Omdat het voor mij op mijn leeftijd moeilijk is om werk te vinden en omdat ik moet meewerken aan mijn reintegratie.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef pussywillow het volgende:
Uit het gesprek is dus al gebleken dat dit 'm niet gaat worden, waarom wil je dan met alle geweld nog iets van P&O horen?
In de eerste plaats kijk ik wel bij andere werkgevers maar voor het werk wat ik doe worden geen mensen gevraagd. Daarnaast verlies ik al mijn opgebouwde rechten. Ik wil dat mijn werkgever dit netjes afhandelt. Ik heb altijd aantoonbaar goed gewerkt en (ook weer aantoonbaar) hoeveelheden werk verzet waar ze nu wel 3 of 4 ft's voor nodig hebben op die afdeling. Er liggen gigantische achterstanden.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 12:14 schreef klipper het volgende:
Ik zou zeggen solliciteer eens bij een andere werkgever.
Uit de jaargesprekken, de verklaringen van de artsen en de verklaringen van de leidinggevenden zelf. In december 2010 had ik een jaargesprek. Daarin werd nog gezegd dat ik zoveel werk verzette en zo goed werkte en in februari begon de strijd over mijn lichamelijke klachten.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:03 schreef karr-1 het volgende:
Als je aantoonbaar goed gewerkt hebt, hoe kun je dat aantonen dan?
Bij werving en selectie hanteren de UMC’s de Sollicitatiecode van de Nederlandsequote:Op zaterdag 29 oktober 2011 20:49 schreef Cat22 het volgende:
Ow, en in antwoord op je vraag in de OP: volgens mij hoeft een werkgever je geen verklaring te sturen. Wel een bevestiging van afwijzing. Het is netjes als ze de reden op schrift stellen of je ervoor bellen, maar een verplichting om er inhoudelijk op in te gaan is er zeker niet.
quote:AFWIJZING, AFRONDING SOLLICITATIE-
PROCEDURE EN AANSTELLING
6.1 Indien de arbeidsorganisatie, in enige fase van de
sollicitatieprocedure, besluit dat een sollicitant niet in
aanmerking komt voor de vervulling van de vacature,
ontvangt deze binnen twee weken na dit besluit
schriftelijk of elektronisch bericht. De afwijzing wordt zo
goed mogelijk gemotiveerd.
http://www.nvp-plaza.nl/site/nl/kennis.phtml?p=sollicitatiecode
Misschien met omscholing. Mensen die het werk doen wat ik deed worden nauwelijks gevraagd en de banen liggen niet voor het oprapen.quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:10 schreef Nemephis het volgende:
Het komt op mij over alsof je tegen windmolens aan het vechten bent, TS. Ik denk niet dat je veel kansen hebt binnen een organisatie waar je al niet lekker ligt - om wat voor reden dan ook want daar weet ik het fijne niet van.
Zou je niet meer kans hebben bij een andere werkgever?
Ik was te kritisch en we mochten niet praten over ongenoegens. Binnen die afdeling heersten de leidinggevenden, het personeel mocht geen afwijkende mening ventileren.quote:Op zondag 30 oktober 2011 06:10 schreef Nemephis het volgende:
om wat voor reden dan ook want daar weet ik het fijne niet van.
Als je voor een bedrijf kiest krijg je de organisatiecultuur erbij. Pa had je er al voor gewaarschuwd. In je eentje krijg je die cultuur niet veranderd dus zul je dit soort dingen toch echt van je af moeten laten glijden. Je blijft heel erg hangen in het feit dat jij gelijk hebt en zij ongelijk. Ik vind persoonlijk dat de werkelijkheid wat genuanceerder ligt. Jij past gewoon niet in die cultuur daar, en bent toch blijven zitten en hebt je eigen plan getrokken. Dan moet je niet verbaasd zijn als dat weerstand oproept.quote:Op zondag 30 oktober 2011 07:05 schreef idefixo het volgende:
[..]
Ik was te kritisch en we mochten niet praten over ongenoegens. Binnen die afdeling heersten de leidinggevenden, het personeel mocht geen afwijkende mening ventileren.
Als de leiding met het personeel in vergadering wilde of als er een traininkje of flutcursusje was of een taartje moest worden gegeten, werd de hoorn naast de telefoon gelegd en als er door onnodige afwezigheid van personeel niemand was om een afspraak met een patient te maken, dan moest de arts zelf maar een afspraak maken of de patienten moesten later maar bellen. De teamleiders vonden dat de artsen de onderzoeksresultaten zelf in de status moesten stoppen op de juiste plaats en dan vroeg ik waarom er zoveel administratief personeel was. Dat soort dingen, maar ja, het was onwenselijk om daar iets van te zeggen. De zorgmanager, die vaker af- dan aanwezig was, liet het personeel als zij dat nodig vond de hoorn van de haak leggen wat tot gevolg heeft dat het personeel dat gedrag tijdens haar regelmatige afwezigheid ging kopieren. Stapels brieven die klaar lagen voor verzending bleven soms wel zes weken liggen.![]()
Ik heb wel eens gezegd dat het in een sociale werkplaats beter is geregeld dan op die afdeling en daar zijn ze misschien wel boos over. De leidinggevenden vonden me naar eigen zeggen, te confronterend.
Nou ja, ik heb denk ik een goede advocaat maar wil hem, vanwege de kosten, niet teveel belasten. Hij is meegeweest naar een gesprek en over 3 maanden willen ze een vaststellingsovereenkomst maken dus dan neem ik hem wel weer mee. Intussen wacht ik deze week maar even af of ik een brief krijg over mijn sollicitatie.
Dat leid er vaak toe dat je een standaardbriefje krijgt met "andere kandidaten passen beter in het team" of een variant daarop. Daar heb je dus ook weinig aan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 05:56 schreef idefixo het volgende:
[..]
