Huizen worden van funda verwijderd als ze getransporteerd zijn. Veel huizen worden nog snel voor het jaareinde getransporteerd. Terwijl mensen eerder geneigd zijn om hun huis niet aan het einde van het jaar voor verkoop aan te melden, maar juist in het voorjaar (beter weer, iedereen weer een beetje uit de winterdepressie). Ofwel de ratio transporten - nieuwe aanmeldingen is relatief scheef. Nog niet vanaf nu, maar eerder vanaf begin december zou ik denken.quote:Op zaterdag 19 november 2011 00:14 schreef Jane het volgende:
[..]
Hou komt dat trouwens, dat het aantal te koop staande huizen elk jaar rond deze tijd een eind inzakt? Ik heb altijd begrepen dat er in de winter weinig huizen verkocht worden, dus halen mensen ze dan massaal uit de verkoop op zo?
denk het ook.quote:Op dinsdag 22 november 2011 12:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
Als er in december geen tijdelijke terugval komt dan word 2012 een 'zwart jaar' voor wannabe verkopers.
Stuur florisje eens een PMquote:Op dinsdag 22 november 2011 13:33 schreef SeLang het volgende:
Is die data niet in excel vorm ergens te downloaden? Ik heb zin om zelf een grafiekje te maken...
Normaal gesproken wel, maar als dat niet gaat gebeuren dan betekend dit dat de jaarlijkse trend gebroken wordt... spannendquote:Op donderdag 24 november 2011 11:21 schreef Istrilyin het volgende:
Eind december kan de teller weer op 250k staan, want meestal worden in december zo'n 5000 extra huizen verkocht. Ten opzichte van de maanden ervoor, bedoel ik.
Interessant is of de eerste helft van 2012 hetzelfde patroon gaat laten zien als dit jaar, dus een stijging van 4 nullen. Als dat zo is, dan is het nog lang geen tijd om te kopen.
Voor die prijs verwacht ik een huis ipv een huisje.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:27 schreef eleusis het volgende:
Een huisje dat ik wel aardig vond voor 450k(+6%) was van Funda af gegaan en is nu terug voor 399k(+2%), begint toch wel te jeuken.
Welkom in NL.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:12 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Voor die prijs verwacht ik een huis ipv een huisje.
Bring it on.quote:Op dinsdag 22 november 2011 13:33 schreef SeLang het volgende:
Is die data niet in excel vorm ergens te downloaden? Ik heb zin om zelf een grafiekje te maken...
Als je NL verandert in Randstad ben ik het met je eens. Elders koop je nog gewoon een mooi vrijstaand huis voor 400K.quote:
En nu net doen alsof 400k goedkoop is voor een klein vrijstaand huisje op een postzegel...quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Als je NL verandert in Randstad ben ik het met je eens. Elders koop je nog gewoon een mooi vrijstaand huis voor 400K.
bron?quote:Op zaterdag 26 november 2011 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En nu net doen alsof 400k goedkoop is voor een klein vrijstaand huisje op een postzegel...
Ter vergelijking mijn eerste Google hit voor een optrekje in Duitsland:
[ afbeelding ]
70-100k.
ongeloofelijkquote:Op zaterdag 26 november 2011 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De site waar het plaatje staat, deze dus: http://www.viviun.com/AD-172098/
Per kamer 70k-100kquote:Op zaterdag 26 november 2011 10:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De site waar het plaatje staat, deze dus: http://www.viviun.com/AD-172098/
En daar komen de manke vergelijkingen weerquote:Op zaterdag 26 november 2011 08:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En nu net doen alsof 400k goedkoop is voor een klein vrijstaand huisje op een postzegel...
Ter vergelijking mijn eerste Google hit voor een optrekje in Duitsland:
[ afbeelding ]
70-100k.
Die Locatie kan verbeteren , locaties in Nederland zullen eerder verslechterenquote:Op zaterdag 26 november 2011 10:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En daar komen de manke vergelijkingen weer
Locatie locatie locatie...
Voor 400k koop een schitterende vrijstaande woning in NL
quote:The Town of Loebau
This centrally located town is part of the triangle; which is Germany - Czech Republic and Poland, the city has almost an 800 year old history of handicrafts, architecture and culture which is the old tradition of L"bau.
Today with the modern life style of the city’s newly refurbished old buildings built around the 17 and 1800’s’ it’s closely proximity to associated cities and ski towns is definitely a beautiful part of the world.
With its 23 districts, the City of L"bau is 79 km˛ which is the largest Ostsächsische City
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |