abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103871323
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 12:03 schreef Augustus_Thijs het volgende:
En om nou bijstandsuitkering aan te vragen voor die x dagen/weken/maanden dat ik nog geen goede baan heb gevonden. Volgens mij kan dat nieteens :{ , en ergens voelt dat ook niet goed..
Waarom kan dat niet? Zoek anders een tijdelijke baan in elk geval, schoonmaak/winkel etc. Want kan nog vies tegenvallen met iets passends vinden.
pi_103872211
Een (nieuwe) tijdelijke baan zoek ik ook zeker naar.
Maar bij het uitzendbureau keken ze me paar dagen terug aan alsof ik gek was, toen ik vroeg of ze een functie hadden voor korte(re) tijd.

Ik hang namelijk ook nog half in een traineeship, waar het afhankelijk is van het vrijkomen van een project of ik daar werk krijg (en dat zou ik dan voor laten gaan op zo'n tijdelijke baan, aangezien dat meer passend is). Alleen dat prjoect kan morgen 'ineens' beschikbaar zijn, maar kan ook zo nog maaaanden duren.

En blijkbaar zitten ze daar niet op te wachten bij de uitzenders (tempo en randstad iig), omdat ik ze niet kan garanderen dat ik er zo 3,4,5maanden+ wil blijven werken. Dus hebben ze me niks te bieden. Beetje jammer, had ergens wel gedacht dat ze wat flex/oproep/tijdelijke mensen konden gebruiken.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103872745
quote:
99s.gif Op woensdag 2 november 2011 13:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Een (nieuwe) tijdelijke baan zoek ik ook zeker naar.
Maar bij het uitzendbureau keken ze me paar dagen terug aan alsof ik gek was, toen ik vroeg of ze een functie hadden voor korte(re) tijd.

Ik hang namelijk ook nog half in een traineeship, waar het afhankelijk is van het vrijkomen van een project of ik daar werk krijg (en dat zou ik dan voor laten gaan op zo'n tijdelijke baan, aangezien dat meer passend is). Alleen dat prjoect kan morgen 'ineens' beschikbaar zijn, maar kan ook zo nog maaaanden duren.

En blijkbaar zitten ze daar niet op te wachten bij de uitzenders (tempo en randstad iig), omdat ik ze niet kan garanderen dat ik er zo 3,4,5maanden+ wil blijven werken. Dus hebben ze me niks te bieden. Beetje jammer, had ergens wel gedacht dat ze wat flex/oproep/tijdelijke mensen konden gebruiken.
Je moet ook niet zo eerlijk zijn man :P Denk aan jezelf. Stel dat die traineeship niet doorgaat, zal toch brood op de plank moeten komen?
  woensdag 2 november 2011 @ 14:03:10 #29
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_103873325
Eerlijk zijn over je beschikbaarheid en uitzendbureaus gaan niet zo goed samen.

Ze snappen zelf ook wel dat je weg bent als zich wat beters aandient.
Zelf zijn ze ook lang niet altijd eerlijk over het e.e.a.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janena op 02-11-2011 14:31:31 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103873902
Bij een uzb kun je in principe op dezelfde dag laten weten dat de volgende dag niet meer komt. Dit doen zij namelijk ook met jou. Opzegtermijn van een maand bij een uzb, forget it. De meeste keren hoor je het een week of een dag van te voren dat ze je niet meer nodig hebben. Dat jij dan een probleem hebt interesseert ze geen moer.
pi_103876712
Ik heb Vrijdag een gesprekje in Papendrecht voor bij een lunchroom. Is ieder geval beter dan bij TNT post sorteren whahaha.
  woensdag 2 november 2011 @ 15:55:13 #32
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_103877430
Ik ben inmiddels al wat maanden op zoek naar een nieuwe baan, maar net kwam ik toch 2 leuke vacatures tegen!! Die stonden er eerder deze week nog niet! Wat wel anders is, is dat ik direct bij de organisatie zelf kan solliciteren in plaats van dat er een detacheringsbureau tussen zit!

De ene functie sluit aan bij mijn studie (niet helemaal, maar komt er dicht in de buurt) en zou tijdelijk (3 jaar) zijn.
De andere functie is bij een organisatie waar ik heel graag wil werken, maar sluit niet aan bij mijn studie, maar lijkt me wel heel erg leuk om te doen. Verder is het misschien een mooie binnenkomer in die organisatie. Deze functie zou voor 1-1,5 jaar zijn.

Nou...aan de slag dan maar met sollicitatiebrieven!
pi_103878078
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 14:03 schreef Janena het volgende:
Eerlijk zijn over je beschikbaarheid en uitzendbureaus gaan niet zo goed samen.

Ze snappen zelf ook wel dat je weg bent als zich wat beters aandient.
Zelf zijn ze ook lang niet altijd eerlijk over het e.e.a.
En ik altijd maar lekker naief denken dat eerlijk het langst duurt :9 .

Nou dan gaan we morgen opnieuw uzb's plunderen, er zal toch wel weer een andere medewerker achter de desk staan. Steek gewoon mn verhaal aangepast en wel opnieuw af :+ .
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103890702
A-T, je hoeft niet fulltime te hebben gewerkt im ww te krijgen toch? ik heb 8 uur gewerkt tijdens mn studie en heb er wel recht op.

Ik ga morgen maar eens langs uzb's :) heb wel een sollicitatie lopen voor een onderzoeksbaan, maar die zou sowieso pas in januari beginnen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_103902884
Morgen weer eens een intake bij een uzb over een baan die nog open zou staan. Als ik dan wéér te horen krijg dat ze opeens 'al genoeg kandidaten hebben' sla ik de hele boel kort en klein.
  donderdag 3 november 2011 @ 00:24:54 #36
33350 Janena
pi_103902941
Ik zal nu.nl alvast in de gaten houden ;). hoop je niet voorbij te zien kome.n. haha
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_103903687
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:24 schreef Janena het volgende:
Ik zal nu.nl alvast in de gaten houden ;). hoop je niet voorbij te zien kome.n. haha
De bal ligt nu bij hun. ;)

Jij bent volgens mij ook al een tijdje op zoek, nietwaar?
pi_103905860
Ik heb morgen een eerste sollicitatiegesprek, iemand nog goede voorbereidingstips (of sites waar goede tips op staan)?
  donderdag 3 november 2011 @ 08:54:55 #39
33350 Janena
pi_103906256
Lees je in in het bedrijf.
Als je weet met wie je een gesprek hebt kun je op deze persoon googlen of lijken op Linkedin, dan weet je wie je tegenover je krijgt.
Zorg dat je wat vragen hebt die jij aan hen wil stellen (kom geïnteresseerd over), wees zo ontspannen mogelijk, wees op tijd, hou er rekening mee dat ze vragen gaan stellen over je mindere kanten en zie er eentje uit te kiezen waar je ook een positieve draai aan kan geven....

quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 00:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

De bal ligt nu bij hun. ;)

Jij bent volgens mij ook al een tijdje op zoek, nietwaar?
Ik ben ruim een jaar op zoek.
Ik zoek een parttime functie in een regio met niet al te veel werk, dat helpt ook niet mee.
Ik werk op dit moment wel maar dat is schoonmaak werk, ik zoek iets in de financiëel/administratieve richting.
Volgend jaar gaat mijn jongste kind naar school, dan ben ik flexibeler in mijn uren dus hopelijk gaat dat helpen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Janena op 03-11-2011 09:15:11 ]
pi_103908650
Ik kwam dit topic tegen.

Eind augustus afgestudeerd HBO BE. Wil graag Accountancy kant op. Sinds begin oktober actief op zoek naar werk.
Veel afwijzingen gehad, te weinig ervaring/overgekwalificeerd (mbo).

Hoe kan je in godsnaam als starter ervaring opdoen?
Mijn Cv is behoorlijk uitgebreid, heb veel vrijwilligerswerk gedaan en de nodige stages zowel mbo/hbo niveau.

Zie verder ander topic van mij
pi_103908856
Aantal maanden geleden afgestudeerd(multimedia designer), rond de 60 sollicitaties verstuurd, alle uitzendbureaus afgegaan. De sector ligt op z'n gat, dat blijkt wel...

Waarom lukt het mij niet om in godsnaam wat anders te vinden, ik heb mijn zoekveld al 1000% verbreed, en nog niks.. Ik word er langzaam aan echt lijp van.
pi_103909061
Vergeten bij te vermelden dat ik volgende week gelukkig voor 40 uur even werk heb. Misschien voor langere tijd.

Is weliswaar productiewerk, dus niet in mijn richting maar gelukkig blijft de schoorsteen roken op deze manier.
pi_103911706
Vandaag op een 2e gesprek geweest. Na afloop zou ik even met het bureau bellen wat mij met de opdrachtgever in contact heeft gebracht. Dat dus gedaan en 2 uur later krijg ik het bericht dat ze me de baan aanbieden *O* . En maandag al beginnen :D
Na 2,5 maanden dus eindelijk gelukt. Nou nog wachten op de uitslag van mijn scritpie.
pi_103911815
Gefeliciteerd
  donderdag 3 november 2011 @ 14:58:58 #45
33350 Janena
pi_103915638
Leuk zeg, gefeliciteerd!
  donderdag 3 november 2011 @ 15:00:08 #46
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103915677
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 12:43 schreef brtausi het volgende:
Vandaag op een 2e gesprek geweest. Na afloop zou ik even met het bureau bellen wat mij met de opdrachtgever in contact heeft gebracht. Dat dus gedaan en 2 uur later krijg ik het bericht dat ze me de baan aanbieden *O* . En maandag al beginnen :D
Na 2,5 maanden dus eindelijk gelukt. Nou nog wachten op de uitslag van mijn scritpie.
Wauw! :D Wat voor baan is het? :D Heel tof! Gefeliciteerd!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103917057
Daarstraks Randstad nog even aan de telefoon gehad, voorstel ligt bij de directie van de opdrachtgever om het financiële plaatje rond te krijgen... Ik ben benieuwd...
pi_103917196
hoi hoi

Ik ben net gebeld door Woodward om op sollicitatiegesprek te mogen komen voor de functie Field Service Engineer.

Wat het precies is weet ik niet, maar ze blijken dus internationaal te opereren in het Midden Oosten etcetera.

Iemand ervaringen en/of meer informatie? Ben benieuwd :)
pi_103917638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 15:47 schreef Verwerker het volgende:
hoi hoi

Ik ben net gebeld door Woodward om op sollicitatiegesprek te mogen komen voor de functie Field Service Engineer.

Wat het precies is weet ik niet, maar ze blijken dus internationaal te opereren in het Midden Oosten etcetera.

Iemand ervaringen en/of meer informatie? Ben benieuwd :)
Volgens mij kun je dan gedag zeggen tegen je sociale leven. Ik heb ook een korte tijd veldwerk gedaan met een veel kleiner rayon (benelux + duitsland) en zelfs dat vond ik al behoorlijk pittig. Veldwerk betekent vooral dat je op bezoek gaat bij klanten voor kleinere klusjes.

Dit weten ze ook, daarom bieden ze vaak wel een hoger dan gemiddeld salaris en bekijken ze kritisch of je flexibel genoeg bent voor het werk. Ook is er wel een pot om je hotel van te betalen. En volgens mij kun je wel meer van het bedrijf vergoed krijgen. Naast het toch al hogere salaris dus.

Maar goed, wie zegt dat het rayon zo groot is, lijkt me sterk eigenlijk.
pi_103917736
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 16:01 schreef Daboman het volgende:

[..]

Volgens mij kun je dan gedag zeggen tegen je sociale leven. Ik heb ook een korte tijd veldwerk gedaan met een veel kleiner rayon (benelux + duitsland) en zelfs dat vond ik al behoorlijk pittig. Veldwerk betekent vooral dat je op bezoek gaat bij klanten voor kleinere klusjes.

Dit weten ze ook, daarom bieden ze vaak wel een hoger dan gemiddeld salaris en bekijken ze kritisch of je flexibel genoeg bent voor het werk. Ook is er wel een pot om je hotel van te betalen. En volgens mij kun je wel meer van het bedrijf vergoed krijgen. Naast het toch al hogere salaris dus.

Maar goed, wie zegt dat het rayon zo groot is, lijkt me sterk eigenlijk.
Wat boeit een sociaal leven nou, ben nog jong. Ik zal het een jaar uitproberen en daarna verder kijken wat ik wil. Ik kan ook de consultancy nu in, maar hier verdien ik een stuk meer; als consultant kan ik nog altijd aan de slag denk ik :)

Maar goed effe eerst het een en ander bespreken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')