abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103826670
het enige wat ik er verder nog over kwijt wil: het is ontzettend pijnlijk wanneer je als ouder niet in je waarde gelaten word over hoe je je kind wenst te herdenken.

het zal best dat mensen deze twitter actie raar vinden. nou en. laat die mensen herdenken zoals zij dat willen. en als dit iets is waar zij enige troost uit putten moet je zo'n geschenk van vreemden (want dat is het) niet afdoen als aandachtttrekkerij. draai je dan gewoon om en ga iets anders doen. zoek iets nuttigs om te doen.

shit man! ik hoor toch zeker ook niemand zeiken over openbare condoleanceregisters, al dan niet online!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103826712
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:44 schreef Syd het volgende:
Waarom maken mensen zich toch altijd zo fucking druk om anderen? Als je er niet aan wil mee doen dan zijn wij als mens zijnde uitgerust met het vermogen Negeren! oftewel geen aandacht aan geven.

Als je er zo tegen bent waarom überhaupt op reageren? indirect ben je dus net zo "fout" bezig.

Maarja mensen moeten altijd maar iets te klagen hebben op een moment dat er massaal toch mensen zijn die er achter staan. Heel apart maar dit soort mensen zijn in mijn ogen erger bezig.
Het ging me niet om het individuele geval, maar om de ontwikkeling dat mensen een privégebeurtenis 'uitbouwen' naar een publieke aangelegenheid. Het is me prima gelukt om de tweets over #kanjerguusje te negeren, maar ik stel vast dat de media het bericht oppikken én dat er ook mensen zijn (zie OP) die een stevige mening over zo'n verschijnsel hebben. Vandaar dus genoeg voer voor discussie, wat ook wel blijkt uit de 200 reacties in dit topic.

Ik ben eigenlijk blij om te lezen dat trending topic worden niet letterlijk een wens was van dat meisje. Des te kwalijker is het dat mensen zoiets toch suggereren op Twitter.
pi_103826845
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef simmu het volgende:
het enige wat ik er verder nog over kwijt wil: het is ontzettend pijnlijk wanneer je als ouder niet in je waarde gelaten word over hoe je je kind wenst te herdenken.

het zal best dat mensen deze twitter actie raar vinden. nou en. laat die mensen herdenken zoals zij dat willen. en als dit iets is waar zij enige troost uit putten moet je zo'n geschenk van vreemden (want dat is het) niet afdoen als aandachtttrekkerij. draai je dan gewoon om en ga iets anders doen. zoek iets nuttigs om te doen.

shit man! ik hoor toch zeker ook niemand zeiken over openbare condoleanceregisters, al dan niet online!
Zoals al even via PM besproken, is dit topic geen aanval op mensen die hun overleden kind op hun manier willen herdenken. Evenmin is het gericht op de individuele zaak rond Guusje, maar om het veronderstelde verschijnsel dat het de laatste wens van zo'n kind was om trending topic te worden en de gretigheid waarmee wildvreemden zoiets retweeten.

Een belangrijke aanname - namelijk dat dit de wens van het kind was - blijkt onjuist te zijn, waardoor dus ook het fundament onder dit topic wegvalt. Wat mij betreft mag er dan ook wel een slotje op.

Verder nogmaals sterkte aan de nabestaanden en respect voor ouders die hun overleden kind herdenken op hun manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')