abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:50:27 #121
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_105130051
Stuur hem alsjeblieft terug en al die andere mafkezen ook. Ben dit gezeik zo zat.
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:02:29 #122
3542 Gia
User under construction
pi_105130323
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 11:44 schreef Pappie.Culo het volgende:
Ik geef alleen maar aan dat liegen door veruit de meeste mensen geaccepteerd wordt. Handig om in het achterhoofd te houden wanneer mensen hard beginnen te oordelen over de leugens van iemand die er wellicht nog een fatsoenlijke reden voor had.
Deze fouten worden Mauro niet aangerekend, staat in dat artikel.
Er wordt nog steeds 'welwillend' naar zijn aanvraag voor een studievisum gekeken.

Het blijft natuurlijk uitstel van executie, want voor het verkrijgen van een studievisum moet je een verklaring tekenen dat je ná je studie terug gaat naar je eigen land.

Maar goed, dan is ie wellicht inmiddels getrouwd met een Nederlandse, of Nederlander. Kan ook.
In elk geval maakt dat het dan een stuk makkelijker om een verblijfsvergunning te krijgen.
pi_105130722
Ach, volgens de advocaat van Mauro zijn de foute gegevens Mauro irrelevant.

http://www.nu.nl/politiek(...)auro-irrelevant.html
pi_105130771
De reactie van zijn advocaat:

Mauro's advocaat Marq Wijngaarden is de rumoer over de fouten in het dossier van zijn cliënt helemaal zat. Volgens Wijngaarden stellen de foute gegevens "helemaal niets voor" en is de rumoer "een storm in een glas water".

Volgens de raadsman zijn de fouten verklaarbaar en voor het overige "totaal irrelevant" geweest voor de aanvraag. "De fouten zijn pas gebleken nadat Mauro zijn paspoort had gekregen voor de laatste aanvraag voor een verblijfsvergunning", aldus Wijngaarden zaterdag.

Zoals gebruikelijk des slinksch: Niets aan de hand. Ik snap het wel, jullie niet hoor !!

--- Zijn mooie omzet als sosjale advokaat komt nu in gevaar---
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_105130820
Moet je als Nederlander een fout maken in een aanvraag, dan wordt die aanvraag gelijk afgewezen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:31:30 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105131195
Hier een artikel uit de Volkskrant dat ongeveer uit de tijd van Mauro's asielaanvraag komt:
quote:
Angolese jongeren zien Nederland als paradijs
Van onze correspondent Hans Moleman − 02/07/02, 00:00
'Weet je een goede school voor mij in Holland?' Alberto, een jongen die obert op een van de luxueuze terrassen aan het strand van Luanda, wil weg uit zijn land....

Nederland, zo gaat het verhaal onder jongeren in de Angolese hoofdstad, is de ideale bestemming voor wie zijn treurige geboorteland de rug wil toekeren. Een dak boven je hoofd, eten, kleding, medische zorg, scholing, en allemaal gratis: dat is Holanda. Het klinkt als een paradijs voor wie uit een oord als Angola komt, met zijn jarenlange burgeroorlog en falende, corrupte overheid.

Alberto weet nog niet dat de Nederlandse regering de bakens heeft verzet. Het moet afgelopen zijn met de goede naam als economisch asielland. Hoe populair Nederland is in Luanda blijkt uit de statistieken: Angola schoot eerder dit jaar omhoog naar de eerste plaats. Er zitten inmiddels zo'n 4500 Angolese AMA's - minderjarige asielzoekers - in Nederland. Bijna de helft van alle Angolezen die naar de Europese Unie trekken gaat naar Nederland.

De snelle toestroom uit Angola heeft de typerende trekken van een goed georganiseerde mensensmokkel, zoals die eerder ook zichtbaar was uit landen als China en Irak. Bronnen in Luanda bevestigen dat er de afgelopen anderhalf jaar een syndicaat opereerde dat duizenden Angolezen van dienst was.

Uit gesprekken die een adviseur van de COA, de organisatie belast met de opvang van asielzoekers, voerde met jonge Angolezen in Nederland, blijkt de eenvoudige aanpak. 'Een man nam me mee het vliegtuig in en we kwamen 's nachts aan op een groot vliegveld. Daarna werd ik meegenomen in een auto en in Nederland bij de politie afgezet', luidt zijn rapportage.

In Angola is de route naar Nederland een publiek geheim. Wie circa vierduizend dollar betaalt, kan bij de smokkelorganisatie een geheel verzorgde reis kopen. Paspoort plus visum, vliegticket Luanda-Lissabon, wegtransport Lissabon-Nederland. Het syndicaat omvat in Angola 'flexibele' ambtenaren (Angolese en Portugese) die paspoort en visum regelen.

De Boeing 747 van Linhas Aereas de Angola moet regelmatig goed zijn gevuld met 'Holland-gangers'. De Jumbo vliegt drie keer per week naar Lissabon. Eenmaal daar konden de Angolezen ongehinderd doorreizen naar de voorgespiegelde model-opvang in Nederland. Veel beter dan in Portugal, het land waarmee Angola door koloniale geschiedenis en taal nauw is verbonden.

Nederland studeert op een actief terugkeerbeleid. Dat is eenvoudiger geworden omdat drie maanden geleden een vredesakkoord werd getekend tussen de MPLA-regering van president José Eduardo dos Santos en de Unita-rebellen, na de dood van rebellenleider Jonas Savimbi. Het binnenland van Angola is weer veilig geworden, waardoor steeds meer interne vluchtelingen (circa een kwart van de veertien miljoen Angolezen) zich opmaken om naar huis te gaan.

De meeste Angolezen in Nederland zijn overigens niet gevlucht voor de burgeroorlog. Het zijn economische migranten, op zoek naar een betere toekomst. De Angola-kenner van de COA, zich baserend op jarenlange ervaring in de ontwikkelingssector: 'Het zijn geen arme vluchtelingen uit het binnenland. Deze jongeren weten dat ze, eenmaal in Nederland toegelaten, met overheidssteun een goede opleiding kunnen volgen.'

In Luanda kost een goede school al snel tweeduizend dollar per jaar. De vierduizend dollar voor de reis naar Nederland is dus een goede investering en de familie heeft een voorpost in een van de rijkste regio's ter wereld.

De COA-adviseur pleit bij verplichte terugkeer voor een goede begeleiding. In Nederland moeten de Angolese jongeren een praktisch vak leren op de AMA-campussen die de overheid wil oprichten. In Angola zou met Nederlandse hulp verdere scholing of werk in het vooruitzicht moeten worden gesteld, om te voorkomen dat de jongeren in Europa in de illegaliteit verdwijnen.
http://www.volkskrant.nl/(...)d-als-paradijs.dhtml

Wat dat betreft zijn de beweegredenen van Mauro duidelijk voor me. En is het ook heel terecht dat zijn aanvraag is afgewezen en hij ook niet alsnog asiel krijgt. Die asielwetgeving is er voor vluchtelingen en niet voor mensen zoals hij die hier een kans zien op gratis huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg en scholing. Niet dat ik het Mauro of iedere andere willekeurige Afrikaan niet gun, maar het is gewoon niet haalbaar om dat hier voor iedereen te realiseren. En gelijke monikken, gelijke kappen.
The End Times are wild
pi_105132033
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:31 schreef LXIV het volgende:
Hier een artikel uit de Volkskrant dat ongeveer uit de tijd van Mauro's asielaanvraag komt:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)d-als-paradijs.dhtml

Wat dat betreft zijn de beweegredenen van Mauro duidelijk voor me. En is het ook heel terecht dat zijn aanvraag is afgewezen en hij ook niet alsnog asiel krijgt. Die asielwetgeving is er voor vluchtelingen en niet voor mensen zoals hij die hier een kans zien op gratis huisvesting, onderwijs, gezondheidszorg en scholing. Niet dat ik het Mauro of iedere andere willekeurige Afrikaan niet gun, maar het is gewoon niet haalbaar om dat hier voor iedereen te realiseren. En gelijke monikken, gelijke kappen.
Duidelijk !

Maar nou die sosjale advokaat nog...die ziet zijn riante geldbron, een standaard A4-tje-computer-uitdraai-bezwaar levert tussen de 100 en 700 euro op, min de postzegel dan, verdwijnen. De nederlandse werker alias de overheid betaalt.

Dat is het punt !!
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:29:29 #128
3542 Gia
User under construction
pi_105134512
Waarom krijgen die pleegouders een sociaal advocaat? Die zullen toch wel allebei werken. Daarnaast hebben ze jarenlang een riante vergoeding gekregen voor de pleegzorg voor Mauro.

Neem niet aan dat Mauro als kind, zelf een advocaat had en zelf verantwoordelijk was voor de kosten.
pi_105135467
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:29 schreef Gia het volgende:
Waarom krijgen die pleegouders een sociaal advocaat? Die zullen toch wel allebei werken. Daarnaast hebben ze jarenlang een riante vergoeding gekregen voor de pleegzorg voor Mauro.

Neem niet aan dat Mauro als kind, zelf een advocaat had en zelf verantwoordelijk was voor de kosten.
Sosjale advokatuur is door de jaren heen een industrie geworden. Ze liggen zelf aan het geldinfuus. Knijp je dat slangetje een beetje dicht dan krijgen ze infuusvloeistof met veel rode bloedlichaampjes gebrek.

Ze zoeken dus een markt, hun vloeistofmarkt, ze moeten wel en gaan dus dagelijks acquireren !!

Om maar eens een metafoor te gebruiken.
pi_105136511
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:16 schreef Lavenderr het volgende:
Ach, volgens de advocaat van Mauro zijn de foute gegevens Mauro irrelevant.

http://www.nu.nl/politiek(...)auro-irrelevant.html
Nou ja, een geboortedatum die drie dagen afwijkt van de echte geboortedatum is ook niet zo schokkend. Misschien zijn het echt foutjes en zit er verder niets achter.
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:49:50 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105136780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:40 schreef idefixo het volgende:

[..]

Nou ja, een geboortedatum die drie dagen afwijkt van de echte geboortedatum is ook niet zo schokkend. Misschien zijn het echt foutjes en zit er verder niets achter.
Ik vind dat soort zaken ook allemaal niet heel relevant. Waar het om gaat is dat wij in Nederland asiel geven aan mensen die wegens vervolging hun eigen land moeten ontvluchten. Dat is het eerste en enige criterium. Mauro voldoet daar niet aan, dus moet hij weg. Anders kun je iedereen hier wel van asiel gaan voorzien.
The End Times are wild
pi_105136992
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat soort zaken ook allemaal niet heel relevant. Waar het om gaat is dat wij in Nederland asiel geven aan mensen die wegens vervolging hun eigen land moeten ontvluchten. Dat is het eerste en enige criterium. Mauro voldoet daar niet aan, dus moet hij weg. Anders kun je iedereen hier wel van asiel gaan voorzien.
Mauro lijkt mij een ander geval omdat hij al jaren hier woont en een pleeggezin had.
Kinderen uit hun pleeggezin wegrukken kun je niet maken vind ik.
pi_105137011
foutje >:O
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:01:12 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105137172
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 16:56 schreef idefixo het volgende:

[..]

Mauro lijkt mij een ander geval omdat hij al jaren hier woont en een pleeggezin had.
Kinderen uit hun pleeggezin wegrukken kun je niet maken vind ik.
En wat vind je er dan van dat zijn moeder het wel prima vond om hem op z'n 9e naar een volslagen onbekend land op het vliegtuig te zetten, op hoop van zegen dat de mensen daar hem wel zouden opleiden, voeden, huisvesten et cetera. Kun je dat soms wel maken? Is hij toen niet weggerukt uit dat gezin? Net als zijn 2 broers die ook in NL zijn terechtgekomen? Lees het artikel hierboven maar, in Angola wordt het opsturen van je kinderen naar Nederland gewoon gezien als een hele goedkope en goede kostschool.

Net alsof de eerste fout hier lag! Kan hij hier komen, dan kan hij ook terug.
The End Times are wild
pi_105137395
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

En wat vind je er dan van dat zijn moeder het wel prima vond om hem op z'n 9e naar een volslagen onbekend land op het vliegtuig te zetten, op hoop van zegen dat de mensen daar hem wel zouden opleiden, voeden, huisvesten et cetera. Kun je dat soms wel maken? Is hij toen niet weggerukt uit dat gezin? Net als zijn 2 broers die ook in NL zijn terechtgekomen? Lees het artikel hierboven maar, in Angola wordt het opsturen van je kinderen naar Nederland gewoon gezien als een hele goedkope en goede kostschool.

Net alsof de eerste fout hier lag! Kan hij hier komen, dan kan hij ook terug.
Als het zo is zoals je schrijft vind ik niet dat die moeder dat kan maken maar daar kan Mauro niets aan doen. Hij was 9 jaar en is hier jaren in een pleeggezin geweest. Niet alle asielzoekers vinden een pleeggezin.

Ik vind het onmenselijk om Mauro terug te sturen en nee ik ben helemaal geen voorstander van het iedereen hier maar binnen laten, we hebben een hoop ellende van al die mensen die hier komen profiteren en overlast komen veroorzaken maar dat is niet de schuld van Mauro.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:16:29 #136
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105137655
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:07 schreef idefixo het volgende:

[..]

Als het zo is zoals je schrijft vind ik niet dat die moeder dat kan maken maar daar kan Mauro niets aan doen. Hij was 9 jaar en is hier jaren in een pleeggezin geweest. Niet alle asielzoekers vinden een pleeggezin.

Ik vind het onmenselijk om Mauro terug te sturen en nee ik ben helemaal geen voorstander van het iedereen hier maar binnen laten, we hebben een hoop ellende van al die mensen die hier komen profiteren en overlast komen veroorzaken maar dat is niet de schuld van Mauro.
Maar iedere individuele asielzoeker gun ik het natuurlijk wel. Dat is het punt niet. Het gaat erom dat we niet willen dat de hele massa Afrikanen hier naar toe verhuisd in plaats van hun eigen land op te bouwen. Dat we Mauro toevallig nu kennen en hij een leuk koppie heeft mag geen reden zijn. Waarom hij wel en een ander dan niet?

Het is niet de schuld van Mauro, het hele asielsysteem is niet de schuld van enige individuele asielzoeker.

Als je dit tolereert dan kan iedere moeder in Afrika die genoeg geld heeft dus haar kinderen deze kant opsturen. De hele opvoeding wordt dan door ons gefinancierd en zij heeft later een spaarpotje/pensioen met een zoon in het Rijke Westen.

Verhoog dan de ontwikkelingshulp met een factor 10 ofzo. Dat is goedkoper maar vooral veel rechtvaardiger. Want daar profiteren ook mensen van die hun kinderen niet op een vliegtuig naar Nederland zetten en hopen dat het wel goed komt.
The End Times are wild
pi_105137725
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:16 schreef LXIV het volgende:

Waarom hij wel en een ander dan niet?

Het pleeggezin.

Verder ben ik het wel met je eens hoor.
pi_105138243
quote:

[..]

hij is niet komen lopen...wie betaalde de vliegticket ?
pi_105138331
quote:

[..]

Dat is juist de strategie van de sosjale advokatuur...rekken...rekken...rekken en rekken.

Ik vind dat uitermate onmenselijk daar je risico's creëert van toch wegsturen...zoals nu het geval is en nog vele gevallen zullen komen door deze doordachte strategie. Tevens bedoelt om hun eigen zakken te vullen, goed te vullen over de rug van de werkende nederlander.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:40:03 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105138341
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:19 schreef idefixo het volgende:

[..]

Het pleeggezin.

Verder ben ik het wel met je eens hoor.
Dat is toch ook een willekeurig criterium? Dus omdat het ene kind het geluk heeft in een pleeggezin te komen en het andere niet, mag het eerste kind Nederlander worden en het tweede niet?

Er is maar één criterium en dat is vervolging in het thuisland.

En ik gun ieder individu het beste en ook een plekje hier. Maar als je één iemand toestaat om hier te komen omdat zielig, doe je dat indirect voor honderdduizenden anderen ook. Want anders is niet iedereen voor de weg gelijk.
The End Times are wild
pi_105138420
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toch ook een willekeurig criterium? Dus omdat het ene kind het geluk heeft in een pleeggezin te komen en het andere niet, mag het eerste kind Nederlander worden en het tweede niet?

Nou nee, dat denk ik niet. Mauro kon hier vermoedelijk juist vanwege dat pleeggezin zo lang blijven. Zonder pleeggezin was hij denk ik al veel eerder teruggestuurd en had hij de taal en cultuur ook niet zo snel en goed leren kennen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:44:48 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_105138487
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:42 schreef idefixo het volgende:

[..]

Nou nee, dat denk ik niet. Mauro kon hier vermoedelijk juist vanwege dat pleeggezin zo lang blijven. Zonder pleeggezin was hij denk ik al veel eerder teruggestuurd en had hij de taal en cultuur ook niet zo snel en goed leren kennen.
Maar is taal en cultuur kennen dan het criterium? En een kind dat ondanks dat het geen pleeggezin had, toch goed Nederlands is gaan spreken? Mag dat wel blijven, of moet het in combinatie zijn met een pleeggezin?

En als Mohammed nu ontzettend vervolgd wordt maar geen woord Nederlands spreekt, en Ali eigenlijk helemaal niet vervolgd wordt maar heel goed Nederlands spreekt. Wie krijgt dan de voorkeur? Ali of Mohammed?

Er kan maar één criterium zijn: vervolging in het thuisland. Waar wat mij betreft de bewijslast bij de asielzoeker komt te liggen en niet dat wij moeten bewijzen dat hij niet vervolgd wordt.
The End Times are wild
pi_105138553
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar is taal en cultuur kennen dan het criterium?
Het is een leuke bijkomstigheid. Scheelt wel hoor, als mensen onze taal en cultuur kennen en accepteren. ;)
pi_105139241
De vuile huichelaar, eruit met die klaplul!
  zondag 4 december 2011 @ 12:46:52 #145
3542 Gia
User under construction
pi_105161941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:44 schreef LXIV het volgende:
Maar is taal en cultuur kennen dan het criterium? En een kind dat ondanks dat het geen pleeggezin had, toch goed Nederlands is gaan spreken? Mag dat wel blijven, of moet het in combinatie zijn met een pleeggezin?

En als Mohammed nu ontzettend vervolgd wordt maar geen woord Nederlands spreekt, en Ali eigenlijk helemaal niet vervolgd wordt maar heel goed Nederlands spreekt. Wie krijgt dan de voorkeur? Ali of Mohammed?

Er kan maar één criterium zijn: vervolging in het thuisland. Waar wat mij betreft de bewijslast bij de asielzoeker komt te liggen en niet dat wij moeten bewijzen dat hij niet vervolgd wordt.
Mee eens.

Er wordt hier zelfs beweerd dat hij nooit meer kan aarden in Angola. Waarom niet?
Die taal pikt hij gauw genoeg weer op en hij kan terug naar familie. Daarbij kan hij daar waarschijnlijk best een goede baan vinden, met zijn kennis.

Nee, m.i. gaat het Mauro alleen om 'liever in Nederland willen blijven' en dat is begrijpelijk. Maar dat willen zoveel jongens en meisjes. Deze opgeleide jongeren kunnen juist een belangrijk steentje bijdragen in de opbouw van hun eigen land.
pi_105162819
Wat een hoop borretafel juristen en psychologen zijn jullie eigenlijk. Ik heb op 1 internetpagina nog niet zoveel psychologische en juridische onzin bij elkaar gezien.

Ik wist werkelijk waar niet dat het zo slecht met de algemene ontwikkeling staat in Nederland.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 4 december 2011 @ 14:11:39 #147
3542 Gia
User under construction
pi_105165306
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:13 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat een hoop borretafel juristen en psychologen zijn jullie eigenlijk. Ik heb op 1 internetpagina nog niet zoveel psychologische en juridische onzin bij elkaar gezien.

Ik wist werkelijk waar niet dat het zo slecht met de algemene ontwikkeling staat in Nederland.
Mogen mensen een mening hebben?
En wat heeft dat met algemene ontwikkeling te maken?

Als je vóór terugsturen bent, dan ben je dom? Alleen linkse mensen zijn slim? Zoiets?
pi_105165587
Of je nu voor of tegen bent, maakt mij niet zo veel uit. Het gaat mij meer over de argumentatie en wat er bij wijze van feiten aan onzin in de discussie werd gegooid.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_105166443
Is de politiek niet begonnen met de discussie onzinnig te maken?

Mauro had al lang en breed thuis moeten zijn bij zijn biologische moeder. Al dat geneuzel er omheen geeft alleen maar aan dat de politiek niet om weet te gaan met publieke opinie als het gaat om dit soort gevallen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 15:03:39 #150
249559 crew  Lavenderr
pi_105167456
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:38 schreef DS4 het volgende:
Is de politiek niet begonnen met de discussie onzinnig te maken?

Mauro had al lang en breed thuis moeten zijn bij zijn biologische moeder. Al dat geneuzel er omheen geeft alleen maar aan dat de politiek niet om weet te gaan met publieke opinie als het gaat om dit soort gevallen.
Yep. Denk dat je daar het probleem goed mee duidt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')