abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:27:14 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103673852
De Slankreeks

THE CAKE IS NOT A LIE NOMNOMNOM

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_103673950
O, Hai *)

Verjaardags-Fipo :7
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:30:28 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103673976
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:29 schreef Perruche het volgende:
O, Hai *)

Verjaardags-Fipo :7
In een verjaardagstopic! *O*
pi_103674015
*O* We'z be flippin' the tables up in this flippety floppety floop!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_103674179
ik heb behoefte aan weekend.
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_103674214
Rustig aan V1z0R. Hier. ┬──┬ ノ( ゜-゜ノ)
pi_103674242
En happy bday!!!!! *O* *O*
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:37:54 #8
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103674262
Nou, mijn tweede telefoongesprek van de dag ging al minder dramatisch :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu heb ik een gloeikopje :')
Telefoneren hoezee, moest denken aan dat stripje van the Oatmeal over thuiswerkenden met 'degenerating social skills'. _O-
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:38:16 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103674278
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Rustig aan V1z0R. Hier. ┬──┬ ノ( ゜-゜ノ)
_O-
pi_103674296
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Nou, mijn tweede telefoongesprek van de dag ging al minder dramatisch :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, nou. Dat is al positief dan :) Ben je onbetaalde stageplaatsen aan het overwegen?
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:38:57 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103674306
Knap van je Maria om te bellen!! Brrr :X
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103674313
Thanks Coco!!

Goed dat je hebt gebeld Maria! Ik zou toch even verder kijken, tenzij het goed betaalt of het je aan contacten in de insutrie kan helpen.
pi_103674358
Even een vraagje.. Ik wil mijn zomerkleding + feestkleding op zolder opbergen, daar heb ik 'ruimte'.

Ik twijfel tussen een dichte kast (¤70)

Of 1 a 2 kledingrekken met hoezen of met een grote hoes er over (12 euro voor het rek)

Ik wil er wel gewoon nog af en toe bij kunnen en in kunnen 'snuffelen' dus dozen of zo zijn geen optie..
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:40:39 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103674371
Dicht Prob
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_103674393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Dicht Prob
70 euro is wel veel geld.. moet eigenlijk nog opmeten of het wel past :+
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:42:28 #16
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103674432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Knap van je Maria om te bellen!! Brrr :X
Tenkjoe *;

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, nou. Dat is al positief dan :) Ben je onbetaalde stageplaatsen aan het overwegen?
Nou helemaal onbetaald liever niet. :+ Maar ik bekijk wel stageplekken idd, ivm werkervaring en netwerken ofzo. Al weet ik niet of dat slim is bij een uitgeverij, die branche zit al redelijk 'vol' en de meneer legde me ook al uit dat het dramatisch is in het boekenvak, dus dat er eigenlijk geen betaalde banen te vergeven zijn. Kan ik misschien beter een marcom stage doen ofzo.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:39 schreef Perruche het volgende:
Thanks Coco!!

Goed dat je hebt gebeld Maria! Ik zou toch even verder kijken, tenzij het goed betaalt of het je aan contacten in de insutrie kan helpen.
Heb je gelijk in! Ik belde vooral om de mogelijkheden te peilen. Die zijn er dus wel, maar het houdt niet over als je eigenlijk een betaalde baan zoekt :P (zie reactie aan Cocoface).
pi_103674495
(._. ) Sorry Coco...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:47:06 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103674594
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:44 schreef V1z0R het volgende:
(._. ) Sorry Coco...
=^.^=

Mow and all that.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:48:39 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_103674647
Ik hou altijd zoveel van communicatie tussen Coco en V1z O+

Heb zo'n honger, nog een uur en dan mogen we, vroeg inderdaad maar we staan de hele week al om 4.45 op dus wij zijn gewend om vroeger te eten
pi_103674649
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Dicht Prob
^^ juist. Want minder stof. En ziet er opgeruimder uit. En minder kans op viezigheid van vliegjes?

Kijk anders eens op marktplaats of ikea oid. Voor een goedkope kast ;)
~ Bonito La Risa ~
pi_103674676
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

=^.^=

Mow and all that.
O+

I givez you wabs!

(\ /)
(o.0)
(")UU(")
pi_103674827
Zo, nog even en dan leg ik m'n boek aan de kant en ga ik een wijntje drinken met een collega. En ik heb in ieder geval een gedeelte van de avond het huis voor mezelf, heerlijk.

Morgen is weer een dag..
pi_103674855
Ik heb ook zin in wijn!! Maar moet nog sporten, studeren en autorijden :+
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:54:36 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103674869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:49 schreef V1z0R het volgende:

[..]

O+

I givez you wabs!

(\ /)
(o.0)
(")UU(")
Hurray! O+
Thankies!
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:56:30 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_103674929
Yay en een afwijzing.
quote:
Qua ervaring sluit je echter onvoldoende aan bij de wensen van onze opdrachtgever.
Was te verwachten denk ik oO<

Knor.

Gelukkig heb ik een ascii-konijn van V1z0Rmans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')