Omdat ik die camera 50 euro goedkoper had, ik deze besteld heb en zelf ben gaan ophalen. Daar bleek pas dat het kutservice was, maar dan ga je toch niet met lege handen naar huis.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 10:51 schreef _GdR_ het volgende:
Waarom koop je uberhaubt iets van een pauper winkel die je kut service geeft?
*Knip*quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:18 schreef r8v2 het volgende:
Ik neem aan dat dat ding op 12V werkt, dus als je inderdaad die zwarte stekker erafknipt en aan de 12V hangt het zou moeten werken. Let natuurlijk wel even op + en -.
Jouw reacties zetten ook geen zoden aan de dijkquote:
Hij springt automatisch op de leds als het donker wordt, dus het lijkt mij dat dat niet via dat witte kabeltje gaat. Ik denk dat het misschien voor een tweede scherm is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef lj_lightning het volgende:
Die 4Pin connector is voor in je camera?
Dan is het vrij eenvoudig. Die gele is je video signaal (cinch stekkertje). Die zwarte met dat pinnetje is de voedingspanning, je kan hem afknippen maar met zo'n stekker is het netter:
[ afbeelding ]
Die witte...zou dat audio kunnen zijn? Of spanning voor IR-led's?
Dat lijkt me dan wel. maar inderdaad, zo'n stekkertje is misschien netter.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:23 schreef Conflict het volgende:
[..]
*Knip*
Rood draadje zal dan de plus zijn en de omhulsel de min?
Te laat volgens mijquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:27 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan wel. maar inderdaad, zo'n stekkertje is misschien netter.
uhhh...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 12:38 schreef lj_lightning het volgende:
Sluit je hem dan direct op je achteruit-rij-verlichting aan of via een relais?
wat dacht je van het stroomdraad op je achteruitrijlamp aansluiten.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:11 schreef Conflict het volgende:
[..]
uhhh...
zo ver ben ik nog niet, moet 'm handmatig inschakelen nu.
Wat is een relais?
Er zal toch ergens in die versnellingspook een dingetje zitten die de achteruitrijverlichting inschakelt? Dat ga ik zo eens even uitzoeken, eerst een bakkie koffie
Er zit ergens een schakelaar in het dashboard. FF uitzoeken waar. Als ik dat niet kan vinden ga ik een draad trekken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 13:42 schreef blup het volgende:
[..]
wat dacht je van het stroomdraad op je achteruitrijlamp aansluiten.
Ja, heb 'm al open gemaakt, ik zal morgen even een foto posten. Volgens mij is het heel erg makkelijk!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef Sounddragon het volgende:
De achteruitrij-schakelaar zit meestal op je bak toch?
wit kan geluid zijnquote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:20 schreef lj_lightning het volgende:
Die 4Pin connector is voor in je camera?
Dan is het vrij eenvoudig. Die gele is je video signaal (cinch stekkertje). Die zwarte met dat pinnetje is de voedingspanning, je kan hem afknippen maar met zo'n stekker is het netter:
[ afbeelding ]
Die witte...zou dat audio kunnen zijn? Of spanning voor IR-led's?
Niet eens stereo dan vanuit zijn cameraquote:
heel simpel METEN IS WETENquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:27 schreef madco het volgende:
[..]
Niet eens stereo dan vanuit zijn camera![]()
dat wil je toch wel op zijn minst als je achteruit rijd
Maar denk idd dat het ook audio is, zal waarschijnlijk gewoon een universele unit zijn voor meerdere doeleinden, dus ook voor beveiliging binnenshuis ofzo, en aangezien witte tulp meestal audio is zal het dat wel zijn
Daar is het voor gemaakt, als je de gebruiksaanwijzing zou hebben zou dit waarschijnlijk de eerste installatie-optie zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:38 schreef madco het volgende:
Wat voor auto heeft TS?
In onze transit zit volgens mij op de kabelboom al een kabeltje erbij voor evt. de optie van achteruitrij camera. is dat bij TS ook niet?
En vanaf het achterlicht doorverbinden weet ik niet of dat zoeen strak plan is, 12 volt naar dat kabeltje te jagen :S
Mijn auto is zes meter lang ofzo, naar de bak is een meter. Maar ik trek wel een kabel naar achter.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:46 schreef zuigmarmot het volgende:
Standaard worden die dingen op het achteruitrijlicht aangesloten. Dat is toch ook makkelijker (korter) dan naar de bak ?
Ok dan een laatste smartass opmerking, je hebt na het aansluiten van de draad op het achteruitrijd licht toch wel getest door hem in zijn achteruit te zetten op contact/met draaiende motor?quote:Op dinsdag 8 november 2011 08:47 schreef Conflict het volgende:
Even een schopje, het is nog niet gelukt.
Ik heb een draad naar achteren getrokken. Met een spanningszoekertje heb ik de draad van de achteruitrijlampen opgespoord. Maar als ik de draad naar de monitor daarop aansluit gaat de monitor niet aan.
Het is een fiat Ducato uit 2009
Die rood witte draad komt uit in de stekker van mijn lampunit. Die draad heb ik verlengd met een meter of tien en aan de achterkant van mijn JVC unit gekoppeld op de "reverse draad".quote:Op dinsdag 8 november 2011 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
Welke rood-witte draad? zit die aan de monitor of aan het achteruitrij-lampje?
Dat was het, hij doet het YEAH, thanx!quote:Op dinsdag 8 november 2011 15:42 schreef Kiwi_Kevin het volgende:
Ok ik verveel me en vind het wel geinig om naar te kijken.
Volgens de handleiding moet je naar AV menu gaan. Vervolgens rechtsboven op settings klikken, dan naar tabblad input gaan en bij camera input ON selecteren. Dan zou hij dus automatisch aan moeten gaan op basis van de stroom op de reverse draad. Van pagina 37
grattiesjh reklame jonguhquote:Op dinsdag 8 november 2011 19:05 schreef Conflict het volgende:
Ik wil liever geen foto's posten want die zijn naar mij en mijn bedrijf te herleiden en dan weet iedereen wie ik ben
Mooi, klassiek gevalletje van RTFMquote:Op dinsdag 8 november 2011 17:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat was het, hij doet het YEAH, thanx!
Nu mijn nieuwe subwoofer aan de praat zien te krijgen, die werkt natuurlijk ook weer niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |