quote:
quote:Classic Albums - Metallica
Metallica (1991) was het vijfde studio-album van de gelijknamige Californische heavymetalband. De plaat luidde een keerpunt in hun carrière in en werd een van de meest succesvolle metalalbums aller tijden. De plaat won een Grammy Award en er werden 20 miljoen exemplaren van verkocht.
Voor de productie van het album werkte Metallica samen met de Canadese producer Bob Rock; het was de eerste keer dat ze een nieuwe creatieve kracht toelieten in hun hechte groep. En het klikte meteen. Op de nieuwe plaat liet Metallica voor het eerst een wat andere sound horen: minder trash metal en meer commerciële heavy metal.
Deze documentaire vertelt hoe dat zo gekomen is. Producer Bob Rock, drummer Lars Ulrich, gitarist-zanger James Hetfield, lead-gitarist Kirk Hammet en bassist Jason Newsted begeleiden ons door de ‘making of’ van nummers als Enter Sandman, Sad But True, The Unforgiven, Wherever I May Roam en Nothing Else Matters.
Hammet en Newsted demonstreren hoe een aantal van de gitaarstukken tot stand kwamen en de band speelt een paar nieuwe versies van de songs. Rolling Stone-journalist David Fricke legt uit waarom Metallica een echte mijlplaat van de heavy metal is geworden en dat alles wordt zoals steeds geïllustreerd met beelden van concerten en home video’s.
Je bedoelt dat het bij ...And justice for all al fout ging?quote:
Blue Screens of Death?quote:Op donderdag 3 november 2011 22:51 schreef Griebus het volgende:
Wanneer komen de BSOD's weer bij elkaar? Ik zou die versterker wel eens willen gebruiken die ik van Dean heb gekocht
Neee, Black Album is een vette plaat. Poppy, maar vet. Daarna is het wel een beetje afgegleden, hoewel ik Death Magnetic wel echt best goed vind.quote:Op donderdag 3 november 2011 22:02 schreef brother52 het volgende:
En laat dat nou juist de plaat zijn waarbij het de verkeerde kant op ging met Metallica.
Ja, brother en ik hebben een punkband, Bluescreens.quote:
Dit. Fuck yeah Metallica. Ik hou er van dat ze lekker doen wat ze willenquote:Op donderdag 3 november 2011 22:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Neee, Black Album is een vette plaat. Poppy, maar vet. Daarna is het wel een beetje afgegleden, hoewel ik Death Magnetic wel echt best goed vind.
En bovendien:
1. Metallica
Metallica fans love to complain. They complained when the band made a video for "One" in 1989. They complained two years later when they scored a giant crossover hit with "Enter Sandman." They really went nuts a few years later when they cut their hair, put a photo of blood and semen on their album cover and recorded with Marianne Faithfull. They complained when the band waged war against Napster, and again in 2003 when they made the drums sound all crazy on St. Anger. 2008's Death Magnetic was supposed to be a return to form, but fans complained about Rick Rubin's ultra-compressed mix of the album. How does the band respond to that? They record an album with Lou Reed that most of their hardcore fans are guaranteed to hate. The band has always done exactly what they felt like doing, and it's no coincidence they still pack stadiums all over the world. They must have been doing something right all of these years.
Read more: http://www.rollingstone.com/music/photos/readers-poll-the-top-10-metal-bands-of-all-time-20111102/1-metallica-0515920#ixzz1cgKUJsD5
Weet niet wat je in de buurt vindquote:Op donderdag 3 november 2011 22:32 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
Wow, the fuck, heb vanavond mijn plexi opgeblazen geloof ik...
kent iemand een goede reparateur in de buurt van arnhem?
Hoezo? Omdat ze toen ineens bekend werden bij "het grote publiek" met iets wat ze al jaren deden? Ik vind overigens Load en Re-Load ontzettend sterke albums. Nee, het is niet de thrashmetal van vroeger, maar moeten ze dan alleen maar hetzelfde kunstje blijven herhalen?quote:Op donderdag 3 november 2011 22:02 schreef brother52 het volgende:
En laat dat nou juist de plaat zijn waarbij het de verkeerde kant op ging met Metallica.
Maar heb je dat album Lulu al gehoord?quote:Op vrijdag 4 november 2011 06:53 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dit. Fuck yeah Metallica. Ik hou er van dat ze lekker doen wat ze willen
Nee, als je goed naar het album luistert, dan zul je horen dat het muzikaal een stuk minder is dan wat ze daarvoor gedaan hadden. Het album is ook behoorlijk kapotgeproduceerd. Dat ze ineens bekend werden heeft daar geen donder mee te maken.quote:Op vrijdag 4 november 2011 07:56 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ze toen ineens bekend werden bij "het grote publiek" met iets wat ze al jaren deden? Ik vind overigens Load en Re-Load ontzettend sterke albums. Nee, het is niet de thrashmetal van vroeger, maar moeten ze dan alleen maar hetzelfde kunstje blijven herhalen?
Veren vervangen? Er zitten nu 2 veren in toch?quote:Op vrijdag 4 november 2011 09:47 schreef m0ridin het volgende:
Nou... de tremolo voor nu maar ff vastgezet met n blokje/blok papiertjesLukte hem toch ook niet zo snel gisteren, waarschijnlijk moeten er wat sterkere veertjes op (schroeven heeft ie ook aardig aangedraaid).
Dus volgende keer na de les kan ik m daar achterlaten en dan vervangt hij de veren, loopt m na en intoneert m, etc. Wat n service
Is ook prima te doen. Je moet er de eerste keer alleen even wat tijd voor uittrekken.quote:Maar inderdaad, allemaal uiteindelijk ook prima zelf te doen... Goed om te weten voor in de toekomst.
Ook als "kunstproject" vind ik het helemaal niets. Ik sta ook altijd wel open voor vernieuwing. Het klinkt niet als een geheel, net alsof er twee albums door elkaar afgespeeld worden. Het komt mij over als gewoon wat Metallica riffjes en vervolgens Lou Reed die er iets doorheen zit te mummelen als een seniele oude man. Het geheel klinkt erg amateuristisch.quote:Op vrijdag 4 november 2011 08:05 schreef The_Dean het volgende:
Ja, Lulu ken ik. Ik waardeer het zeker voor wat het is. Iedereen maakt de fout het te zien als Metallica album, terwijl het gewoon een kunstproject is, samen met Lou Reed. Gewoon omdat ze het wilden. Er komt volgend jaar gewoon een nieuw Metallica album.
Daar moeten we ook eens wat vaart achter zetten.quote:Op vrijdag 4 november 2011 06:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, brother en ik hebben een punkband, Bluescreens.
Nope, zaten er al 3 in dacht ik... misschien dat die dingen gewoon slappe hap zijn. Ah well, al doende leert men.quote:Op vrijdag 4 november 2011 10:30 schreef brother52 het volgende:
[..]
Veren vervangen? Er zitten nu 2 veren in toch?
Eentje er bij zou genoeg moeten zijn.
[..]
Is ook prima te doen. Je moet er de eerste keer alleen even wat tijd voor uittrekken.
Ja dat dacht ik ookquote:
Volgens mij de meeste hier welquote:
herkenbaar had ik afgelopen weekend ookquote:Op vrijdag 4 november 2011 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
En weer eens zo'n avond dat je denk, ik moet echt minder drinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |