abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 05:39:37 #1
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103531343
Zwart

Bouwjaar 1999 (als ik het me goed kan herinneren)

KM stand - ik geloof zo rond de 15.000 maar dat weet ik niet zeker.

Schade: toen dat apparaat uit de container ging en naar de kelder (waar ik niet bij was) bleek dat die rubberen voetmatten er niet meer in zaten. Ook dat logotje op de voorkap (piaggio) is zoek.
Heb tijdens de winter er een kleine schuiver mee gemaakt. Rechterkap heeft wat van de gebruikelijke schuiverkrassen

Foto's: Indien interesse kan dit geregeld worden. Ook de niet volledig duidelijke details (km stand etc) kan ik binnen een dag of wat regelen. Eerst even peilen of er uberhaupt interesse voor is :P

Sinds zomer 2001 niet meer mee gereden.
Ik ben in 2001 uit Nederland vertrokken en heeft van 2001 tot aan 2007 in de opslag gestaan.
Van 2007 tot aan nu staat de scooter in de kelder en ik doe er niets mee en begint nu in de weg te staan.
Na dik 10 jaar stil te hebben gestaan zal er wel het 1 en ander aan gesleuteld moeten worden.

Motorisch gezien prima achter gelaten. Niet mee naar het buitenland genomen omdat het mij toen niet zo verstandig leek om in India er mee te rijden. Gebrek aan spare parts daar was ook een reden.

Prijs. 200 eur.
Afhalen te Zoetermeer.

note.
Ik woon nog steeds in het buitenland. Ondanks dat is een familielid in staat het te regelen.
Mai pben rai~!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 05:56:30 #2
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_103531357
Ik heb toch een paar puntjes

* Dit ding heeft een kenteken nodig, wat er zo tezien niet opzit, dat betekent een schouwing door de RWD

* In India is Vespa erg groot, dus daar zijn alle 'spare parts' te krijgen en tegen een paar euro, zelfs in Nederland kosten Gilera onderdelen praktisch niks

* schade, zie punt 2, (zelfs in Nederland kosten Gilera onderdelen praktisch niks)

Dit ding is hooguit als crosser te verkopen en niet voor de openbareweg,
ik wil echt je advertentie en je verkoop niet afzeiken, maar je verhaal is bullshit en rammelt

ik wil echt niet lullig doen, maar zo'n ding wil een dealer nog niet hebben als inruil
Ik heb ooit 2de hands iets gekocht bij een bovag dealer en wilde m'n Gilera als inruil aanbieden, maar die wilde hij echt niet hebben, althans niet voor korting op m'n aankoop
toen heb ik wel de aankoop gedaan en als protest m'n Gilera gewoon voor de deur laten staan, dat was m'n heenweg vervoersmiddel, na verzekering overzetten (telefonisch) ben ik op nieuwe machine naar huis gereden.

Misschien was ik te makkelijk hoor, dat kan, maar 200 euro is dit ding niet waard.

Je kan 'm best wel verkopen hoor, maar dan moet je gewoon eerlijk zijn.
*15k kilometers(wat inhoudt gewoon gare cilinder)
*start niet
*schade
*geen kenteken/verzekering

100 euro, ideaal voor de cross of custombuilds

en nog een tip:
als je een beetje handig bent, schroef je 'm helemaal uit elkaar, dan verkoop je zo een zadel voor 50 euro op scooterforums
kapppenset voor 75
motoronderdelen voor 100
velgen voor 60
carter voor 50
lichtkapjes voor 25
stuur en voorvork voor 65
kilometer teller/kabels 30
remlicht schakelaar 15
remblokken 10
luchtfilter 10
oliepomp 30

en ga zo maar door

[ Bericht 10% gewijzigd door klabbakus op 25-10-2011 06:14:16 ]
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:12:42 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103531384
Ik ben zoals vermeld 10 jaar weg uit NL. Ik weet niet hoe het zit met dat kentekengebeuren wat ze ingevoerd hebben.

In India heb ik in 6 jaar tijd nog nooit een vergelijkbare scooter gezien. Volgens mijn dealer en Indiers (want ik heb het nagevraagd of die spare parts lokaal verkrijgbaar waren daar ik mijn scooter gratis kon verschepen) hadden ze lokaal geen Runner onderdelen. Het verkeer zelf is ook 1 van de redenen waarom ik er van af heb gezien omdat in New Delhi dagelijks mensen de pijp uit gaan op hun tweewieler.

Wat de prijs voor onderdelen is, geen idee. Ik ben al een tijdje weg. Ik weet niet eens hoe duur een kroket of een biertje is in NL. :')

Het is simpel, in 1999 kocht ik dat ding nieuw, ermee gereden tot 2001. van 2001 tot aan nu staat ie stil en het tijd breekt aan dat ik er wat mee ga doen aangezien mijn familielid me vraagt er een oplossing voor te zoeken daar ie in de weg begint te staan.
Als 200 eur te duur is kom ik daar vanzelf wel achter. Ik accepteer je kritiek over de prijs dus van harte, ik ben immers alleen even aan het peilen wat men denkt. Dat je woorden opkalkt over bullshit en rammelen is nmi beetje zinloos.

Edit.
Dank voor je toevoeging. hier word ik alleen maar wijzer van.
Zoals vermeld weet ik niet hoe het zit met verzekering/kenteken.


Als ik inderdaad zo laag als 100 eur moet gaan, dan zal ik dat uiteindelijk ook wel gaan gebeuren :)

[ Bericht 7% gewijzigd door KNAK op 25-10-2011 06:17:43 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:18:23 #4
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_103531390
Tis echt geen geintje, die onderdelen kosten nieuw een vermogen, de prijzen die ik vernoem betalen mensen graag, aangezien nieuw een veelvoud kost, ze betalen graag een behoorlijke prijs zolang het werkt en nog beneden de orginele prijs zit, mits je even moeite doet van juiste forum zoeken en foto's plaatsen,

mja, succes ermee iig

ja, sorry voor m'n agressie, maar als je zo een advertentie maakt, komt op mij over als waarheidsverbloeming, maar waarschijnlijk spreek je gewoon de waarheid, lol,
maar als complete verkoop gaat je niet lukken, als je voor het geld gaat dan gewoon in onderdelen, op de juiste forums, niet Fok dus :)

Ik bied dan ook m'n verontschuldiging aan als het overkomt alsof ik je verkoop wil verklooien, maar ik bedoel echt oprecht dat je zoveel mogelijk uit je verkoop kan halen.

[ Bericht 21% gewijzigd door klabbakus op 25-10-2011 06:28:11 ]
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:29:04 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103531404
Jou reactie is de reden waarom ik dus even hier deze ad plaats. Ik zit er mee in mijn maag en die machine bij het grof vuil zetten is beetje zot. Ik ben wat wijzer nu en zal nu verder gaan kijken mbv je info. Als ik een forum bezoek ik dit Fok (zover ik weet heb ik nog nooit een site als Ebay/marktplaats bekeken :') ) en laat Fok nu net een vraag/aanbod sectie hebben. Dat het bij voorbaat kansloos is een deal te maken kan, maar dan nog, meer info kan ook zomaar uit de lucht vallen, zoals nu. Dank daarvoor :)


Apologies accepted ;-)
...ik ga ermee aan de slag..eens kijken wat ik uit losse verkoop kan halen. vandaag vrij en eerst nu naar het strand ;-)

