IK HEB 'EM!!!! De EP 'irony is a dead scene' van The Dillinger Escape Plan met Mike Patton (ex-faith no more, tomohawk, mr bungle, fantomas) op vocals!
AAAAAAAAAARRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH
Wat is deze plaat fucking goed!!! AAAAAAAAAAAAH!!!!!
Ik zit hier al zooolang op de wachten!!!!!!!!!
rob
quote:Jezus Mike Patton en DEP, dit is de meest genadeloze combinatie ooit vertoont
Op zondag 07 juli 2002 20:09 schreef killingcupid het volgende:
AAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHIK HEB 'EM!!!! De EP 'irony is a dead scene' van The Dillinger Escape Plan met Mike Patton (ex-faith no more, tomohawk, mr bungle, fantomas) op vocals!
AAAAAAAAAARRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH
Ik zit hier al zooolang op de wachten!!!!!!!!!
rob
quote:Er zit zo weinig structuur in DEP nummers.. word er echt gek van. Maja somige mensen kunnen 't wel appreciėren p'cies
quote:Erm.. ik dacht dat Mike Patton al langer bij DEP zat?
Jezus Mike Patton en DEP, dit is de meest genadeloze combinatie ooit vertoont
--edit
ow misschien was dat dan mr bungle...
quote:Er zit wel degelijk structuur is.. je moet het alleen wel kunnen/willen ontdekken.
Op zondag 07 juli 2002 20:31 schreef eskimo het volgende:
Er zit zo weinig structuur in DEP nummers.. word er echt gek van. Maja somige mensen kunnen 't wel appreciėren p'cies
quote:Nee dit is voorzover ik weet een eenmalige samenwerking.
Erm.. ik dacht dat Mike Patton al langer bij DEP zat?
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat, allicht weet Mike Patton eindelijk eens muziek te maken van DEP Wat vervelend dat Audiogalaxy nietmeer werkt.
quote:Sommige mensen zeggen dat er in Cryptopsy ook geen structuur zit
Er zit wel degelijk structuur is.. je moet het alleen wel kunnen/willen ontdekken.
quote:Ok.. correctie.. Er *lijkt* zo weinig structuur in te zitten
Er zit wel degelijk structuur is.. je moet het alleen wel kunnen/willen ontdekken.
quote:Ik denk dat deze band toch wat te chaotisch is voor de 'mainstream'
deze band kan best nogeens doorbreken.
quote:inderdaad, even je best doen met goed luisteren, DEP is 1 van de meest structuele/technisch onevenaarbare bands in hun genre..
Er zit zo weinig structuur in DEP nummers..
maareh, wat moet ik mij bij die combo voorstellen?
als ik het zo lees denk ik meteen aan iets superlomps/droogs ivm meneer patton
zo bruut, zo mooi, zo lief, zo hard.
1 woord: GENIAAL
quote:-EDIT- Klaar, wil je mijn mailadres weghalen
Op maandag 08 juli 2002 00:19 schreef Summoner het volgende:
Naar deze EP ben ik erg benieuwd.
[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 08-07-2002 01:20]
quote:ok.
Op maandag 08 juli 2002 00:57 schreef Arma_Angelus het volgende:[..]
mail me maar ff.op darth_zoltar[apenstaartje]hotmail.com
quote:da's leuk, me mailservice is down.
Op maandag 08 juli 2002 00:57 schreef Arma_Angelus het volgende:[..]
mail me maar ff.op darth_zoltar[apenstaartje]hotmail.com
Probeer later nog wel es.
[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 08-07-2002 01:19]
quote:nog nie...
Op maandag 08 juli 2002 01:17 schreef Arma_Angelus het volgende:
iemand heeft mail terug
quote:welle
Op maandag 08 juli 2002 01:18 schreef Summoner het volgende:[..]
nog nie...
quote:Dat nummer viel mij ook meteen op
Op maandag 08 juli 2002 00:55 schreef Arma_Angelus het volgende:
geniaal..
nr.1[when good dogs do bad]: 2.20 wat mooi....
en daarna 3.23 daar gaat de zanglijn zo mooi....
en dan 3.35 flashbacks naar fnm.zo bruut, zo mooi, zo lief, zo hard.
1 woord: GENIAAL
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2002 09:20]
quote:Nee dat is niet waar. Hij is vrolijk aan het touren met Tomahawk als voorprogramma van Tool door de USA en daarna gaat ie weer nieuw Fantōmas en Tomahawk materiaal opnemen, en dan komt natuurlijk nog dat langverwachte Peeping Tom album..
Op zondag 07 juli 2002 20:38 schreef Vork het volgende:
Maar was meneer Patton niet een beetje overspannen (en was daardoor ook niet de tour van Tomahawk gecancelled?).
