abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2011 @ 06:51:34 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_103732914
Olla,

mijn vrouw en ik hebben een leuk huurappartement gevonden dat ons, ondanks dat het wel een stuk meer huur is dan onze huidige woning, op papier ernstig aanstaat. Of we er voor in aanmerking komen, is nog maar de vraag, want we zijn misschien niet de eersten die hebben gereageerd.

Maar in de advertentieteks viel ons het volgende op:
quote:
De minimum huurperiode is 12 maanden, met een opzegtermijn van 12 maanden.
Niet dat ik plannen heb om het eerste jaar weer te verkassen, maar het gaat natuurlijk om de opzegtermijn, Als ik deze tekst lees, heb je altijd een opzegtermijn van een jaar, maar toch op zijn minst het eerste jaar. Dus stel dat je na 9 maanden denkt: ik ga weg, moet je nog 12 maanden door.

Dit lijkt mij wettelijk niet kunnen, Klopt dat?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_103733253
quote:
Vreemd, zou het lekker voorbij laten gaan of onderhandelen over het opzegtermijn. 12 maanden is wel heel veel. Je zou het ook kunnen tekenen en dan daarna naar de rechter toe gaan.. Als het daadwerkelijk zo in de wet staat, dan win je het wel.
pi_103733589
Alle bepalingen die niet wettelijk toegestaan zijn kun je beschouwen als niet bestaand. De opzegtermijn is maximaal 1 betalingstermijn met een maximum van 3 maanden. In de meeste gevallen is de wettelijk maximale opzegtermijn dus 1 maand. Maar als je bijvoorbeeld per half jaar of per jaar de huur betaald, dan is de opzegtermijn alsnog hooguit 3 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')