[ Bericht 1% gewijzigd door KNAK op 25-10-2011 06:34:38 ]
Mai pben rai~!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 06:37:46 #6
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_103531428
Google even op scooterforum

ik ga geen sites geven, dan komt het over alsof ik spam, maar met een beetje moeite is er zo een paar honderd euro te halen uit dat 'ding'

zelfs uit een los frame is 150 euro tehalen als er een kenteken op zit (dat waar een keuring minder kost)
maar kost alleen wat werk allemaal, maar als je echt voor de euro's gaat, met een beetje veel moeite verstuur je heel dat ding via de post in onderdelen en hoop foto's en een berg euro's voor jou
pi_103673642
Nog nooit een vespa gezien in India en als de merken al overeen komen dan zijn de modellen niet vergelijkbaar.
pi_103691285
Intresse en hierbij gelijk 100 euro geboden.
Mits je foto's na me PM't..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:11:06 #9
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_103697322
Hmm, ik help eventjes de TS.

Het was opzich niet zo heel dom om dat ding niet mee te nemen naar India, ten eerste omdat ze daar allemaal wat zwaarder rijden. Dat wil zeggen, 100cc en hoger. Ten tweede, jouw typekeuring geeft aan dat dat ding maar 45km/h mag, tenzij die is opgevoerd/ontgrensd rijdt het natuurlijk voor geen meter daar (maar hoe werkt dat daar in India met de kentekenkeuring en verzekeringtechnisch enzo?).

Verder, mocht je spare-parts willen, zijn nog wel te krijgen. Je hebt of een Piaggio DD-blok (is voor- en achterremschijven) of Piaggio SD-blok (Voorremschijf en achtertrommelrem), volgens mij de DD-blok omdat de Runner 50cc dat volgens mij al in 1997 had. De motorrunners (125cc/180cc etc.) die hadden eerst verschil in SD en DD maar de 50cc volgens mij niet.

Overigens, de meeste spare-parts voor het motorblok zijn gewoon universeel Piaggio. Zoek dus naar Piaggio onderdelen, je hebt waarschijnlijk LC (is liquid cooled), dwz watergekoeld, dus de cilinder moet ook watergekoeld zijn. Een watergekoelde Piaggio cilinder past dus.
Waarom Piaggio?
Er zijn 4 grote motorfabrikanten die handelen in scooterdingen.
Piaggio, Minarelli, Peugeot en China-blokken.
Piaggio is onder andere eigenaar van Aprilia, Vespa, Gilera, Derbi etc. etc.
Dus ze wisselen onderling ook de blokken uit, logisch want waarom zouden ze voor elk merk apart een andere motorblok maken.
Dus voor spare-parts wat motorisch is, kun je ook gewoon after-market stuff halen van andere merken. Het moet voor een Piaggio motorblok zijn, en in jouw geval bij cilinders enzo ook LC. Volgens mij noemen ze jouw type blok: Piagio LC DD Lang. Tenminste zoiets.
Voor framespecifieke onderdelen, dat weet ik niet, want in 2005 is Gilera/Piaggio overgegaan naar een nieuwe Runner, de Runner RST.
Kijk hier even naar: http://www.easyparts.nl/c(...)828/Runner_50cc.html

En over die 15k gereden, dat is niet veel en niet weinig. Onderhoud is dan als volgt naar mijn mening:
- Bougie
- Zuiger + pakkingen + naaldlager etc. (cilinder geheel hoeft nog niet, eveneens de krukas nog niet)
- Varioriollen
- Remblokjes + remvloeistof (evt. remschoentjes als het SD is)
- tandwielolie (geen blokolie, is geen 4-takt, maar de olie die de tandwielen bij de overbrenging smeren)

Gezien dat die zo lang heeft stilgestaan:
- Bandjes (rubber is denk ik wel zwaar uitgedroogd en geen grip dus)
- slangetjes even nalopen op vuil (kan verstoppingen veroorzaken en een niet startende scooter)
- Nieuwe benzine ering
- ontsteking even nachecken, eigenlijk heel de kabelboom

En de prijs? Die is prima verder, voor onderdelen nog zeer geschikt!

Dat is het dan.

Nog 1 aanvulling, Piaggio & C. SpA is helemaal niet zo heel groot in Azie, het is een veels te duur merk voor daar. Daar maken ze van die goedkope Honda replica modellen, die niet altijd slecht zijn. Spare-parts zijn daar dus ook niet veel.


EDIT: Heel het verhaal over SD en DD hoef je niet te lezen, zie net via de titel dat het een DD betreft. lol.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpaReine op 29-10-2011 02:18:28 ]
.......
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:48:49 #10
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_103699657
Ben ook benieuwd naar de foto's.
Even uitzoeken wat de schouwkosten zullen zijn.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 10:05:14 #11
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103699843
Leuk verhaal :P

Misschien ben ik inderdaad verkeerd geinformeerd destijds. Maakt verder niet uit aangezien India alweer bijna 5 jaar geleden is. Toen ik de eerste dagen zag hoe het er daar aan toe ging in het verkeer vond ik het wel prima dat ik de scooter niet had meegenomen. Zelfs in een auto kreeg ik het dagelijks benauwd :')

Wat betreft de verkoop, ik moet hier nog even nadenken. Deze week is de kans dat ik voor bepaalde tijd terugkeer naar NL iets groter geworden. In dat geval hoef ik een familielid er niet mee lastig te vallen die dan alles zou moeten regelen (met name als de onderdelen los verkocht worden, uitelkaar schroeven/opsturen etc)

Ik wacht dus even tot ik zeker weet hoe of wat.

Mocht ik niet terug gaan dan staat ie dus nog steeds in de weg en zal ie via wat voor weg dan ook verkocht gaan worden. Los of compleet

Indien ik wel terug keer kan ik alles zelf doen, hoef ik niemand lastig te vallen :) Kans is dan aanwezig dat ALS de kosten laag zijn, dat ik er zelf weer op ga rijden daar ik geen rijbewijs heb en uiteindelijk toch vervoer nodig heb. Vraag me alleen af of dat het waard is. Als ik voor weinig dat ding weer startklaar kan krijgen en verder geen problemen heb met verzekering etc. dan moet ik er toch hard over gaan nadenken of ik dat apparaat verkoop.

Als ik terug keer naar NL zal dat voor een jaar zijn en dan lijkt het me vrij nutteloos een 2e hands tweewieler aan te schaffen als ik er 1 heb staan. Dus... to be continued :)
Mai pben rai~!
pi_103700531
Knak, watje :P

Ik heb daar heerlijk met een TVS scooty rondgereden. Go with the flow _O_

Wilde hem meenemen naar NL maar ding valt dan onder een motor en dan kan mijn vrouw niet rijden plus ellende om op kenteken te krijgen.
pi_103700603
En dan gaan we nu weer alleen ontopic :)
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:07:28 #14
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_103702383
Een cilinder met 15k is gewoon prima. Ik had vroeger blokken staan die 80/90 k hadden gelopen.

Enige wat je moet doen bij aankoop is de benzine en olie vervangen, benzinefiltertje, wil je elektrisch starten de accu (anders kicken) en de oliekeringen. Die zitten aan beide kanten van het blok achter de vario en de waterpomp/ontsteking. Kom je zelfs, als mis je je handen bij zonder verstand van zaken.

Ik heb jarenlang in die dingen gezeten, ken ze als m'n broekzak. Ik heb ze wel vaker meegemaakt met 10 jaar stilstaan. Olie en benzine en gaan met die banaan.

Wat een lulverhalen lees ik hier overigens _O- :')
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:13:27 #15
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_103702545
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 02:11 schreef SpaReine het volgende:
Piaggio maakt zelf geen enkele cilinder. Dat doet oa Rotax (waar ze inmiddels eigenaar van zijn) voor ze. En een hoop Chinese bedrijven onder toezicht van Piaggio (2-takt vroeger). Sterker nog, Piaggio maakt heel weinig wat scooters betreft (Europese/Benelux).
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 13:20:09 #16
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103704356
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 10:44 schreef jpjedi het volgende:
Knak, watje :P

Ik heb daar heerlijk met een TVS scooty rondgereden. Go with the flow _O_

Wilde hem meenemen naar NL maar ding valt dan onder een motor en dan kan mijn vrouw niet rijden plus ellende om op kenteken te krijgen.
Vroegah....... :')
In den beginne vond ik het toch wel een onnodig risico. Andere kant van de weg rijden vond ik ook maar niets. Uiteindelijk denk je niet meer aan zelf iets besturen als je 24/7 een privechauffeur hebt. Nu is dat een ander verhaal in hier Thailand; 125cc onder mijn achterwerk en bevalt me prima. Ik heb overigens een Thai's motorrijbewijs gehaald (in 6 uur tijd theorie/praktijk). Denk niet dat ik hiermee ook maar 1cc blok maatje groter mee mag berijden in NL :')

Na wat rondvragen hoorde ik dat het 175 eur kost omdat ie gekeurd moet worden voor er een kenteken op kan/gaat? klopt dit?

OT.
Bij deze staat de verkoop van mijn oldtimer dus even op hold. Ik wacht even af tot ik meer weet. Denk dat daar wel begrip voor is. 10.5 jaar buitenland en dan ineens kans op terugkeer NL zorgt voor nodige veranderingen in planning.
Mai pben rai~!
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:09:04 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_103711404
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2011 05:56 schreef klabbakus het volgende:

[knip]

Misschien was ik te makkelijk hoor, dat kan, maar 200 euro is dit ding niet waard.

Je kan 'm best wel verkopen hoor, maar dan moet je gewoon eerlijk zijn.
*15k kilometers(wat inhoudt gewoon gare cilinder)
*start niet
*schade
*geen kenteken/verzekering

100 euro, ideaal voor de cross of custombuilds

en nog een tip:
als je een beetje handig bent, schroef je 'm helemaal uit elkaar, dan verkoop je zo een zadel voor 50 euro op scooterforums
kapppenset voor 75
motoronderdelen voor 100
velgen voor 60
carter voor 50
lichtkapjes voor 25
stuur en voorvork voor 65
kilometer teller/kabels 30
remlicht schakelaar 15
remblokken 10
luchtfilter 10
oliepomp 30

en ga zo maar door
Geen 200 euro waard, maar in onderdelen verkocht brengt ie rond de 500 op.

Dan is ie die 200 euro dus DIK waard.
Ook hoi !
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:36:00 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_103713727
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 29 oktober 2011 @ 19:29:44 #19
24329 KNAK
ff w88,......
pi_103715417
Onderdelen verkopen klinkt natuurlijk erg interessant. Mocht ik besluiten de scooter te verkopen dan ga ik zeerzeker eerst uitvogelen welke weg te bewandelen :P
Mai pben rai~!
pi_103717196
Ik blijf bij mijn bod, maar een tegenbod sla ik ook niet af.
Kans dat je hem kwijt bent is dan zeer zeker. Kom hem dan gelijk ophalen, want ik heb nog een scooter nodig voor in de zomer.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 30 oktober 2011 @ 13:47:42 #21
187763 SpaReine
Spa zuivert je lichaam!
pi_103741059
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 oktober 2011 12:13 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Piaggio maakt zelf geen enkele cilinder. Dat doet oa Rotax (waar ze inmiddels eigenaar van zijn) voor ze. En een hoop Chinese bedrijven onder toezicht van Piaggio (2-takt vroeger). Sterker nog, Piaggio maakt heel weinig wat scooters betreft (Europese/Benelux).
Met Piaggio bedoelde ik ten alle tijde Piaggio & C. SpA. Dus heel die concern dus. Waaronder Rotax en dergelijke.
Maar maakt Rotax dan ook het 50cc Hiper-2-blok?
.......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')