quote:Het leek de luchtvaartmaatschappij American Airlines in 1985 een sterke marketingstunt om gegoede klanten voor 250.000 dollar levenslang eersteklassevluchten toe te staan. Nu brengt die onderschatte deal AA in serieuze financiële problemen: "De klant is slimmer dan we dachten."
Voor 192.000 euro de wereld rondvliegen in de luxueuze eersteklasse, mét reisgezel als je er nog eens 115.000 euro tegenaan smeet. Dat kon in 1985 bij AA. "We dachten daarbij aan bedrijven die zo'n deal voor hun toplui wel zouden zien zitten", zegt Bob Crandall, ceo van American Airlines tijdens de jaren 1985 tot 1998, in de LA Times. "Maar als snel bleek de klant slimmer dan wij."
Het is dan wel niet voor iedereen weggelegd, maar wie het kon betalen, zag inderdaad een gigantische opportuniteit. Heel wat reizigers gingen dan ook gretig in op het aanbod en voor hen is sindsdien the sky the limit. Zij vliegen bijvoorbeeld even naar Japan om er te lunchen en weer naar de VS om daar 's avonds te dineren. Eén klant kost de luchtvaartmaatschappij op die manier meer dan een miljoen dollar per jaar.
De rijke klanten zuigen zo AA ook helemaal leeg. In zoverre zelfs dat het bedrijf privédetectives inzet en juridische stappen onderneemt om ze voorgoed aan de grond te houden. Maar de lucky reizigers staan op hun strepen en willen hun luxeleventje hoog in de lucht niet meteen opgeven.
Hoe zou je zelf zijn? Comfortabele zetels met enorm veel beenruimte, heerlijke maaltijden, topentertainment, geen lange wachttijden op de luchthaven en geen annulatiekosten als je effe niet kan. De 67-jarige Jacques Vroom heeft zo al ongeveer 60 miljoen kilometers op de teller staan, of zo'n 1.606 keer de wereld rond.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-Airlines-leeg.dhtml
Ik heb met drie reizen met British Airways in de Premium Economy cabine Silver status behaald. PE is wat duurder maar zeker een stuk goedkoper dan Business. En het heeft wat ik nodig heb, een stoel waar ik fatsoenlijk in pas zonder mezelf tien uur lang op te vouwen. Silver is op zich niet ontzettend indrukwekkend, maar hey, ik mag de lounge in, de business check-in rij gebruiken, mag fast-track door security en boarding.. ik vind het al heel aangenaam eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Als je jaarlijks een of twee keer een vakantievlucht maakt in economy, dan verzamel je nooit genoeg miles om van de voordelen te genieten.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Verder zit ik toevallig voor het eerst in dit topic, en vraag me af of die programma's ook voor de gewone mens geschikt is, of alleen voor de mensen die buisness vliegen. En heeft die lounge echt veel toegevoegde waarde?
Nee, nooit. En buiten dat regel ik het liever zelf zodat ik weet dat gebeurt wat ik wil, in de zin van mijn wensen.quote:Op donderdag 10 mei 2012 11:23 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand de concierge service van Amex al eens geprobeerd? (ik gok dat de doelgroep zich hier bevind)
Ik heb geen ervaring met de Amex concierge, maar over het algemeen ben ik niet tevreden over de dingen die dergelijke concierges voor je regelen, inclusief concierges in hotels. Vaak blijkt dat de aangeboden opties de meest dure zijn of om een andere reden niet efficient. Ze hebben dan ook vaak commissie overeenkomsten met diensten aanbieders en werken niet objectief in jouw belang.quote:Op donderdag 10 mei 2012 12:09 schreef Fogel het volgende:
Dus als ik die concierge het voor me uit kan laten zoeken, scheelt het me een paar mails sturen (in Noorwegen, Zweden en Denemarken weet ik onderhand wel waar ik moet zijn, daarbuiten niet).
Als je alleen privé vliegt is het nauwelijks de moeite waard. Ik ben in één jaar tijd gedeeltelijk voor werk en gedeeltelijk privé naar Vancouver, Chicago en Panama City gevlogen. Daarna was ik nog steeds Brons en heb je er gewoon weinig aan.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Haha, 60 miljoen eersteklas kilometers. Dure grap voor AA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |