Gewicht van de kroonluchter heel belangrijk. Als de kroonluchter niet te zwaar is kan die aan de centraal doos. maar wil je hem daar wel. Wat te zwaar is weet ik ook niet.quote:Op woensdag 2 november 2011 11:51 schreef Flew het volgende:
.. maar hoe doe ik dat?
Ik heb speciale gipspluggen gekocht en ik ben in bezit van een boormachine en een doosje met verschillende schroeven, nagels en spijkers.
Het gaat om een soort kroonluchter, die ik in mijn woonkamer wil ophangen. Het betreft een plafond van gipsplaat, dus daar heb ik speciale pluggen voor gekocht.
Maar hoe begin ik?
Wat heb ik precies nodig om de kroonluchter op te hangen?
Is het moeilijk om te doen, en kan ik beter een ervaren persoon vragen om dit te doen?
Of kan een 'noob' dit ook zelf doen?
En tot hoever moet ik boren?
Hoe weet je dat of waar kun je dat aan zien?
En welk soort boortje heb je nodig?
Welke dikte?
Ik heb bij de kroonluchter een haakje in de vorm van een S gekregen, om hem aan te bevestigen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Aan lullige reacties heb ik overigens niets, dus bespaar je die moeite.
Heb je misschien een voorbeeldfoto van zo'n soort bitje?quote:Op woensdag 2 november 2011 12:07 schreef blomke het volgende:
Gipsplaatplug met speciaal bitje (zwarte stripje met rood houdertje) in de gipsplaat schroeven. Tot aan de rand.
Daarin kan je een haak draaien etc.
http://www.gerritse.nl/Be(...)80/gipsplaatplug_gk/quote:Op woensdag 2 november 2011 12:15 schreef Flew het volgende:
[..]
Heb je misschien een voorbeeldfoto van zo'n soort bitje?En tot aan welke rand schroeven?
http://www.fischer.nl/Por(...)nd_bevestigingen.pdfquote:Op woensdag 2 november 2011 12:15 schreef Flew het volgende:
[..]
Heb je misschien een voorbeeldfoto van zo'n soort bitje?En tot aan welke rand schroeven?
Wel eens gedaanquote:
Ja, zo zie je maar, je moet geen dingen voor anderen invullen...quote:Op woensdag 2 november 2011 15:33 schreef blomke het volgende:
met "zou doen" suggereer je dat je het niet gedaan hebt. Ik vond het ondingen; maar ben benieuwd hoe Flew het aanpakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |