Moet je niet willen; dat is echt heel eng krap.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:05 schreef KingsCrown het volgende:
Ik ben 1.90m lang...de kelder is ca. 2m a 2.1m hoog.
Het bouwbesluit bepaalt alleen wat je een verblijfsruimte mag noemen. Het Bouwbesluit verbiedt niets over het gebruik van die ruimte na de bouw van de woning. Het is meer een toets waaraan je moet voldoen wanneer je een bouwvergunning aanvraagt. Daarna kun je doen wat je wilt (zolang de boel niet instort). Je kunt in een kelder slapen. Een hoogte van 2,2m is op zich prima voor een slaapkamer, er is zelfs een raam. Als je dan nog voor verwarming en ventilatie zorgt is dat een mooie ruimte heur. Als het er vochtig is en blijft kun je er altijd een elektrische ontvochtiger neerzetten.quote:Op donderdag 3 november 2011 20:25 schreef invine het volgende:
Bouwbesluit zegt 2,60m als minimale hoogte, maar dat geldt niet als het er al is.. ik vind 2,20 wel erg laag voor een slaapkamer, en daarbij voelt het (op de foto's) erg aan als een bunker met die lange ramen.. ik zou er niet prettig in slapen.
Dat bedoelde ik ook te zeggenquote:Op vrijdag 4 november 2011 23:46 schreef Forno het volgende:
[..]
Het bouwbesluit bepaalt alleen wat je een verblijfsruimte mag noemen. Het Bouwbesluit verbiedt niets over het gebruik van die ruimte na de bouw van de woning. Het is meer een toets waaraan je moet voldoen wanneer je een bouwvergunning aanvraagt. Daarna kun je doen wat je wilt (zolang de boel niet instort). Je kunt in een kelder slapen. Een hoogte van 2,2m is op zich prima voor een slaapkamer, er is zelfs een raam. Als je dan nog voor verwarming en ventilatie zorgt is dat een mooie ruimte heur. Als het er vochtig is en blijft kun je er altijd een elektrische ontvochtiger neerzetten.
Je kunt het uiteraard niet als slaapkamer verkopen later (vanwege het plafond), maar dat zal TS een zorg zijn denk ik.
Kijk eens naar buitenlandse voorbeelden. Ik zit nu in Canada en hier is het heel normaal om kamers of zelfs hele apartementen in de kelder te hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:02 schreef KingsCrown het volgende:
Doen we er afgelopen week waren was de kelder tamelijk fris, want er is geen verwarming. Er hing geen muffe/vochtige geur/lucht. Ik zie de toekomst zonnig, het zij door een klein raampjetegemoet.
Ik ben al een tijd aan het zoeken naar voorbeelden van souterrains als kamer/slaapkamer. Op internet kan ik weinig vinden... enig idee waar we meer info kunnen vinden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |