quote:
Op maandag 7 november 2011 07:43 schreef zjroentje het volgende:Bama zakt naar nr. 3 in de BCS standings.

Dat wordt dus hopen op een overwinning van Oklahoma op Oklahoma State en dan zit er dus een rematch in.
Daar moet je niet op rekenen. Vergeet niet dat Stanford a.s. zaterdag tegen Oregon speelt en met een win zullen ze Alabama zeker voorbijgaan. Het is ook niet logisch om een rematch te houden omdat LSU Bama op eigen veld heeft verslagen, andersom had hem wel gekund. Bij een Bama home win in OT mag je best kijken wat ze op "neutraal*" terrein doen.
LSU is er nog lang niet, ze eindigen met de altijd beladen rivalry tegen 8. Arkansas, een series die laatste jaren verschrikkelijk close is en het zou me niks verbazen als er straks 3 one-loss teams zijn in de SEC West. Het verbaasd me wel dat de Sooners slecht liggen bij de human voters, maar dat kan vrij snel omslaan als ze OSU verslaan en ik heb het idee dat men liever een LSU/Oklahoma title game (als Stanford/OSU allebei 1x verliezen) ziet ipv een LSU/Alabama rematch.
*BCS title game is zo'n beetje in de achtertuin van LSU.1. LSU Tigers .9931
2. Oklahoma State Cowboys .9447 3
3. Alabama Crimson Tide .8836
4. Stanford Cardinal .8749
5. Boise State Broncos .8473
6. Oklahoma Sooners .7978
7. Oregon Ducks .7708
8. Arkansas Razorbacks .7452
9. Clemson Tigers .6435
10. Virginia Tech Hokies .5913
En dit is het scenario om Boise in de title game te krijgen:
- Oregon tb Stanford
- Arkansas tb LSU
- Oklahoma State tb Oklahoma (OSU #1 en de Sooners kunnen Boise niet jumpen)
- SEC East champ (Georgia) tb SEC West Champ
- Oregon - UCLA PAC-12 title game is slecht voor Oregon, een win zal ze niet veel helpen in de ratings en de PAC-12 doet het dramatisch in de CPU-rankings (Boise heeft een betere CPU-rating)
En dan wordt het nog close met LSU of Alabama, al heeft Boise dan een mooie win tegen Georgia (al zijn de human voters dat allang vergeten).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”