abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103688532

Voorstukje
In Zuid-Limburg, te Sittard, is ontwikkelaar Interwave de afgelopen tijd druk bezig geweest met de multiplayer-shooter Nuclear Dawn. Het eindresultaat is verrassender dan je in eerste instantie zou denken.

Wat is Nuclear Dawn?
Het concept van Nuclear Dawn is erg simpel. Twee facties, The Empire en The Consortium, nemen het tegen elkaar op, waarbij maximaal 32 spelers tegelijkertijd aan de slag kunnen. Je hebt daarbij de keuze uit vier klassen, die behoorlijk van elkaar verschillen. Zo ben je met de stealth-klasse bijzonder snel, kun je tijdelijk onzichtbaar worden en kun je met je vlijmscherpe messen een tegenstander in één keer uitschakelen. Je heatlh-balk is echter wel bijzonder klein. Kop je liever wat meer kogels, dan kun je beter voor de Exo-klasse gaan. Deze heeft een behoorlijk grote health-balk, heeft krachtige wapens, maar is extreem traag.

Iedere factie heeft een basis, maar deze zal eerst moeten worden uitgebouwd. Daarvoor zullen de spelers eerst resources moeten inwinnen, waarna de Commander aan het bouwen kan slaan en de basis kan uitbreiden. Deze uitbreidingen zie je op het speelveld worden opgebouwd, wat er erg tof uitziet. Klein probleempje is dat je nog wel eens vast komt te zitten in een gebouw als deze in opbouw is, een van de kleine slordigheden in de game.

Opbouw

Interwave maakt gebruik van bekende elementen uit team based shooters, waarbij uiteraard een level-systeem niet overgeslagen is. Ook qua gameplay is Nuclear Dawn vrij standaard. Een resource-punt kun je simpelweg innemen door er een tijdje bij te staan en als je dat met een paar teamgenoten doet, verloopt dat sneller. Je kunt daarbij ook resource-punten inpikken van de vijand en zoals je al zal begrijpen, kun je hiermee de balans flink naar je toe trekken als je hier als team slim mee omgaat.

De resources maken het namelijk weer mogelijk om nieuwe gebouwen neer te zetten, die nieuwe technologieën vrijspelen en zodoende bijvoorbeeld een extra wapen unlockt voor een bepaalde klasse. Dit bouwen kan enkel de Commander uitvoeren. Hij ziet het slagveld van bovenaf en kan als een reguliere RTS-game constructies verwezenlijken, waaronder bijvoorbeeld ook turrets om de spelers bij te staan. Interwave heeft daarbij heel slim een opbouw in de levels verwerkt.

Screenshots

FPS gedeelte:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RTS gedeelte:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Video's

Prijs + informatie
Het leuke is, de game wordt gemaakt in Nederland! Interwave is dus een nederlands bedrijf. Er komen ook nog steeds veel update's uit, zoals nieuwe maps enzovoort! Ik raad jullie echt aan om deze GEWELDIGE game te kopen. Er is geen SP, wel een MP natuurlijk! :)

De game is 20 euro, te koop bij Steam/Wehkamp enzovoort! Veel plezier! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Berend. op 28-10-2011 22:32:16 ]
pi_103688576
TVP
pi_103688636
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:10 schreef KanNichtSehen het volgende:
TVP
Leuk om te horen! De game is net een weekje uit, maar heeft niet veel advertentie gehad. Zeker een game met veel potentie ^O^

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door deze game nog haast geen Battlefield 3 heb gespeeld O+
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:31:39 #4
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_103689518
Blijft het 20 euro of word het nog hoger?
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
pi_103689531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:31 schreef JaimyLee het volgende:
Blijft het 20 euro of word het nog hoger?
Het blijft 20 euro, dat is de officele prijs O+ .. De game draait trouwens op Source enige! :P

vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:45:22 #6
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_103690115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:32 schreef Berend. het volgende:

[..]

Het blijft 20 euro, dat is de officele prijs O+ .. De game draait trouwens op Source enige! :P

klinkt goed, dan hoef ik niet meteen te beslissen :)
Barts Padawan
pi_103693616
Ruwe diamant en zo! Zal helaas ondersneeuwen in het najaarsgeweld maar echt, ik gun ze zoveel meer spelers want het is echt een uitstekende mix van RTS en FPS!
pi_103693991
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:03 schreef =HellFire= het volgende:
Ruwe diamant en zo! Zal helaas ondersneeuwen in het najaarsgeweld maar echt, ik gun ze zoveel meer spelers want het is echt een uitstekende mix van RTS en FPS!
Klopt, ze verdienen inderdaad véél meer spelers.. Wat is je steam naam?

