We waren maar met z'n tweeën, en met z'n drieën met versterking, dat lukte in ieder geval nietquote:Op zondag 1 juli 2012 16:29 schreef DrSnuggle het volgende:
Konden jullie niet met een paar man de achterkant optillen? lijkt mij dat het met 4 man al te doen moet zijn.
Maar verder heb ik wel respect voor de tijd en moeite die jullie erin hebben zitten. Hij ziet er echt supertof uit.
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:35 schreef Dingest het volgende:
27MC doen wij niet aanGeen geld eigenlijk meer, we zijn misschien te traag om in de buurt te blijven, auto is toch al erg lawaaiig van binnen en bovenal hebben we binnenin er ook niet echt ruimte voor. Dus we doen wel zonder
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!quote:Op zondag 1 juli 2012 20:43 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb op de infodag met verbazing naar jullie Polski-Fiat staan kijken, absoluut een heldenactie om met zo'n klein autootje de carbagerun te rijden! De snelheidsmeter en opwindsleutel zijn wel gave details.
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:29 schreef monsterd. het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met al die modificaties aan de auto's en de openbare weg? Ik zou trouwens volgend jaar echt heel graag mee willen doen
Het team met de Batmobile is al twee keer aangehouden door de politiequote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
Nee, wij zijn van plan de auto zondagavond vol te laden en maandagochtend vroeg die kant op te rijden. Zó leuk vind ik kamperen nou ook weer nietquote:Op zondag 1 juli 2012 22:48 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb het forumtopic even gelezen ja
Tim, gaan jullie ook de avond van tevoren al naar Veurink?
Als wij om 6 uur uit Leeuwarden weg rijden moet het goed te doen zijn. Van de vier teamleden heeft er eentje nog niet lang genoeg zijn rijbewijs, dus die rijdt ons naar Hardenberg toe. Wij kunnen tukken en hij krijgt de kans om toch wat kilometers te maken. Prima deal dusquote:Op zondag 1 juli 2012 22:51 schreef Mikkie het volgende:
Ah okWij vinden het niet zo'n ramp, maar als we anders de boel maandagochtend nog moeten regelen, gaat om vijf uur de wekker om op tijd in Hardenberg te zijn. Dat leek ons minder relaxt met nog in het vooruitzicht dat je tot een uurtje of zeven 's avonds wel in de auto zal zitten.
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorquote:Op zondag 1 juli 2012 21:40 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Absoluut. Maar wat denk je van die knakkers die in een Reliant gaan?! Ook helden!
[..]
Het gaat ook echt wel tof worden. En vermoedelijk is de helft niet toegestaan op de openbare weg. Al die verschillende opbouwen en scherpe hoeken zijn knetterillegaal, net als diverse strobo-LED's enzo. Hopen op goodwill dus.
De verschillen die er zijn maken het ook wel weer mooi. Jullie Polski Fiat, die Panda en de Reliant, met aan de andere kant van het spectrum de Lexus met V8 en de BMW 750 die ook mee schijnt te doenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:54 schreef Dingest het volgende:
Hardenberg is hier maar een half uurtje rijden vandaan, kan nog gewoon in mijn eigen bedje slapen en er niet overdreven vroeg uit hoeven
[..]
Die durven er ook meer een uitdaging van te maken ja, maar een Reliant is toch een stuk meer auto en motor hoorRuimer, en met een kleine 40 pk aan boord op een kilo of 450 een stuk beter qua aandrijving. Er doet ook een Panda mee met 900cc motor, die heeft al minder vermogen op meer gewicht. Alleen dat ene wiel voor is tricky, maar met z'n tweeën is-ie een stuk meer in balans en dan is het een kwestie van goed ermee omgaan
Die lui met een Trabant die er een aanhanger achter gooien is meer van hetzelfde kaliber. Zij hebben wel 'iets' meer vermogen en koppel, en een Trabbi is ook iets ruimer, maar met een 2-takt moet je wel goed kunnen rijden anders kan je de motor vaarwel zeggen
We hadden zelf ook een Trabant, Daf of Reliant overwogen, maar ik vond de 126 al leuk sinds ik ze 12 jaar geleden voor het eerst massaal in Polen zag. Het is hier ook eigenlijk een compleet onbekend/vergeten model. De rest leek ons, zelf als schrale auto's, een iets te voor de hand liggende keuze
![]()
En er zijn nog wel wat oude busjes die ook in hetzelfde gebied qua snelheid zitten, dus op zich hoeven we niet alleen achter te blijven![]()
Dacht dat ze bij de start ook extra gingen controleren op scherpe/uitstekende delen. Maar goed, als ze zeggen dat het eraf moet zit het er bij de eerst volgende stop (uit het zicht) toch zo weer op
Ik vind het wel goed dat de controles gedaan kunnen worden. Wij gaan waarschijnlijk gewoon afwisselen wie de volgende ochtend als eerste moet rijden, dan is er niets aan de hand.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:00 schreef Mikkie het volgende:
Sowieso is het een beetje raar natuurlijk. Je moet zelf zorgen voor je APK en je verzekering, je moet zelf je boetes betalen, maar zij bepalen of je weg mag? Nee, dat doen de RDW en de politie wel.
Net als met die zogenaamde alcoholcontroles op de campings: het is een indicatie van hoe je ervoor staat maar feitelijk kunnen zij niemand verbieden om te rijden. Ze kunnen je hooguit uit de rally halen. Maar da's ook vreemd, want dan gaan ze voor rechter spelen: iemand met 0,6 promille in de ochtend halen ze eruit, maar met 180 geflitst worden door de politie mag wel door?
Ik heb er ook mijn twijfels bij, maar 'Rule of Cool' zal ongetwijfeld ook meespelen.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap het idee van de controles wel, maar ergens is het wel vreemd. Het is heel dubbel, want ze gaan rechtertje spelen zonder een lijn te trekken. Wij gaan ook wel afwisselen en willen met al die brakke klotewegen sowieso geen risico lopen, maar toch.
En wel idioot ja, die 750 en die Lexus enzo. Dat is toch geen dagwaarde van 500 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |