Op 31 oktober ging ik naar naar de Albert Heijn.
Er staan vaak borden die aangeven dat het huismerk van de Albert Heijn altijd 15% goedkoper is dan de A-Merken.
Wat schetste mijn verbasing toen ik ging kijken bij de chocoladenootjes:
De M&M's Cripsy zijn 1,87 voor 250 gram met een kiloprijs van 8,90 euro.
Op de plank daaronder stonden de Choco's crunch van het Albert Heijn huismerk, met een prijs van 1,57.
Maar voor deze prijs ontvang je 175 gram Choco's crunch. De kiloprijs die daarbij hoort is 8.97.
1,57 is inderdaad 84% van 1,87. Maar voor dat geld krijg ik wel veel minder Choco's crunch.
Wat is dat voor een onzin. Vals adverteren, en daarmee mensen die op het geld letten minder chocoladenootjes geven zonder dat ze het zelf weten.
http://img521.imageshack.us/img521/7964/albertheijnnootjes.jpg (copy/paste deze link)
Ik koop weleens wat.