abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103692064

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd

De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.

De OP vind je hier
pi_103692128
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:24 schreef Catbert het volgende:

[..]

M'n vriendin en ik hebben gewoon onze eigen dingen. En soms zit ik 's avonds gewoon te gamen. Het is niet goed om altijd bij elkaar te zijn, dan is er geen contrast meer.
Wat betekent voor jou een relatie? Wat maakt jouw vriendin voor jou eigenlijk anders dan een gewone vriendin? (Als ik mijn lijstje van net nog eens lees, is dat bijna hetzelfde voor mij, dat kan niet kloppen)

En als je zo blij bent met haar, waar is dan dat contrast precies voor nodig?

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:25 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

dit heb je goed ;) Maar niet 24 uur per dag :P
Waarom niet? Dat zijn allemaal prachtige dingen die het leven zoveel waarde geven en alles zo mooi maken. Waarom zou je dat niet de hele dag willen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:25 schreef Newbie114 het volgende:

Weet ik, van daar de :D PI.
Mijn sarcasmeradar was kennelijk stuk.
pi_103692156
Maar benzin het risico is wel dat je vriendschappen en dergelijke sowieso moeilijk aangaat omdat je verwacht dat het allemaal altijd leuk is en dat je áltijd wat te zeggen moet hebben enz
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:34:01 #5
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_103692201
Gebeurt bij mij ook altijd (dat m'n sarcasmeradar kapot gaat)
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_103692267
hihi had niet door dat ik de laatste was 8)7
pi_103692282
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:32 schreef benzin het volgende:

[..]

Wat betekent voor jou een relatie? Wat maakt jouw vriendin voor jou eigenlijk anders dan een gewone vriendin? (Als ik mijn lijstje van net nog eens lees, is dat bijna hetzelfde voor mij, dat kan niet kloppen)

[..]

Waarom niet? Dat zijn allemaal prachtige dingen die het leven zoveel waarde geven en alles zo mooi maken. Waarom zou je dat niet de hele dag willen?

[..]

Mijn relatie betekend voor mij, mijzelf kunnen zijn bij mijn partner, er voor elkaar zijn, hoe bergafwaarts het ook gaat, intimiteit delen, bijv. Je kan nog zo blij zijn met iemand, als je 24 uur per dag op elkaars lip zit, gaat de lol er wel van af.
En waarom je dat niet de hele dag zou willen? Tsja.. Het is eigenlijk zo simpel dat ik het niet eens kan uitleggen.

Wat is je lievelingsfilm?
pi_103692335
quote:

[..]

[..]

[..]

Contrast is nodig omdat het anders gaat vervelen. Je moet iemand hebben die je net ff uit je normale spoor trekt af en toe, op een positieve manier. En ook andersom natuurlijk.
En waarom niet de hele dag door? Nou, je moet ook wel eens een paar uurtjes slapen, wat eten, misschien nog wat werken voor je geld, hobbies links en rechts, sport eventueel, je eigen sociale leven onderhouden, you name it :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_103692388
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:36 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Mijn relatie betekend voor mij, mijzelf kunnen zijn bij mijn partner, er voor elkaar zijn, hoe bergafwaarts het ook gaat, intimiteit delen, bijv. Je kan nog zo blij zijn met iemand, als je 24 uur per dag op elkaars lip zit, gaat de lol er wel van af.
En waarom je dat niet de hele dag zou willen? Tsja.. Het is eigenlijk zo simpel dat ik het niet eens kan uitleggen.

Hier ben ik het wel mee eens :) Maar zo lang ik studeer en student ben, ben ik niet bang te veel op de lip van wie dan ook te zitten.
pi_103692389
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Contrast is nodig omdat het anders gaat vervelen. Je moet iemand hebben die je net ff uit je normale spoor trekt af en toe, op een positieve manier. En ook andersom natuurlijk.
En waarom niet de hele dag door? Nou, je moet ook wel eens een paar uurtjes slapen, wat eten, misschien nog wat werken voor je geld, hobbies links en rechts, sport eventueel, je eigen sociale leven onderhouden, you name it :)
Maar waarom zou je een sociaal leven hebben als je een vriendin hebt O+
pi_103692416
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:38 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens :) Maar zo lang ik studeer en student ben, ben ik niet bang te veel op de lip van wie dan ook te zitten.
Eens in de maand gaat mijn vriend naar het andere appartement, een nachtje, meer hebben we niet nodig. En nu kan het nog :)
pi_103692431
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Omdat dat leuk is? :P
pi_103692433
quote:

[..]

Goede vraag. Ik zie weleens mensen hun hele sociale leven opofferen voor hun vriendin. Lijkt mij niet echt wat :P
pi_103692459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:39 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Omdat dat leuk is? :P
Neeeee joh
pi_103692477
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:39 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik zie weleens mensen hun hele sociale leven opofferen voor hun vriendin. Lijkt mij niet echt wat :P
Lol, en wat gaat ie dan doen daar? Bier drinken met maten?
pi_103692487
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:39 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Dat ook ja, en dan gaat het uit _O-
pi_103692530
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Lol, en wat gaat ie dan doen daar? Bier drinken met maten?
schizo anyone? :P
pi_103692537
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:40 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dat ook ja, en dan gaat het uit _O-
En dan met hangende pootjes...?
pi_103692572
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:41 schreef debeterebob het volgende:

[..]

En dan met hangende pootjes...?
Vaak wel ja :P
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 23:42:33 #20
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_103692584
quote:
Je vriendin is als het goed is zo'n beetje je beste mattie, en een enorm lekker ding waar je seks mee wil. Die twee zaken zijn enorm belangrijk in een relatie. En ook de reden dat een relatie leuker is dan een gewone vriendschap. Je kunt alles met elkaar delen.

quote:
Als jij altijd in een warm klimaat zit vergeet je wat kou is. Als je altijd bij elkaar bent vergeet je hoe het is als ze niet bij je is. Dan ga je alleen maar letten op haar slechte kanten en vergeet je al die goeie kanten van haar.

quote:
Als je geen sociaal leven hebt is er geen contrast.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_103692626
Trouwens gefeliciteerd met je kindje Catbert :P
pi_103692629
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:33 schreef Cassandra87 het volgende:
Maar benzin het risico is wel dat je vriendschappen en dergelijke sowieso moeilijk aangaat omdat je verwacht dat het allemaal altijd leuk is en dat je áltijd wat te zeggen moet hebben enz
Misschien wel. Ik ben heel erg bang voor stiltes. Maar het grootste probleem is dat ik bang ben dat ik needy of eng overkom. Ik bewaar daardoor misschien wel teveel afstand.

quote:

[..]

Ik zou dat dan inderdaad niet meer nodig hebben. Maar ben bang dat mijn sarcasmeradar nu wel afgaat en je het niet echt meent. ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:36 schreef Cassandra87 het volgende:

Ik vind dat een moeilijke vraag, ik heb niet echt een lievelingsfilm. Mar waar wil je naartoe? Dat het saai zou zijn om 24 uur per dag je lievelingsfilm te kijken?

Alle dingen die ik echt leuk vind zou ik volgens mij wel echt 24 uur per dag kunnen doen.
pi_103692702
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:42 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als jij altijd in een warm klimaat zit vergeet je wat kou is. Als je altijd bij elkaar bent vergeet je hoe het is als ze niet bij je is. Dan ga je alleen maar letten op haar slechte kanten en vergeet je al die goeie kanten van haar.

[..]

Als je geen sociaal leven hebt is er geen contrast.
Dus jij zegt eigenlijk dat een eigen sociaal leven een vereiste is voor een goede relatie waarin je haar goede kanten kan zien?
pi_103692781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Misschien wel. Ik ben heel erg bang voor stiltes. Maar het grootste probleem is dat ik bang ben dat ik needy of eng overkom. Ik bewaar daardoor misschien wel teveel afstand.

[..]

Ik zou dat dan inderdaad niet meer nodig hebben. Maar ben bang dat mijn sarcasmeradar nu wel afgaat en je het niet echt meent. ;(

[..]

Ik vind dat een moeilijke vraag, ik heb niet echt een lievelingsfilm. Mar waar wil je naartoe? Dat het saai zou zijn om 24 uur per dag je lievelingsfilm te kijken?

Alle dingen die ik echt leuk vind zou ik volgens mij wel echt 24 uur per dag kunnen doen.
Na een dag of wat hele dagen samen zijn mag ik toch hopen dat ze iets heeft om zelf te doen, kan ik er ook ff tussenuit zonder schuldgevoel. Iets van een paard ofzo, of vriendinnen, voor mijn part gaat ze grassprieten tellen in het park, whatever floats her boat. En als ze dan weer terug komt O+
pi_103692801
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 23:45 schreef benzin het volgende:

[..]

Dus jij zegt eigenlijk dat een eigen sociaal leven een vereiste is voor een goede relatie waarin je haar goede kanten kan zien?
Ik denk dat het wel een pre is ja :P

Aan de andere kant zijn er ook wel stelletjes die beide 'geen leven' hebben, maar wel 100% gelukkig met elkaar zijn. Kan dus wel :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')