abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103616480
zijn garage een paar meter verder naar achteren of een zolder aan de achterzijde van de garage (en dus niet boven de carport) zijn wellicht ook opties die je kunt voorstellen.
pi_103619267
Geen verstand van zaken, maar een garage die een meter de grond in gaat kan wellicht ook, mits toegestaan en mits voldoende ruimte voor helling onder normale hoek?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_103668214
Kom nou, je gaat je garage toch niet een meter dieper in de grond plaatsen omdat de buren er anders last van hebben ?, met alle mogelijke problemen die er bij komen kijken. 8)7
De buurman moet gewoon doorgaan met zijn oorspronkelijke plan, het bezwaar van de buren word waarschijnlijk toch wel afgewezen als het bouwwerk voldoet aan de regels.
pi_103674046
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 14:00 schreef bluemoon23 het volgende:
Kom nou, je gaat je garage toch niet een meter dieper in de grond plaatsen omdat de buren er anders last van hebben ?, met alle mogelijke problemen die er bij komen kijken. 8)7
De buurman moet gewoon doorgaan met zijn oorspronkelijke plan, het bezwaar van de buren word waarschijnlijk toch wel afgewezen als het bouwwerk voldoet aan de regels.
Waarom niet? Buurman blij, want garage met zolder, TS blij, want minder last door minder hoog gebouw boven maaiveld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_103674459
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 16:32 schreef baskick het volgende:

[..]

Waarom niet? Buurman blij, want garage met zolder, TS blij, want minder last door minder hoog gebouw boven maaiveld.
Buurman is toch wel blij met zijn garage, hij zal er echter niet blij van worden als hij ook nog eens minimaal 40 kuub grond moet laten afvoeren, een installatie moet aanleggen om te voorkomen dat zijn garage met de eerste de beste regenbui laat staan hoosbui volloopt met water, maar vooral de veel hogere kosten die zoiets met zich meebrengt.

Wat bouwvergunningen betreft zal hij zich weinig zorgen hoeven te maken zolang het maar binnen het opgestelde bestemmingsplan valt en dat doet het als je een eerdere post ziet van TS.
pi_103675516
als ik zo de tekening bekijk dan kan het nog best eens meevallen met die zon. In je tuin kan je in ieder geval nog gewoon zitten. Daarnaast is een ondergaande zon die recht door je ramen naar binnen schijn nou niet echt lekker ofzo. Word je alleen maar door verblind als je naar buiten zit te kijken.

Ik zou even afwachten hoe die 3d-tekening van de architect uitpakt. Daarna natuurlijk gewoon rustig proberen er zoveel mogelijk uit te halen bij je buur.
pi_103816126
Ff nieuwsgierig.... al overleg geweest met de buurman?
  dinsdag 1 november 2011 @ 03:16:42 #83
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_103819136
Ik denk dat je in je handen mag knijpen met een buurman die er samen nog eens naar wil kijken en zijn architect een tekening laat maken vanuit jullie gezichtspunt. Het gros had dat echt niet gedaan.

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik proberen om invloed te krijgen op de materialen die er gebruikt gaan worden. Een goedkope baksteen is minder prettig om naar te kijken dan een garage die in een bepaalde stijl is gebouwd.
Wellicht dat je kunt voorstellen om bij te dragen aan bepaalde zaken zodat het voor jou wat netter uitpakt.

Probeer ALS je dat voor elkaar krigt en mee betaald dat ook op papier te krijgen. Als hij de hut verkoopt en een nieuwe eigenaar gaat wat zaken aanpassen sta je weer met lege handen.

en andere...

if you can't beat them, join them....

vraag of je er een garage voro je zelf tegen aan mag bouwen :7
Dat scheelt je een muur en een stukje grond
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_103820975
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 03:16 schreef klusfoobje het volgende:
Ik denk dat je in je handen mag knijpen met een buurman die er samen nog eens naar wil kijken en zijn architect een tekening laat maken vanuit jullie gezichtspunt. Het gros had dat echt niet gedaan.

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik proberen om invloed te krijgen op de materialen die er gebruikt gaan worden. Een goedkope baksteen is minder prettig om naar te kijken dan een garage die in een bepaalde stijl is gebouwd.
Wellicht dat je kunt voorstellen om bij te dragen aan bepaalde zaken zodat het voor jou wat netter uitpakt.

Probeer ALS je dat voor elkaar krigt en mee betaald dat ook op papier te krijgen. Als hij de hut verkoopt en een nieuwe eigenaar gaat wat zaken aanpassen sta je weer met lege handen.

en andere...

if you can't beat them, join them....

vraag of je er een garage voro je zelf tegen aan mag bouwen :7
Dat scheelt je een muur en een stukje grond
Baksteen zal hij gelijk houden aan zijn huis, dus invloed daarop kun je wel vergeten, net als een gedeelde muur gezien de 3 mtr uit de erfgrens
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:59:11 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_103822105
Die gedeelde muur kun je idd schudden, dat was meer in de categorie "grappig bedoeld".

Van die baksteen weet ik het niet. Het beperkt zich natuurlijk niet alleen tot de baksteen he. maar het gaat om het idee, probeer het zo te krijgen dat je er zonder pijn in je ogen naar kunt kijken.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_103822279
quote:
Voor het gesprek: heeft hij een redelijk alternatief?
Kan ie die schuur niet aan de andere kant van zijn perceel neerzetten? Zo te zien maakt dat voor hem verder vrij weinig uit en hebben jullie wel gewoon zon :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103822681
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:06 schreef vosss het volgende:

Kan ie die schuur niet aan de andere kant van zijn perceel neerzetten? Zo te zien maakt dat voor hem verder vrij weinig uit en hebben jullie wel gewoon zon :)
De meeste mensen hebben maar één oprit, dus ik verwacht dat dat weldegelijk uit gaat maken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_103822743
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben maar één oprit, dus ik verwacht dat dat weldegelijk uit gaat maken.
Ow ik begreep dat de schop pas net de grond in was gegaan en was in de veronderstelling dat de huizen er als zodanig nog niet eens stonden.

Dan was het m.i. geen probleem geweest voor die buurman om de oprit aan de andere kant van zn huis te leggen als je hem duidelijk uitlegt en laat zien dat je erg veel last van zn garage gaat hebben.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_103848955
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2011 10:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow ik begreep dat de schop pas net de grond in was gegaan en was in de veronderstelling dat de huizen er als zodanig nog niet eens stonden.

Dan was het m.i. geen probleem geweest voor die buurman om de oprit aan de andere kant van zn huis te leggen als je hem duidelijk uitlegt en laat zien dat je erg veel last van zn garage gaat hebben.

:)
Alleen zou hij dan voor zijn eigen licht staan. Zelfs veel dichterbij dan bij TS het geval zou zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_103860479
Ik begrijp uit het plaatje dat je raam op het noordwesten is gesitueerd. Nou jammer voor je maar daar komt dus uberhaupt geen zon, misschien 2 minuten in de hoogzomer maar in deze tijd van het jaar dus al helemaal NIET!
Zet je eigen huis andersom en je woonkamer ligt dan op het zuiden, een kind kan het nog bedenken dacht ik zo.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_104304277
En hoe is dit afgelopen?
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_107631243
Nog steeds geen reactie op dit topic? Het tis toch al 3,5 maand geleden. Wat is de uitkomst geworden na overleg met buurman? Heeft ie zijn plannen nog aangepast?
pi_107632216
Ik woon in de randstad, om mijn woning staat van alle soorten bebouwing van 2,5 tot 12m hoogte. Ik zie dus het probleem niet zo. Lichtinval genoeg.

Snap zowiezo die behoefte niet om in Nederland op een postzegel grond te wonen en dan klagen over wat de buren op hun postzegel gaan bouwen.
.
pi_107635550
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 15:40 schreef Fer het volgende:
Ik woon in de randstad, om mijn woning staat van alle soorten bebouwing van 2,5 tot 12m hoogte. Ik zie dus het probleem niet zo. Lichtinval genoeg.

Snap zowiezo die behoefte niet om in Nederland op een postzegel grond te wonen en dan klagen over wat de buren op hun postzegel gaan bouwen.
Ik snap het punt wel.... je koopt een kavel, orienteert wat voor een huis de buren bouwen, ontwerpt een huis rekening houdend met alles wat je weet (omliggende bebouwingen, lichtinval enz). Dan is het wel heel zuur als je plan anders uitpakt doordat de buurman een hoge garage bouwt.

Nu zijn er regels, en als men daar binnen blijft, kun je er weinig aan doen, maar het blijft zuur om tegen een hoge muur of garage aan te kijken en de lichtinval niet te hebben waarop je wel gehoopt had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')