt draait het helemaal nergens op uit... maar hey, als je dat nou 1x per week zou doen; dan heb je in een week of 10 er wel eentje te pakken waar misschien wel wat eer uit komt dan alleen een kort gesprekje in een supermarkt.
Goede basis wel. Ik ben zelf ook 2 maanden geleden begonnen met hardlopen. Er zijn zoveel mensen die het doen; je komt wellicht op den duur tijdens het hardlopen op straat regelmatig dezelfde mensen tegen. Ook zijn er mogelijkheden genoeg om mee te doen aan wedstrijdjes waar je ook weer contacten op kunt doen (hoeft niet meteen een marathon te zijn). Wellicht zijn er ook weer hardloopfora waar je ook contacten op kunt doen. Bovendien kunnen de mensen die bij je hardloopcursus zitten wel interessante vrouwen voor jou kennen... dus is het wel zinvol om met mensen waarmee het klikt ook eens wat te gaan doen buiten de cursus. Je moet het breder zien dan alleen de mensen direct in jou cursusgroep.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
Trouwens, helaas is er bij hardlooptraining (wat ik sinds kort doe) geen geschikt relatiemateriaal aanwezig.
Maar ik blijf wel hardlopen want vind 't wel lekker als ik 't eenmaal doe.
Verder wil ik nog gaan badmintonnen (wel een geschikt slachtoffer vinden eerst) en wie weet wat daar allemaal nog rondloopt.
Maar heb nog wel andere plannen verder, ik ben druk bezig de laatste paar weken
Dat kan; als jij je prettiger voelt om meiden aan te spreken in een kroeg, dan moet je dat doen. Als je maar iets doet iigquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:23 schreef heloef het volgende:
[..]
Er is niks mis mee.
Alleen het is een beetje vreemd integenstelling tot een kroeg bijvoorbeeld.
Mijnheer axel...je bent mijn held!quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:23 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Goede basis wel. Ik ben zelf ook 2 maanden geleden begonnen met hardlopen. Er zijn zoveel mensen die het doen; je komt wellicht op den duur tijdens het hardlopen op straat regelmatig dezelfde mensen tegen. Ook zijn er mogelijkheden genoeg om mee te doen aan wedstrijdjes waar je ook weer contacten op kunt doen (hoeft niet meteen een marathon te zijn). Wellicht zijn er ook weer hardloopfora waar je ook contacten op kunt doen. Bovendien kunnen de mensen die bij je hardloopcursus zitten wel interessante vrouwen voor jou kennen... dus is het wel zinvol om met mensen waarmee het klikt ook eens wat te gaan doen buiten de cursus. Je moet het breder zien dan alleen de mensen direct in jou cursusgroep.
Misschien accepteert ze je vriendenverzoekje nog wel. Stuur er anders over een paar dagen een berichtje achteraan waarin je luchtig vraagt of ze wel vriendjes wil zijn ofzo. Weet ik het, maar als je haar echt leuk vindt zou ik nog van alles proberen. Als het niet in het echte leven is dan maar via die Facebook zooi.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:22 schreef heloef het volgende:
[..]
Ja als die kans zich voordoet kan ik er voor gaan natuurlijk.
Maar die doet zich voorlopig niet voor dus; vergeten
Het is geen rocketscience; het is ook al vaak gezegd in deze reeks. Niets nieuws onder de zon. Het klinkt logisch, en dat is het ook. Alleen je moet het wel eerst zien dat dit soort dingen in jou leven ook echt gebeuren; je moet er echt in geloven; en dan begrijp je het pas echt eigenlijk. Ik heb ook lang zoiets gehad van... "ja logisch, maar werkt bij mij niet zo.."quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mijnheer axel...je bent mijn held!
Waarom bedacht ik dit zelf niet, het is zo logisch!
Zelfs iemand die zo raar is als ik krijgt kansen op een relatie in dit leven.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:29 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het is geen rocketscience; het is ook al vaak gezegd in deze reeks. Niets nieuws onder de zon. Het klinkt logisch, en dat is het ook. Alleen je moet het wel eerst zien dat dit soort dingen in jou leven ook echt gebeuren; je moet er echt in geloven; en dan begrijp je het pas echt eigenlijk. Ik heb ook lang zoiets gehad van... "ja logisch, maar werkt bij mij niet zo.."
Nou, ik weet wel dat dit werkt omdat ik al eerder succes heb gehad met versierenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:29 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het is geen rocketscience; het is ook al vaak gezegd in deze reeks. Niets nieuws onder de zon. Het klinkt logisch, en dat is het ook. Alleen je moet het wel eerst zien dat dit soort dingen in jou leven ook echt gebeuren; je moet er echt in geloven; en dan begrijp je het pas echt eigenlijk. Ik heb ook lang zoiets gehad van... "ja logisch, maar werkt bij mij niet zo.."
Ik heb nog helemaal geen succes gehad met versieren. Af en toe ga je je dan wel een beetje zorgen makenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, ik weet wel dat dit werkt omdat ik al eerder succes heb gehad met versieren![]()
Tis niet dat ik volgroen ben wat dat betreft
Dat breder zien staat niet zo direct in de TT en bedacht ik me pas toen jij het daarover had.
bedankt daarvoor
Ik ken dat gevoel nog wel, niet teveel bij stilstaan. Dat heeft namelijk geen zin.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:34 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal geen succes gehad met versieren. Af en toe ga je je dan wel een beetje zorgen maken
Het kan bijna niet zo zijn dat je helemaal nooit leuke vrouwen ziet toch...quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:34 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal geen succes gehad met versieren. Af en toe ga je je dan wel een beetje zorgen maken
Het is eng, omdat ik gewoon niet goed ben in sociale situaties. Is een standaard iets met autisme, dus weinig aan te doen behalve heel veel oefenen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het kan bijna niet zo zijn dat je helemaal nooit leuke vrouwen ziet toch...
Wat houdt jou tegen op ze af te stappen?
Mensen lachen me vaak uit tijdens mijn eerste gesprek met ze.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is eng, omdat ik gewoon niet goed ben in sociale situaties. Is een standaard iets met autisme, dus weinig aan te doen behalve heel veel oefenen.
Maar sociale situaties zullen altijd lastiger voor me zijn
Behalve dat ik dan geen autisme heb, zeg ik hetzelfde als MK.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Das een makkie, want het kan me sowieso weinig schelen wat anderen over me zeggen of van me denkenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mensen lachen me vaak uit tijdens mijn eerste gesprek met ze.
Je moet er niet bang tegenover gaan staan, gewoon meer een houding krijgen dat het je niet zoveel boeit wat ze van je denken.
Dan kun je ook gewoon jezelf zijn tijdens gesprekken, in plaats van geforceerd sociaal wenselijk doen.
Waarom lachen mensen je uit?quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mensen lachen me vaak uit tijdens mijn eerste gesprek met ze.
Je moet er niet bang tegenover gaan staan, gewoon meer een houding krijgen dat het je niet zoveel boeit wat ze van je denken.
Dan kun je ook gewoon jezelf zijn tijdens gesprekken, in plaats van geforceerd sociaal wenselijk doen.
Maar je zegt net dat het je tegenhoudt om op ze af te stappenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das een makkie, want het kan me sowieso weinig schelen wat anderen over me zeggen of van me denken![]()
![]()
Klopt, omdat dat me op de 1 of andere reden wel wat kan schelen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar je zegt net dat het je tegenhoudt om op ze af te stappen
En vooral mijn soms best grappig uitziende ticsquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk door dat sociale gestuntel
Dat is toch stoerr!quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:44 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
En vooral mijn soms best grappig uitziende tics
Of mijn schaamteloosheid.
Vind ik ook, daarom boeit het me niet meerquote:
Het kan je dus wel schelen, dat is anders dan je net zei.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, omdat dat me op de 1 of andere reden wel wat kan schelen.
Ja Loka, ik ben raar
Ja, ligt er wel aan hoe je die schaamteloosheid op vat. Kan ik me voorstellen dus.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sommigen vinden dat asociaal
Tja, ik denk dat het vaak een combinatie is van weinig vrouwen in je directe omgeving en een te hoge drempel om contact te leggen met vrouwen buiten je directe omgeving. Om je kansen te vergroten kun je het beste aan beide werken. Stukje bij beetje over je sociale angsten heen komen (= eigenlijk minder waarde hechten aan de conversatie en het kennen van en geloven in je eigen kwaliteiten). En aan de andere kant werk je aan het uitbreiden van je sociale kring; door bijvoorbeeld een hardloopcursus, waarbij je weer mensen leert kennen waarmee je een keer na de cursus bijvoorbeeld een biertje gaat drinken; en die tijdens dat drinken weer bekende van hun tegen komen die jij vervolgens weer laagdrepelig leert kennen omdat je gewoon wordt voorgesteld.. etc... Op die manier breek je het op in kleine stapjes.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:46 schreef Capstan het volgende:
Iedereen is het er dus mee eens dat het niet al te snugger is vaak vrouwen aan te spreken als je iedere dag hetzelfde traject reist?
Das waar, ik bedoelde ook dat het me niks kan schelen zolang het geen mensen zijn waarvan ik houdt.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Vind ik ook, daarom boeit het me niet meer
[..]
Het kan je dus wel schelen, dat is anders dan je net zei.
Een beetje zoals ik hier op het forum ook praat eigenlijkquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:45 schreef Sephael het volgende:
[..]
Ja, ligt er wel aan hoe je die schaamteloosheid op vat. Kan ik me voorstellen dus.
gewoon netwerken dusquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:45 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat het vaak een combinatie is van weinig vrouwen in je directe omgeving en een te hoge drempel om contact te leggen met vrouwen buiten je directe omgeving. Om je kansen te vergroten kun je het beste aan beide werken. Stukje bij beetje over je sociale angsten heen komen (= eigenlijk minder waarde hechten aan de conversatie en het kennen van en geloven in je eigen kwaliteiten). En aan de andere kant werk je aan het uitbreiden van je sociale kring; door bijvoorbeeld een hardloopcursus, waarbij je weer mensen leert kennen waarmee je een keer na de cursus bijvoorbeeld een biertje gaat drinken; en die tijdens dat drinken weer bekende van hun tegen komen die jij vervolgens weer laagdrepelig leert kennen omdat je gewoon wordt voorgesteld.. etc... Op die manier breek je het op in kleine stapjes.
Net zoals ik dusquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Een beetje zoals ik hier op het forum ook praat eigenlijk
Hier zijn ook mensen die het ongepast en asociaal vinden, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit
Wat gaat opvallen? Dat je met mensen praat? Dat je iemand op het eerste gezicht leuk vindt?quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:48 schreef Capstan het volgende:
[..]
Maar als ik al iedere dag dezelfde gezichten zie, dan gaat dat toch opvallen?
Als je ze niet kent is er toch geen reden om niet op ze af te stappen?quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Das waar, ik bedoelde ook dat het me niks kan schelen zolang het geen mensen zijn waarvan ik houdt.
Maar waarom zou ik dan dat zelfde probleem hebben bij een vrouw die ik helemaal niet ken?
Je kunt toch niet houden van iemand die je niet eens kent??
Nee gewoon doen. Ik heb een keer een jaar lang samen moeten werken met een meid die me daarvoor had afgewezen op een niet al te fraaie manier... schaamde me kapot. Het idee is echter erger dan de realiteit. Het is niet zo dat zij jou daar mee blijft confronteren ofzo. Het is een momentopname, en dat is (zeker voor de ander die geen gevoelens erbij had) snel vergeten en vergeven.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:46 schreef Capstan het volgende:
Iedereen is het er dus mee eens dat het niet al te snugger is vaak vrouwen aan te spreken als je iedere dag hetzelfde traject reist?
Ja, dat bedoel ik. Lukt het bij iemand niet en je spreekt een tijdje later weer een ander aan, dan moet dat toch opvallen...quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:48 schreef Sephael het volgende:
[..]
Wat gaat opvallen? Dat je met mensen praat? Dat je iemand op het eerste gezicht leuk vindt?
Maar als je dat continu doet, wordt je weer gezien als wanhopig, niet? Dus beter doen op een plek waar ik vervolgens toch nooit meer ga komenquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als je ze niet kent is er toch geen reden om niet op ze af te stappen?
Als het volkomen fout gaat kun je ze daarna gewoon ontwijken enzo
Gewoon doen, ook al word je raar gevonden.
Er zijn maar weinig mensen raarder dan ik in de omgang vrees ik, maar met gewoon doen heb ik de afgelopen tijd al behoorlijk wat nieuwe vrienden gemaakt
Oh zo, je bent bang dat ze dan gaan denken dat je gewoon het rijtje af gaat. Tja, die kans is wel aanwezig, maar zoals Loka zegt moet je het soms gewoon niet erg vinden dat mensen je een beetje raar vinden. En anders op een van vele manieren nieuwe mensen tegen komen.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:50 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Lukt het bij iemand niet en je spreekt een tijdje later weer een ander aan, dan moet dat toch opvallen...
Nee, ik geloof ook niet dat een dame bij wie het niet lukt me ermee zou blijven confronteren, maar je moet toch wel een beetje op gaan vallen als "die ene die het steeds bij iemand probeert". Ze zouden al kunnen gaan denken: straks probeert 'ie het met mij...quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:50 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Nee gewoon doen. Ik heb een keer een jaar lang samen moeten werken met een meid die me daarvoor had afgewezen op een niet al te fraaie manier... schaamde me kapot. Het idee is echter erger dan de realiteit. Het is niet zo dat zij jou daar mee blijft confronteren ofzo. Het is een momentopname, en dat is (zeker voor de ander die geen gevoelens erbij had) snel vergeten en vergeven.
Nogmaals, óf niets om geven, óf nieuwe mensen ontmoeten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:52 schreef Capstan het volgende:
[..]
Nee, ik geloof ook niet dat een dame bij wie het niet lukt me ermee zou blijven confronteren, maar je moet toch wel een beetje op gaan vallen als "die ene die het steeds bij iemand probeert". Ze zouden al kunnen gaan denken: straks probeert 'ie het met mij...
Je maakt allemaal excuses; totaal niet nodig. Begin eens gewoon met het aangrijpen van kleine situaties: begint een meid die naast je zit of naast je staat op perron met eten; wens je haar smakelijk eten. Niest ze, wens je haar gezondheid. Leest ze een krant, kun je vragen of er nog bijzonder nieuws is vandaag... etc...quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:50 schreef Capstan het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Lukt het bij iemand niet en je spreekt een tijdje later weer een ander aan, dan moet dat toch opvallen...
Hoe vaak wilde je op een andere vrouw afstappen dan op dezelfde plekquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar als je dat continu doet, wordt je weer gezien als wanhopig, niet? Dus beter doen op een plek waar ik vervolgens toch nooit meer ga komen
Goed, niet vaker dan 1x op dezelfde plek..check!quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe vaak wilde je op een andere vrouw afstappen dan op dezelfde plek
Het ging meer om dat je je als het je leuk lijkt met iemand te praten dat gewoon te doen, zonder de hele tijd bang te zijn hoe je overkomt.
Ik was wat drinken in de stad even, was gezellig.quote:Op vrijdag 4 november 2011 00:54 schreef Sephael het volgende:
[..]
Hallo! Wat heb je gehad? Of ben je gewoon vrolijk?
Dat dacht ik dus ook alquote:Op vrijdag 4 november 2011 00:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed, niet vaker dan 1x op dezelfde plek..check!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |