abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:04:11 #1
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_103677131
Ik wil later graag in de export gaan werken, maar ik vroeg me af wat ik beter kan kiezen: Duits of Russisch. Ik moet namelijk over een aantal weken deze keuze maken voor een vak in mijn studie. t Ik weet al dat ik een van deze talen niet vloeiend zal spreken aan het einde van mijn studie, maar ik heb het idee dat een Duitser alleen zaken met je doet als je de taal vloeiend spreekt, in tegenstelling tot Russen, die weten dat hun taal moeilijk is en er respect voor hebben als je zaken wil doen in het Russisch. Of hebben ze dan toch liever iemand die hun taal heeft gestudeerd?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:05:36 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_103677180
Tja, wil je graag met Duitsers of met Russen handelen?
pi_103677222
Meeste Russische handelaren spreken of Duits of Engels, Zou dus kiezen dat je Duits goed spreekt want Duitsers hechten daar meer belang aan dan de russen
pi_103677254
je kan nu Duits nemen, En later Russisch bij doen.
via cursus bijv.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:12:29 #5
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_103677366
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
je kan nu Duits nemen, En later Russisch bij doen.
via cursus bijv.
Ik heb examen gedaan in Duits en het niveau van het vak ligt op 3 havo, dus daarom ben ik bang dat ik de eerste twee jaar niets leer. Daarom wilde ik Russisch gaan volgen, omdat hoe je jonger je bent, hoe makkelijker je een taal oppikt. Daarnaast lijkt Duits erg op Nederlands, dus ik zou ook een cursus Duits na mijn studie kunnen doen.
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_103677539
Russisch omdat wederom toekomstig nog grotere wereldmacht, Putin en meer macht.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
pi_103677762
Russisch omdat Rusland _O_
wat is dit
pi_103680042
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:12 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ik heb examen gedaan in Duits en het niveau van het vak ligt op 3 havo, dus daarom ben ik bang dat ik de eerste twee jaar niets leer. Daarom wilde ik Russisch gaan volgen, omdat hoe je jonger je bent, hoe makkelijker je een taal oppikt. Daarnaast lijkt Duits erg op Nederlands, dus ik zou ook een cursus Duits na mijn studie kunnen doen.
Zo kan het ook.
Als je denkt dat je Duits al goed genoeg is. Dan is Russisch prima mee te doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_103681708
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:12 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Je geeft nu eigenlijk al antwoord op je vraag in de OP. Gewoon nu voor Russisch kiezen, doe je daarna Duits.
pi_103682259
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:24 schreef Dhaha het volgende:
Russisch omdat Rusland _O_
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 20:18:03 #11
97745 Thorical
finding a way
pi_103682796
Ik zou Russisch kiezen omdat dat toch iets anders is dan weer een Germaanse taal.
Je kan met je Russisch ook makkerlijker zaken doen met ex Sovjet landen.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:35:52 #12
358127 Blitzkrieger
Haters gonna hate
pi_103689708
Duits.

Het is veel makkelijker dan Nederlands, woorden lijken meer op Nederlands en tekens zijn hetzelfde. We handelen niet alleen voor een groot deel met Duitsland, ook in Oost-Europese landen/Rusland praten ze vaak Duits (onbegrijpelijk, maargoed). Daarnaast: Duitsland _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Niet echt politiek correct deze post, het is echter wel de waarheid.
R.I.P. Pim Fortuyn
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:11:01 #13
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_103697320
Russish omdat baas, het is niet heel erg moeilijk, alleen uitspraak en schrijf
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_103698469
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:04 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik wil later graag in de export gaan werken, maar ik vroeg me af wat ik beter kan kiezen: Duits of Russisch. Ik moet namelijk over een aantal weken deze keuze maken voor een vak in mijn studie. t Ik weet al dat ik een van deze talen niet vloeiend zal spreken aan het einde van mijn studie, maar ik heb het idee dat een Duitser alleen zaken met je doet als je de taal vloeiend spreekt, in tegenstelling tot Russen, die weten dat hun taal moeilijk is en er respect voor hebben als je zaken wil doen in het Russisch. Of hebben ze dan toch liever iemand die hun taal heeft gestudeerd?
Duits heb je tig keer meer aan gezien de verhoudingen, tenzij je onbekende markten wil verkennen, Duitsland is uiteraard wel een beetje verzadigd. Met die overtuiging zou ik voor Russisch gaan haha.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 22:35 schreef Blitzkrieger het volgende:
Duits.

Het is veel makkelijker dan Nederlands, woorden lijken meer op Nederlands en tekens zijn hetzelfde. We handelen niet alleen voor een groot deel met Duitsland, ook in Oost-Europese landen/Rusland praten ze vaak Duits (onbegrijpelijk, maargoed). Daarnaast: Duitsland _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Wat een walgelijk figuur lijk jij mij eigenlijk.
Dat roep je op deze manier over jezelf af.
Haha
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 04:25:36 #15
351594 Haifisch
thom de vries - homo
pi_103698495
Ik zou eerst die russische nemen, die zijn meestal redelijk goedkoop en doen meer hun best.
Duitse zijn meestal lui, maar je hebt ook echt zeer goede ertussen zitten.
Ice Cream Sandwich [x] Chromebook [x] Gmail [x] Google + [x] Google Docs [x] Picasa [x] Youtube [x] Google TV [ ]
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 04:46:40 #16
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103698618
Aangezien China de wereld al min of meer totaal in haar macht heeft, is Mandarijn wellicht een goede keuze.
Tweede keuze zou inderdaad Russisch kunnen zijn. Mooie taal en je kan er in de hele voormalige Sovjet-Unie mee terecht plus vrijwel de hele voormalige Warschau-pact-landen (behalve Roemenië en Hongarije) en Joegoslavië. Een gebied dat zich uitstrekt van Polen tot aan de grens met Korea.

Duitsland is de oude economie. Engels en Duits is van vroeger, net als Frans vroeger een wereldtaal was (Frans is eigenlijk alleen nog handig als je zaken doet in Afrika).

De BRIC-landen zijn de landen van de toekomst. De VS, EU is de oude wereld. Deze rijken staan op instorten.

Brazilië dus (Portugees), Rusland, India (Hindi of vreemd uitgesproken Engels) en China (Mandarijn-Chinees).

Duits is op zich wel een aardige taal om te leren, je hebt het zo door (behalve die nare naamvallen dan), maar als je zaken wilt doen in de toekomst niet zo handig.
pi_103700094
Ik denk dat je aan duits veel meer hebt omdat Duitsland een goede economie heeft en in de EU zit :)
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:34:26 #18
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_103700311
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:22 schreef J-Style. het volgende:
Ik denk dat je aan duits veel meer hebt omdat Duitsland een goede economie heeft en in de EU zit :)
Goede economie en EU. Dat is volgens mij een contradictio in terminis.
pi_103701572
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Goede economie en EU. Dat is volgens mij een contradictio in terminis.
Sorry? Duitsland is de motor van de EU. Dat die halve apen landen in het zuiden niks kunnen wil nog niet zeggen dat het noorden ook niks kan.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_103702560
Russisch. Je leert nieuw lezen en schrijven, plus het is een (Oost)Slavische taal. Niet direct verwant aan Pools, Slowaaks en Oekraiens (West Slavisch), maar je komt een eind in die landen met Russisch omdat ze het vroeger wel hebben moeten leren. 300 miljoen mensen spreken een Slavische taal, nog eens 100 miljoen die het als tweede taal hebben (bron: wiki).
Verder: Russisch is gewoon cool om te leren. Duits is aardig, maar niet meer dan dat.
pi_103717439
Ik zou in jouw geval Russisch kiezen. Of je moet in het grensgebied wonen, dan heb je meer aan Duits :) . Duits is inderdaad makkelijker te leren later.
Al mot ik kruupe op blote voeten gaan, ik wil nog een keer de Sint Stevens heuren slaan!
Forza Eniesee!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:01:54 #22
357125 TestaDiFormaggio
parmigiano, pardano, tutto!
pi_103718811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 04:19 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Duits heb je tig keer meer aan gezien de verhoudingen, tenzij je onbekende markten wil verkennen, Duitsland is uiteraard wel een beetje verzadigd. Met die overtuiging zou ik voor Russisch gaan haha.

[..]

Wat een walgelijk figuur lijk jij mij eigenlijk.
Dat roep je op deze manier over jezelf af.
Omdat? Hij maakt toch een redelijk punt?
aighnt no stopping me now.
pi_103733180
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 18:04 schreef Leafeon672 het volgende:
ik zou adviseren eerst je Duits op peil te brengen, en daarna Russich te gaan doen, dan kan je alvast met je Duits aan de slag, en later het Russich oppakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')