Bij werving en selectie hanteren de UMC’s de Sollicitatiecode van de Nederlandse
Vereniging voor Personeelbeleid (NVP) en daarin staat:
[..]
Nou ja, we moeten ons natuurlijk ook wel realiseren dat dit een verhaal is wat we maar van één kant horen, dus het lijkt me te ver gaan om dit soort dingen te adviseren. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat het voor TS het beste zou zijn om haar energie te steken in het vinden van een nieuwe baan buiten de UMC in plaats van om de energie te steken in het gevecht.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:33 schreef SpaReine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die cultuur echt schrikbarend vind. 't Is toch verschrikkelijk dat leidinggevenden zo handelen?
Werken daar gaat naar mijn mening toch niks meer worden, mss kun je aan goede artsen -die je mochten- of zij een referentie willen zijn bij een toekomstige baan?
En verder, wellicht puur uit principieel en moreel standpunt, kijken of je iets tegen die wantoestanden kunt doen. Het is net geen sensatie genoeg voor 'Undercover in Nederland'. Maar mss wat anders?
Aan de leden van de Raad van Toezicht heb ik een brief geschreven waarin ik hen verzoek een en ander eens te onderzoeken. Dat heb ik niet voor niets gedaan.quote:Op zondag 30 oktober 2011 13:33 schreef SpaReine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die cultuur echt schrikbarend vind. 't Is toch verschrikkelijk dat leidinggevenden zo handelen?
Werken daar gaat naar mijn mening toch niks meer worden, mss kun je aan goede artsen -die je mochten- of zij een referentie willen zijn bij een toekomstige baan?
En verder, wellicht puur uit principieel en moreel standpunt, kijken of je iets tegen die wantoestanden kunt doen. Het is net geen sensatie genoeg voor 'Undercover in Nederland'. Maar mss wat anders?
Echt Livelink, ik ben het helemaal met je eens. Ieder mens heeft zijn eigen verhaal en eigen belevingswereld.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou ja, we moeten ons natuurlijk ook wel realiseren dat dit een verhaal is wat we maar van één kant horen, dus het lijkt me te ver gaan om dit soort dingen te adviseren. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat het voor TS het beste zou zijn om haar energie te steken in het vinden van een nieuwe baan buiten de UMC in plaats van om de energie te steken in het gevecht.
Wel als ik een WW-uitkering moet aanvragen of als het een rechtszaak wordt. Ik zal toch ook van mijn kant moeten laten zien dat ik dingen heb ondernomen. Nou ja, ik heb een mail gestuurd en een berichtje gekregen. Ik had ook nog een andere sollicitatie lopen bij dezelfde medewerker werving en selectie waar ik ook niets meer van gehoord had. Gister heb ik ook daarover een mail gestuurd, waarop ze me opbelde. Nou ja, ik heb even met haar gesproken. Ze was niet eens onaardig en ik heb haar een en ander uitgelegd. Vervolgens kreeg ik een keurig bedankje met uitleg.quote:Op zondag 30 oktober 2011 20:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat leid er vaak toe dat je een standaardbriefje krijgt met "andere kandidaten passen beter in het team" of een variant daarop. Daar heb je dus ook weinig aan.
Maar dan ben je toch gewoon bedankjes en uitleg aan het verzamelen? Wat schiet je daar concreet mee op?quote:Op woensdag 2 november 2011 10:03 schreef idefixo het volgende:
[..]
Wel als ik een WW-uitkering moet aanvragen of als het een rechtszaak wordt. Ik zal toch ook van mijn kant moeten laten zien dat ik dingen heb ondernomen. Nou ja, ik heb een mail gestuurd en een berichtje gekregen. Ik had ook nog een andere sollicitatie lopen bij dezelfde medewerker werving en selectie waar ik ook niets meer van gehoord had. Gister heb ik ook daarover een mail gestuurd, waarop ze me opbelde. Nou ja, ik heb even met haar gesproken. Ze was niet eens onaardig en ik heb haar een en ander uitgelegd. Vervolgens kreeg ik een keurig bedankje met uitleg.
Je hebt echt geen idee he!quote:Op woensdag 2 november 2011 10:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Maar dan ben je toch gewoon bedankjes en uitleg aan het verzamelen? Wat schiet je daar concreet mee op?
Nee blijkbaar niet, anders zou ik het niet vragen. Zoals ik al eerder zei ben ik bang dat je een totaal zinloze strijd aan het voeren bent en jezelf alleen maar nog dieper in de problemen brengt. Ik zou het laten gaan en me richten op de toekomst, maar dat is mijn mening.quote:
Dat doe ik ook en intussen volg ik het advies van de advocaat op. Ik gooi mijn opgebouwde zekerheden waar ik jaren premie voor heb betaald niet zomaar aan de kant. Gek he?quote:Op woensdag 2 november 2011 10:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee blijkbaar niet, anders zou ik het niet vragen. Zoals ik al eerder zei ben ik bang dat je een totaal zinloze strijd aan het voeren bent en jezelf alleen maar nog dieper in de problemen brengt. Ik zou het laten gaan en me richten op de toekomst, maar dat is mijn mening.
Nee dat is niet gek, maar ik zou het aan een advocaat overlaten of in ieder geval iemand die er objectief naar kan kijken en kennis van zaken heeft. Misschien ben je zelf te zeer betrokken of te emotioneel om de dingen te doen die moeten gebeuren.quote:Op woensdag 2 november 2011 10:30 schreef idefixo het volgende:
[..]
Dat doe ik ook en intussen volg ik het advies van de advocaat op. Ik gooi mijn opgebouwde zekerheden waar ik jaren premie voor heb betaald niet zomaar aan de kant. Gek he?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |