quote:Op woensdag 2 november 2011 09:28 schreef mirannie het volgende:
Aangezien ik nogal een digibeet ben en er hier toch wel wat meiden zitten die er serieus meer verstand van hebben, leg ik de vraag even hier neer. Vriendin van mij zei dat het handig was om een externe harde schijf aan te schaffen zodat mijn foto´s niet verloren gaan als de computer weer eens crasht.
Maar welke? En waar het beste te kopen?
Kijk hoeveel lettersquote:Op woensdag 2 november 2011 09:37 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit, als de capaciteit maar groot genoeg is. Ik heb zelf op mijn computer 640gig ruimte en heb er een harde schijf van 1 TB opzitten. Mijn computer maakt automatisch updates, dus de harde schijf moest voor mij meer capaciteit hebben dan de computer. Aangezien de prijsverschillen tussen verschillende capaciteiten erg klein is, zou ik dan persoonlijk eerder voor een grotere capaciteit gaan.
Verder heb je 2 verschillende soorten harde schijven. Je hebt schijven die kleiner zijn en beter bestand tegen vallen, die dus geschikt zijn om mee te nemen. Je hebt ze ook die wat groter zijn en als je die laat vallen loop je groot risico dat hij kapot is en je bestanden alsnog weg zijn. De kleinere zijn wel veel duurder, je betaald dan voor een schijf van 500gb ongeveer hetzelfde als voor een grote schijf van 1 tb. Het is maar net wat je eigen behoeftes zijn, ik hoef de mijne nooit mee te nemen, dus heb gewoon zo'n grote. Wat ik niet weet is of die kleine minder herrie maken. Ik heb een computer die compleet stil is, maar de externe harde schijf maakt dus wel geluid. Of de kleintjes dat ook doen weet ik niet.
Verder heb je verschillende soorten, maar dat verschil schijnt voornamelijk in uiterlijk te zitten. Voor alluminium behuizing betaal je meer dan voor plastic. De mensen in de winkel kunnen je ook aardig helpen met andere verschillen.
Dit is allemaal wat gedateerd, want ik heb mijn schijf al 3 jaar, maar ik denk niet dat er heel veel veranderd is. Ik heb nog een schijf die ik nog een paar jaar eerder heb gekocht. Was gewoon de goedkoopste mogelijkheid en doet het nog steeds prima.
Je koopt ze gewoon bij electronicazaken, dus Dixons, mediamarkt, dat soort plekken. Ik heb de mijne bij Dixons gehaald. Ik heb er destijds geloof ik 60 euro voor betaald, geen idee wat je tegenwoordig betaald.
Ja niemand hield me tegenquote:
Hahaha, ik had precies hetzelfde gequote om hier neer te zettenquote:Op woensdag 2 november 2011 09:40 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
[..]
Kijk hoeveel lettersEINZ!
quanta costa? ben dol op samsungquote:Op woensdag 2 november 2011 10:02 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb een 640gb externe harde schijf, die is super licht en niet groot. Van samsung dacht ik
Dat hangt echt heel erg af van de kwaliteit van je foto's af. Een 3.1mp foto neemt een stuk minder ruimte in dan een 10mp foto. Heb je alle foto's in 1 map? Dan kan je kijken hoeveel gb die map is.quote:Op woensdag 2 november 2011 09:53 schreef mirannie het volgende:
[..]
Hahaha, ik had precies hetzelfde gequote om hier neer te zetten
Bedankt voor je antwoord! Nou wil ik ´m echt alleen voor foto´s, dan heb ik toch niet zoveel geheugen nodig? En ik wil ´m inderdaad wel mee kunnen nemen. Online bestellen geen goed idee? En als ik ´m alleen voor foto´s wil, zeg zo rond de 2000 foto´s, hoeveel gb heb ik dan ongeveer nodig? Heb een beetje zitten rondkijken en minder geheugen is toch wel aardig goedkoper.
Nope, niet in 1 map, zelfs niet eens op 1 laptop... Foto´s zijn volgens mij allemaal gemaakt met camera´s tussen de 3 en 5 mp. Dus dan zou 500 inderdaad ook al meer dan genoeg zijn. Maar zou bijvoorbeeld de helft ook al genoeg zijn?quote:Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Dat hangt echt heel erg af van de kwaliteit van je foto's af. Een 3.1mp foto neemt een stuk minder ruimte in dan een 10mp foto. Heb je alle foto's in 1 map? Dan kan je kijken hoeveel gb die map is.
Ik heb het altijd gewoon in de winkel gedaan, vertrouw webshops nog steeds niet zo met electronisch spul.
Foto's nemen niet zo heel veel ruimte in (als je het vergelijkt met filmpjes en muziek) en de gemiddelde harde schijf gaat vanaf 500gig, daar moet je dan ruim voldoende aan hebben.
De helft zou ook wel kunnen. Mijn map met foto's van pakweg 3 jaar (zal ook richting de 2000 gaan) is nog geen 100gig. Maar mijn ervaring is dus dat het verschil in prijs zo laag is dat het de moeite kan zijn om een grotere capaciteit te nemen. Houd er hierbij ook rekening mee dat camera's steeds grotere MPs voeren en dat daardoor de fotobestanden ook groter worden. Ik heb het lang gedaan met een 3.1mp camera, waar ik een kaartje van 250mb (quote:Op woensdag 2 november 2011 10:07 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nope, niet in 1 map, zelfs niet eens op 1 laptop... Foto´s zijn volgens mij allemaal gemaakt met camera´s tussen de 3 en 5 mp. Dus dan zou 500 inderdaad ook al meer dan genoeg zijn. Maar zou bijvoorbeeld de helft ook al genoeg zijn?
Weet het, veel vragen, maar heb gewoon geen zin om verkoop praatjes van het winkel personeel aan te horen
Dat zijn zware dagen jaquote:Op woensdag 2 november 2011 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
och ja, het is m'n eigen keuze. Denk een beetje aan hoor/werkcolleges van 8 uur
Auwchquote:
Moet je even bij coolblue kijkenquote:Op woensdag 2 november 2011 10:04 schreef mirannie het volgende:
[..]
quanta costa? ben dol op samsungaltijd een pluspunt.
en 640 is meer dan genoeg denk ik zo.
Ieh.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:22 schreef Stormqueen het volgende:
och ja, het is m'n eigen keuze. Denk een beetje aan hoor/werkcolleges van 8 uur
Ík vind het echt super goed van jequote:Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
stoppen gaat aardig, heb vooral last van gewoonte-problemen. Nu koffiepauze tijdens cursus, ik moet echt heel bewust de neiging onderdrukken om niet naar buiten te sprinten. Want dat zou ik normaal gedaan hebben
Goed bezig ! Break tze habbit !!quote:Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
stoppen gaat aardig, heb vooral last van gewoonte-problemen. Nu koffiepauze tijdens cursus, ik moet echt heel bewust de neiging onderdrukken om niet naar buiten te sprinten. Want dat zou ik normaal gedaan hebben
quote:Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Joe ken doe eet!quote:Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Goed hoorquote:Op woensdag 2 november 2011 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Ook lekkerquote:Op woensdag 2 november 2011 12:19 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ga wafels bakken. Omdat het kan
Oh noez! Volproppen met vitamientjess!quote:Op woensdag 2 november 2011 12:37 schreef Puckzzz het volgende:
Goed bezig Skjoetje...Volhouden!
Ik ben ook es een keer een paar dagen vrij hoor (a.s. vrijdag en maandag) ik voel me ziekig worden
ja, daarom geen bier dit weekendquote:Op woensdag 2 november 2011 11:45 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Goed bezig ! Break tze habbit !!
En tijdens bieren. Heb je er dan geen last van?Of moet je dit weekend nog meemaken
Goed planquote:Op woensdag 2 november 2011 13:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, daarom geen bier dit weekend
Oh fijn! Het is heerlijk weer!quote:Op woensdag 2 november 2011 14:24 schreef Diconnected het volgende:
Ohai. Bohhh heb steeds van die steken in m'n knie, echt niet normaal![]()
Zo weer even douchen en misschien mag ik naar buiten vanmiddagin de rolstoel
Beuhquote:Op woensdag 2 november 2011 15:27 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik heb alleen maar vies gezond brood.
Mja, van mijn ongezonde brood krijg ik weer te snel honger.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:29 schreef BGTes het volgende:
[..]
Beuh
Dit was ook niet helemaal gepland en super ongezond, maar soms heb je van die dagen dat je denkt 'Fat anyways, let's eat!'
Klinkt bekendquote:Op woensdag 2 november 2011 15:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mja, van mijn ongezonde brood krijg ik weer te snel honger.
Rotzooi.quote:Op woensdag 2 november 2011 15:48 schreef BGTes het volgende:
[..]
Klinkt bekendHeb ik als ik sla eet. Dat slokt al de rest van het eten in mijn lichaam op en dan krijg ik een gruwelijke honger naar rotzooi
Ik ben 1.55 met korte beentjes en brede schoudersquote:Op woensdag 2 november 2011 15:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Rotzooi.
Gelukkig heb ik mijn bouw mee, dan valt het optisch nog mee.
1.75quote:Op woensdag 2 november 2011 15:56 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik ben 1.55 met korte beentjes en brede schoudersje ziet aaaaaaaalles!
Bovengemiddeld lange vrouwenquote:Op woensdag 2 november 2011 15:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
1.75
Wel met brede schouders en heupen.
ohmygosh je bent kleiner dan ikquote:Op woensdag 2 november 2011 15:56 schreef BGTes het volgende:
[..]
Ik ben 1.55 met korte beentjes en brede schoudersje ziet aaaaaaaalles!
ga ik naar de website:quote:Geachte besteller,
Onlangs heeft u een Net5 Beauty Box besteld.
Helaas hebben wij uw bestelling niet kunnen verwerken. De reden kan zijn dat uw adresgegevens (combinatie postcode/huisnummer) niet klopte en/of uw rekeningnummer voor de automatische incasso niet was ingevuld.
Mocht u de box alsnog willen bestellen, dan kunt u dit opnieuw via internet doen.
Wees er snel bij want hij is bijna uitverkocht en op=op.
stuur die mail dan eerderquote:De Net5 Beauty Box is helaas al uitverkocht!
Handige lui.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ga ik naar de website:
[..]
stuur die mail dan eerder
Da's niet zo gezond, en niet voldoende voor een avondmaaltijdquote:Op woensdag 2 november 2011 17:26 schreef IJsdraakje het volgende:
De enige inhoud hier is choco momenteel.
Ik ben dan wel een eckte Hollander, maar het is net half zes. Avondeten komt strakjes.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:29 schreef D. het volgende:
[..]
Da's niet zo gezond, en niet voldoende voor een avondmaaltijd
Dat komt ook strakjes, maar ik denk nog na over de 'inhoud'quote:Op woensdag 2 november 2011 17:30 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik ben dan wel een eckte Hollander, maar het is net half zes. Avondeten komt strakjes.
quote:Op woensdag 2 november 2011 17:38 schreef D. het volgende:
[..]
Ik geloof dat het 'bestellen' gaat worden, en er zit hier geen bloemkooleria
Gewoon zelf maken uiteraard.quote:
Het is inderdaad verwonderlijk.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:46 schreef Stormqueen het volgende:
wat doen al die intruders hier ineens en in het make up topic?
Dat vroeg ik me ook al af!quote:Op woensdag 2 november 2011 17:46 schreef Stormqueen het volgende:
Jaaaaa, laat onsch vlechtenquote:Op woensdag 2 november 2011 17:45 schreef Puckzzz het volgende:
Skjoe! BM Plates binnen!Thnx Chick
En mijn haar is binnen maar dat moet ik nog ff ophalen bij de AH
DAT!!quote:Op woensdag 2 november 2011 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
lindy, ik kan hier niet lolleren, maar omg ik zou het doen! Wat vreselijk! En je bent niet eens EXTREEM dik ofzogeen bmi van 50
Ik kon wel lolleren en ik deed het ook.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
lindy, ik kan hier niet lolleren, maar omg ik zou het doen! Wat vreselijk! En je bent niet eens EXTREEM dik ofzogeen bmi van 50
Nee, idd!!quote:Op woensdag 2 november 2011 17:49 schreef Stormqueen het volgende:
Geen ijsblokjes meer nodig.quote:Op woensdag 2 november 2011 17:52 schreef Puckzzz het volgende:
Ik weet dat Petje van een koude Dr. Pepper of biertje houdt, en dat ie de koelkast wat hoger heeft gezet...maar...bevroren cola??![]()
Besides...het is mijn koelkast!![]()
*lager heeft gezet*
Intrudingquote:Op woensdag 2 november 2011 17:46 schreef Stormqueen het volgende:
ik zat net trouwens wel klem in een lounge-zitje hier in het congrescentrumquote:Op woensdag 2 november 2011 17:51 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Nee, idd!!Het is niet dat ik de fatso van de eeuw ben ofzo...
Oeh... dat is vervelend inderdaad!!quote:Op woensdag 2 november 2011 17:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zat net trouwens wel klem in een lounge-zitje hier in het congrescentrumreality checks...
Zijn nu een proefexamen aan het maken, ik ben al zes keer klaar natuurlijk, wat zijn sommige mensen toch dom! Niet qua intelligentie, maar gewoon niet lezen wat er staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |