abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111646074
Welke terminal?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_111654969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
Wat bedoel je met FTL ?
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:54:07 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111655585
Frequent Flyer, zilver
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 17 mei 2012 @ 07:54:31 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111655587
Terminal 1
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_111656162
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 07:54 schreef XL het volgende:
Terminal 1
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
  vrijdag 18 mei 2012 @ 04:12:22 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111694132
Helemaal niet meegekregen, dat bmi door ba gekocht was. Maar het klopt en daardoor zijn ze uit *alliance.

Was voorheen idd een bmi lounge, de lounge is nog open... Maar ik mag er niet meer in. Kijken of ze het snel oplossen
pi_111696889
Check even de BA website om te kijken of je wellicht een "status match" met BA kan krijgen. Doen ze wel vaker. Ik weet niet of je bij Diamond Club of een andere airline binnen de Star Alliance zit, maar anders kan je altijd emailen en claimen dat je, ondanks lidmaatschap bij Lufthansa, voorheen vooral met BMI vloog voor je punten, etc...

Status matches zijn vaak vrij makkelijk te krijgen.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 12:08:06 #108
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_111699396
Ik heb status bij BA, maar ik vloog met Lufthansa.

Ik ga mijn one world status en skyteam status dit jaar verliezen en richt me juist alleen nog op star alliance. Ik woon in Duitsland en heb intercontinentaal met name transatlantisch... Star Alliance is dus voor mij de beste match.
pi_111869657
Zo, ik heb gisteren toch maar eens (met BA) een business class upgrade gekocht om eens wat beter te slapen op een nachtvlucht. Op zich best aangenaam, al weet ik niet of ik 't weer zou doen voor geld, liever voor punten. Veel uitgeruster dan voorheen in PE was ik toch niet.

Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_111875892
Waar staat PE voor ?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."

De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
pi_111876903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:25 schreef jaco het volgende:
Waar staat PE voor ?

Premium Economy, gok ik.

quote:
[..]

Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."

De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
pi_111899623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen. :')

Op zich vind ik 650 dollar (~400 pond) nog steeds best veel, maar inderdaad, vorige week had die upgrade nog 1500 pond gekost. 'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.

(En inderdaad, PE == Premium Economy. Met mijn 2 meters wil ik écht niet meer intercontinentaal vliegen in Economy.)
pi_111900459
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappie ;)

400 Pond valt trouwens best mee voor upgrade. Goede deal.

Zat deze maand trouwens naast iemand uit Friends :P Was weer eens leuk voor de verandering. En hoogste status Virgin Atlantic behaald! heerlijke maatschappij! Personeel is altijd gezellig en aan de bar on board is het altijd leuk en ontmoet je de meest (aparte) interessante personen.
pi_111902130
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas. Prive vlieg in Europe echt nooit Business, intercontinentaal echt alleen als het op punten gaat of als ik van BA upgrades krijg (met vouchers die je krijgt als je behoorlijk veel miles haalt). Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
pi_111907470
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan. :') Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie. ;(

In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.

Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
pi_111907676
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit Friends :P Was weer eens leuk voor de verandering.
Grappig. :D Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
pi_111907963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan. :') Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie. ;(

In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig. :D Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.

Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 23:32:25 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_111908341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111909303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:

[..]

3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.
pi_111909537
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
pi_111909724
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

10 uur? :o Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:06:40 #122
15080 static
pi_111909927
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil. :P
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_111910563
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:

[..]

Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil. :P
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch? >:)
  woensdag 23 mei 2012 @ 00:40:42 #124
15080 static
pi_111911243
No way. :D
pi_111912774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Grappig. :D Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Ja (joey). Wel oud geworden die gast :') Maar hij maakte gewoon praatje. Maar bij virgin zit je in sommige vliegtuigen maar met stuk of 12 man in een compartiment dus dan raak je al snel aan de praat met een aantal. Op de London - LAX route die ik vlieg zitten regelmatig 'celebs' die dan overgevlogen worden voor premieres/PR/tv-shows maar herken 80% toch niet :')

Neelie is wel +1 natuurlijk! Topvrouw!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')