quote:
Op dinsdag 1 november 2011 12:26 schreef simmu het volgende:het enige wat ik er verder nog over kwijt wil: het is ontzettend pijnlijk wanneer je als ouder niet in je waarde gelaten word over hoe je je kind wenst te herdenken.
het zal best dat mensen deze twitter actie raar vinden. nou en. laat die mensen herdenken zoals zij dat willen. en als dit iets is waar zij enige troost uit putten moet je zo'n geschenk van vreemden (want dat is het) niet afdoen als aandachtttrekkerij. draai je dan gewoon om en ga iets anders doen. zoek iets nuttigs om te doen.
shit man! ik hoor toch zeker ook niemand zeiken over openbare condoleanceregisters, al dan niet online!
Zoals al even via PM besproken, is dit topic geen aanval op mensen die hun overleden kind op hun manier willen herdenken. Evenmin is het gericht op de individuele zaak rond Guusje, maar om het
veronderstelde verschijnsel dat het de laatste wens van zo'n kind was om trending topic te worden en de gretigheid waarmee wildvreemden zoiets retweeten.
Een belangrijke aanname - namelijk dat dit de wens van het kind was - blijkt onjuist te zijn, waardoor dus ook het fundament onder dit topic wegvalt. Wat mij betreft mag er dan ook wel een slotje op.
Verder nogmaals sterkte aan de nabestaanden en respect voor ouders die hun overleden kind herdenken op hun manier.