Ik denk dat het er meer zijn, op basis wat ik van ze zie als we ze opdrachten geven en wat ik van vrienden begrijp die er werken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:02 schreef Ansu het volgende:
[..]
Maar ze nemen maar zo'n 15 WO-studenten aan voor stages of werkplekken, verder zijn het allemaal mensen met werkervaring en in die categorie zit ik niet. Maar fijn om te zien dat het dus ook kan
Jij werkt bij een van de grotere consultants neem ik aan?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer zijn, op basis wat ik van ze zie als we ze opdrachten geven en wat ik van vrienden begrijp die er werken.
Nee, zij werken voor mij (ik ben een klant)quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:08 schreef Eigenwaarde het volgende:
[..]
Jij werkt bij een van de grotere consultants neem ik aan?
Weet je ook wat over de wat kleindere zoals Capgemini, Accenture etc. ?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:19 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, zij werken voor mij (ik ben een klant)
Capgemini? Daar ga ik binnenkort op gesprek, ben benieuwd wat er uitkomtquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:10 schreef Harmankardon het volgende:
Je kunt ook bij kleinere consultancytoko's werken natuurlijk. Ik heb daar 6+ jaar ervaring na bij een grote jongen te hebben gewerkt en bevalt me een stuk beter. Sneller groeien, meer invloed, Eisen liggen ongeveer hetzelfde, cijfers, buitenland en vooral persoonlijkheid moeten gewoon goed zijn.
Vent, met alle respect, hoe kun je met droge ogen beweren dat ¤ 2.300 voor een nog-nat-achter-de-oren-zijnde-starter die helemaal geen zak kan, weinig is?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef Eigenwaarde het volgende:
[..]
Capgemini? Daar ga ik binnenkort op gesprek, ben benieuwd wat er uitkomt
Maar het verdient niet erg veel begreep ik, na een half jaar zit je op 2300 en dan komt deauto er ook bij, wat nog meer geld kost
Wordt de buitenlandervaring nou ook niet overschat de laatste tijd? Een paar maanden in de zon studeren en wat feesten zorgt nou niet voor veel toevoegingen aan mijn kwaliteiten en vaardigheden.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 11:19 schreef Ravvie het volgende:
De grote strategy kantoren zoals BCG, McKinsey, Booz etc. letten wel degelijk op cijfers. Zorgen voor een 7.5, maar liever Cum Laude. Verder is er vaak een harde eis voor Buitenlandervaring (half jaar studeren bv.) en extracurriculaire activiteiten (Bestuur studentenvereniging).
En de overschatting van hun eigen kunnen, niet te vergetenquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:20 schreef Maharbal het volgende:
Echt, het besef van geld onder de mensen tegenwoordig.
Die worden bij hun eerste baan wel lekker met hun neus zwaar op de feiten gedrukt.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En de overschatting van hun eigen kunnen, niet te vergeten
graag gedaan.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:02 schreef Ansu het volgende:
[..]
Maar kan me voorstellen dat je die switch maakt, zijn ook niet veel mensen die hun hele leven dit doen. Maar fijn dat je me iig een kritische spiegel voor houdt
Ik ben zelf ook pas één jaar aan het werk en verdien meer dan die startende consultants, daar gaat het helemaal niet om. Ik ben me er alleen wel van bewust dat mensen zoals ik (of jij, of whatever) een bevoorrechte positie hebben en dat een dergelijk loon verre van normaal/gemiddeld is.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:32 schreef HeertjeB het volgende:
Hahaha, prachtig die reacties van waarschijnlijk de oudjes :p
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:12 schreef HeertjeB het volgende:
2300 per maand is toch gewoon een modaal salaris? (net onder modaal denk ik)
Dat is idd prima om mee te beginnen!
Ik werk zelf ook pas 1,5 jaar hoor merharbalMijn startloon lag idd ook nog hoger en is inmiddels al weer hoger.
Modaal is overigens ~¤ 2.5xxquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef Eigenwaarde het volgende:
[..]
Maar het verdient niet erg veel begreep ik, na een half jaar zit je op 2300 en dan komt deauto er ook bij, wat nog meer geld kost
Zeg je dit ook niet vooral omdat jij bereikt hebt wat je wilde bereiken?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:08 schreef Bajskorv het volgende:
Maharbal heeft een punt. Mensen krijgen gekke verwachtigingen tegenwoordig, en vervolgens allemaal een quarterlife burnout als het op hun 30e allemaal niet zo gelukt is. Zoek een baan die je leuk vindt, wees enthousiast en wees happy met wat je hebt. En ook dit van iemand die op meer begonnen is dan een consultant.
Nee, vooral omdat ik moe wordt van de vele vrienden die inmiddels 30-35 zijn, een prima baan hebben bij een mooi bedrijf en soms 2x modaal verdienen, maar toch enkel depressief lopen te doen. En vaak omdat ze ergens een vriendje hebben die meer verdient, of een gavere baan, of een lekkerder wijf....quote:Op woensdag 26 oktober 2011 22:23 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Zeg je dit ook niet vooral omdat jij bereikt hebt wat je wilde bereiken?
Klinkt alsof je er eigenlijk helemaal niet wil werken...quote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:14 schreef Eigenwaarde het volgende:
[..]
McK/BCG nemen zo'n 20 mensen rechtstreeks van de Uni per jaar aan, Bain doorgaans iets minder.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat het er meer zijn, op basis wat ik van ze zie als we ze opdrachten geven en wat ik van vrienden begrijp die er werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |