quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:44 schreef CyberJesus het volgende:
Het is al lang en breed bekend dat FB persoonlijke informatie doorspeelt naar overheidsinstellingen, maar om nou te zeggen dat Mark Zuckerberg zelf een CIA Agent is is nogal ver gezocht vind je niet?
It's all about the money.
Nope, nu wel en blijf bij wat ik net posten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:45 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Je hebt het filmpje niet gekeken of wel?
Je snapt niet dat het een grapje is over Mark enzo?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:48 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Nope, nu wel en blijf bij wat ik net posten.
Kennelijk niet, genoeg mensen die echt zo denken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je snapt niet dat het een grapje is over Mark enzo?
Niet zozeer "the money", maar "the law", om precies te zijn de Patriot Act, die alle Amerikaanse bedrijven verplicht om op verzoek van de overheid alle beschikbare persoonlijke informatie te verstrekken waarover ze beschikken, zowel binnen als buiten de VS, en het ook verbiedt om ook maar iemand op de hoogte te stellen dat die informatie is opgevraagd/verstrekt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:44 schreef CyberJesus het volgende:
Het is al lang en breed bekend dat FB persoonlijke informatie doorspeelt naar overheidsinstellingen, maar om nou te zeggen dat Mark Zuckerberg zelf een CIA Agent is is nogal ver gezocht vind je niet?
It's all about the money.
Hmm dat wist ik niet, het is eigenlijk gewoon een methode om als overheid ten alle tijden 'je vinger in de pap te kunnen houden' als ik het goed begrijp?quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:58 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Niet zozeer "the money", maar "the law", om precies te zijn de Patriot Act, die alle Amerikaanse bedrijven verplicht om op verzoek van de overheid alle beschikbare persoonlijke informatie te verstrekken waarover ze beschikken, zowel binnen als buiten de VS, en het ook verbiedt om ook maar iemand op de hoogte te stellen dat die informatie is opgevraagd/verstrekt.
Dit is na 9/11 ingevoerd onder het mom van terrorisme-bestrijding. Het betekent echter ook dat als Microsoft een cloud-service ergens in Europa neerzet, de VS toch alle gegevens die in die cloud worden opgeslagen kan opvragen, en MS mag niet eens aan de eigenaren van die gegevens vertellen wat er is opgevraagd en verstrekt. En natuurlijk moeten wij de VS geloven dat die gegevens alleen voor terrorisme-bestrijding, en niet voor politieke en commerciele doelen worden gebruikt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:02 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Hmm dat wist ik niet, het is eigenlijk gewoon een methode om als overheid ten alle tijden 'je vinger in de pap te kunnen houden' als ik het goed begrijp?
Best bizar.
Dat het filmpje misschien een grap is zal best, punt blijft nog steeds dat bedrijven zoals facebook nu eenmaal simpelweg data doorspelen naar overheidsinstanties zonder de reden erachter te vragen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:51 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Je snapt niet dat het een grapje is over Mark enzo?
je bent bekend met The Onionquote:Op dinsdag 1 november 2011 16:52 schreef CyberJesus het volgende:
[..]
Kennelijk niet, genoeg mensen die echt zo denken.
Tevens heb ik het filmpje na 13 seconden afgezet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |