abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:55:00 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103782169
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:55:30 #2
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_103782183
In before Scrooge!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_103782189
FEE O+
Ja doei.
pi_103782190
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:55 schreef Muis006 het volgende:
In before Scrooge!
:D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_103782212
Jeej, jubileumtopic!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103782221
Ohai!

Anna ik snap die autoverkopermanspersoon wel hoor :P. Vanavond bootycamp *O*

Oh en mini, 300 kcal met 40 min fietsen lijkt me wel heel sterk? Dat verbrand ik met een uur bodycombat... wat is je km/u enzo?
  maandag 31 oktober 2011 @ 12:58:33 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103782270
Ik had het al gezien en er ook al gepost. Ik vind het nog te vroeg voor mn Scrooge-icoon. Die mag 1 december weer aan.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103782309
Lijstje:

O: havermout (200 ml sojamelk, 3 hele grote eetlepels hvmout)
T: 2 mandarijntjes, koffie met melk
L: mootje zalm, prei, aardappels
T: 10 pepernoten :')
T: 150 ml yoghurt met 1 banaan
B: 2x20 minuten fietsen
S: bootycamp
D: 2 bth met makreel en mierikswortel, broccolisoep
pi_103782311
Muis, had laatst ook al gespuid, dus was een beetje te veel, waarvoor mijn excuses :D

Uit de auto hangen en fluiten, ah, the true gentlemans way :)

In m'n HIIT-sessie's van 30min fiets ik volgens het apparaat al 500-600kcal weg Perr :?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103782407
Hoi.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_103782486
_O- ik blijf het Scroogen niet snappen maarja wij hebben het ook makkelijk met kerst.
pi_103782527
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:05 schreef Ml-etje het volgende:
_O- ik blijf het Scroogen niet snappen maarja wij hebben het ook makkelijk met kerst.
Ja, wij ook O+ we moeten niets O+

Volgend jaar hopelijk met vakantie met kerst, gewoon omdat ik ook wel 's ergens anders kerst wil vieren, niet omdat ik het per se wil ontlopen :P Maar even afwachten hoe het met schoonmams is tegen die tijd... :@
Ja doei.
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:06:54 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_103782531
Ik ga er niet meer op in. Mijn mening en motivatie zijn bekend.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_103782544
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 12:56 schreef Perruche het volgende:
Ohai!

Anna ik snap die autoverkopermanspersoon wel hoor :P. Vanavond bootycamp *O*

Oh en mini, 300 kcal met 40 min fietsen lijkt me wel heel sterk? Dat verbrand ik met een uur bodycombat... wat is je km/u enzo?
Ik had het hier ingevuld: http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/Calorieen-Verbranden.html
Gewicht 69 kilo, snelheid 16-19 km/u en dan 35 minuten (ik moet iets meer dan 10km dus dat klopt wel ongeveer). Dan zegt 'ie 287 calorieën. Het zal best wat optimistisch zijn, maar het is dus in elk geval wel een merkbaar verschil met niks doen.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_103782563
Lunchtijd!

Dus lijstje:

O: banaan met 3 eetl muesli en yoghurt
T: druiven en een koffie verkeerd
T: halve komkommer
B: half uurtje wandelen
L: veelgranen broodje (pistoletachtig) met geitenkaas en bietenspread
T: 8 cherrytomaatjes en zakje pompoen/zonnebloem/soyapitten
D: bij vriendinnetje: vegaburger met groenten sowieso
T: misschien iets bij de thee
Be someone that makes you happy
pi_103782643
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, wij ook O+ we moeten niets O+

Volgend jaar hopelijk met vakantie met kerst, gewoon omdat ik ook wel 's ergens anders kerst wil vieren, niet omdat ik het per se wil ontlopen :P Maar even afwachten hoe het met schoonmams is tegen die tijd... :@
Dit jaar brunch @ vrienden en diner @ home met familie dat is in 1 dag klaar en ik kook zelf dus dat scheelt vette meuk.
pi_103782828
Ik snap XM wel, aan sommige dingen heb je gewoon een semi-gefundeerde hekel omdat het kan.
XM heeft dat met kerst, ik met vegetarisme, anderen weer met hoe de WC-rol hangt of zo...

"You know nothing about Nato, I don't know nothing about NATO!"
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103783140
van harte met het feesttopic !!!!!

* Muks zet gezonde tractaties neer
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_103783149
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:15 schreef V1z0R het volgende:
Ik snap XM wel, aan sommige dingen heb je gewoon een semi-gefundeerde hekel omdat het kan.
XM heeft dat met kerst, ik met vegetarisme, anderen weer met hoe de WC-rol hangt of zo...

"You know nothing about Nato, I don't know nothing about NATO!"
Oh God ja. Ik heb er altijd zo'n hekel aan als 'ie er weer eens bijhangt als een ongemotiveerde zak aardappelen. Hang er met een beetje overtuiging, ja! Daarvoor ben je tenslotte een wc-rol :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:23:25 #20
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103783185
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh God ja. Ik heb er altijd zo'n hekel aan als 'ie er weer eens bijhangt als een ongemotiveerde zak aardappelen. Hang er met een beetje overtuiging, ja! Daarvoor ben je tenslotte een wc-rol :)
"Dien mijn aarsch met enthousiasme, rekel!" :(
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103783189
_O- Coco :D
pi_103783224
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

"Dien mijn aarsch met enthousiasme, rekel!" :(
....

_O- _O- _O-

Zonder context is dit een extra meesterlijke zin O+ En met context is 'ie al geniaal _O_
pi_103783240
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Precies, beste velletje voor zetten!

Maria, :') _O-
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:26:11 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103783294
Harhar _O-

Het is weer maandag :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103783550
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:26 schreef MariaEtcetera het volgende:
Harhar _O-

Het is weer maandag :7
Wehehe 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')