De nieuwe DEP klinkt erg goed.. Ik had het geluk om hem ook nog ergens snel te downloaden De songs zijn wat mellow vergeleken met oud DEP materiaal, nog steeds erg bruut hoor, maar toch iets minder dan voorheen. Mike zingt zoals bij Fantōmas en Tomahawk... weer veel afwisseling!
quote:Die kerel hyperactief
Op maandag 08 juli 2002 15:19 schreef Xhorder het volgende:[..]
Nee dat is niet waar. Hij is vrolijk aan het touren met Tomahawk als voorprogramma van Tool door de USA en daarna gaat ie weer nieuw Fantōmas en Tomahawk materiaal opnemen, en dan komt natuurlijk nog dat langverwachte Peeping Tom album..
De nieuwe DEP klinkt erg goed.. Ik had het geluk om hem ook nog ergens snel te downloaden
De songs zijn wat mellow vergeleken met oud DEP materiaal, nog steeds erg bruut hoor, maar toch iets minder dan voorheen. Mike zingt zoals bij Fantōmas en Tomahawk... weer veel afwisseling!
Ik blijf trouwens "When good dogs become bad" het mooiste nummer vinden!
quote:Ja "When good dogs become bad" is erg goed. Maar ik vind eigenlijk de rest ook erg goed, zelfs de Aphex Twin cover
Op maandag 08 juli 2002 15:21 schreef Yokozuna het volgende:
Die kerel hyperactief, die kan niet overspannen raken
![]()
Ik blijf trouwens "When good dogs become bad" het mooiste nummer vinden!
Ja waar Mike de tijd vandaan haalt weet ik niet, maar hij doet zoveel dingen tegelijk. Laatst kwam er nog een nieuwe cd van hem uit, in samenwerking met John Zorn en Ikue Mori. Alle 2500 exemplaren waren gesigneerd... Die man moet gewoon niet slapen ofzo... het kan niet anders.
quote:Hmpf de etter! alstie nou gewoon eens hierheen komt met z'n de band en neem dan de hoofdact Tool en King Crimson die er ook al een USA tour met Tool op hebben zitten ook gelijk mee.. dan pak ik alvast m'n slaapzak.
Op maandag 08 juli 2002 15:19 schreef Xhorder het volgende:
Nee dat is niet waar. Hij is vrolijk aan het touren met Tomahawk als voorprogramma van Tool door de USA en daarna gaat ie weer nieuw Fantōmas en Tomahawk materiaal opnemen, en dan komt natuurlijk nog dat langverwachte Peeping Tom album..
quote:Heheh, dan keten ik me 's ochtends al vast aan de deur van het postkantoor, dan maak je pas kans op een kaartje...
Op maandag 02 september 2002 11:08 schreef Vork het volgende:
dan pak ik alvast m'n slaapzak.
.. ik vind DEP trouwens wel erg moeilijk te verteren muziek, wat ik ervan heb gehoord. Het zal vast wel geniaal in elkaar zitten, maar ik vind het een beetje een zooitje.
quote:Ja dat zou leuk zijn. Maar Mike is al in maart hier geweest met Tomahawk, met Dälek als support act. Ik las op de Ipecac Records site dat Tomahawk het tweede gedeelte niet met Tool meegaat op tour, maar dat ze alweer een nieuwe cd gaan opnemen, beter. Misschien dat ie weer begin 2003 komt?
Hmpf de etter! alstie nou gewoon eens hierheen komt met z'n de band en neem dan de hoofdact Tool en King Crimson die er ook al een USA tour met Tool op hebben zitten ook gelijk mee.. dan pak ik alvast m'n slaapzak.
DEP is niet al te makkelijk, maar die nieuwe EP vind ik nog wel te doen, vergeleken met hun oudere platen. (en heb hem nog steeds niet gevonden in de cd winkel )
Check trouwens ook het interview met The Dillinger Escape Plan in LiveXS *shameless self-promotion*
Vaaaaaaaaag! Echt totaal niet de punkrock die je normaal van Epitaph zou verwachten. Ik had er al eerder van gehoord (ze waren supportact van SoaD hoorde ik van anderen, was er zelf niet bij, maar die vonden het ook al raar enzo) maar tis toch nog net iets vager dan ik aanvankelijk dacht.
Dat rustige stukje is wel mooi btw.
Maar goed... geef mij toch maar de standaard punkrock, luistert toch net iets prettiger.
quote:That explains a lot.
Op dinsdag 03 september 2002 04:28 schreef killingcupid het volgende:
haha...TDEP is een mix van jazzfusion, latin (qua ritmiek), metal en hardcore. Epitaph heeft deze EP alleen maar uitgebracht omdat de labelbaas groot fan is van TDEP. Maar ze zitten zelf gewoon op Relapse Records en dat is dan wel weer een logisch label
Als je de kans krijgt (en zin hebt) zou ik zeker eens gaan kijken. Live spelen ze alles net zo strak en zijn ze fucking energiek! Supergaaf
quote:Maar toch vooral gewoon hardcore en metal?
Op dinsdag 03 september 2002 04:28 schreef killingcupid het volgende:
haha...TDEP is een mix van jazzfusion, latin (qua ritmiek), metal en hardcore. Epitaph heeft deze EP alleen maar uitgebracht omdat de labelbaas groot fan is van TDEP. Maar ze zitten zelf gewoon op Relapse Records en dat is dan wel weer een logisch label
quote:Alleen als Bad Religion (waarin Mr. Brett inzit , labelbaas ye know!
Op dinsdag 03 september 2002 17:12 schreef killingcupid het volgende:
Geen dankAls je de kans krijgt (en zin hebt) zou ik zeker eens gaan kijken. Live spelen ze alles net zo strak en zijn ze fucking energiek! Supergaaf
quote:Owk. Count me in.
Op dinsdag 03 september 2002 19:50 schreef _Etter_ het volgende:
Ik heb gehoord dat Bad Religion het voorprogramma verzorgt
De band:
Naja...latin en jazz zitten hem niet alleen in piano's, trommeltjes, vibrafoons, etc. De hele ritmiek en thema's zijn gebaseerd op jazz.
Het label (relapse):
Zij brengen vooral metal en grindcore uit en af en toe een zijstraat ofzo. Geen latin of jazz idd.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH.. RRRRROAAAAAAAAARH!
en dat voor krap 6 minuten.. ik voel me nu een beetje als of er een trein over me heen gereden is.. DAMN! Goed zeg!
quote:Goh, meen je dat nou? Beter lezen dude.
Op vrijdag 06 september 2002 11:05 schreef _Etter_ het volgende:
die ep wordt uitgebracht door Epitaph en niet door Relapse.
quote:jij hebt het over 'Het label' dus ik dacht dat je dat niet wist... communicatiestorenis denk ik
Op zaterdag 07 september 2002 01:27 schreef killingcupid het volgende:[..]
Goh, meen je dat nou? Beter lezen dude.
Communicatiestoornis
Overigens is Epitaph niet echt uitsluitend punk meer tegenwoordig, bijv. Tom Waits brengt ook cd's uit op Epitaph.
quote:haahah bad religion? dat zijn toch die canadese houthakkers?
Op dinsdag 03 september 2002 19:50 schreef _Etter_ het volgende:
Ik heb gehoord dat Bad Religion het voorprogramma verzorgt
quote:Dat bedoel ik. Hoewel ik wel een hoop ghost notes en wat jazz drumstukjes tegenkom. Maar niet echt DUIDELIJK aanwezig...
misschien maar het swingt voor geen meter.
Waar kun je hem krijgen (want ik heb geen geld meer
)
tja ik zal hem voor nu maar ff downloaden en wachten op de nieuwe stuffie!
Het is geen standaard jazz nee maar dat heeft ook nooit iemand beweerd. Er zitten wel degelijk jazz schema's in de muziek, je hoort zelfs latin terug in Chris' drumpartijen. Het zijn ook geschoolde muzikanten (Chris' heeft op Berklee gezeten...net als die kerels van Dream Theater, etc. en de rest heeft jarenlang les gehad) en kunnen zeker wel jazz spelen. Dat het niet swingt komt door de onorthodoxe composities. Er is genoeg jazz die ook niet swingt, terwijl de shuffle en ghostnotes er toch duidelijk in verwerkt zijn.
quote:Bracht. Hij zit al een lange tijd op een ander label. In 1996 of '97 zat hij er nog wel op.
Op zaterdag 07 september 2002 17:54 schreef Zander het volgende:
Overigens is Epitaph niet echt uitsluitend punk meer tegenwoordig, bijv. Tom Waits brengt ook cd's uit op Epitaph.
Enne, Bad Religion Canadese houthakkers?
quote:Waits zit op Anti. En Anti == Epitaph.
Op zondag 8 september 2002 19:04 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Bracht. Hij zit al een lange tijd op een ander label. In 1996 of '97 zat hij er nog wel op.
quote:en een filmpjuh
Op zaterdag 3 mei 2003 21:39 schreef nipeng het volgende:
Vandaag aangeschaft en damn wat een mooi album!
Wat zitten die nummers goed in elkaar.
quote:wat
Op dinsdag 10 juni 2003 09:01 schreef Poog het volgende:
Onmogelijk
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 13:14 schreef _Etter_ het volgende:[..]
denk om na te spelen
quote:Wtf
Op zaterdag 3 mei 2003 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
en een filmpjuh
Forum Opties | |
---|---|