Wat bedoel je met FTL ?quote:Op woensdag 16 mei 2012 22:26 schreef XL het volgende:
Waarom heeft Lufthansa, Austrian, Swiss geen lounge meer voor FTL op LHR?
T1 is vooral domestic flights en een paar vluchten van Staralliance en andere airlines. Ik vermoed dat BMI vroeger de lounge voor de Staralliance deed, maar dat die nu dicht is na de overname door BA.quote:
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."quote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:35 schreef LintuxCx het volgende:
Maar BA heeft me miles en tier points gegeven alsof ik PE vloog. Voor een betaalde upgrade moet je toch meer punten krijgen?
Premium Economy, gok ik.quote:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.quote:[..]
Het aantal miles zou wel eens kunnen kloppen. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij KLM. Ik heb toen gevraagd of het aantal verdiende miles klopte, omdat de promotie tekst voor de upgrade zoiets aangaf als: "alle voordelen van business class, behalve de hogere bagagelimiet."
De medewerker was echter duidelijk dat de klasse van de oorspronkelijke boeking de basis voor de miles berekening vormt. Ik had toen geen zin om daar verder achteraan te gaan. Misschien dat zo'n upgrade eerder met een courtesy upgrade moet worden vergeleken dan met een business class ticket? De prijs van de upgrade was eerlijk gezegd ook zeer gunstig.
Okay, daar gokte ik al op ja. Al heb ik in principe BA wel "geholpen" want 't was écht last-minute (letterlijk een minuut voor ik instapte, boarding was voor andere passagiers al bezig) dus dankzij mij hebben ze de laatste vrije stoel in BC toch nog kunnen verkopen.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 14:51 schreef Bajskorv het volgende:
Dat is het volgens mij inderdaad, zo'n late upgrade levert je gewoon geen punten op. Je betaalt immers ook geen vol tarief BC ticket.
Waarom niet? Er zijn genoeg mensen die het kunnen betalen en het relaxed vinden. Ik vlieg voor vakantie ook elke keer op die manier en om me heen is meestal 30% wel vakantieganger. Echt niet alleen mensen waarvan het ticket betaald worden vliegen erin. Genoeg (kleine) kinderen ook die erin vliegen. Rijke pappiequote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:45 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
'k Snap dus ook nog steeds niet hoe Business en zelfs First zo vol komen, zoveel laat mijn werkgever me niet betalen voor tickets.
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Hier wordt First/Business ook gewoon betaald door de baas.
Grappig.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 21:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Zat deze maand trouwens naast iemand uit FriendsWas weer eens leuk voor de verandering.
Mij gaat het ook alleen om het plat liggen en de rust. Ik drink net als jij alleen water, hoewel er ik wel wat beter bij eet dan in economy. Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Toch een minpuntje voor mijn werkgever dan.Nou ja, als ik het wekelijks doen moest zou ik erover klagen, maar ik ga op z'n meest 3× in een jaar naar de VS. PE heeft uiteindelijk ook alles wat ik echt nodig heb (genoeg ruimte). De champagne boeit me geen donder, ik drink alleen maar water tegenwoordig. Liggend kunnen slapen was wel fijn, maar het bedje van BA was voor mijn lengte net te kort dus foetushouding was de enige optie.
In Business Class op vakantie, wel heel comfortabel de vakantie in iig.Maar of ik het kan betalen of niet maakt me niet eens echt uit, ik vind het de investering niet waard. Honderden euro's meer voor een paar uurtjes meer comfort in 't leven .. voor 650 dollar kan ik ook als ik in de VS ben 4.5 uur lang een Cessna 172 huren en in rondvliegen en da's veel leuker.
Aan de andere kant, als ik 't vanuit SFO ook een keer kan doen voor hetzelfde bedrag zal ik 't wellicht overwegen! Is toch weer een stuk langer.
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).quote:Op dinsdag 22 mei 2012 22:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik betaal prive geen twee keer 3,000 pond extra voor een ticket Business.
BA is een stuk duurder dan KLM in business. Een normaal retourtje VS of Azie is 500-1000 pond, en business retour snel 3000-5000 pond voor een retourtje.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:32 schreef static het volgende:
[..]
3000 pond voor een upgrade? Dat is wel erg veel.Als ik naar KL ga betaal ik iets van 2200 euro extra (retour).
10 uur?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:24 schreef Bajskorv het volgende:
Ik slaap gewoon echt enorm goed op die lange vluchten, languit doe ik snel 10 uur slaap. Zittend lukt me dat gewoon niet.
Precies. Ik krijg zelden de kans zoveel te slapen, dus ik maak er altijd het meeste van.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:56 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
10 uur?Lekker, dat lukt me zelfs in mijn eigen bed niet. Dan is zo'n vlucht ook zo voorbij inderdaad.
Daarmee moet 't in Economy ook wel lukken toch?quote:Op woensdag 23 mei 2012 00:06 schreef static het volgende:
[..]
Heb ik ook hoor - maar ik neem een slaappil.
Ja (joey). Wel oud geworden die gastquote:Op dinsdag 22 mei 2012 23:19 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Grappig.Was 'ie nog een beetje spraakzaam? Heb zelf alleen maar bij Neelie Kroes in het vliegtuig gezeten een paar jaar geleden (EI van DUB naar AMS)..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |