abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103702580
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:07 schreef pussywillow het volgende:
Uit het gesprek is dus al gebleken dat dit 'm niet gaat worden, waarom wil je dan met alle geweld nog iets van P&O horen?
Omdat het voor mij op mijn leeftijd moeilijk is om werk te vinden en omdat ik moet meewerken aan mijn reintegratie.

Iets met sollicitatiecode enzo?
pi_103702811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:14 schreef klipper het volgende:
Ik zou zeggen solliciteer eens bij een andere werkgever.
In de eerste plaats kijk ik wel bij andere werkgevers maar voor het werk wat ik doe worden geen mensen gevraagd. Daarnaast verlies ik al mijn opgebouwde rechten. Ik wil dat mijn werkgever dit netjes afhandelt. Ik heb altijd aantoonbaar goed gewerkt en (ook weer aantoonbaar) hoeveelheden werk verzet waar ze nu wel 3 of 4 ft's voor nodig hebben op die afdeling. Er liggen gigantische achterstanden.

Daarnaast is het maar de vraag of ik, gezien mijn lichamelijke klachten waardoor de strijd begon, wel weer 36 uur kan werken.

Mijn vader had een eigen zaak en hij waarschuwde me jaren geleden al dat ik niet zo hard moest werken binnen dat Academische Ziekenhuis. De ambtenaren cultuur vindt dat niet leuk en krijgt het gevoel dat ze dan ook harder moeten. "Vandaag of morgen keert zich dat tegen je en dan werken ze je weg", zei hij altijd. :X
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:39:02 #28
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103704882
Dit is een vervolg van dit topic Halfjaar thuis wegens afbeidsconflict

Ik ben er echt van overtuigd dat je dit conflict op dit moment niet genoeg los kan laten om bij dezelfde werkgever te blijven werken. Je zult het toch op moeten kunnen brengen om enthousiasme voor een andere functie uit te stralen. Dat lukt je op dit moment gewoon niet.

Ik snap je angst voor de toekomst wel, maar het lijkt me echt ook voor jou het beste als je het elders gaat zoeken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 14:03:19 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_103705630
Je voelt je slecht behandeld en je wilt genoegdoening. Dat snappen we allemaal, maar de vraag is of je dat ooit gaat bereiken. Op dit moment ben je alleen bezig met een hopeloze strijd die je waarschijnlijk nooit gaat winnen, of pas na een lange tijd en moeite.

Is het dat waard? Hou de eer aan jezelf en doe wat het beste is voor jezelf. Als je aantoonbaar goed gewerkt hebt, hoe kun je dat aantonen dan? Je zegt dat je geen 36 uur meer kunt werken, maar je wilt wel je baan terug?

Ik ben bang dat je je teveel vastklemt aan iets wat nooit gaat gebeuren.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_103706814
Uit vergelijkbare ervaring weet ik dat je gewoon een rode sticker op het pers.dossier hebt.
Een nieuwe manager vroeg mij op persoonlijk gesprek want hij begreep nix van de weerstand op de werkvloer.
De vakbond heeft voor mij bemiddeld en met een fraaie vertrekpremie ben ik elders doorgegaan en aan een opleiding begonnen op mijn 42e.
Mijn zorg voor pt. was "té goed" ~O>
Het heeft mij jaren dwars gezeten.
Het interesseert hullie geen ruk!

Advies aan TS wegwezen. Binnenkomen is er niet meer bij.
pi_103707677
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 14:03 schreef karr-1 het volgende:
Als je aantoonbaar goed gewerkt hebt, hoe kun je dat aantonen dan?
Uit de jaargesprekken, de verklaringen van de artsen en de verklaringen van de leidinggevenden zelf. In december 2010 had ik een jaargesprek. Daarin werd nog gezegd dat ik zoveel werk verzette en zo goed werkte en in februari begon de strijd over mijn lichamelijke klachten.
pi_103708244
En iemand die ik heel goed ken, kreeg het verzoek en opdracht om een nieuw
systeem op te zetten.
Uiterste tevredenheid en een bonus !
Nog geen twee maanden later op een gouden dienblaadje naar de achteruitgang gedirigeerd.
De frustratie en onterechtheid etc.etc. Het vrat aan hem.

Zorg dat je eruit springt met hulp van vakbond - ben je lid - ombudsman of juridisch loket.
Een rbv. Voor arbeidsrecht.
Echt , het Is voorlopig heel lastig om het zakelijk en objectief te bekijken.
Hopelijk kun je een onderhandelaar vinden.
Succes.

[ Bericht 1% gewijzigd door AnneX op 29-10-2011 15:40:33 ]
pi_103718310
Tja, als jij niet kunt motiveren waarom je een bepaalde baan graag wil en alleen kunt refereren naar je arbeidsconflict (in dezelfde organisatie!).... En vervolgens met de persoon aan de andere kant van de tafel hierover inhoudelijk in discussie gaat over dat conflict met een directe collega van haar, dan verbaast het me niks dat het niks ging worden met deze baan.

Solliciteer je omdat je graag in deze organisatie verder wil of omdat het moet in het kader van de re-integratie of gewoon omdat je een baan wil? Op deze manier gaat hem dat niet worden, ben ik bang.

Ow, en in antwoord op je vraag in de OP: volgens mij hoeft een werkgever je geen verklaring te sturen. Wel een bevestiging van afwijzing. Het is netjes als ze de reden op schrift stellen of je ervoor bellen, maar een verplichting om er inhoudelijk op in te gaan is er zeker niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_103732841
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 20:49 schreef Cat22 het volgende:
Ow, en in antwoord op je vraag in de OP: volgens mij hoeft een werkgever je geen verklaring te sturen. Wel een bevestiging van afwijzing. Het is netjes als ze de reden op schrift stellen of je ervoor bellen, maar een verplichting om er inhoudelijk op in te gaan is er zeker niet.
Bij werving en selectie hanteren de UMC’s de Sollicitatiecode van de Nederlandse
Vereniging voor Personeelbeleid (NVP) en daarin staat:

quote:
AFWIJZING, AFRONDING SOLLICITATIE-
PROCEDURE EN AANSTELLING
6.1 Indien de arbeidsorganisatie, in enige fase van de
sollicitatieprocedure, besluit dat een sollicitant niet in
aanmerking komt voor de vervulling van de vacature,
ontvangt deze binnen twee weken na dit besluit
schriftelijk of elektronisch bericht. De afwijzing wordt zo
goed mogelijk gemotiveerd.
http://www.nvp-plaza.nl/site/nl/kennis.phtml?p=sollicitatiecode
pi_103732855
Het komt op mij over alsof je tegen windmolens aan het vechten bent, TS. Ik denk niet dat je veel kansen hebt binnen een organisatie waar je al niet lekker ligt - om wat voor reden dan ook want daar weet ik het fijne niet van.
Zou je niet meer kans hebben bij een andere werkgever?
pi_103732876
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 06:10 schreef Nemephis het volgende:
Het komt op mij over alsof je tegen windmolens aan het vechten bent, TS. Ik denk niet dat je veel kansen hebt binnen een organisatie waar je al niet lekker ligt - om wat voor reden dan ook want daar weet ik het fijne niet van.
Zou je niet meer kans hebben bij een andere werkgever?
Misschien met omscholing. Mensen die het werk doen wat ik deed worden nauwelijks gevraagd en de banen liggen niet voor het oprapen.
Wie heeft er nog zin in iemand van tussen de 50-60 die is uitgevallen met lichamelijke klachten?
pi_103732951
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 06:10 schreef Nemephis het volgende:
om wat voor reden dan ook want daar weet ik het fijne niet van.
Ik was te kritisch en we mochten niet praten over ongenoegens. Binnen die afdeling heersten de leidinggevenden, het personeel mocht geen afwijkende mening ventileren.
Als de leiding met het personeel in vergadering wilde of als er een traininkje of flutcursusje was of een taartje moest worden gegeten, werd de hoorn naast de telefoon gelegd en als er door onnodige afwezigheid van personeel niemand was om een afspraak met een patient te maken, dan moest de arts zelf maar een afspraak maken of de patienten moesten later maar bellen. De teamleiders vonden dat de artsen de onderzoeksresultaten zelf in de status moesten stoppen op de juiste plaats en dan vroeg ik waarom er zoveel administratief personeel was. Dat soort dingen, maar ja, het was onwenselijk om daar iets van te zeggen. De zorgmanager, die vaker af- dan aanwezig was, liet het personeel als zij dat nodig vond de hoorn van de haak leggen wat tot gevolg heeft dat het personeel dat gedrag tijdens haar regelmatige afwezigheid ging kopieren. Stapels brieven die klaar lagen voor verzending bleven soms wel zes weken liggen. ;(
Ik heb wel eens gezegd dat het in een sociale werkplaats beter is geregeld dan op die afdeling en daar zijn ze misschien wel boos over. De leidinggevenden vonden me naar eigen zeggen, te confronterend.

Nou ja, ik heb denk ik een goede advocaat maar wil hem, vanwege de kosten, niet teveel belasten. Hij is meegeweest naar een gesprek en over 3 maanden willen ze een vaststellingsovereenkomst maken dus dan neem ik hem wel weer mee. Intussen wacht ik deze week maar even af of ik een brief krijg over mijn sollicitatie.
pi_103733805
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 07:05 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik was te kritisch en we mochten niet praten over ongenoegens. Binnen die afdeling heersten de leidinggevenden, het personeel mocht geen afwijkende mening ventileren.
Als de leiding met het personeel in vergadering wilde of als er een traininkje of flutcursusje was of een taartje moest worden gegeten, werd de hoorn naast de telefoon gelegd en als er door onnodige afwezigheid van personeel niemand was om een afspraak met een patient te maken, dan moest de arts zelf maar een afspraak maken of de patienten moesten later maar bellen. De teamleiders vonden dat de artsen de onderzoeksresultaten zelf in de status moesten stoppen op de juiste plaats en dan vroeg ik waarom er zoveel administratief personeel was. Dat soort dingen, maar ja, het was onwenselijk om daar iets van te zeggen. De zorgmanager, die vaker af- dan aanwezig was, liet het personeel als zij dat nodig vond de hoorn van de haak leggen wat tot gevolg heeft dat het personeel dat gedrag tijdens haar regelmatige afwezigheid ging kopieren. Stapels brieven die klaar lagen voor verzending bleven soms wel zes weken liggen. ;(
Ik heb wel eens gezegd dat het in een sociale werkplaats beter is geregeld dan op die afdeling en daar zijn ze misschien wel boos over. De leidinggevenden vonden me naar eigen zeggen, te confronterend.

Nou ja, ik heb denk ik een goede advocaat maar wil hem, vanwege de kosten, niet teveel belasten. Hij is meegeweest naar een gesprek en over 3 maanden willen ze een vaststellingsovereenkomst maken dus dan neem ik hem wel weer mee. Intussen wacht ik deze week maar even af of ik een brief krijg over mijn sollicitatie.
Als je voor een bedrijf kiest krijg je de organisatiecultuur erbij. Pa had je er al voor gewaarschuwd. In je eentje krijg je die cultuur niet veranderd dus zul je dit soort dingen toch echt van je af moeten laten glijden. Je blijft heel erg hangen in het feit dat jij gelijk hebt en zij ongelijk. Ik vind persoonlijk dat de werkelijkheid wat genuanceerder ligt. Jij past gewoon niet in die cultuur daar, en bent toch blijven zitten en hebt je eigen plan getrokken. Dan moet je niet verbaasd zijn als dat weerstand oproept.

De val waar je nu in vast zit is dat je ofwel dit niet van je af kon laten glijden, ofwel politiek niet gehaaid genoeg bent om ermee om te gaan. Welke van de twee is niet eens zo heel belangrijk, je hebt om het maar eens bot te zeggen gefaald om je aan te passen aan de situatie. Dat, en alleen dat, is de reden dat je nu in de puree zit. Het is allemaal heel goed bedoeld geweest van je, en ik ben het met je eens dat het daar een compleet zieke cultuur is, maar het is niet anders. Dus hou op met dat 'zij zijn gemeen' en ga verder.

Het wordt op deze werkplek echt nooit meer iets. Vergeet dat gemekker over leeftijd en ga naar een organisatie waar je je wel mee kunt verenigen. Het zal vast moeilijk zijn maar het lijkt er op dat je domweg geen keus hebt, en dan kun je het beter op je 57ste dan op je 63ste doen. Kijk ook eens naar je huishoudboekje. Het gaat niet altijd alleen maar omhoog. Hoeveel salaris zou je in kunnen leveren om iets te gaan doen wat je wel leuk vindt? Er zijn tegenwoordig kleine thuiszorgorganisaties in opkomst die zich afzetten tegen het massale van de reguliere zorg. Op basis van wat je allemaal schrijft denk ik dat je op zo'n plek veel beter tot je recht komt. Zou zoiets niet iets kunnen zijn?
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:33:39 #39
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_103740495
Ik moet zeggen dat ik die cultuur echt schrikbarend vind. 't Is toch verschrikkelijk dat leidinggevenden zo handelen?
Werken daar gaat naar mijn mening toch niks meer worden, mss kun je aan goede artsen -die je mochten- of zij een referentie willen zijn bij een toekomstige baan?
En verder, wellicht puur uit principieel en moreel standpunt, kijken of je iets tegen die wantoestanden kunt doen. Het is net geen sensatie genoeg voor 'Undercover in Nederland'. Maar mss wat anders?
.......
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:48:21 #40
152789 karr-1
pi_103758575
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 05:56 schreef idefixo het volgende:

[..]

Bij werving en selectie hanteren de UMC’s de Sollicitatiecode van de Nederlandse
Vereniging voor Personeelbeleid (NVP) en daarin staat:

[..]

Dat leid er vaak toe dat je een standaardbriefje krijgt met "andere kandidaten passen beter in het team" of een variant daarop. Daar heb je dus ook weinig aan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 21:04:36 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_103759906
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:33 schreef SpaReine het volgende:
Ik moet zeggen dat ik die cultuur echt schrikbarend vind. 't Is toch verschrikkelijk dat leidinggevenden zo handelen?
Werken daar gaat naar mijn mening toch niks meer worden, mss kun je aan goede artsen -die je mochten- of zij een referentie willen zijn bij een toekomstige baan?
En verder, wellicht puur uit principieel en moreel standpunt, kijken of je iets tegen die wantoestanden kunt doen. Het is net geen sensatie genoeg voor 'Undercover in Nederland'. Maar mss wat anders?
Nou ja, we moeten ons natuurlijk ook wel realiseren dat dit een verhaal is wat we maar van één kant horen, dus het lijkt me te ver gaan om dit soort dingen te adviseren. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat het voor TS het beste zou zijn om haar energie te steken in het vinden van een nieuwe baan buiten de UMC in plaats van om de energie te steken in het gevecht.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_103774370
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:33 schreef SpaReine het volgende:
Aan de leden van de Raad van Toezicht heb ik een brief geschreven waarin ik hen verzoek een en ander eens te onderzoeken. Dat heb ik niet voor niets gedaan. ;)

Een van de artsen heeft mij geschreven dat ze haar ongerustheid over mijn onverwachte vertrek heeft geuit en een ander heeft me geschreven dat ik het moet laten weten als ze iets voor me kan doen. Verder kreeg ik een mail van iemand die schreef dat hij geen controle over de situatie had en op straat kwam ik iemand tegen die van mij wilde horen waar ik was gebleven en wat er gebeurd was.
pi_103774375
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 21:04 schreef livelink het volgende:

[..]

Nou ja, we moeten ons natuurlijk ook wel realiseren dat dit een verhaal is wat we maar van één kant horen, dus het lijkt me te ver gaan om dit soort dingen te adviseren. Sterker nog, ik ben er van overtuigd dat het voor TS het beste zou zijn om haar energie te steken in het vinden van een nieuwe baan buiten de UMC in plaats van om de energie te steken in het gevecht.
Echt Livelink, ik ben het helemaal met je eens. Ieder mens heeft zijn eigen verhaal en eigen belevingswereld. c_/
Daarom ben ik blij dat er een aantal zaken op papier staan, dat ik de vrijheid heb om stukken, zolang ik de namen weglaat en rekening houd met smaad en laster, online te zetten en dat we in een land leven waar de zakelijke gesprekken waar je zelf aan deelneemt (voor eigen gebruik) mogen worden opgenomen. Ook binnen de UMC’s geldt het Nederlandse recht en ook binnen de UMC’s geldt de vrijheid van meningsuiting. :Y
Ik besef dat ik vermoedelijk ergens anders moet gaan werken maar betekent dat dan ook dat ik mijn mond moet houden over misstanden en scheefgegroeid personeelsbeleid?
http://forum.www.trosrada(...)5b27e43ce9926e5c78fd
In de brief aan mijn advocaat staat bijvoorbeeld dat mediation of terugkeer niet tot de mogelijkheden behoort omdat ik een klacht tegen mijn leidinggevende heb ingediend. Dus…….. het is allemaal eenzijdig en de werknemer heeft geen rechten? :N
Nogmaals, dat ik hier over schrijf betekent niet dat ik me vastbijt in terugkeer. Ik moet er inmiddels trouwens ook niet aan denken ……..maanden achterstand wegwerken voor meer dan 30 artsen zeker. Toen ik er kwam werken heb ik een halfjaar achterstand weggewerkt. Om daar nu weer aan te beginnen…….ik weet niet eens of ik dat fysiek nog wel kan. Mijn lichamelijk klachten zijn sinds een paar maanden nadat ik gestopt ben met werken, helemaal verdwenen.
Mijn directe collega (die overigens toen de problemen begonnen van de leiding opdracht kreeg om niet meer met me te praten) vertelde me een paar weken geleden dat ze alleen al met het werk wat er nu ligt, ondanks de hulp die ze krijgt, door kan tot aan haar pensioen. :{
pi_103865958
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 20:48 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat leid er vaak toe dat je een standaardbriefje krijgt met "andere kandidaten passen beter in het team" of een variant daarop. Daar heb je dus ook weinig aan.
Wel als ik een WW-uitkering moet aanvragen of als het een rechtszaak wordt. Ik zal toch ook van mijn kant moeten laten zien dat ik dingen heb ondernomen. Nou ja, ik heb een mail gestuurd en een berichtje gekregen. Ik had ook nog een andere sollicitatie lopen bij dezelfde medewerker werving en selectie waar ik ook niets meer van gehoord had. Gister heb ik ook daarover een mail gestuurd, waarop ze me opbelde. Nou ja, ik heb even met haar gesproken. Ze was niet eens onaardig en ik heb haar een en ander uitgelegd. Vervolgens kreeg ik een keurig bedankje met uitleg. ^O^
  woensdag 2 november 2011 @ 10:07:06 #45
152789 karr-1
pi_103866043
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:03 schreef idefixo het volgende:

[..]

Wel als ik een WW-uitkering moet aanvragen of als het een rechtszaak wordt. Ik zal toch ook van mijn kant moeten laten zien dat ik dingen heb ondernomen. Nou ja, ik heb een mail gestuurd en een berichtje gekregen. Ik had ook nog een andere sollicitatie lopen bij dezelfde medewerker werving en selectie waar ik ook niets meer van gehoord had. Gister heb ik ook daarover een mail gestuurd, waarop ze me opbelde. Nou ja, ik heb even met haar gesproken. Ze was niet eens onaardig en ik heb haar een en ander uitgelegd. Vervolgens kreeg ik een keurig bedankje met uitleg. ^O^
Maar dan ben je toch gewoon bedankjes en uitleg aan het verzamelen? Wat schiet je daar concreet mee op?
pi_103866595
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:07 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch gewoon bedankjes en uitleg aan het verzamelen? Wat schiet je daar concreet mee op?
Je hebt echt geen idee he! :'(
  woensdag 2 november 2011 @ 10:27:33 #47
152789 karr-1
pi_103866625
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:26 schreef idefixo het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee he! :'(
Nee blijkbaar niet, anders zou ik het niet vragen. Zoals ik al eerder zei ben ik bang dat je een totaal zinloze strijd aan het voeren bent en jezelf alleen maar nog dieper in de problemen brengt. Ik zou het laten gaan en me richten op de toekomst, maar dat is mijn mening.
pi_103866702
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Nee blijkbaar niet, anders zou ik het niet vragen. Zoals ik al eerder zei ben ik bang dat je een totaal zinloze strijd aan het voeren bent en jezelf alleen maar nog dieper in de problemen brengt. Ik zou het laten gaan en me richten op de toekomst, maar dat is mijn mening.
Dat doe ik ook en intussen volg ik het advies van de advocaat op. Ik gooi mijn opgebouwde zekerheden waar ik jaren premie voor heb betaald niet zomaar aan de kant. Gek he?
  woensdag 2 november 2011 @ 10:33:04 #49
152789 karr-1
pi_103866778
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 10:30 schreef idefixo het volgende:

[..]

Dat doe ik ook en intussen volg ik het advies van de advocaat op. Ik gooi mijn opgebouwde zekerheden waar ik jaren premie voor heb betaald niet zomaar aan de kant. Gek he?
Nee dat is niet gek, maar ik zou het aan een advocaat overlaten of in ieder geval iemand die er objectief naar kan kijken en kennis van zaken heeft. Misschien ben je zelf te zeer betrokken of te emotioneel om de dingen te doen die moeten gebeuren.
pi_103937736
Heeft TS wel een beetje concreet idee waar het buiten de huidige werkgever te zoeken? Ik bedoel qua richting, branche etc. Zo niet, dan is het al lastiger de huidige problemen los te laten/te relativeren en de focus te verschuiven naar 'het nieuwe/volgende'.

En wíl je wel doorgaan met dit soort werk of zou je iets anders willen doen (indien mogelijk)? Of is wat je nu doet wellicht zo uniek dat je het bij niet veel andere bedrijven vindt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')