Wij hebben dr ook geen zin, dus blijf maar lekker wegquote:Op zaterdag 5 november 2011 11:04 schreef cempexo het volgende:
[..]
makkelijk herkenbaar...ik vertrek dinsdag naar nl, voor een paar dagen...heb er eigenlijk geen zin in !!
Nee, het is Bendk. Die andere met trauma ervaringen uit de Nederlandse jeugd.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Stefan? StefanP? Ben jij dat?
Dat is in Duitsland ook het geval hoor. Als ik met mijn collega's praat zijn ze ook niet te spreken over de Ossies en Turken. Alleen hier in NL word dit duidelijk kenbaar gemaakt. Tja NLers zijn dan ook klagers(zit in ons bloed). Het aantal demonstraties tussen rechts en links daar kan NL niet eens aan tippen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:44 schreef svetan het volgende:
Duitsland is op het ogenblik bezig aan wetgeving om het werven van buitenlanders makkelijker te maken. de komende tien jaar hebben we hier minstens 2 miljoen immigranten nodig om de economie en samenleving draaiende te houden.
Nederland lijd gewoon aan xenofobie met veel racistische trekjes.
Controle aan de grens in Noorwegen en Zweden? Niks van gemerkt...quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:19 schreef cempexo het volgende:
[..]
Onzin...vele westeuropese landen hebben hun toelatingseisen veranderd...lees stringenter gemaakr.
Ze hebben van Nederland kunnen leren dat het zo niet moet. Zo heeft bv Noorwegen Denemarken en Zweden controle aan de grens ingevoerd voor immigranten en criminelen
gelukkig niet zo veel stereotypes in je post....quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:52 schreef LXIV het volgende:
Qua mentaliteit en cultuur ben ik denk ik toch een echte Nederlander of tenminste een Noord-Europeaan.
Ik moet er niet aan denken om in de VS te wonen. Nauwelijks fiets- of wandelpaden, iedereen doet alles met de auto, lang op je werk hangen is erg belangrijk, de tv staat de hele dag aan, fastfood is het aardappelen/vlees/groente hier, materialisme en status spelen een hele grote rol, als intellectueel ben je meteen verdacht, alles moet oppervlakkig zijn en snel. Dat is precies wat ik allemaal niet ben.
Zuid-Europese landen trekken me ook helemaal niet, met hun corruptie, vriendjespolitiek, gemakzucht, gemis aan discipline en soberheid, gerichtheid op uiterlijke praal. Maar nog 10x liever daar dan in de VS, want Zuid-Europa heeft tenminste charme, cultuur en goed eten. (plus nog prima weer en volop ruimte)
Nee, als ik zou vertrekken dat is dat naar een natuurrijk gebied in Duitsland of Scandinavië, waar ik met 30 uur werken rond kan komen en verder veel buiten kan boeren, vissen etc.
Natuurlijk zijn het stereotypes. Maar die heb je wel nodig om te bepalen of een land bij je past. Zo is het gewoon een feit dat er in de meeste Amerikaanse steden nauwelijks fiets- of wandelpaden zijn en dat ten gevolge hiervan iedereen maar alles met de auto doet. Dat past niet bij mij. Dat mag je dan toch wel zeggen?quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:19 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
gelukkig niet zo veel stereotypes in je post....
Maar ja, die heb je er als ervaringdeskundige natuurlijk ook bewust uitgelaten
ja maar dat is niet het enige stereotype wat je aankaart....quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het stereotypes. Maar die heb je wel nodig om te bepalen of een land bij je past. Zo is het gewoon een feit dat er in de meeste Amerikaanse steden nauwelijks fiets- of wandelpaden zijn en dat ten gevolge hiervan iedereen maar alles met de auto doet. Dat past niet bij mij. Dat mag je dan toch wel zeggen?
Nee dat klopt wel en ik weet heus wel dat niet iedere Amerikaan een kortzichtige, volgevreten, semi-zwakzinnige redneck is. Maar de algehele cultuur van het land bevalt mij gewoon niet, om de genoemde stereotypen. Het is gewoon helemaal niet mijn ding, dat Amerikanisme. Daarom betreur ik het ook dat wij hier in Nederland steeds meer die kant op gaan. Daar zelf gaan wonen is in ieder geval niks voor me.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:31 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja maar dat is niet het enige stereotype wat je aankaart....
Oh ja, die Deense broer van Stefanquote:Op zaterdag 5 november 2011 19:48 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, het is Bendk. Die andere met trauma ervaringen uit de Nederlandse jeugd.
Over het algemeen heb ik idd ook ervaren dat zowel Vlaamse, als Duitse (NRW) collega's over dit soort zaken vrijwel exact de zelfde mening er op na houden als hun Nederlandse collega's.quote:Op zaterdag 5 november 2011 19:49 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is in Duitsland ook het geval hoor. Als ik met mijn collega's praat zijn ze ook niet te spreken over de Ossies en Turken. Alleen hier in NL word dit duidelijk kenbaar gemaakt. Tja NLers zijn dan ook klagers(zit in ons bloed). Het aantal demonstraties tussen rechts en links daar kan NL niet eens aan tippen.
Natuurlijk, je hoeft er ook niet heen natuurlijk. Maar het blijven wel stereotypes. Had nooit zo'n hoge pet op van Amerikanen en hun land over het algemeen, 't blijkt achteraf best mee te vallen.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn het stereotypes. Maar die heb je wel nodig om te bepalen of een land bij je past. Zo is het gewoon een feit dat er in de meeste Amerikaanse steden nauwelijks fiets- of wandelpaden zijn en dat ten gevolge hiervan iedereen maar alles met de auto doet. Dat past niet bij mij. Dat mag je dan toch wel zeggen?
Al is het slechts een karikatuur die ik schets, de VS is gewoon niet het type cultuur waar ik me thuis zou voelen.quote:Op zondag 6 november 2011 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Natuurlijk, je hoeft er ook niet heen natuurlijk. Maar het blijven wel stereotypes. Had nooit zo'n hoge pet op van Amerikanen en hun land over het algemeen, 't blijkt achteraf best mee te vallen.
Maar er zijn natuurlijk nog heel veel meer landen waar Nederlanders naar toe emigreren. 't Komt altijd, raar maar waar, vaak op de VS neer.
Nou prima toch? Niemand dwingt je.quote:Op zondag 6 november 2011 00:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Al is het slechts een karikatuur die ik schets, de VS is gewoon niet het type cultuur waar ik me thuis zou voelen.
De VS is dan ook lang niet het enige land waar je kunt wonen. Er zijn er nog 200+ in deze wereld, waarvan zeker een stuk of 40 a 50 met redelijke voorzieningen. En er is ook nog altijd gewoon Nederland.quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:33 schreef LXIV het volgende:
Nee dat klopt wel en ik weet heus wel dat niet iedere Amerikaan een kortzichtige, volgevreten, semi-zwakzinnige redneck is. Maar de algehele cultuur van het land bevalt mij gewoon niet, om de genoemde stereotypen. Het is gewoon helemaal niet mijn ding, dat Amerikanisme. Daarom betreur ik het ook dat wij hier in Nederland steeds meer die kant op gaan. Daar zelf gaan wonen is in ieder geval niks voor me.
Je kunt dan wel een strenge wetgeving hebben maar als je deze niet toepast...wat dan ?quote:Op zaterdag 5 november 2011 18:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Nederland heeft 1 van de meest strenge wetgevingen wanneer het aankomt op permanent verblijf in Nederland, en Denemarken is inderdaad ook redelijk streng. Maar het neemt nog niet weg dat ELK Europees land, inclusief Denemarken en Zweden, een groei kent van immigranten uit Afrika en het Midden-Oosten.
Verder is het zo dat als je eenmaal een verblijfsvergunning hebt in bijv. Italie of Spanje, dat je zonder problemen langs de grenscontrole kunt wandelen, omdat ook Denemarken en Zweden onderdeel uitmaken van het verdrag van goederen en personenvervoer in de EU. Essentieel betekend het gewoon dat als je een verblijfsvergunning hebt van 1 EU land, dat je je in de gehele EU mag vestigen, mits je kunt aantonen dat je een eigen inkomen hebt.
Dus nee, dat is geen onzin. Denemarken mag dan relatief gezien homogener zijn dan Nederland, en jij woont wellicht in een minder dicht bevolkt gebied, maar ook Denemarken kent nog steeds een groei aan immigranten. En als je lang genoeg wacht, zal ook jij je gaan ergeren aan de Turken en Irakezen in Denemarken. (En misschien doe je dat allang). In de Nørrebro buurt van Kopenhagen is ook alles geen koek en ei.....
In die tijd dat je in nl hebt gewerkt heb je pensioen en AOW opgebouwd en ook daarvoor betaald !!quote:Op zaterdag 5 november 2011 20:29 schreef Vasilevski het volgende:
Dat mensen in andere landen gelukkiger zijn, dat is ze van harte gegund natuurlijk, maar de verschillen zijn ook wel erg duidelijk. Neem bijvoorbeeld Nederland en Denemarken: ongeveer even grote landen, maar in Nederland wonen drie keer zoveel mensen! Nogal logisch dat je zelfs in zo'n relatief klein landje meer tot rust kunt komen. Om nog maar niet te beginnen over Noorwegen en Zweden.
De mensen die naar een veel mooier, welvarender en rustiger land emigreren, zijn ook vaak degenen die zich dat überhaupt kunnen veroorloven. Als je centen hebt kun je ook wel veel ruimte en een groot huis in Oost-Groningen opzoeken, maar waarom zou je dat doen als je naar Noorwegen kunt? Lijkt me niet dat deze mensen hun huisje in Nederland zouden inruilen voor een flatje in een achterbuurt van Malmö, en terecht!
Wat me opviel is dat iemand zei dat emigranten naar b.v. de VS wel graag hun Nederlandse pensioen willen opstrijken uit hun Nederlandse tijd. In Nederland is blijkbaar veel 'kut', maar dat geldt niet voor het onderwijs, de baan en het pensioenstelsel waardoor je de mogelijkheid hebt om ergens anders heen te gaan.
Ik neem trouwens ook aan dat de meeste emigranten dit zullen beamen, en dat de 'Ik vertrek/ben vertrokken uit dit kutland!'-roepers vooral op Fok zichtbaar zijn. Het lijkt me dat de meeste mensen zowel de voor- en nadelen van Nederland en hun nieuwe land kunnen begrijpen, en dankbaar zullen zijn voor de goede dingen die ze in beide landen genoten hebben.
Maar je hebt natuurlijk ook altijd mensen die hier het hele verhaal proberen te politiseren (iets met linkschmensen, zonder wie die Scandinavische utopie er overigens heel anders uit had gezien). Die vinden het vast ver-schrik-ke-lijk dat ze hier betaalbaar onderwijs hebben gekregen, en die vanaf hun zolderkamer verlangen om naar de VS te emigreren, waar sociale problemen, zoals er zijn files, immigratie van kansarmen en criminaliteit natuurlijk al járen geleden door de vrije markt zijn opgelost.
Die zou ik ook vooral adviseren om eens wat van de wereld te zien. Lijkt me waarschijnlijk dat ze dan ook wat genuanceerder gaan denken over bijvoorbeeld het idee dat immigranten volledig zouden moeten assimileren en de banden met het thuisland volledig zouden moeten afsnijden, iets wat ze zelf waarschijnlijk niet zouden doen als ze dan eenmaal het gedroomde huisje in het Noorse bos hebben. En anders is er altijd nog Oost-Groningen!
Je bent een nekkletserquote:Op zaterdag 5 november 2011 20:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Controle aan de grens in Noorwegen en Zweden? Niks van gemerkt...
OK, 22 juli en een paar dagen erna waren de Noorse grenzen tijdelijk minder open, maar dat heeft niks met immigranten te maken.
Ik weet dat jij niet zo van feiten houdt, en je haat jegens Nederland liever van je afschrijft.... (zoals dat autoradio verhaaltje van je bijvoorbeeld), maar de feiten zeggen toch iets anders:quote:Op zondag 6 november 2011 07:17 schreef cempexo het volgende:
Je kunt dan wel een strenge wetgeving hebben maar als je deze niet toepast...wat dan ?
Ik schrijf over de loop der tijden...10 jaar rekken of langer.quote:Op zondag 6 november 2011 07:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik weet dat jij niet zo van feiten houdt, en je haat jegens Nederland liever van je afschrijft.... (zoals dat autoradio verhaaltje van je bijvoorbeeld), maar de feiten zeggen toch iets anders:
http://statline.cbs.nl/St(...)06-0722&HDR=G1&STB=T
In 2010 zijn er:
154 432 personen naar Nederland gekomen. (Inclusief terugkerende Nederlanders)
121 351 personen uit Nederland vertrokken. (Inclusief terugkerende allochtonen)
Net saldo groei door immigratie: 33 081
http://www.statbank.dk/statbank5a/default.asp?w=1920
In Denemarken zijn er in 2010 volgens Statbank 14 959 mensen bij gekomen.
In Nederland wonen 17 miljoen mensen.
In Denemarken wonen 5 miljoen mensen.
Relatief gezien dus, laten de Denen ong. anderhalf keer zoveel mensen toe per 100.000 homogene inwoners.
Je kunt dan leuk van de daken roepen dat Nederland "overloopt" van immigranten, maar je geliefde Denemarken is dus in principe een land met grenzen die een kiertje verder open staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |