abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103866285
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103866312
Jeej een topic zonder melk hahaha *O*
En met champignons!
Be someone that makes you happy
pi_103866419
ik heb nu al honger! -O-

Planning voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: sinaasappel
L: 2 broodjes met rosbief, rucola en parmezaanse kaas
D: ?
T: wat lekkers
pi_103866667
In een topic zonder melk, drink ik koffie uit een kelk! Slankie slankie

Met een koe in de OP, kom ik wenend van de plee! Slankie slankie

Ja echt niemand heet hier Bonger, en nu heeft Jagar alweer honger! Slankie slankie

Slankie slankie is niet alleen erg slankie, maar ook heel erg slankie
:')

Waarom moest ik nou weer die yogho-reclame kijken ;(
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103866703
haha _O_
~ Bonito La Risa ~
pi_103866750
_O-
pi_103866768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:29 schreef V1z0R het volgende:
In een topic zonder melk, drink ik koffie uit een kelk! Slankie slankie

Met een koe in de OP, kom ik wenend van de plee! Slankie slankie

Ja echt niemand heet hier Bonger, en nu heeft Jagar alweer honger! Slankie slankie

Slankie slankie is niet alleen erg slankie, maar ook heel erg slankie
:')

Waarom moest ik nou weer die yogho-reclame kijken ;(
Awesome V1z0r... moet je wat mee doen ;)
pi_103866828
Whehehe, V!z heeft onvermoede talenten! _O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103866867
Kunnen we je binnenkort benaderen voor sinterklaasrijmpjes Viz? :D
pi_103866894
Ik heb dat deuntje in m'n hoofd, en nu rijm ik onverhoopt. :(

Ja dat mag zeer zeker Mar, voel me toch al als een nar...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 2 november 2011 @ 10:38:41 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103866921
V1z0R door de bocht!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103867274
Lijstje dan maar (wel met melkproducten :@)
Tot nu toe
O: Kwark met een banaan
T: bth zeeuws spek :9~
T: 3 vorkjes garnalen
Planning
L: 3 bth 1x kalkoen/peer 2x kipfilet/paprika, forelfilet, garnalen, 1/2 grapefruit, glas melk
T: forelfilet, kiwi, glas melk
T: shake
S: 30min. kracht / 30min. cardio (zal wel fietsen of roeien worden ivm knie :{)
D: Spinaziesalade met kipfilet, geb. aardappeltjes in pesto en sambal, koolvis met pepersaus
T: cashews en wodka
pi_103867370
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:50 schreef V1z0R het volgende:
Lijstje dan maar (wel met melkproducten :@)
Tot nu toe
O: Kwark met een banaan
T: bth zeeuws spek :9~
T: 3 vorkjes garnalen
Planning
L: 3 bth 1x kalkoen/peer 2x kipfilet/paprika, forelfilet, garnalen, 1/2 grapefruit, glas melk
T: forelfilet, kiwi, glas melk
T: shake
S: 30min. kracht / 30min. cardio (zal wel fietsen of roeien worden ivm knie :{)
D: Spinaziesalade met kipfilet, geb. aardappeltjes in pesto en sambal, koolvis met pepersaus
T: cashews en wodka

Lekker vissig! :9
pi_103867505
Yup :D Zal het vanavond wel weer lekker stinken in huis, want die koolvis lucht blijft altijd zo lekker hangen :{
Maar vis is sowieso :9 inderdaad!
  Vis een optie? woensdag 2 november 2011 @ 11:37:20 #15
70532 loveli
N
pi_103868707
Ritme en eetpatroon moeten weer op de schop. Champignons kan ik met mate verdragen, want schimmels. Mijn lijf kan er niet zo goed mee omgaan.
crap in = crap out
  woensdag 2 november 2011 @ 11:48:36 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103869074
:s)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103869132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:37 schreef loveli het volgende:
Ritme en eetpatroon moeten weer op de schop. Champignons kan ik met mate verdragen, want schimmels. Mijn lijf kan er niet zo goed mee omgaan.
Mijn lijf houdt van veel dingen niet, maar champignons zijn gelukkig geen probleem :)

Dat melodietje van V1z0R schiet me zo snel niet te binnen. Gelukkig xD
pi_103869185
Ik heb het koud dus ben een warme douche aan het nemen. Win. Alleen wilde ik het water warmer zetten en draaide toen de verkeerde kan op. IJSkoud water is niet fijn :(

Verder is douchen wel O+
pi_103869275
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Mijn lijf houdt van veel dingen niet, maar champignons zijn gelukkig geen probleem :)

Dat melodietje van V1z0R schiet me zo snel niet te binnen. Gelukkig xD
Lucky you ;)

Ik heb vannacht trouwens raar gedroomd! Syrena zou een feestje geven, maar ik kon niks bedenken om aan te trekken. Ik had ook opeens heel rare kleding in mijn kast hangen :') :') . Hoe het uiteindelijk is afgelopen, weet ik helaas niet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103869278
Coco fokt onder de douche?
pi_103869290
Oh, en ik vind bomen zo mooi als ze rode/gele blaadjes krijgen. Hou van dit weer en de sfeer. Lekker in mn warme autootje rijden met buiten overal lichtjes, of fijn wandelen door het bos of 's avonds gezellig binnen zitten met warme choco terwijl buiten de wind waait O+
pi_103869318
Jaa, de bomen zijn echt prachtig nu :Y. Verder ben ik niet zo'n herfst/winterfan, maar die kleuren O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_103869333
Coco is blij? Haha :)
pi_103869334
quote:
10s.gif Op woensdag 2 november 2011 11:54 schreef MarMar het volgende:
Coco fokt onder de douche?
Ja :D Heb je iets te doen tijdens t douchen O+ Maar zodra ik mn haar ga wassen hou ik er wel mee op hoor :P
pi_103869344
De meeste bomen hier achter huis zijn al kaal, ze waren een paar dagen mooi :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')