VoorstukjeIn Zuid-Limburg, te Sittard, is ontwikkelaar Interwave de afgelopen tijd druk bezig geweest met de multiplayer-shooter Nuclear Dawn. Het eindresultaat is verrassender dan je in eerste instantie zou denken.
Wat is Nuclear Dawn?Het concept van Nuclear Dawn is erg simpel. Twee facties, The Empire en The Consortium, nemen het tegen elkaar op, waarbij maximaal 32 spelers tegelijkertijd aan de slag kunnen. Je hebt daarbij de keuze uit vier klassen, die behoorlijk van elkaar verschillen. Zo ben je met de stealth-klasse bijzonder snel, kun je tijdelijk onzichtbaar worden en kun je met je vlijmscherpe messen een tegenstander in één keer uitschakelen. Je heatlh-balk is echter wel bijzonder klein. Kop je liever wat meer kogels, dan kun je beter voor de Exo-klasse gaan. Deze heeft een behoorlijk grote health-balk, heeft krachtige wapens, maar is extreem traag.
Iedere factie heeft een basis, maar deze zal eerst moeten worden uitgebouwd. Daarvoor zullen de spelers eerst resources moeten inwinnen, waarna de Commander aan het bouwen kan slaan en de basis kan uitbreiden. Deze uitbreidingen zie je op het speelveld worden opgebouwd, wat er erg tof uitziet. Klein probleempje is dat je nog wel eens vast komt te zitten in een gebouw als deze in opbouw is, een van de kleine slordigheden in de game.
OpbouwInterwave maakt gebruik van bekende elementen uit team based shooters, waarbij uiteraard een level-systeem niet overgeslagen is. Ook qua gameplay is Nuclear Dawn vrij standaard. Een resource-punt kun je simpelweg innemen door er een tijdje bij te staan en als je dat met een paar teamgenoten doet, verloopt dat sneller. Je kunt daarbij ook resource-punten inpikken van de vijand en zoals je al zal begrijpen, kun je hiermee de balans flink naar je toe trekken als je hier als team slim mee omgaat.
De resources maken het namelijk weer mogelijk om nieuwe gebouwen neer te zetten, die nieuwe technologieën vrijspelen en zodoende bijvoorbeeld een extra wapen unlockt voor een bepaalde klasse. Dit bouwen kan enkel de Commander uitvoeren. Hij ziet het slagveld van bovenaf en kan als een reguliere RTS-game constructies verwezenlijken, waaronder bijvoorbeeld ook turrets om de spelers bij te staan. Interwave heeft daarbij heel slim een opbouw in de levels verwerkt.
ScreenshotsFPS gedeelte:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RTS gedeelte:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video'sPrijs + informatieHet leuke is, de game wordt gemaakt in Nederland! Interwave is dus een nederlands bedrijf. Er komen ook nog steeds veel update's uit, zoals nieuwe maps enzovoort! Ik raad jullie echt aan om deze
GEWELDIGE game te kopen. Er is geen SP, wel een MP natuurlijk!

De game is
20 euro, te koop bij Steam/Wehkamp enzovoort! Veel plezier!
[ Bericht 1% gewijzigd door Berend. op 28-10-2011 22:32:16 ]
JaimyLee
Manchester United
Blijft het 20 euro of word het nog hoger?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op
dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef
Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
Ruwe diamant en zo! Zal helaas ondersneeuwen in het najaarsgeweld maar echt, ik gun ze zoveel meer spelers want het is echt een uitstekende mix van RTS en FPS!