[ Bericht 5% gewijzigd door Berend. op 29-10-2011 00:26:47 ]
pi_103705378
Wel vet, ik heb even met een van de developers in het Nederlands gepraat via het forum net :)
pi_103713386
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 00:11 schreef Berend. het volgende:

[..]

Klopt, ze verdienen inderdaad véél meer spelers.. Wat is je steam naam?
=HellFire= :P

En ja, was ook op het release-feestje paar weken terug, toen waren ze er ook. Ze zijn gelukkig actief met het ondersteunen. Speel de game nog wel redelijk veel, maar met BF3 erbij is de tijd schaars. :{
pi_103714360
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:22 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

En ja, was ook op het release-feestje paar weken terug, toen waren ze er ook. Ze zijn gelukkig actief met het ondersteunen. Speel de game nog wel redelijk veel, maar met BF3 erbij is de tijd schaars. :{
http://www.xgn.nl/pc/vide(...)ar-dawn-launchparty/

Misschien zie je jezelf hier nog terug :P
pi_103717084
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:22 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

=HellFire= vindt die niet. Weet je zeker dat dat je username is? En niet je displayname he :P
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:36:23 #13
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_103720026
Berend houdt het topic levend. :)
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_103720427
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 21:36 schreef SosuaCafe het volgende:
Berend houdt het topic levend. :)
Altijd! :D
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:01:44 #15
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_103739293
Looks nice... is er heel toevallig ook een demo beschikbaar? :P
pi_103739673
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 18:57 schreef Berend. het volgende:

[..]

http://www.xgn.nl/pc/vide(...)ar-dawn-launchparty/

Misschien zie je jezelf hier nog terug :P
Volgens mij de achterkant hoofd alleen. Had het filmpje al wel gezien. Ik voeg jou wel toe... wat is je Steam addy?
pi_103790204
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:12 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Volgens mij de achterkant hoofd alleen. Had het filmpje al wel gezien. Ik voeg jou wel toe... wat is je Steam addy?
Pixiyo

:)
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:35:08 #18
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_103790475
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef Thanatos45 het volgende:
Barts Padawan
pi_103796702
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2011 13:01 schreef Thanatos45 het volgende:
Oh helaas niet, maar in december komt er een freeweek bij steam, ik zal dan zeker het topic bumpen.

Nog een leuke video van de PU: http://www.pu.nl/pu-tv/nuclear-dawn
pi_103825667
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:29 schreef Berend. het volgende:

[..]

Pixiyo

:)
Toegevoegd. Eens een keertje 's avonds knallen dan maar. :D
pi_103837881
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 18:58 schreef Berend. het volgende:

[..]

Oh helaas niet, maar in december komt er een freeweek bij steam, ik zal dan zeker het topic bumpen.

Nog een leuke video van de PU: http://www.pu.nl/pu-tv/nuclear-dawn
das fijn, ik vind em maar twijfelachtig...
pi_103840612
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:38 schreef mschol het volgende:

[..]

das fijn, ik vind em maar twijfelachtig...
Omdat? :P
pi_103841382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:40 schreef Berend. het volgende:

[..]

Omdat? :P
er eerder FPS/rts achtige games zijn uitgebracht en die ook niet echt goed uitgewerkt waren
daarnaast lijkt hij vooral op MP gefocused te zijn, wat ik zowiezo nauwelijks tot niet speel..
pi_103843723
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 18:56 schreef mschol het volgende:

[..]

er eerder FPS/rts achtige games zijn uitgebracht en die ook niet echt goed uitgewerkt waren
daarnaast lijkt hij vooral op MP gefocused te zijn, wat ik zowiezo nauwelijks tot niet speel..
Het is alleen MP, en daar ben ik aardig blij mee. Een SP zou toch niet kunnen bij zo'n klein bedrijfje, iedegeval geen goede. Ze hebben het al aardig druk met bugs verwijderen uit MP :P
pi_103848219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:36 schreef Berend. het volgende:

[..]

Het is alleen MP, en daar ben ik aardig blij mee. Een SP zou toch niet kunnen bij zo'n klein bedrijfje, iedegeval geen goede. Ze hebben het al aardig druk met bugs verwijderen uit MP :P
dacht dat er ook een SP campain bij zat?
zo niet dan laat ik em helemaal schieten..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')