Waarom niet? Buurman blij, want garage met zolder, TS blij, want minder last door minder hoog gebouw boven maaiveld.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Kom nou, je gaat je garage toch niet een meter dieper in de grond plaatsen omdat de buren er anders last van hebben ?, met alle mogelijke problemen die er bij komen kijken.![]()
De buurman moet gewoon doorgaan met zijn oorspronkelijke plan, het bezwaar van de buren word waarschijnlijk toch wel afgewezen als het bouwwerk voldoet aan de regels.
Buurman is toch wel blij met zijn garage, hij zal er echter niet blij van worden als hij ook nog eens minimaal 40 kuub grond moet laten afvoeren, een installatie moet aanleggen om te voorkomen dat zijn garage met de eerste de beste regenbui laat staan hoosbui volloopt met water, maar vooral de veel hogere kosten die zoiets met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 16:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Waarom niet? Buurman blij, want garage met zolder, TS blij, want minder last door minder hoog gebouw boven maaiveld.
Baksteen zal hij gelijk houden aan zijn huis, dus invloed daarop kun je wel vergeten, net als een gedeelde muur gezien de 3 mtr uit de erfgrensquote:Op dinsdag 1 november 2011 03:16 schreef klusfoobje het volgende:
Ik denk dat je in je handen mag knijpen met een buurman die er samen nog eens naar wil kijken en zijn architect een tekening laat maken vanuit jullie gezichtspunt. Het gros had dat echt niet gedaan.
Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik proberen om invloed te krijgen op de materialen die er gebruikt gaan worden. Een goedkope baksteen is minder prettig om naar te kijken dan een garage die in een bepaalde stijl is gebouwd.
Wellicht dat je kunt voorstellen om bij te dragen aan bepaalde zaken zodat het voor jou wat netter uitpakt.
Probeer ALS je dat voor elkaar krigt en mee betaald dat ook op papier te krijgen. Als hij de hut verkoopt en een nieuwe eigenaar gaat wat zaken aanpassen sta je weer met lege handen.
en andere...
if you can't beat them, join them....
vraag of je er een garage voro je zelf tegen aan mag bouwen![]()
Dat scheelt je een muur en een stukje grond
Kan ie die schuur niet aan de andere kant van zijn perceel neerzetten? Zo te zien maakt dat voor hem verder vrij weinig uit en hebben jullie wel gewoon zonquote:Voor het gesprek: heeft hij een redelijk alternatief?
De meeste mensen hebben maar één oprit, dus ik verwacht dat dat weldegelijk uit gaat maken.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:06 schreef vosss het volgende:
Kan ie die schuur niet aan de andere kant van zijn perceel neerzetten? Zo te zien maakt dat voor hem verder vrij weinig uit en hebben jullie wel gewoon zon
Ow ik begreep dat de schop pas net de grond in was gegaan en was in de veronderstelling dat de huizen er als zodanig nog niet eens stonden.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben maar één oprit, dus ik verwacht dat dat weldegelijk uit gaat maken.
Alleen zou hij dan voor zijn eigen licht staan. Zelfs veel dichterbij dan bij TS het geval zou zijn.quote:Op dinsdag 1 november 2011 10:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik begreep dat de schop pas net de grond in was gegaan en was in de veronderstelling dat de huizen er als zodanig nog niet eens stonden.
Dan was het m.i. geen probleem geweest voor die buurman om de oprit aan de andere kant van zn huis te leggen als je hem duidelijk uitlegt en laat zien dat je erg veel last van zn garage gaat hebben.
Ik snap het punt wel.... je koopt een kavel, orienteert wat voor een huis de buren bouwen, ontwerpt een huis rekening houdend met alles wat je weet (omliggende bebouwingen, lichtinval enz). Dan is het wel heel zuur als je plan anders uitpakt doordat de buurman een hoge garage bouwt.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:40 schreef Fer het volgende:
Ik woon in de randstad, om mijn woning staat van alle soorten bebouwing van 2,5 tot 12m hoogte. Ik zie dus het probleem niet zo. Lichtinval genoeg.
Snap zowiezo die behoefte niet om in Nederland op een postzegel grond te wonen en dan klagen over wat de buren op hun postzegel gaan bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |