En ik zeg dat je 2 discussies aan elkaar probeert te koppelen die langs elkaar lopenquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, dat de situatie zoals in Sister wives geen vreemdgaan is.
wtf? waar heb je het over?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:45 schreef Epsix het volgende:
[..]
Jij zegt dus dat ik nadat mijn kinderen van school terugkomen nog ff moet reviewen wat ze allemaal geleerd hebben om er voor te zorgen dat er geen bezwaarlijke waarden tussen zitten? Want wat je nu zegt slaat op het erg veelomvattende alles, niet alleen polygamie. Laten we dan ook gelijk de wet af schaffen die mensen strafbaar maakt dat ze niet een 11 jarig kind het bed in mogen lullen. Ik bedoel... hadden de ouders dat kind maar eerder wat bij moeten brengen toch?
en waarom is liegen verwerpelijk? is dat niet een waarde die je opgelegd is door de huidige samenleving? Er zijn talloze voorbeelden te noemen waar liegen tot win-win-win situaties hebben geleid. Waar liegen gewoon de beste oplossing was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Je kunt toch ook over alle waarden filosoferen?
Ik snap niet waarom dat niet mag omdat het over vreemdgaan gaat
Het blijft gewoon een ongeschreven afspraak
En als niemand zich meer aan die afspraak wil houden, heeft de afspraak dan nog wel waarde?
ik zou mijn nageslacht opvoeden met het feit dat ik liegen verwerpelijk vind
Maar als mijn zoon/dochter ooit thuis komt met: ik hou van 2 mensen en die mensen vinden het prima, we hebben het heerlijk met zijn 3e dan zou ik zeggen prima kind! geniet er van
Maar dat maakt me vast een linkse hippie waardoor je mijn posts helemaal nie tmeer gaat lezen
Ja dat is vooral in afrika maar polygamie is echt niet waarom er honger is in afrika hoorquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:48 schreef Epsix het volgende:
[..]
er zijn landen waar er niet wordt opgetreden tegen dit soort dingen. Het zijn nou niet bepaald landen waar ik mijn kinderen zou willen opvoeden.
ik geef mijn mening, maar jij spreekt voor de rest van de samenleving?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de rest van de samenleving wil schijnbaar wel die kant op, wat maakt jou dan zo belangrijk dat jij die verandering mag tegenhouden?
honger is ook niet de reden waarom ik niet in afrika wil wonen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat is vooral in afrika maar polygamie is echt niet waarom er honger is in afrika hoor
De rest van de samenleving heeft al gesproken door dit soort reclames toe te laten op de radio, dat jij de enige bent die er zo'n probleem van maakt is daar al een teken van dat je niet bepaald de meerderheid vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik geef mijn mening, maar jij spreekt voor de rest van de samenleving?
Ik zeg dat ik persoonlijk liegen verwerpelijk vind en dus persoonlijk mijn kinderen daar mee op zou voedenquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:50 schreef Epsix het volgende:
[..]
en waarom is liegen verwerpelijk? is dat niet een waarde die je opgelegd is door de huidige samenleving? Er zijn talloze voorbeelden te noemen waar liegen tot win-win-win situaties hebben geleid. Waar liegen gewoon de beste oplossing was.
En ben maar niet bang, ik ben linkser dan iedereen op fok. Alleen vind ik niet dat dit iets met politieke kleur te maken heeft.
Nee, dat probeer ik helemaal niet, ik reageerde puur op die post...quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:49 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
En ik zeg dat je 2 discussies aan elkaar probeert te koppelen die langs elkaar lopen
het is als een argument uit de discussie groen is geen geel gebruiken in de discussie blauw is geen rood
wat dan wel?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:51 schreef Epsix het volgende:
[..]
honger is ook niet de reden waarom ik niet in afrika wil wonen.
Dat zegt hij niet.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want monogaam zijn is het enige wat ons redt van een dictatuur? Ik zie niet echt in hoe dat in het rijtje past?
je zoekt het wel erg simpel. ik zal geen causale verbanden tussen honger, conflicten, hygiëne, ziektes en polygamie claimen te zien. Maar het is maar de vraag of ze niks met elkaar te maken hadden. Ik had het eigenlijk ook niet over afrika. Ik doelde op het gouden bikini bord in Utrecht, en daarmee op de VS en andere hyperkapitalistische landen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:52 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat dan wel?
dat er burgeroorlogen zijn komt ook niet bepaald door polygamie
Dat iets "prima" is wil natuurlijk niet zeggen dat er geen behoefte is aan verandering. Wat ik dus bedoel te zeggen: als een meerderheid een bepaalde situatie prima vindt, wil dat niet zeggen dat er niet een minderheid is die het graag anders zou willen zien. En het is hun goed recht om wat met die ideeen te doen. Als ze aanslaan zijn er blijkbaar meer mensen die er zo over denken. En slaat het niet aan dan blijft de situatie zoals ie was.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:55 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
Een maatschappij waar vreemdgaan normaal is, is een alternatief voor de huidige maatschappij.
De vraag is, waarom zouden wij niet naar die alternatief moeten gaan?
De antwoord is, we hoeven niet meteen een alternatief aan te nemen, alleen omdat het er is. Een dictatuur of anarchie is ook een alternatief voor het huidig maatschappelijk systeem, maar we doen dat niet, omdat wat we nu hebben prima is. Ergo, zo is het ook voor het feit dat vreemdgaan niet normaal is.
En ik zei er ook al eerder bij onze maatschappij niet afhangt van het bestaan van elke norm en waarde, die kunnen veranderen zonder dat er meteen een compleet nieuwe maatschappij voor nodig is (er is iets meer dan alleen zwart en wit in het leven). En waarom plaats je vreemdgaan eigenlijk gelijk in het rijtje dictatuur of anarchie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:55 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Dat zegt hij niet.
Een maatschappij waar vreemdgaan normaal is, is een alternatief voor de huidige maatschappij.
De vraag is, waarom zouden wij niet naar die alternatief moeten gaan?
De antwoord is, we hoeven niet meteen een alternatief aan te nemen, alleen omdat het er is. Een dictatuur of anarchie is ook een alternatief voor het huidig maatschappelijk systeem, maar we doen dat niet, omdat wat we nu hebben prima is. Ergo, zo is het ook voor het feit dat vreemdgaan niet normaal is.
je snapt het nog steeds niet. schrap die dictatuur en anarchie maar. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van dingen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En ik zei er ook al eerder bij onze maatschappij niet afhangt van het bestaan van elke norm en waarde, die kunnen veranderen zonder dat er meteen een compleet nieuwe maatschappij voor nodig is (er is iets meer dan alleen zwart en wit in het leven). En waarom plaats je vreemdgaan eigenlijk gelijk in het rijtje dictatuur of anarchie?
De VS verbied polygamie en jaagt actief mensen op die dit uitoefenenquote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef Epsix het volgende:
[..]
je zoekt het wel erg simpel. ik zal geen causale verbanden tussen honger, conflicten, hygiëne, ziektes en polygamie claimen te zien. Maar het is maar de vraag of ze niks met elkaar te maken hadden. Ik had het eigenlijk ook niet over afrika. Ik doelde op het gouden bikini bord in Utrecht, en daarmee op de VS en andere hyperkapitalistische landen.
ik vind jou zo links nog niet.
Gezien het feit dat er markt is voor 'vreemdgaan' is er dus bij een groot deel behoefte aan veranderingquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:01 schreef Epsix het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet. schrap die dictatuur en anarchie maar. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van dingen.
De enige vraag die ik probeerde te stellen was, ookal zijn er zoveel alternatieven mogelijk, wil je dat de samenleving anders is dan dat die nu is?
Jou antwoord is dus ja, zoals je eerder gereageerd hebt.
vreemd genoeg ben ik het met je eens, ik zou het ook absoluut niet accepteren als mijn vriendin vreemd zou gaan en ik vindt die reclames ook onzin. Maar aangezien het gros van de Nederlanders er geen klachten over schijnt te hebben vinden zij het wel acceptabel, en ik zie niet in waarom mijn mening zo belangrijk zou zijn dat die die van de meerderheid zou overrulen.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:01 schreef Epsix het volgende:
[..]
je snapt het nog steeds niet. schrap die dictatuur en anarchie maar. Ik ben blijkbaar slecht in het uitleggen van dingen.
De enige vraag die ik probeerde te stellen was, ookal zijn er zoveel alternatieven mogelijk, wil je dat de samenleving anders is dan dat die nu is?
Jou antwoord is dus ja, zoals je eerder gereageerd hebt.
ik had het ook niet over polygamie in de VS, maar over het uithangen van schaars geklede dames in de VS.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
De VS verbied polygamie en jaagt actief mensen op die dit uitoefenen
je krijgt daar gerust een gevangenis straf hoor, genoeg voorbeelden van
ik durf best de hypothese te droppen dat polygamie niets te maken heeft met honger, conflicten, hygiëne en ziektes
En ik wil ook best, als ik meer tijd heb, mijn best gaan doen deze te bewijzen
En ik heb nooit geclaimt links te te zijn? ik heb gezegd je vind me nu vast een linkse hippie
dat is wat anders
aandachtiger lezen
schaars geklede dames leiden wel tot anarchie?quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:04 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik had het ook niet over polygamie in de VS, maar over het uithangen van schaars geklede dames in de VS.
Ik zeg ook niet dat je links bent, ik constateer alleen dat ik je niet links vind na aanleiding van je linkse hippie opmerking.
dat is wat anders
aandachtiger lezen
ik denk dat je voorbarig bent in je conclusie dat deze reclame alom geaccepteerd is. Veel mensen zullen er niet om malen, veel mensen zullen hem ook nog niet gezien hebben. Maar de discussie is al laaiende op veel fora. Dit krijgt nog wel een staartje.quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:04 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
vreemd genoeg ben ik het met je eens, ik zou het ook absoluut niet accepteren als mijn vriendin vreemd zou gaan en ik vindt die reclames ook onzin. Maar aangezien het gros van de Nederlanders er geen klachten over schijnt te hebben vinden zij het wel acceptabel, en ik zie niet in waarom mijn mening zo belangrijk zou zijn dat die die van de meerderheid zou overrulen.
Op zich heb je wel gelijk, zo werkt het ook. Maar als de meerderheid juist de huidige normen wilt beschermen betekent dat dat er geen meerderheid is voor verandering (even ongeacht of ze door hun conservatisme hun eigen mening belemmeren, misschien zouden ze een verandering wel waarderen als ze er een kans aan hadden gegeven).quote:Op dinsdag 1 november 2011 12:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat iets "prima" is wil natuurlijk niet zeggen dat er geen behoefte is aan verandering. Wat ik dus bedoel te zeggen: als een meerderheid een bepaalde situatie prima vindt, wil dat niet zeggen dat er niet een minderheid is die het graag anders zou willen zien. En het is hun goed recht om wat met die ideeen te doen. Als ze aanslaan zijn er blijkbaar meer mensen die er zo over denken. En slaat het niet aan dan blijft de situatie zoals ie was.
ik ben al zo vaak verkeerd begrepen in deze thread dat ik eigenlijk geen zin meer heb...quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
schaars geklede dames leiden wel tot anarchie?
Serieus je bent me helemaal kwijt nu
Emancipatie heeft ook tot hoog oplopende discussies geleid (niet op foraquote:Op dinsdag 1 november 2011 13:06 schreef Epsix het volgende:
[..]
ik denk dat je voorbarig bent in je conclusie dat deze reclame alom geaccepteerd is. Veel mensen zullen er niet om malen, veel mensen zullen hem ook nog niet gezien hebben. Maar de discussie is al laaiende op veel fora. Dit krijgt nog wel een staartje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |