abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132630321
Wat erg is is dat het bijna zover is, maar ik nog niet echt eruit ben wat we gaan eten. Iig gekruide pompoen als bijgerecht erbij, maar verder weet ik het gewoon nog niet(misschien een mooi varkensgebraad). Ook net mijn verjaardag gehad, dus toen ook al een feestmaal gemaakt, dat maakt me wat inspiratieloos op eet-gebied.

Het emotionele deel van dit feest maakt ook wel dat ik wat minder aan eten denk, eten is voor mij iets wat "blij" is en ik merk dat ik nu al veel aan mijn vader denk. Daarin doe ik weer hetzelfde als de voorgaande jaren, op samhain trek ik me even een paar uurtjes terug om mijn voorouders te herdenken en mijn speciaal mijn vader. Ik hoop dat ik daarna de sprong naar het heden en de toekomst weer kan maken en de rest van het feest met blijdschap en hoop voor de toekomst door kan brengen, het "zware" gevoel af kan schudden.
Afgelopen mabon niet zoveel aan ritueel gedaan, deze keer wel, ben bezig de laatste hand te leggen aan een zelfgeschreven ritueelt(beetje van mij, beetje van maggie idee). Mits het weer niet teveel tegenwerkt komt er een stevig vuur, anders veel kaarsen in huis. Ik zal zwart dragen, maar met oranje tinten erbij, niet helemaal traditioneel, maar emotioneel goed passend voor mij deze keer.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132631031
quote:
12s.gif Op zondag 27 oktober 2013 16:02 schreef Selestha het volgende:

[..]

Als je contacten hebt met mensen binnen dat wereldje is het sowieso makkelijk, de meeste Nederlandse Wicca stamt immers af van de Britse traditie :)
als ik het goed begrepen hebt, ben je een echte heks. woei, interessant!
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_132633406
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2013 12:50 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik ga via-via naar een nieuwe groep ja :) Contact is al gelegd. Ik ga daar dus gewoon verder :)
Wat leuk. Jij bent dus een coven heks en geen solitaire heks?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_132644863
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat leuk. Jij bent dus een coven heks en geen solitaire heks?
Ja ben sinds 2,5 jaar aan het leren binnen de Alexandrian traditie. Ik ben bij een coven gegaan vanwege de intensiteit van de rituelen en de gezelligheid onderling :) Een coven wordt na een tijd heel hecht, dus het is best heel erg fijn voor je sociale netwerk.
pi_132771063
Vanavond is het dan zover.. Samhain! Groeten aan iedereens voorouders (en WagakB, onze huisgeest, wellicht)
pi_132778801
Gelukkig Samhain!!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_132778995
Gelukkig Samhain!!! ik was de hele dag weg
Werewolf
pi_132779673
volgens de keltische kalender zou het als ik het goed begrepen heb(alles begint vanuit het donker)het oudjaar waarschijnlijk op nieuwe maan zijn(i.p.v. volle maan) maar de maanstand is dan het uitgangspunt dan zou het oudjaar dus op 3 november zijn . iemand daar wat meer kennis over ?
Nieuwe maan 3 november 2013 13:49:32
There is only one religion
pi_132822600
ik ben uitgefeest van Halloween. het was heel leuk in Oostende en het was verminderingsdag omdat maandag 28 oktober de storm over de kust raasde.
Werewolf
pi_146106993
Kickje?!
pi_146117231
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 16:51:41 #62
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_146117686
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 10:58 schreef Abloom het volgende:
Kickje?!
Waar is Erodome gebleven?
Die geeft meestal zelf die rotschop elk jaar :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_146119357
Ik ben hier!!!! Was te laat deze keer, maar dat is alleen maar mooi!

Zo, alweer bijna een jaar voorbij, voor mij is samhain namelijk het oudejaar, het inluiden van een nieuw jaar.
Dit jaar kijk ik met een zeer tevreden gevoel terug naar het afgelopen jaar. De doelen die ik mezelf gesteld had zijn of al gehaald, of meer dan goed onderweg. Op naar de volgende doelen zou ik zo zeggen!

Maar wat een prachtig moment dit jaar met samhain, het einde van de (oude) zomer en hoe waar is dat deze keer. Nog wat eigenwijze planten houden vast aan hun groene kleed, maar zelfs de meest eigenwijze planten moeten nu gaan toegeven aan het feit dat het winter wordt. Het sterven dat met mabon al was ingezet begint nu echt hele duidelijke vormen aan te nemen.

Morgen is het zo ver, met zonsondergang begint het feest. Zoals altijd zal ik voor dit moment even wat tijd voor mezelf alleen maken om even mijn voorouders te gedenken en natuurlijk speciaal mijn vader. Een moment van bezinning waarin ik nog even mijn doelen naloop en heel eventjes toegeef aan het verdriet dat het gat wat mijn vader heeft achtergelaten heeft veroorzaakt.
Maar dat zal maar eventjes zijn, zodra het feest begint zal ik richten op het fijne van verleden, heden en toekomst.

Natuurlijk heb ik een lekker feestmaal in de planning, heb heerlijke fazant klaar staan, zal morgen het grootste deel van de dag in de keuken door brengen. Heb de heren thuis opgedragen nog maar een keer lekker te gaan crossen overdag, want ook dat komt een beetje tot een einde voor deze winter. Heb ik lekker de ruimte om mijn eigen ding te doen en komen zij alvast in een fijne stemming.

Voor in de nacht heb ik een ritueel gemaakt, zodra de grote kleine vertrekt zal ik voor mezelf een ritueel doen om dit moment op het wiel van het jaar te eren. Zoals altijd zal het heks-light zijn, alleen een ritueel voor mezelf en verder vooral feest. Lekker eten, vuurtje, lekker drankje en vooral erg veel gezelligheid. Lekker fijne herinneringen ophalen en dromen over morgen.

Iedereen een hele fijne samhain toegewenst. Vier het op je eigen manier, met geloofsidee, zonder geloofsidee, met veel ritueel, of alleen maar gezellig.

Blessed be!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 23:04:12 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_146134342
Blessed be allemaal.
Resistance is futile.
pi_146152887
Vanavond kastanjes roosteren.. Dat lijkt me wel passand voor Samhain. Helaas ben ik pas na zonsondergang thuis. :)
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:55:12 #66
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_146154641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 17:43 schreef erodome het volgende:
Ik ben hier!!!! Was te laat deze keer, maar dat is alleen maar mooi!

Zo, alweer bijna een jaar voorbij, voor mij is samhain namelijk het oudejaar, het inluiden van een nieuw jaar.
Dit jaar kijk ik met een zeer tevreden gevoel terug naar het afgelopen jaar. De doelen die ik mezelf gesteld had zijn of al gehaald, of meer dan goed onderweg. Op naar de volgende doelen zou ik zo zeggen!

Maar wat een prachtig moment dit jaar met samhain, het einde van de (oude) zomer en hoe waar is dat deze keer. Nog wat eigenwijze planten houden vast aan hun groene kleed, maar zelfs de meest eigenwijze planten moeten nu gaan toegeven aan het feit dat het winter wordt. Het sterven dat met mabon al was ingezet begint nu echt hele duidelijke vormen aan te nemen.

Morgen is het zo ver, met zonsondergang begint het feest. Zoals altijd zal ik voor dit moment even wat tijd voor mezelf alleen maken om even mijn voorouders te gedenken en natuurlijk speciaal mijn vader. Een moment van bezinning waarin ik nog even mijn doelen naloop en heel eventjes toegeef aan het verdriet dat het gat wat mijn vader heeft achtergelaten heeft veroorzaakt.
Maar dat zal maar eventjes zijn, zodra het feest begint zal ik richten op het fijne van verleden, heden en toekomst.

Natuurlijk heb ik een lekker feestmaal in de planning, heb heerlijke fazant klaar staan, zal morgen het grootste deel van de dag in de keuken door brengen. Heb de heren thuis opgedragen nog maar een keer lekker te gaan crossen overdag, want ook dat komt een beetje tot een einde voor deze winter. Heb ik lekker de ruimte om mijn eigen ding te doen en komen zij alvast in een fijne stemming.

Voor in de nacht heb ik een ritueel gemaakt, zodra de grote kleine vertrekt zal ik voor mezelf een ritueel doen om dit moment op het wiel van het jaar te eren. Zoals altijd zal het heks-light zijn, alleen een ritueel voor mezelf en verder vooral feest. Lekker eten, vuurtje, lekker drankje en vooral erg veel gezelligheid. Lekker fijne herinneringen ophalen en dromen over morgen.

Iedereen een hele fijne samhain toegewenst. Vier het op je eigen manier, met geloofsidee, zonder geloofsidee, met veel ritueel, of alleen maar gezellig.

Blessed be!
Dat het mag smaken met veel gezelligheid en mooie herinneringen. ;)
pi_146154964
Veel plezier Erodome :) May the Ancients bless you :)

Ik heb net een lekkere wandeling door het kerkhof gemaakt om even te bezinnen over het afgelopen jaar. Verder een kaarsje aangestoken voor de voorvaderen en vanavond kook ik een lekker feestmaaltje en doe ik later een gerichte meditatie met affirmaties voor het volgende jaar :)
pi_146285250
Mooi toch, die heidense feestdagen. :)
  dinsdag 4 november 2014 @ 11:47:13 #69
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_146286456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 10:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Mooi toch, die heidense feestdagen. :)
De katholieken hebben ze niet voor niets allemaal "overgenomen". ;)
pi_146286567
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:47 schreef R0N1N het volgende:

[..]

De katholieken hebben ze niet voor niets allemaal "overgenomen". ;)
Dat was echt de Micro$oft onder de ontwikkelaars van levensbeschouwingen, he?
  dinsdag 4 november 2014 @ 12:23:21 #71
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_146287632
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 11:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat was echt de Micro$oft onder de ontwikkelaars van levensbeschouwingen, he?
Yep. Misschien moeten we Bill ook maar aan het kruis nagelen :P
pi_146294636
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 12:23 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Yep. Misschien moeten we Bill ook maar aan het kruis nagelen :P
Nou die man had weinig met de RK kerk hoor.. Die bestond nog niet.
Onze Bill is wel een beetje te vergelijken met de paus, mss..
  dinsdag 4 november 2014 @ 16:27:24 #73
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_146295652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou die man had weinig met de RK kerk hoor.. Die bestond nog niet.
Onze Bill is wel een beetje te vergelijken met de paus, mss..
Nee, das waar. Als ie niet was opgestaan, had ie zich al heel wat keren omgedraaid in z'n graf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')